eat, pray, love

harhailua aina vaan

ensin henkinen ahdistus, sitten etsintä joka sisältää ruokanautintoja, sitten käväisy ashramissa ja tietäjän luona ja aitoja henkisiä kokemuksia ja viimein onnen täyttymys uusi rakkaussuhde siis puoliso.
Niinkö etsintä päättyy luonnollisesti? Entä, jos sitä miestä ei olisikaan tullut vastaan. Vai olisiko aina kuitenkin hehkeälle ja henkiselle kaunottarelle jossain se oikea sydämen valittu? En mä taida sitä leffaa mennä katsomaan. Tajuan kyllä, että rakastuminen on valaistumiskokemus parhaimmillaan, mutta entä, jos sitä puoliskoa ei tule? Eihän sattuma voi olla ratkaisu.

31

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harhailua...

      että ns. syvätkin tunteet on ailahtelevia ja riippuvat suhtautumisesta omaan itseen, varsinkin siihen ulkoiseen itseen. Jos pisteitä ei kerry alkaa tiputtaa automaattisesti oivallisia sielunkumppaneita. Tosi henkistä.

      • harrhailua...

        alkaa ikävä kyllä toivoa, ettei se toinen olisi ihan 10 pisteen tyyppi. Mieli on aina mukana hössöttämässä jotain älytöntä. Oli muuten miten henkistä tahansa.


      • )))))))))))))))
        harrhailua... kirjoitti:

        alkaa ikävä kyllä toivoa, ettei se toinen olisi ihan 10 pisteen tyyppi. Mieli on aina mukana hössöttämässä jotain älytöntä. Oli muuten miten henkistä tahansa.

        ihmiset jaksaa hössöttää näistä "puoliskoista".
        En ole koskaan eteeni saanut sielunkumppania,mikä se nyt lienee onkin, ja en sitä edes halua.
        Minun sielunkumppani on,kesäinen-,syksyinen-,keväinen- ja joskus myös talvinen luonto.
        Leirinuotio kaukana sivistyksestä.Se on onkivapa,sitruunapippuri, näkkileipä ja raikkaan puron vesi.Se on ollut sitä minulle jo kymmeniä vuosia ja nytkin vielä vaikka olen jo kohta vanha.Sen rakkauden rikkoo korkeintaan linnun laulu ja joskus,pakosta,ikävä paluu muiden ihmisten ilmoille.(Niinkuin nyt).


      • harhailua vaan..
        ))))))))))))))) kirjoitti:

        ihmiset jaksaa hössöttää näistä "puoliskoista".
        En ole koskaan eteeni saanut sielunkumppania,mikä se nyt lienee onkin, ja en sitä edes halua.
        Minun sielunkumppani on,kesäinen-,syksyinen-,keväinen- ja joskus myös talvinen luonto.
        Leirinuotio kaukana sivistyksestä.Se on onkivapa,sitruunapippuri, näkkileipä ja raikkaan puron vesi.Se on ollut sitä minulle jo kymmeniä vuosia ja nytkin vielä vaikka olen jo kohta vanha.Sen rakkauden rikkoo korkeintaan linnun laulu ja joskus,pakosta,ikävä paluu muiden ihmisten ilmoille.(Niinkuin nyt).

        vaihe elämässä, että nautin todella luonnosta ja taiteesta ja kaikesta ulkoisesta ja tunsin, että muut ihmiset pilaavat elämän, mutta sitten se vaihe hiipui ja yhtäkkiä pitkän ajan kuluttua vaihtui kokonaan päinvastaiseksi kaipasin vain henkistä yhteyttä ja taas se tasoittuu. En tiedä mihin jorpakkoon tästä vielä päätyy.


      • harhailua.
        harhailua vaan.. kirjoitti:

        vaihe elämässä, että nautin todella luonnosta ja taiteesta ja kaikesta ulkoisesta ja tunsin, että muut ihmiset pilaavat elämän, mutta sitten se vaihe hiipui ja yhtäkkiä pitkän ajan kuluttua vaihtui kokonaan päinvastaiseksi kaipasin vain henkistä yhteyttä ja taas se tasoittuu. En tiedä mihin jorpakkoon tästä vielä päätyy.

        ettei ole pienistä tunteista kysymys kun nauttii luonnosta tai mistä tahansa ympäristöstä, taiteesta, epätaiteesta ja yleensä kaikesta. Se on huumetta jos on sillä virityksellä. Mutta kyllä joku kundalinin nousuyritys on silti ihan vielä toista. Siinä välillä onkin sitten pitkiä etappeja arkista aherrusta.


      • harhailua vaan..
        harhailua. kirjoitti:

        ettei ole pienistä tunteista kysymys kun nauttii luonnosta tai mistä tahansa ympäristöstä, taiteesta, epätaiteesta ja yleensä kaikesta. Se on huumetta jos on sillä virityksellä. Mutta kyllä joku kundalinin nousuyritys on silti ihan vielä toista. Siinä välillä onkin sitten pitkiä etappeja arkista aherrusta.

        kun olen löytänyt jonkun paikan joka tekee onnelliseksi esimerkiksi luonnossa, maaseudulla ja voi olla missä tahansa niin ihan kuin joku saatana kävelisi niitä samoja reittejä ja järjestelmälliseti tuhoaisi niistä sen aidon viehätyksen. Raha on usein osatekijä ja tylsä mielikuvitus. Toisaalta ehkä se tuholainen onkin hyvä, koska kiinnyn katoavaan, enkä löydä taivaaseen. Antas nyt vähän olla noiden maisemien rauhassa rakentamiselta ja raiskaamiselta. Luonnossa on rauhallinen henki. Luulen että olisi oikein jättää sen hävittäminen, jättää luonto eläimille ja lisätä luomuruokaa ja miettiä miten eläinten oloja parantaa eikä pelkästään pohtia sitä mistä saa halpaa jauhelihaa, vaikka hädässä ihmisenkin on tehtävä ikäviä valintoja. Turhaa kärsimystä on paljon. Ruoka voisi olla terveellistä ja eettistä.


      • harhaillaan vaan
        harhailua. kirjoitti:

        ettei ole pienistä tunteista kysymys kun nauttii luonnosta tai mistä tahansa ympäristöstä, taiteesta, epätaiteesta ja yleensä kaikesta. Se on huumetta jos on sillä virityksellä. Mutta kyllä joku kundalinin nousuyritys on silti ihan vielä toista. Siinä välillä onkin sitten pitkiä etappeja arkista aherrusta.

        että luonnon rauha tuhotaan ja maailmasta tulee tunnelmaltaan ahdistava, ihminen tavallisesti tarvitsee tasapainoista ympäristöä. Mutta eläimet kärsivät ja ihmiset. Koska meitä ihmisiäkin on niin monissa kategorioissa ettei kaikista tarvitse välittää. Jotku jopa kerjää Euroopassa ja se hyväksytään lailla. Maailma on iso tankki, joka ajaa heikompien esimerkiksi eläinten yli ja tuhoaa oman mielenrauhansa.


      • harhaillaan .
        harhailua. kirjoitti:

        ettei ole pienistä tunteista kysymys kun nauttii luonnosta tai mistä tahansa ympäristöstä, taiteesta, epätaiteesta ja yleensä kaikesta. Se on huumetta jos on sillä virityksellä. Mutta kyllä joku kundalinin nousuyritys on silti ihan vielä toista. Siinä välillä onkin sitten pitkiä etappeja arkista aherrusta.

        pelkästään esteettistä nautintoa ja tunnelmointia. Samalla voidaan miettiä miten muutetaan rahaksi se oma tontti vähät välittämättä luonnosta. Tärkeää olisi säilyttää luonnon rauha tai maailmasta tulee tunnelmaltaan ahdistava, ihminen tavallisesti tarvitsee tasapainoista ympäristöä. Eläimet kärsivät ja ihmiset. Sama pinnallisuus on kaikkialla koska ihmisiäkin on niin monissa kategorioissa ettei kaikista tarvitse välittää. Jotku jopa kerjää Euroopassa ja se hyväksytään lailla. Maailma on iso tankki, joka ajaa heikompien esimerkiksi eläinten yli ja tuhoaa oman mielenrauhansa.


      • filosofin varjo
        harhaillaan . kirjoitti:

        pelkästään esteettistä nautintoa ja tunnelmointia. Samalla voidaan miettiä miten muutetaan rahaksi se oma tontti vähät välittämättä luonnosta. Tärkeää olisi säilyttää luonnon rauha tai maailmasta tulee tunnelmaltaan ahdistava, ihminen tavallisesti tarvitsee tasapainoista ympäristöä. Eläimet kärsivät ja ihmiset. Sama pinnallisuus on kaikkialla koska ihmisiäkin on niin monissa kategorioissa ettei kaikista tarvitse välittää. Jotku jopa kerjää Euroopassa ja se hyväksytään lailla. Maailma on iso tankki, joka ajaa heikompien esimerkiksi eläinten yli ja tuhoaa oman mielenrauhansa.

        Asiat ovat kauniita luonnossa omalla paikallaan. Jos otat kauniin asian haltuusi, riistät siltä sen alkuperäisen kauneuden ja huomaat, ettei se enää olekaan kaunis ja vilpitön, sillä sen sijaan, että vain katsoisit sitä, pakkomielteisesti pidät siitä kiinni, koska oletat omistavasi sen. Tämä omistamisenhalu tuhoaa taas onnen, jonka sait asian katsomisesta ja sen nauttimisesta omalla paikallaan luonnossa.


      • )))))))))))))
        filosofin varjo kirjoitti:

        Asiat ovat kauniita luonnossa omalla paikallaan. Jos otat kauniin asian haltuusi, riistät siltä sen alkuperäisen kauneuden ja huomaat, ettei se enää olekaan kaunis ja vilpitön, sillä sen sijaan, että vain katsoisit sitä, pakkomielteisesti pidät siitä kiinni, koska oletat omistavasi sen. Tämä omistamisenhalu tuhoaa taas onnen, jonka sait asian katsomisesta ja sen nauttimisesta omalla paikallaan luonnossa.

        jotain "kundaliinin" noususta.
        Enpä ole tarvinnut tuollaista nousua elämäni aikana.
        Kun menen erämaakämpälleni(ei mukavuuksia,12neliötä)ja olen siellä esim. kolme kuukautta olen kuin taivaassa.Ei siinä tarvita enää mitään parempaa.


      • filosofin varjo
        ))))))))))))) kirjoitti:

        jotain "kundaliinin" noususta.
        Enpä ole tarvinnut tuollaista nousua elämäni aikana.
        Kun menen erämaakämpälleni(ei mukavuuksia,12neliötä)ja olen siellä esim. kolme kuukautta olen kuin taivaassa.Ei siinä tarvita enää mitään parempaa.

        Kundalinista en ainakaan itse tiedä. Olen perehtynyt ja tuntenut asian, jota Chi-energiaksi kutsutaan. Liekö sama kuin kundalini, mene ja tiedä, asioita eri nimillä kenties.

        Eihän sitä onneen tarvita paljoa. Ihmiset väittävät, koska he luulevat. Saatuasi verhon silmiesi edestä ymmärrät, että onni on tämä hetki eikä se plajoa vaadi. Kaunis luonto, rakastava kumppani ja terveys.


      • ))))))))))
        filosofin varjo kirjoitti:

        Kundalinista en ainakaan itse tiedä. Olen perehtynyt ja tuntenut asian, jota Chi-energiaksi kutsutaan. Liekö sama kuin kundalini, mene ja tiedä, asioita eri nimillä kenties.

        Eihän sitä onneen tarvita paljoa. Ihmiset väittävät, koska he luulevat. Saatuasi verhon silmiesi edestä ymmärrät, että onni on tämä hetki eikä se plajoa vaadi. Kaunis luonto, rakastava kumppani ja terveys.

        vähempään tyytyväinen.
        Terveys,luonto ja hiljaisuus riittää minulle.Joku kaipaa sitä kumppania vielä.Minä en.


      • harhaillaan...
        )))))))))) kirjoitti:

        vähempään tyytyväinen.
        Terveys,luonto ja hiljaisuus riittää minulle.Joku kaipaa sitä kumppania vielä.Minä en.

        ja terveyden vaaliminen on hyvä ja luonnon rauhassa oleskelu. Kun osaa nauttia noista asioista se on paljon. Kundalinin nousu tuntuu sensijaan on sen tason nautinto, että ei ole mitään siihen verrattavaa. Koin kerran ja onneksi olin loikoilemassa. Muuten olisin kaatunut. Se ylettyi sydämen korkeudelle. Ei siis päälaelle. Ja silti oli ihan yli kaiken, liian hyvää, mieletöntä. Mutta sen jälkeen kaipaa juuri hiljaisuutta ja erämaakämppää, koska käsitykset muuttuvat.


      • filosofin varjo
        harhaillaan... kirjoitti:

        ja terveyden vaaliminen on hyvä ja luonnon rauhassa oleskelu. Kun osaa nauttia noista asioista se on paljon. Kundalinin nousu tuntuu sensijaan on sen tason nautinto, että ei ole mitään siihen verrattavaa. Koin kerran ja onneksi olin loikoilemassa. Muuten olisin kaatunut. Se ylettyi sydämen korkeudelle. Ei siis päälaelle. Ja silti oli ihan yli kaiken, liian hyvää, mieletöntä. Mutta sen jälkeen kaipaa juuri hiljaisuutta ja erämaakämppää, koska käsitykset muuttuvat.

        Kokenut astraalimatkoja?

        Itse olen meditoidessani kokenut kuin mieli olisi lähtenyt leijumaan erilleen ruumiista, maailman ääriin ja maailmankaikkeuden toiselle puolelle. Se on myös tunne ja tila, jonka haluaa ylläpitää eikä halua "herätä" takaisin "todellisuuteen".
        Odottelenkin mielenkiinnolla päivää jolloin fyysinen kehoni lakkaa toimimasta, kuolee niin sanotusti ja mieleni/henkeni jatkaa matkaansa eteenpäin.

        Tiedän olevani täällä, mutta tunnen olevani vangittu tähän kehoon. Meditaatio onneksi on keino saada harmonia ja yhteys kehon ja mielen välille, jotta voi nauttia elostaan tuntematta olevansa vankina.


      • hortoillaan...
        filosofin varjo kirjoitti:

        Kokenut astraalimatkoja?

        Itse olen meditoidessani kokenut kuin mieli olisi lähtenyt leijumaan erilleen ruumiista, maailman ääriin ja maailmankaikkeuden toiselle puolelle. Se on myös tunne ja tila, jonka haluaa ylläpitää eikä halua "herätä" takaisin "todellisuuteen".
        Odottelenkin mielenkiinnolla päivää jolloin fyysinen kehoni lakkaa toimimasta, kuolee niin sanotusti ja mieleni/henkeni jatkaa matkaansa eteenpäin.

        Tiedän olevani täällä, mutta tunnen olevani vangittu tähän kehoon. Meditaatio onneksi on keino saada harmonia ja yhteys kehon ja mielen välille, jotta voi nauttia elostaan tuntematta olevansa vankina.

        voisin kertoa, että ego seuraa mukana toisellakin puolella. Ei ole kovin paljon eroa. Mutta hengellä on ylimäärisiä kykyjä. Muistan ajan ennen syntymää ja olen tarkistanut asioita käymällä paikoissa tässä maallisessa ruumiissa, mutta joissa on tullut oltua ennen syntymää. Miksei sielläkin voisi valaistua. Väitetän että eteenpäin pääsee vain maallisessa kehossa, mutta en usko.


      • lahopäitä liikaa
        hortoillaan... kirjoitti:

        voisin kertoa, että ego seuraa mukana toisellakin puolella. Ei ole kovin paljon eroa. Mutta hengellä on ylimäärisiä kykyjä. Muistan ajan ennen syntymää ja olen tarkistanut asioita käymällä paikoissa tässä maallisessa ruumiissa, mutta joissa on tullut oltua ennen syntymää. Miksei sielläkin voisi valaistua. Väitetän että eteenpäin pääsee vain maallisessa kehossa, mutta en usko.

        valkeuden enkeliksi tekeytyvä teettää.
        Ihmiset menevät vipuun ja sitten ulkopuoliset,sivustaseuraajat vain toivottomina näkevät kun ihminen tulee vähitellen hulluksi tai yhteiskunnan loiseläjäksi,joka ei tee muuta kuin haaveilee.Ei saa mitään aikaiseksi.
        Mitä jos kakki alkais haaveilemaan?
        Kuka pitäis yhteiskuntaa pyörimässä?


      • ffwaf3e
        lahopäitä liikaa kirjoitti:

        valkeuden enkeliksi tekeytyvä teettää.
        Ihmiset menevät vipuun ja sitten ulkopuoliset,sivustaseuraajat vain toivottomina näkevät kun ihminen tulee vähitellen hulluksi tai yhteiskunnan loiseläjäksi,joka ei tee muuta kuin haaveilee.Ei saa mitään aikaiseksi.
        Mitä jos kakki alkais haaveilemaan?
        Kuka pitäis yhteiskuntaa pyörimässä?

        Ihminen elää ilman yhteiskuntaakin, yhteiskunta ei elä ilman ihmistä.

        Olemme kadottaneet todellisen kosketuksen luontoon ajat sitten. Näemme vain nykytavan tapana suorittaa asiat. Jos edes hetkeksi perehdyt, ymmärrät ettei nykytavoilla maapallo kestä.
        Meidän on palattava takaisin kestävään elämäntyyliin, vaatikoot se sitten modernin elämän hylkäämistä. Niin kauan kuin se on maapallon parhaaksi, se on oikein.
        Niin kauan kuin sillä haetaan talouskasvua ja ihmisen älyttömien halujen toteutumista, se on väärin.


      • hortoillaan
        lahopäitä liikaa kirjoitti:

        valkeuden enkeliksi tekeytyvä teettää.
        Ihmiset menevät vipuun ja sitten ulkopuoliset,sivustaseuraajat vain toivottomina näkevät kun ihminen tulee vähitellen hulluksi tai yhteiskunnan loiseläjäksi,joka ei tee muuta kuin haaveilee.Ei saa mitään aikaiseksi.
        Mitä jos kakki alkais haaveilemaan?
        Kuka pitäis yhteiskuntaa pyörimässä?

        tutkittukin. Mitä jos itse yhtäkkiä tietäisit asioita, ihmisiä ja paikkoja menneisyydestä yksityiskohtaisesti. Outoihinkin asioihin täytyy osata suhtautua. Jostain syystä vaelsin juuri tässä samassa todellisuudessa, jossa elämme en bardossa.


      • hortoillaan
        hortoillaan kirjoitti:

        tutkittukin. Mitä jos itse yhtäkkiä tietäisit asioita, ihmisiä ja paikkoja menneisyydestä yksityiskohtaisesti. Outoihinkin asioihin täytyy osata suhtautua. Jostain syystä vaelsin juuri tässä samassa todellisuudessa, jossa elämme en bardossa.

        paljon. Eri henkisellä tasolla ja eri taidoilla ja kyvyillä. Varmastikin valaistuneisiin saakka. ei ollut mitään epäselvää.


      • lahopäitä liikaa
        hortoillaan kirjoitti:

        paljon. Eri henkisellä tasolla ja eri taidoilla ja kyvyillä. Varmastikin valaistuneisiin saakka. ei ollut mitään epäselvää.

        elä ilman ihmistä?
        Mitenkäs siellä Intiassa on käynyt,kun pää asiassa maa on täynnä toivottomia haaveilijoita ja tyhjäntoimittajia,tolpan päässä istujia ja loitsijoita?
        Heidän elämänsä on mennyt sukupolvesta toiseen pelkkään haaveiluun.
        Onko siellä luonto kunnossa?
        Entäpä sairaudet?
        Ei ole maata pahempaa kuin Intia,sairauksineen,köyhyyksineen y.m. kanssa.
        Jos sen kaltainen uskonnollinen ilmapiiri on oikeaa elämänmenoa,miksi ihmiset kuolevat nälkään,sairauksiin ja kokevat ennenaikaisen kuoleman kun samaan aikaan kadulla vilisee pihvi poikineen?
        Minusta kaikki uskonnollisuus tai mitä se nyt onkaan joka tulee siitä suunnasta on ihmiselle kirous ja vitsaus.


      • hörhöillään...
        lahopäitä liikaa kirjoitti:

        elä ilman ihmistä?
        Mitenkäs siellä Intiassa on käynyt,kun pää asiassa maa on täynnä toivottomia haaveilijoita ja tyhjäntoimittajia,tolpan päässä istujia ja loitsijoita?
        Heidän elämänsä on mennyt sukupolvesta toiseen pelkkään haaveiluun.
        Onko siellä luonto kunnossa?
        Entäpä sairaudet?
        Ei ole maata pahempaa kuin Intia,sairauksineen,köyhyyksineen y.m. kanssa.
        Jos sen kaltainen uskonnollinen ilmapiiri on oikeaa elämänmenoa,miksi ihmiset kuolevat nälkään,sairauksiin ja kokevat ennenaikaisen kuoleman kun samaan aikaan kadulla vilisee pihvi poikineen?
        Minusta kaikki uskonnollisuus tai mitä se nyt onkaan joka tulee siitä suunnasta on ihmiselle kirous ja vitsaus.

        enpä tiedä Intiasta paljon kun en ole käynyt, mutta aika paljon tuntuu olevan kurjuutta. Mutta saattaa olla, että henkisyyttä kaipaava ihminen voi löytää sieltä ajatuksen ja sananvapauden. Kyllähän täälläkin on vapaus ajatella ja puhua ja uskoa, mutta ei se kannata, koska se ei saa hyvää vastakaikua. Se ymmärretään väärin, joko ajatuksia pidetään saarnana, sekoilemisena, huumehörhöilynä, kiusaamisena,jonain jännänä tantraorgiayhdistyksenjulistuksena jne. Joko sellaisena mitä kaivataan tai pelätään. Ainoa paikka on joulukirkko tai yleensä kristillinen kirkko. Mutta se on turva ja oikeaoppisen uskonnon traditioiden linnake. Se ei johdu alkukristityistä.


      • ewfwe3
        lahopäitä liikaa kirjoitti:

        elä ilman ihmistä?
        Mitenkäs siellä Intiassa on käynyt,kun pää asiassa maa on täynnä toivottomia haaveilijoita ja tyhjäntoimittajia,tolpan päässä istujia ja loitsijoita?
        Heidän elämänsä on mennyt sukupolvesta toiseen pelkkään haaveiluun.
        Onko siellä luonto kunnossa?
        Entäpä sairaudet?
        Ei ole maata pahempaa kuin Intia,sairauksineen,köyhyyksineen y.m. kanssa.
        Jos sen kaltainen uskonnollinen ilmapiiri on oikeaa elämänmenoa,miksi ihmiset kuolevat nälkään,sairauksiin ja kokevat ennenaikaisen kuoleman kun samaan aikaan kadulla vilisee pihvi poikineen?
        Minusta kaikki uskonnollisuus tai mitä se nyt onkaan joka tulee siitä suunnasta on ihmiselle kirous ja vitsaus.

        Otit nyt esimerkiksi sen huonoimman mahdollisen.

        Et kuitenkaan ehkä ymmärtänyt ajatustani. Se, että osa ihmisistä ei osaa elää harmoniassa luonnon kanssa, ei tarkoita etteikö joku toinen osaisi.

        Jos Intiassa haaveillaan vain ja kaikki menee päin persettä, ei tarkoita että esimerkiksi minun pitäisi sieltä ottaa oppia.
        Järki käteen. En tiedä halusitko nyt aivan välttämättä kysyä asiaa vain kysymyksen takia vai etkö oikeasti tajunnut?

        Enkä ole uskonnoista sanonut sanaakaan. Filosofioilla on paljon enemmän annettavaa ihmiselle. Eivät ole ehdottomia ja muutenkin niissä on ideaa enemmän.


      • hortoillaan...
        ewfwe3 kirjoitti:

        Otit nyt esimerkiksi sen huonoimman mahdollisen.

        Et kuitenkaan ehkä ymmärtänyt ajatustani. Se, että osa ihmisistä ei osaa elää harmoniassa luonnon kanssa, ei tarkoita etteikö joku toinen osaisi.

        Jos Intiassa haaveillaan vain ja kaikki menee päin persettä, ei tarkoita että esimerkiksi minun pitäisi sieltä ottaa oppia.
        Järki käteen. En tiedä halusitko nyt aivan välttämättä kysyä asiaa vain kysymyksen takia vai etkö oikeasti tajunnut?

        Enkä ole uskonnoista sanonut sanaakaan. Filosofioilla on paljon enemmän annettavaa ihmiselle. Eivät ole ehdottomia ja muutenkin niissä on ideaa enemmän.

        pöyristyneenä telkkarista intialaisia sadhuja, jotka vaan istuu jonkun savun tai höyryn keskellä eikä tee mitään, vaikka helvetti näyttää olevan irti ympärillä, mutta se ei olekaan niin. Ne tekee tosi paljon, hyvää maailmalle. Ne ylittää tän maailman ja vetää muita samalla mukanaan ja levittävät kokemusta kestävästä onnesta, joka ei riipu tästä materiaalisesta tilanteesta.


      • hortoillaan.
        hortoillaan... kirjoitti:

        pöyristyneenä telkkarista intialaisia sadhuja, jotka vaan istuu jonkun savun tai höyryn keskellä eikä tee mitään, vaikka helvetti näyttää olevan irti ympärillä, mutta se ei olekaan niin. Ne tekee tosi paljon, hyvää maailmalle. Ne ylittää tän maailman ja vetää muita samalla mukanaan ja levittävät kokemusta kestävästä onnesta, joka ei riipu tästä materiaalisesta tilanteesta.

        että munkaan ei tarvitse mitään tehdä yhteiskunnan hyväksi. Mä teen oman osani tässä maailmassa, olis harhaa tai ei niin se vähentää kärsimystä, kun yhteiskunta toimii. Mutta jos olisi selkeä näkemys henkisestä tiestä niin se olisi tärkeämpää.


      • lahopäitä liikaa
        hortoillaan. kirjoitti:

        että munkaan ei tarvitse mitään tehdä yhteiskunnan hyväksi. Mä teen oman osani tässä maailmassa, olis harhaa tai ei niin se vähentää kärsimystä, kun yhteiskunta toimii. Mutta jos olisi selkeä näkemys henkisestä tiestä niin se olisi tärkeämpää.

        tuli tuosta ajatuksesta että kundaliini kun nousee ekakerta niin "avot harasoo."
        Mitä hyötyä siitä on kun katsoo esim.Intiaa josta tämä kundaliini nousu on kait kotoisin ja ihmiset siellä on maassa joka on maailman surkeimpia?
        Jos siellä on näitä kundaliinin nostajia suhteessa väestöön enemmän kuin muualla niin mitä se on ketään hyödyttänyt?
        Tai jos suomessa jossain ashramissa on näitä kundaliinin nousuun saaneita ja he kulkevat resuisissa vaatteissa vinguttaen jotain itämaista soitinta niin mitä se heitä hyödyttää vaikka olis kuinka fres olo?
        Olen sitä mieltä että:"joka ei töitä tee,sen ei syömänkään pidä".
        Vähemmän haaveiluja ja unelmointia ja lapio kouraan ja maatakääntämään.
        Jää vähemmän aikaa makuukammarissakin löhöilyyn ja väestömäärän saa siten luonnollisesti myös pienemään päin.


      • edes vähän
        lahopäitä liikaa kirjoitti:

        tuli tuosta ajatuksesta että kundaliini kun nousee ekakerta niin "avot harasoo."
        Mitä hyötyä siitä on kun katsoo esim.Intiaa josta tämä kundaliini nousu on kait kotoisin ja ihmiset siellä on maassa joka on maailman surkeimpia?
        Jos siellä on näitä kundaliinin nostajia suhteessa väestöön enemmän kuin muualla niin mitä se on ketään hyödyttänyt?
        Tai jos suomessa jossain ashramissa on näitä kundaliinin nousuun saaneita ja he kulkevat resuisissa vaatteissa vinguttaen jotain itämaista soitinta niin mitä se heitä hyödyttää vaikka olis kuinka fres olo?
        Olen sitä mieltä että:"joka ei töitä tee,sen ei syömänkään pidä".
        Vähemmän haaveiluja ja unelmointia ja lapio kouraan ja maatakääntämään.
        Jää vähemmän aikaa makuukammarissakin löhöilyyn ja väestömäärän saa siten luonnollisesti myös pienemään päin.

        Kannattaisiko ihan ensin ottaa edes vähän selvää asioista. Kundaniili en ensinnäkään ole millään muotoa merkittävä liike/uskonto Intiassa. Siellä on itse asiassa aika vähän minkäänlaisia buddhalaisia. Toiseksi Intia on tällä hetkellä yksi maailman nopeimmin kehittyvistä talouksista ja tulee Kiinan ohella olemaan tulevaisuuden suurvalta. Kolmanneksi suurin osa intialaisista on erittäin ahkeria ja työteliäitä ihmisiä. Maassa on tietysti ihan älyttömästi liikaa ihmisiä, ja maan valtava varallisuus on jakautunut erittäin epätasaisesti, mutta kehitys kehittyy Intiassakin, nopeasti. Yhä useammat saavat hyvän koulutuksen ja kehittävät maata edelleen. Henkisyys kuuluu intialaisten elämään, mikä on erittäin hieno asia eikä suinkaan mikään halveksittava asia. Monituhatvuotinen kulttuuri ja historia näkyy ihmisten kyvyssä ajatella syvällisemmin kuin tällä on tottunut. Tuskinpa kulisi intialaisten suusta noin moukkamaista kommenttia kuin täälläkin kirjoitellaan. Sadhuksi alkaminen ei kuulu buddhalaisuuteen, hindulaisuuteen sen sijaan kuuluu. Omistautuminen uskonolle ja vetäytyminen maallisesta elämästä on hinduille yksi valittavissa oleva tie "pelastukseen".


      • hortoillaan vaan..
        edes vähän kirjoitti:

        Kannattaisiko ihan ensin ottaa edes vähän selvää asioista. Kundaniili en ensinnäkään ole millään muotoa merkittävä liike/uskonto Intiassa. Siellä on itse asiassa aika vähän minkäänlaisia buddhalaisia. Toiseksi Intia on tällä hetkellä yksi maailman nopeimmin kehittyvistä talouksista ja tulee Kiinan ohella olemaan tulevaisuuden suurvalta. Kolmanneksi suurin osa intialaisista on erittäin ahkeria ja työteliäitä ihmisiä. Maassa on tietysti ihan älyttömästi liikaa ihmisiä, ja maan valtava varallisuus on jakautunut erittäin epätasaisesti, mutta kehitys kehittyy Intiassakin, nopeasti. Yhä useammat saavat hyvän koulutuksen ja kehittävät maata edelleen. Henkisyys kuuluu intialaisten elämään, mikä on erittäin hieno asia eikä suinkaan mikään halveksittava asia. Monituhatvuotinen kulttuuri ja historia näkyy ihmisten kyvyssä ajatella syvällisemmin kuin tällä on tottunut. Tuskinpa kulisi intialaisten suusta noin moukkamaista kommenttia kuin täälläkin kirjoitellaan. Sadhuksi alkaminen ei kuulu buddhalaisuuteen, hindulaisuuteen sen sijaan kuuluu. Omistautuminen uskonolle ja vetäytyminen maallisesta elämästä on hinduille yksi valittavissa oleva tie "pelastukseen".

        sama asia eri vaatteissa. Joo kyllä intia kannattaa noteerata nousevana talousalueena. Ihmiset ovat ahkeria ja aikaansaavia. Valitettavasti yhteiskunnan nousu perustuu myös pätemisen tarpeelle, ahneudelle, materialismille jne. Asioilla on aina kääntöpuolensa. Mikä näyttää hyvältä Suomessakin ei ole välttämättä parasta. Tiibet on mun mielestä ollut valtioiden ykkönen. Mutta...sen menestys ei ollut päätä huimaava. Se oli ainoa maa, joka perustui henkiselle näkemykselle. Nämä asiat eivät ole kovin selkeitä tajuta. Henkisyydessä ei oikeastaan ole kotimaata. Ei ole kansallistunnetta. Esimerkiksi luostarit ovat ylikansallisia. Se maa on taivas. Kotimaa.


