Saako Clio 2002 1.2 koneeseen lohkolämmitintä öljypohjan kylkeen? Sillä tavalla, että sen ottaisi pois kesäksi? Tai sitten vaikka ei voisi poistaa, mutta voisi asentaa itse normaalimekaanikon taidoilla?
Lohkolämmitin pohjan kylkeen?
4
1791
Vastaukset
- flip2
Ehkä on parempi ettet rupea kokeileen mekaanikontaitojasi, koska lohkolämmittimellä lämmitetään jäähdytysnestettä eikä öljyä ;)
- mmakine
Eikös säteilylämmitin asenneta öljypohjan kylkeen?
Ja varastetaanpa tekstiä:
---
Moottorinlämmittimen tarkoitus on tehokkaimmalla ja parhaimmalla tavalla luoda ja välittää lämpöä moottoriin. Tähän on erilaisia vaihtoehtoja, esimerkiksi lämmittimellä joka on asennettu suoraan jäähdytysnesteeseen tai öljytilaan, tai lämpösäteilyllä, jolloin jäähdytysneste tai öljy lämmitetään säteily- tai lohkolämmittimellä joka on asennettu moottorin lohkoon tai öljypohjan ulkopintaan.
---
Tuo puppu on kopioitu http://www.defa.com/ :sta. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tietenkin säteilylämmintintä. Mutta miksi ihmeessä moottorin lämmitin pitäisi saada pois kesäksi? Ei se siellä konehuoneessa leipää pyydä ja on valmiiksi paikallaan sitten kun seuraavan kerran tulee talvi. Kaipa tuohon Clioon (1,2 16v oletan?) säteilylämmittimenkin saisi, Defa suosittelee siihen kuitenkin ihan perinteistä lohkoon asennettavaa lämmitintä. Minun Cliossani on alavesiletkuun asennettu lämmitin, sen asentaminen ei ainakaan näytä haastavalta. - mmakine
Eikös säteilylämmitin asenneta öljypohjan kylkeen?
Ja varastetaanpa tekstiä:
---
Moottorinlämmittimen tarkoitus on tehokkaimmalla ja parhaimmalla tavalla luoda ja välittää lämpöä moottoriin. Tähän on erilaisia vaihtoehtoja, esimerkiksi lämmittimellä joka on asennettu suoraan jäähdytysnesteeseen tai öljytilaan, tai lämpösäteilyllä, jolloin jäähdytysneste tai öljy lämmitetään säteily- tai lohkolämmittimellä joka on asennettu moottorin lohkoon tai öljypohjan ulkopintaan.
---
Tuo puppu on kopioitu http://www.defa.com/ :sta. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tietenkin säteilylämmintintä. Mutta miksi ihmeessä moottorin lämmitin pitäisi saada pois kesäksi? Ei se siellä konehuoneessa leipää pyydä ja on valmiiksi paikallaan sitten kun seuraavan kerran tulee talvi. Kaipa tuohon Clioon (1,2 16v oletan?) säteilylämmittimenkin saisi, Defa suosittelee siihen kuitenkin ihan perinteistä lohkoon asennettavaa lämmitintä. Minun Cliossani on alavesiletkuun asennettu lämmitin, sen asentaminen ei ainakaan näytä haastavalta. - xmara
mmakine kirjoitti:
Eikös säteilylämmitin asenneta öljypohjan kylkeen?
Ja varastetaanpa tekstiä:
---
Moottorinlämmittimen tarkoitus on tehokkaimmalla ja parhaimmalla tavalla luoda ja välittää lämpöä moottoriin. Tähän on erilaisia vaihtoehtoja, esimerkiksi lämmittimellä joka on asennettu suoraan jäähdytysnesteeseen tai öljytilaan, tai lämpösäteilyllä, jolloin jäähdytysneste tai öljy lämmitetään säteily- tai lohkolämmittimellä joka on asennettu moottorin lohkoon tai öljypohjan ulkopintaan.
---
Tuo puppu on kopioitu http://www.defa.com/ :sta. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tietenkin säteilylämmintintä. Mutta miksi ihmeessä moottorin lämmitin pitäisi saada pois kesäksi? Ei se siellä konehuoneessa leipää pyydä ja on valmiiksi paikallaan sitten kun seuraavan kerran tulee talvi. Kaipa tuohon Clioon (1,2 16v oletan?) säteilylämmittimenkin saisi, Defa suosittelee siihen kuitenkin ihan perinteistä lohkoon asennettavaa lämmitintä. Minun Cliossani on alavesiletkuun asennettu lämmitin, sen asentaminen ei ainakaan näytä haastavalta.Joissain automerkeissä (esimerkiksi useimmat VAG konsernin merkit) ei lohkossa ole nykyisin paisuntatulppaa johon lohkolämmittimen laittaisi. Tulppa ei ole siinä lohkolämmittimen vuoksi vaan se liittyy lohkon valutekniikkaan, se on joku aihion kiinnitysreikä. Kun valutekniikka on muuttunut, niin reikää ei ole tarvinnut ja keski-Euroopan autotehtaat kuten Volkswagen, viis veisaavat siitä että jossain pohjolassa menee nyt lohkolämppärin paikka.
Skoda, VW, Seat ym VAG-maahantuojat ovat korvanneet systeeminsä "säteilylämmittimellä" joka ei ole muuta kuin lohkon kylkeen ruuvattu sähköpatruunaklunssi. Sen lämmitysteho on tyhjästä seuraava eikä sillä voi unta nähdä esim 50 C:n vedenlämpötilasta, joka lohkolla on aika tavanomainen 2-3 h lämmityksen jälkeen pikkupakkasessa. Tämä tuli hyvin esiin yhdessä TM:n testissä missä testattiin eri lämmittimiä, muistaakseni diesel-mersulla. Säteilylämmitin oli pahnanpohjimmainen, siinä esilämmitetyn moottorin lämpötila aleni käynnistyksen jälkeen kun kylmä jäähdytysvesi alkoi virrata.
Cliossa on kyllä lohkolämppärille paikka. Letkulämmitintä voi käyttäämyös, samoin VAG-autoissakin mutta ilmeisesti on halvempi lätkäistä mötikkä kylkeen kuin ruveta räpläämään jäähdytysjärjestelmän kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816