Onko kukaan lähdössä australiaan tammikuussa 2011

matkaaja89

Hei, onkohan muita lähdössä australiaan tammikuussa 2011?
Suunnitelma olisi ottaa 12kk viisumi, ja tutkia austraaliaa tarkemmin, pitemmän kaavan mukaan.
Eli en aseta sen suurempia aika-rajoja millekkään, ainakin kerkeää nähdä paljon, vaikkei koko 12kk olisikaan.

Mutta olisihan se mukavaa tietää että sinne muitakin suomalaisia olisi eksymässä, voitaisiin vaihtaa ajatuksia ja suunitelmia :D eli jos olet lähdössä niin laitatko vaikka e-mail osoitetta tuohon alas niin otan yhteyttä ( suunnitelmia on vaikka muille jakaa )

Sitten muutama kysymys jo australiassa vieraille.
Tiedän että niin monta kun on mieltä niin on myös vastauksia, mutta pidetään keskustelu asiallisena.

1. Mitkä asiat kannattaa ottaa tarkasti huomioon ( mitkä asiat itselläsi meni pieleen)

2. Onko työpaikan saaminen kuinka vaikeaa? ja isossa ja pienessä kaupungissahan on tietenkin eronsa.

3. Mitä kannattaisi sinun mielestäsi pakata matkalle mukaan?

4. Entäs onko kenelläkään ikäviä kokemuksia hostelleista / jotain vaaratilanteita? (ryöstöt sun muut)

5. Ovatko vaatteet kalliimpia kun suomessa?

Omaa mielipidettä nyt vaan sitten kaikilta esiin ja kertokaa hyvät ja huonot puolet että osaa sitten vähän varautua kaikkeen ettei ihan jää sormi suuhun seisoskelemaan kiitos.

13

1434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aussit

      Moi, täällä olis yks joka on suunnitellut lähtevänsä australiaan samoihin aikoihin. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja kuulla sunki suunnitelmista :)
      olen 21 vuotias nainen ja tässä osoitteeni: [email protected]

      • Dellie10

        Täällä myös australiasta haaveileva, tammikuussa olisi tarkoitus lähteä jos vaan perhe löytyy (eli siis aupairiksi olisi tarkoitus mennä). Etenkin sinne paikan päälle pääseminen arveluttaa, lentokoneen vaihdot ym. oletteko hommanneet jo viisumit? Kuinka kauan sen hankkimisessa kestää? En ole vielä löytänyt perhettä, joten en vielä uskalla viisumia hankkia, jos käykin niin ettei perhettä löydykään. Mietityttää vaan että ehtiikö sitä n. kuukautta ennen enää saada :/ Missäpäin meinaatte matkailla? Itse suuntaan lähinnä Queenslandiin välille Brisbane- Cairns, lämmin ilmasto ympäri vuoden, sademetsät ja hiekkarannat kelpaavat meikäläiselle :D
        S- posti; [email protected]


      • aussilander
        Dellie10 kirjoitti:

        Täällä myös australiasta haaveileva, tammikuussa olisi tarkoitus lähteä jos vaan perhe löytyy (eli siis aupairiksi olisi tarkoitus mennä). Etenkin sinne paikan päälle pääseminen arveluttaa, lentokoneen vaihdot ym. oletteko hommanneet jo viisumit? Kuinka kauan sen hankkimisessa kestää? En ole vielä löytänyt perhettä, joten en vielä uskalla viisumia hankkia, jos käykin niin ettei perhettä löydykään. Mietityttää vaan että ehtiikö sitä n. kuukautta ennen enää saada :/ Missäpäin meinaatte matkailla? Itse suuntaan lähinnä Queenslandiin välille Brisbane- Cairns, lämmin ilmasto ympäri vuoden, sademetsät ja hiekkarannat kelpaavat meikäläiselle :D
        S- posti; [email protected]

        kun ahkerasti etsit sitä perhettä. Lennoissa ei ole mitään vaikeaa, kun ei hötkyile ja sueraa opasteita. Ja joka lennolla on muita suomalaisia menossa sinne myös. Netistä löytää kaikki yhteydet ja kulkemismahdollisuudet valitulle paikkakunnalle etukäteen. Viisumin hakuohjeet ovat aiemminkin kerrotuilla Australian hallituksen sivuilla; /Dundernews, tai jollain sinnepäinkin olevalla hakusanalla ainakin Google tarjoaa. Eikö kannattaisi muitakin töitä samantien harkita? voit pärjätä paremminkin. Ja kielitaito kohentuisi ihan toista rataa vaikkapa myyntihommissa jossain kaupassa. Onhan niitä sitten raskaampiakin siivous- ja hedelmänpoimintahommia.


    • kuiskaaja11

      Austraaliaan ei saa tuoda ruoka tarvikkeita tai puu tuotteita tai on ainakin tuikat määräykset täällä saa kaikkea mitä suomessa vaatteet on halvempia kun tietää mista ostaa tietenkin laatu ja hinta kulkee käsikädessä ainakaa alku vuodesta ei tarvii kovin kummaista kunhan sulot vaan on piilossa se riittää jos saa työ viisumin niin hedelmä farmit tarvitsee kausi luontoista työtä ilman viisumia on aika riski mennä työhön voi tulla kalliiksi jos käry käy minulle e mail on [email protected]

    • choi

      Haluaisin kans pois tästä harmaasta suomesta. Laita mulle postia ja kerro suunnitelmistas. Olis todella mukava lähtee nimittäin kiertelee.

      [email protected]

    • orangesun89

      Tulin Suomeen kaksi viikkoa sitten pitkältä ulkomaanmatkaltani (Euroopassa) ja haluisin niiin kovasti lähteä Ausseihin. Olin viime vuonna 1,5 kk, mutta se ei riitä mihinkään! Kavereita ja tuttavia löytyy jo useammastakin kaupungista ja vuodeks ois aika mahtava lähteä! Onko tammikuu ja sitten syksy (11) otollisimmat ajat lähteä? Mietein, että jos nyt kesän vielä ois täällä Suomessa ja yrittäs löytää töitä, mutta mikä täällä mua just nyt pidättelee?Ei oikeestaan mikään:) Säästötilillekin on karttunut rahaa sen verran, et olis mahdollista lähteä. Vois vielä ehkä lainaakin ottaa varmuuden vuoksi.
      Olis hienoo pitää tätä keskusteluu yllä! Yksin ajattelin täältä Suomesta lähteä kun kaverit joko töissä /koulussa, mutta ois vaan plussaa jutella toisten Suomalaisten kanssa tästä ja ehkä mennäkkin samoihin aikoihin!

      • jugelius

        Meitsi lähtee Ausseihin WH:lle 29.11

        Matkaseura puuttuu, nyt vähän alkanu miettii että varsinkin alkupuolella se ei ois pahitteeks! Auton vuokraaminen kimpassa, ja muutenkin muiden samanhenkisten kanssa vois olla ihan jees kierrellä paikkoja!
        Haluun tehä jonkun verran töitäkin, mutta tarkoitus olisi myös löhöillä rannoilla, surffata ja sukeltaa. Ja nähdä paikkoja!

        Viestii voi laittaa osoitteeseen jukkat84(ät)gmail(piste)com


    • ejou

      Meikäkin on lähdössä sinnepäin maailmaa jo 26.12.!
      Oon siis 20v tyttö pk-seudulta, ja lennän aluksi sinne ja toivon pääseväni jonnekin asustelemaan hetkeksi jo sinne lähteneiden ystävieni kautta tai jotenkin muuten. Aion olla siellä 3 kk, eli en mitään kauheen pitkää aikaa, mutta edes sekin! Hirveästi en ole tehnyt mitään tarkkaa suunnitelmaa matkalle, eli jos jollekin kelpaa matkaseuralainen/kämppäkaveri tai jotain niin ilmotelkaa!! Mielellään varsinkin aluksi tutustuisi uusiin paikkoihin suomalaisten kesken. Varsinkin kun jänskättää näin aluksi lähteä yksin sinnepäin!

      • kallepoika1_

        Tämä poika olisi päässyt lähtemään reissuun, mutta sairastuin ja jouduin siirtämään lähtöö. Minulla olisi tarkoitus lähteä reissuun mahdollisimman pian. Aikomus olis viettää vuodenvaihteeseen asti Sydneyssä tai siinä lähistöllä, kaverit kertonu että siellä oleva ilotulitus on kyllä näkemisen arvoinen. Vuoden vaihteen jälkeen ei kyllä oo mitään kiveen kirjoitettua suunnitelmia, että elämysporukka ois ihan jees... Laittakaa viestii jos hyppäätte remmiin/vaihdetaan ajatuksia. [email protected]


      • jentsi000

        Mulla on kanssa tarkotuksena lähteä matkaamaan kohti Australiaa noihin samoihin aikoihin! Siksi kiinostaisikin tietää, että oletko vielä lentoseuraa vailla ja joko olet lennot varannut ja mistä? Matkaseuraa ois nimittäis todella mukava saaha, kun meinaa alkaa hieman jännittämään jo kaikki vaihdot sun muut..! ite oon kattonnu vaan kilroyn sivuilta lentoja ja 27 on ollu halvin päivä lähteä, tosin 26 päivä se ei ollu kun vissiin satasen kalliimpi.

        Mullakin on Australian päässä kaveri odottelemassa, ja varmaan aijotaan lähteä johonkin farmityöhön muutamaksi kuukaudeksi kun olen saanut kaikki asiat sydneyssä hoidettua. myöhemmin sitten reissaamaan rannikkoa pitkin ja uuteen seelantiiin. Aluks olis kiva kyllä pyöriä suomalaisten kanssa ja ihmetellä vastasaapuneiden kanssa menoa. :) ja miksei myöhemminkin jatkaa reissaamista porukalla! niija olen siis 19 vuotias tyttö hämeestä. eli jos kiinostaa ni ois mukava tutustuu paremmin!


      • jentsi000
        jentsi000 kirjoitti:

        Mulla on kanssa tarkotuksena lähteä matkaamaan kohti Australiaa noihin samoihin aikoihin! Siksi kiinostaisikin tietää, että oletko vielä lentoseuraa vailla ja joko olet lennot varannut ja mistä? Matkaseuraa ois nimittäis todella mukava saaha, kun meinaa alkaa hieman jännittämään jo kaikki vaihdot sun muut..! ite oon kattonnu vaan kilroyn sivuilta lentoja ja 27 on ollu halvin päivä lähteä, tosin 26 päivä se ei ollu kun vissiin satasen kalliimpi.

        Mullakin on Australian päässä kaveri odottelemassa, ja varmaan aijotaan lähteä johonkin farmityöhön muutamaksi kuukaudeksi kun olen saanut kaikki asiat sydneyssä hoidettua. myöhemmin sitten reissaamaan rannikkoa pitkin ja uuteen seelantiiin. Aluks olis kiva kyllä pyöriä suomalaisten kanssa ja ihmetellä vastasaapuneiden kanssa menoa. :) ja miksei myöhemminkin jatkaa reissaamista porukalla! niija olen siis 19 vuotias tyttö hämeestä. eli jos kiinostaa ni ois mukava tutustuu paremmin!

        jentsi000n viesti oli siis suunnattu ejou nimimerkillä kirjoittaneelle, miksei myös muillekkin! :)


      • truu
        jentsi000 kirjoitti:

        jentsi000n viesti oli siis suunnattu ejou nimimerkillä kirjoittaneelle, miksei myös muillekkin! :)

        Moikka!

        Täällä kans 19-vuotias tyttö täysin vailla matkaseuraa! Aluksi olisi kovin kiva kyllä vähän katsella paikkoja yhdessä ja järkeillä aussien menoa :) Ite menen Kilroyn kautta Sydneyyn aluksi, lähtöpäivä tammikuun lopulla (ens viikolla aion varata matkan). Noin 3,5 kk keissi mulle vaan tulossa, kun aion kuitenkin yrittää vähän pääsykokeissakin käydä touko-kesäkuu.

        Olis ihanaa jos löytyis samanhenkistä porukkaa, pääpaino hauskanpidolla ja siistien juttujen kokemisella, mut toki sit vähän sitä working-osuutta myös ;) [email protected]


      • bingbok
        truu kirjoitti:

        Moikka!

        Täällä kans 19-vuotias tyttö täysin vailla matkaseuraa! Aluksi olisi kovin kiva kyllä vähän katsella paikkoja yhdessä ja järkeillä aussien menoa :) Ite menen Kilroyn kautta Sydneyyn aluksi, lähtöpäivä tammikuun lopulla (ens viikolla aion varata matkan). Noin 3,5 kk keissi mulle vaan tulossa, kun aion kuitenkin yrittää vähän pääsykokeissakin käydä touko-kesäkuu.

        Olis ihanaa jos löytyis samanhenkistä porukkaa, pääpaino hauskanpidolla ja siistien juttujen kokemisella, mut toki sit vähän sitä working-osuutta myös ;) [email protected]

        Olen tällähetkellä töissä pienellä paikkakunnalla Australian itärannikolla (Central Coast). Alotin Working holiday reissuni juuri viikko sitten ja voisin suunnata tästä jonnekin päin (great ocean road, great barrier reef, surfers paradise, withsunday islands, uluru, cairns, perth, byron bay, brisbane, NZ, ym ym...) en oikein osaa itsekkään vielä päättää!! Mahtavaa! :D Yksin vähän tylsää tietty. Voisin ostaa autonkin, pari tonnii voisin laittaa siihen, oisko lisää osallistujia? Voisin myös ottaa bussipassin itärannikolle, jos matkaseuraa löytyy??! Pitää varmaan suunnata täältä suomi24:sta vaikka gumtreehen tai global gossippiin, vai löytyskö tätä kautta?!

        Viestiä osotteeseen, jukkat84 (a) gmail.com


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1416
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1042
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe