Saako Clio 2002 1.2 koneeseen lohkolämmitintä öljypohjan kylkeen? Sillä tavalla, että sen ottaisi pois kesäksi? Tai sitten vaikka ei voisi poistaa, mutta voisi asentaa itse normaalimekaanikon taidoilla?
Lohkolämmitin pohjan kylkeen?
4
1703
Vastaukset
- flip2
Ehkä on parempi ettet rupea kokeileen mekaanikontaitojasi, koska lohkolämmittimellä lämmitetään jäähdytysnestettä eikä öljyä ;)
- mmakine
Eikös säteilylämmitin asenneta öljypohjan kylkeen?
Ja varastetaanpa tekstiä:
---
Moottorinlämmittimen tarkoitus on tehokkaimmalla ja parhaimmalla tavalla luoda ja välittää lämpöä moottoriin. Tähän on erilaisia vaihtoehtoja, esimerkiksi lämmittimellä joka on asennettu suoraan jäähdytysnesteeseen tai öljytilaan, tai lämpösäteilyllä, jolloin jäähdytysneste tai öljy lämmitetään säteily- tai lohkolämmittimellä joka on asennettu moottorin lohkoon tai öljypohjan ulkopintaan.
---
Tuo puppu on kopioitu http://www.defa.com/ :sta. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tietenkin säteilylämmintintä. Mutta miksi ihmeessä moottorin lämmitin pitäisi saada pois kesäksi? Ei se siellä konehuoneessa leipää pyydä ja on valmiiksi paikallaan sitten kun seuraavan kerran tulee talvi. Kaipa tuohon Clioon (1,2 16v oletan?) säteilylämmittimenkin saisi, Defa suosittelee siihen kuitenkin ihan perinteistä lohkoon asennettavaa lämmitintä. Minun Cliossani on alavesiletkuun asennettu lämmitin, sen asentaminen ei ainakaan näytä haastavalta. - mmakine
Eikös säteilylämmitin asenneta öljypohjan kylkeen?
Ja varastetaanpa tekstiä:
---
Moottorinlämmittimen tarkoitus on tehokkaimmalla ja parhaimmalla tavalla luoda ja välittää lämpöä moottoriin. Tähän on erilaisia vaihtoehtoja, esimerkiksi lämmittimellä joka on asennettu suoraan jäähdytysnesteeseen tai öljytilaan, tai lämpösäteilyllä, jolloin jäähdytysneste tai öljy lämmitetään säteily- tai lohkolämmittimellä joka on asennettu moottorin lohkoon tai öljypohjan ulkopintaan.
---
Tuo puppu on kopioitu http://www.defa.com/ :sta. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tietenkin säteilylämmintintä. Mutta miksi ihmeessä moottorin lämmitin pitäisi saada pois kesäksi? Ei se siellä konehuoneessa leipää pyydä ja on valmiiksi paikallaan sitten kun seuraavan kerran tulee talvi. Kaipa tuohon Clioon (1,2 16v oletan?) säteilylämmittimenkin saisi, Defa suosittelee siihen kuitenkin ihan perinteistä lohkoon asennettavaa lämmitintä. Minun Cliossani on alavesiletkuun asennettu lämmitin, sen asentaminen ei ainakaan näytä haastavalta. - xmara
mmakine kirjoitti:
Eikös säteilylämmitin asenneta öljypohjan kylkeen?
Ja varastetaanpa tekstiä:
---
Moottorinlämmittimen tarkoitus on tehokkaimmalla ja parhaimmalla tavalla luoda ja välittää lämpöä moottoriin. Tähän on erilaisia vaihtoehtoja, esimerkiksi lämmittimellä joka on asennettu suoraan jäähdytysnesteeseen tai öljytilaan, tai lämpösäteilyllä, jolloin jäähdytysneste tai öljy lämmitetään säteily- tai lohkolämmittimellä joka on asennettu moottorin lohkoon tai öljypohjan ulkopintaan.
---
Tuo puppu on kopioitu http://www.defa.com/ :sta. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tietenkin säteilylämmintintä. Mutta miksi ihmeessä moottorin lämmitin pitäisi saada pois kesäksi? Ei se siellä konehuoneessa leipää pyydä ja on valmiiksi paikallaan sitten kun seuraavan kerran tulee talvi. Kaipa tuohon Clioon (1,2 16v oletan?) säteilylämmittimenkin saisi, Defa suosittelee siihen kuitenkin ihan perinteistä lohkoon asennettavaa lämmitintä. Minun Cliossani on alavesiletkuun asennettu lämmitin, sen asentaminen ei ainakaan näytä haastavalta.Joissain automerkeissä (esimerkiksi useimmat VAG konsernin merkit) ei lohkossa ole nykyisin paisuntatulppaa johon lohkolämmittimen laittaisi. Tulppa ei ole siinä lohkolämmittimen vuoksi vaan se liittyy lohkon valutekniikkaan, se on joku aihion kiinnitysreikä. Kun valutekniikka on muuttunut, niin reikää ei ole tarvinnut ja keski-Euroopan autotehtaat kuten Volkswagen, viis veisaavat siitä että jossain pohjolassa menee nyt lohkolämppärin paikka.
Skoda, VW, Seat ym VAG-maahantuojat ovat korvanneet systeeminsä "säteilylämmittimellä" joka ei ole muuta kuin lohkon kylkeen ruuvattu sähköpatruunaklunssi. Sen lämmitysteho on tyhjästä seuraava eikä sillä voi unta nähdä esim 50 C:n vedenlämpötilasta, joka lohkolla on aika tavanomainen 2-3 h lämmityksen jälkeen pikkupakkasessa. Tämä tuli hyvin esiin yhdessä TM:n testissä missä testattiin eri lämmittimiä, muistaakseni diesel-mersulla. Säteilylämmitin oli pahnanpohjimmainen, siinä esilämmitetyn moottorin lämpötila aleni käynnistyksen jälkeen kun kylmä jäähdytysvesi alkoi virrata.
Cliossa on kyllä lohkolämppärille paikka. Letkulämmitintä voi käyttäämyös, samoin VAG-autoissakin mutta ilmeisesti on halvempi lätkäistä mötikkä kylkeen kuin ruveta räpläämään jäähdytysjärjestelmän kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta802025Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181763- 161634
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin211440Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu631365hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo181298Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61282En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121264- 731260
Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101231