      • hortoillaan..
        hortoillaan vaan.. kirjoitti:

        sama asia eri vaatteissa. Joo kyllä intia kannattaa noteerata nousevana talousalueena. Ihmiset ovat ahkeria ja aikaansaavia. Valitettavasti yhteiskunnan nousu perustuu myös pätemisen tarpeelle, ahneudelle, materialismille jne. Asioilla on aina kääntöpuolensa. Mikä näyttää hyvältä Suomessakin ei ole välttämättä parasta. Tiibet on mun mielestä ollut valtioiden ykkönen. Mutta...sen menestys ei ollut päätä huimaava. Se oli ainoa maa, joka perustui henkiselle näkemykselle. Nämä asiat eivät ole kovin selkeitä tajuta. Henkisyydessä ei oikeastaan ole kotimaata. Ei ole kansallistunnetta. Esimerkiksi luostarit ovat ylikansallisia. Se maa on taivas. Kotimaa.

        kansallistunnetta itsetunnon kainalosauvana niin tiibetiläiset ja muutkin henkisesti suuntautuneet ihmiset tunnustavat kulttuurien arvon. ja kotimaan merkityksen. Sillä on kuitenkin joku merkitys.


      • Mitä hyvää idästä?
        hortoillaan.. kirjoitti:

        kansallistunnetta itsetunnon kainalosauvana niin tiibetiläiset ja muutkin henkisesti suuntautuneet ihmiset tunnustavat kulttuurien arvon. ja kotimaan merkityksen. Sillä on kuitenkin joku merkitys.

        Mitkä kaksi kansaa turvautuivat toisen maailmansodan kynnyksellä Jumalaan.
        Toisen maan prisidentti jopa rukoili radiossa Jumalaa avuksi?
        Intia? Ei.USA?Ei.
        Toinen näistä kansoista ei vielä 1939 ollut edes valtio,mutta vajaat 10 vuotta myöhemmin oli?
        Siis Jumala kuuli heitä ja antoi heille perustaa oman valtion,Israelin.
        Toinen näistä maista oli Suomi,jolle Jumala soi itsenäisyyden vaikka taistelikin hirviötä vastaan.
        Nyt olla nykyisten presidenttien toimesta menossa metsään.
        Entä Intia.Rukoilevatko he Jumalaa ja mihin suuntaan he todellisuudessa ovat menossa henkisyyksineen?
        Aika näyttää.


      • hortoillaan...
        Mitä hyvää idästä? kirjoitti:

        Mitkä kaksi kansaa turvautuivat toisen maailmansodan kynnyksellä Jumalaan.
        Toisen maan prisidentti jopa rukoili radiossa Jumalaa avuksi?
        Intia? Ei.USA?Ei.
        Toinen näistä kansoista ei vielä 1939 ollut edes valtio,mutta vajaat 10 vuotta myöhemmin oli?
        Siis Jumala kuuli heitä ja antoi heille perustaa oman valtion,Israelin.
        Toinen näistä maista oli Suomi,jolle Jumala soi itsenäisyyden vaikka taistelikin hirviötä vastaan.
        Nyt olla nykyisten presidenttien toimesta menossa metsään.
        Entä Intia.Rukoilevatko he Jumalaa ja mihin suuntaan he todellisuudessa ovat menossa henkisyyksineen?
        Aika näyttää.

        niin Gandhi oli noista valtion päämiehistä henkisin ja lähimpänä todellista kristittyä vaikka oli kai hindulainen. Stalinilla ja Hitlerillä oli tuskin mitään käsitystä henkisyydestä. Tälleen veikkaisin.


      • rukoilevat
        Mitä hyvää idästä? kirjoitti:

        Mitkä kaksi kansaa turvautuivat toisen maailmansodan kynnyksellä Jumalaan.
        Toisen maan prisidentti jopa rukoili radiossa Jumalaa avuksi?
        Intia? Ei.USA?Ei.
        Toinen näistä kansoista ei vielä 1939 ollut edes valtio,mutta vajaat 10 vuotta myöhemmin oli?
        Siis Jumala kuuli heitä ja antoi heille perustaa oman valtion,Israelin.
        Toinen näistä maista oli Suomi,jolle Jumala soi itsenäisyyden vaikka taistelikin hirviötä vastaan.
        Nyt olla nykyisten presidenttien toimesta menossa metsään.
        Entä Intia.Rukoilevatko he Jumalaa ja mihin suuntaan he todellisuudessa ovat menossa henkisyyksineen?
        Aika näyttää.

        Aivan varmasti intialaiset rukoilevat Jumalaa jokapäiväisessä elämässään paljon enemmän kuin suomalaiset tai israelilaiset. Uskonto kuuluu hinduilla jokaiseen päivään. Suomi ja Israel ovat Intiaan verrattuna todella maallistuneita maita, joista on henkisyys kaukana. Kannattaa myös huomata, että hindujen mielestä kaikilla maailman ihmisillä on yksi ainoa yhteinen jumala. Muut jumaluudet ovat vain välikappaleita tuon yhden ja ainoan Jumalan palvonnassa.

        Mistä ihmeestä muuten joku keksii tuollaista puppua, että muka Suomi ja Israel olisivat jotenkin pelastuneet rukouksen avulla. Hohhoijaa sentään. Elekeenyt ihmiset ihan mitä sattuu höpiskö.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe