Miten saan ohjelmia takaisin?!?

tietokonenero...not.

Poistelin turhia ohjelmia koneelta, ja koska en todellakaan tiedä tietokoneista mitään, niin vahingossa poistin ilmeisesti jonkin tärkeänkin ohjelman! Koneelta poistui kaikki perus pelit (hertta, pasianssi ym), word, excel etc. Mistä saan tietää että minkä ohjelman myötä kaikki hävisi? Ja miten saan ne palautettua koneelle... Tarkoitus oli siis poistaa ainoastaan sellaisia pelejä yms. mitä olen lataillut koneelle. Olen typerä, tiedän, ja siksi tarvitsisinkin mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet!!!

-Kiitos_

7

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjiokll

      Helppo juttu, asennat ne uudelleen.

    • fghggjghjg

      niin, olisi tuokin kaveri voinut kertoa miten ne pelit saa takaisin...

      Jossakin lisää ohjelmia kohdassa lienee asenna windows ohjelmia tms...

    • Itse käytän Xp:tä ja minulla ohjelmien "palautus" toimisi näin:

      Ohjauspaneeli -> Lisää tai poista sovellus -> Lisää tai poista Windowsin osia -> esimerkiksi pelit löytyvät Apuohjelmien alta (valitse ja klikkaa Tiedot). Valitse ohjelmia, klikkaa Seuraava ja seuraa ohjeita.

      Toivottavasti tästä on apua.

    • Jos et tiedä tietokoneista etkä valitsemastasi käyttöjärjestelmästä mitään, miksi alat sählätä? Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa ainakaan jos ei täytä levyään suurilla videoilla.

      • guru guru

        tai sitten ei.


      • atk-atk
        guru guru kirjoitti:

        tai sitten ei.

        "Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa"
        Koneen hidastumisen yksi suuri syy on juurikin turhien ohjelmien päällä olo, vaikka kovalevytila riittäsikin.

        "Mistä saan tietää että minkä ohjelman myötä kaikki hävisi?"
        Ei sovellukset häviä yhden sovelluksen myötä! Jos poistit esim microsoft officen lähti siinä kaikki office asennkuset esim. word,exel,powerpoint...

        Officen saa asennettua levyltä, Tietämättä windowsia, parhaiten saat ne varmaankin laittamalla sen windows levyn asemaan ja siellä jokin kohta asenna ohjelmia tms.

        Tietämättä windowsia voit yrittää palauttaa järjestelmää aikaisempaan. Mutta helpompaa kun asennat sovellukset uudelleen levyiltä.


      • atk-atk kirjoitti:

        "Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa"
        Koneen hidastumisen yksi suuri syy on juurikin turhien ohjelmien päällä olo, vaikka kovalevytila riittäsikin.

        "Mistä saan tietää että minkä ohjelman myötä kaikki hävisi?"
        Ei sovellukset häviä yhden sovelluksen myötä! Jos poistit esim microsoft officen lähti siinä kaikki office asennkuset esim. word,exel,powerpoint...

        Officen saa asennettua levyltä, Tietämättä windowsia, parhaiten saat ne varmaankin laittamalla sen windows levyn asemaan ja siellä jokin kohta asenna ohjelmia tms.

        Tietämättä windowsia voit yrittää palauttaa järjestelmää aikaisempaan. Mutta helpompaa kun asennat sovellukset uudelleen levyiltä.

        >"Kyllä nykyisille kovalevyille ohjelmia mahtuu ylen määrin, ei niitä tarvitse poistaa"
        >Koneen hidastumisen yksi suuri syy on juurikin turhien ohjelmien päällä olo, vaikka kovalevytila riittäsikin.

        Kone ei hidastu softasta yhtään mihinkään, Windows voi hidastua.
        Ohjelmia voidaan toki sammuttaa tai estää niiden käynnistyminen poistamatta niitä. Jos tämä ei kuulu tietokoneen käytön perusjuttuihin niin en ymmärrä mikä sitten kuuluu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe