Pelkään, että silmissäni tai näössäni on jotain vikaa. Olen 25 vuotta, silmälaseja olen käyttänyt noin 10 vuotta (en näe kauas). Nyt olen huomannut, että en oikein näe lähellekään kunnolla. Näen paremmin, jos otan lasit pois. Näköni sumentuu lähelle katsoessa. Silmät tulevat väsyneiksi ja joskus alkaa särkeä päätä ja silmiä. Joskus tuntuu, että katson sitten lähelle tai kauas, niin kumpikaan ei ole hyvä. Joskus tulee vähän etova olo, mutta en oksenna. Tuntuu, että silmät menevät "kieroon". Tuntuu, että tarvisin hirveän kirkkaan valon. Silmiin alkaa ottaa, jos olen koneella, luen, kirjoitan yms. Olen leipomoalalla. Silmiin alkaa ottaa ja joskus päätä särkeä, jos pitää tarkasti katsoa ja näprätä jotain konditoriajuttuja. Iltaisin tämä tuntuu vain pahenevan.
Ei minulla ole silmissä muita oireita, esim. ei tunnu kuivuutta, kutinaa, punoitusta. Arvelen, että tarvisin hieman vahvemmat lasit, mutta näen kyllä kauas vielä sen verran hyvin, etten ole lähtenyt vielä niitä hankkimaan. Voiko tämä johtua siitä? Vai tarvinkohan lukulasit? Voikohan nuo kaikki oireet johtua siitä, että tarvisin vain lukulasit?
Olen huomannut jo pidemmän aikaa, että lähelle en näe hyvin. En ole siihen niin kiinnittänyt paljon huomiota, mutta nyt se on pahentunut. Ajattelin kyllä varata ajan ensin vaikka näöntarkastukseen, jos ei helpota, mutta mietin, jos täällä jollain olisi samoja kokemuksia.
Väsyneet silmät, päänsärky, ei näe kunnolla
6
668
Vastaukset
- SilmätPää
Nostanpa tämän keskustelun! Itsellä hieman samoja oireita, mutta päätä särkenyt jo 6pv ja lähelle näkeminen ei ongelma. Silmät olleet hieman "väsyneet". Onko kellään ollu samaa? Mikä auttoi?
Lääkärillä olen käynyt eikä antanut mitään jatkotoimenpiteitä.- asfafkkööö
Yleislääkäristä ei ole apua. Käy silmälääkärillä.
- opiskel
Täälläkin on ollut juuri samoja oireita :(
- meikä manne
Todennäköisesti liian voimakkaat lasit.
Likinäköisyys saattaa lieventyä iän myötä.
Käypä optikolla. - Silmälasipää
Hei, käy rohkeasti optikolla. Optikko ohjaa tarvittaessa silmälääkäriin.
Meikä Manne puhuu asiaa...
ps. Migreenilinsseistä löytyy netissä paljon tietoa ja yksityisissä liikkeissä on aikaa paneutua ongelmaasi. - Päätä särkee
Mitkä ovat migreenilinssit? Linssit jotka aiheuttavat migreeniäkö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733