Raiskaus..

MInä

Haluan saada selvyyttä asiaan.

Tyttöystäväni paljasti minulle asian, joka kosketti meitä molempia paljon. Hän paljasti sen siinä vaiheessa kun hän ei voinut katsoa minua silmiin kun sanoin rakastavani häntä.
Tyttöystäväni petti kaverini kanssa. Samana päivänä myöhemmin sain tietää että hänet raiskattiin kaverini toimesta. Hän ei uskaltanut kertoa minulle sitä aluksi vaan vähän myöhemmin. Mitä hän siinä suojeli, mitä hän siinä varoi? Sanoi häpeävänsä.
Mitä/miten minun pitäisi suhtautua tuohon kaveriin.
Miten minun pitäisi suhtautua tyttöystävääni.

Kun ajattelenkin tuota kaveriani ja tyttöystävääni silloin kun tuo tapahtui. niin mielikuvani ovat aika karseita. En tiedä voinko edes itse toipua moisesta. Voiko meidän elämä palautua normaaliksi? Itse rakastan tyttöystävääni ja hän tuntuu rakastavan minua enemmän kuin omaa elämäänsä.

12

3715

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MInä

Hän sanoi, että on selvittänyt kaverini kanssa jo tuon asian suullisesti. ja kaveri sanoi siihen vain että ei ole tehnyt mitään pahaa. Eikä tuo näytä oikein kunnioittavan minua saatika sitten tyttöystävääni ja hän on tuon tapahtuman jälkeenkin vielä ollut yhteydessä tyttööni, sekä minuun jollain tavalla. Miten ihminen ei häpeä edes tuollaisia tekojaan.

sairaaseen maailmaan mahtuu monta sairasta ihmistä.

• jee

kyllä mies tietää mitä pitää tehdä suojellakseen naisen ja itsensä kunniaa, eli pesäpallomaila käyttöön ja muutama lyönti polviin auttaa ihmeesti sitä kaverias palaamaan maanpäälle humanistihomojen ja muitten hyysäreiden on turha valittaa sillä keinolla teidätkin tiputetaan pilvilinnoistanne....

• MInä
        jee kirjoitti:

kyllä mies tietää mitä pitää tehdä suojellakseen naisen ja itsensä kunniaa, eli pesäpallomaila käyttöön ja muutama lyönti polviin auttaa ihmeesti sitä kaverias palaamaan maanpäälle humanistihomojen ja muitten hyysäreiden on turha valittaa sillä keinolla teidätkin tiputetaan pilvilinnoistanne....

Aika brutaali kannanotto, olen jokseenkin samoilla linjoilla kanssasi, mutta kai tätä pitää järkevämmin ajatella. Ei siitä sen enempää hyödy se tyyppi jos laitan nenän poskelle. Lähinna huolettaa naiseni kannanotto tuohon, että "unohdetaan koko juttu"-meininki. En tietenkään voi enää mitään pahaa tehdä jos naiseni on sitä mieltä. Vaikeaa tämä tulee joka tapauksessa olemaan...

Lisää keskustelua, että saan jonkinlaisen kuvan asiasta mitä/miten tällaisessa tilanteessa kukin toimisi?

• selvitä faktat
        MInä kirjoitti:

Aika brutaali kannanotto, olen jokseenkin samoilla linjoilla kanssasi, mutta kai tätä pitää järkevämmin ajatella. Ei siitä sen enempää hyödy se tyyppi jos laitan nenän poskelle. Lähinna huolettaa naiseni kannanotto tuohon, että "unohdetaan koko juttu"-meininki. En tietenkään voi enää mitään pahaa tehdä jos naiseni on sitä mieltä. Vaikeaa tämä tulee joka tapauksessa olemaan...

Lisää keskustelua, että saan jonkinlaisen kuvan asiasta mitä/miten tällaisessa tilanteessa kukin toimisi?

Primitiivireaktio on tietty hakata jätkä henkihieväriin, minkä selvästi ansaitsisi julkeudestaan ja jatkamalla loukkaamistanne jos tytön tarina on totta, MUTTA entä jos tyttö suojeleekin kaveria, koska kyseessä ei ollutkaan raiskaus. Sekin, kun on joskus tulkintakysymys ja kaverikin voi oikeasti luulla tyttökaverisi antaneen ihan vapaaehtoisesti.
        Oletan, että nainen ei koskaan suojelisi raiskaajaansa. Se on senverran vakavaa väkivaltaa naista kohtaan.
        Koita olla sekoamatta jossittelusta ja saada asiasta oikea kuva puhumalla molempien kanssa. Samalla voit ilmoittaa kaverille, että on parempi pysyä tytöstä kaukana jatkossa.
        Jatkosta päätät itse..

• selvitä faktat
        MInä kirjoitti:

Oleta kuitenkin aluksi, että tyttö on joutunut raiskatuksi ja on hyvin loukkaantunut. Älä siis syyllistä ja epäile, vaan koita tukea.
        Vaikka tunnet kunniaasi loukatun, on tytön kokema kunnian ja oman koskemattomuuden loukkaus sekä mahdollinen pelko oman hengen puolesta PALJON vakavampi asia, etkä siis voi kaataa omaa pahaa oloasi tytön niskaan.

• MInä
        selvitä faktat kirjoitti:

Primitiivireaktio on tietty hakata jätkä henkihieväriin, minkä selvästi ansaitsisi julkeudestaan ja jatkamalla loukkaamistanne jos tytön tarina on totta, MUTTA entä jos tyttö suojeleekin kaveria, koska kyseessä ei ollutkaan raiskaus. Sekin, kun on joskus tulkintakysymys ja kaverikin voi oikeasti luulla tyttökaverisi antaneen ihan vapaaehtoisesti.
        Oletan, että nainen ei koskaan suojelisi raiskaajaansa. Se on senverran vakavaa väkivaltaa naista kohtaan.
        Koita olla sekoamatta jossittelusta ja saada asiasta oikea kuva puhumalla molempien kanssa. Samalla voit ilmoittaa kaverille, että on parempi pysyä tytöstä kaukana jatkossa.
        Jatkosta päätät itse..

Tilanne on ollut joskus muinoin samanlainen. hänen entinen poikaystävänsä raiskasi hänet kun hän oli nuori. Siitä kaikki tuo hiljaisuus ja varovaisuus tässäkin jutussa. En saisi puhua tuon kyseisen kaverin kanssa tyttöystäväni mielestä, sillä hänen mielestään tuo kaveri tietenkin julkeamatta joko valehtelisi tai puhuisi totta, asiasta tietenkin tietämättäni, että tyttöystäväni halusi sitä. Joten uskon että minulla on jo kaksi versiota tuosta kulusta, eikä tarvitse kysyä näin varmistuakseni asiasta sen paremmin. Miten tää juttu voi olla näin vaikea selkoinen. Mutta kiitoksia tuosta rakentavasta palautteesta.

• kalle

olikohan toi salkkareista vähän lainattu
      mut kuitenki ei semmosen kaa kannata enään kaverata ja sut pitää tukea tyttöystävää se on tärkeää

• eahg

Kuten jo sanottu, ei kannata jossitella, vaan ottaa totuus selville, kyllä sinä ansaitset tietää mitä oikein on tapahtunut. Puhu kummankin kanssa.

• MInä

kaikki lähti oikeastaan siitä, että meillä meni huonosti jo vähän aikaa tyttöni kanssa. sen jälkeen hän kaveerasi kaverini kanssa ja suuttui minulle aina siitä kun puhuin mitä hän kaverini kanssa touhusi. tyttöystäväni mielestä he puhuivat kaikkea taivaan ja maan välillä ja kaverini auttoi häntä jaksamaan suhteessamme. joka sitten paljastuikin omahyväiseksi paskaksi, jolla ei välttämättä ollut mitään muuta mielessä kuin se...

tyttöni vietti siellä muutamia öitä ja sanoi nukkuneensa sohvalla, ottaen huomioon että meillä oli hänen mielestään niin vaikeita aikoja, vaikka itse haikailin jo häntä viereeni uudemman kerran.

loppujen lopuksi kaverini sai hänet omaan sänkyynsä viereen nukkumaan sanoen "tule vain viereeni, en yksinään voi nukkua, ei siinä ole mitään väärää" jolloin tyttöni meni ja tuolloin kaverini kertoi kuinka paljon hän tykkää tytöstäni hänelle itselleen ja sitten ...

meni jalkojen päälle pitäen hänet aisoissa ja raiskasi hänet...

nyt meillä menee huonosti, koska syytän tuosta itseäni, kun en aikoinaan tiennyt mitä kaverini piti sisällään, mutta toisaalta sekin, että onko tuo tapahtunut oikeasti. onko hänet raiskattu. aukkoja on suuria, ja ajattelen sitä koko ajan. sen takia en oikein ole voinut panostaa tyttöystäväni rakkauteenkaan, koska se kalvaa mieltäni, että hänelle on tehty noin. nyt meillä menee huonosti johtuen taas siitä syystä että kaverini piti parantaa olojamme jonka takia tyttöni sen kanssa hengailikin, mutta siitä ei tainnut olla muuta kuin haittaa.. oliko tyttöni vain sinisilmäinen ja uskoi kaiken mitä kaverini hänelle kertoi. tilanne vaivaa minua, mutta uskon kyllä tyttöäni. silti...

• jim

kysyä todella tarkat yksityiskohdat tytöltäsi tapahtumasta ja ota huomioon myös se että miten tyttöystäväsi vastusteli raiskaajaa.. monet menevät kokonaan lukkoon varsinkin jos taustalla on aikaisempia raiskauksia ja näin eivät osaa vastustella.. pääasia on että jos tyttöystäväsi on sanonut edes että ei niin se on silloin ollut raiskaus jos toinen ei sitä tajua.. en kyllä haluis olla sinä nimittäin tiedän mitä helvettiä on tulossa. voit myös kysyä poliisilta apua ja neuvoa tyttöä soittamaan johonkin kriisikeskukseen koska jos toi kerran oikeesti on ollut raiskaus niin silloin se varmasti haluaa apua ja samoin varmasti haluaisi että se paska raiskaaja sais tuomionsa. samoin hänen kyllä pitää ajatella sua koska sä kärsit tässä varmasti aivan helvetisti myös! ole "tiukka" tytöllesi että asia selviää mutta samalla rakasta ja ymmärrä häntä niin paljon kuin kykenet!

• MInä
        jim kirjoitti:

kysyä todella tarkat yksityiskohdat tytöltäsi tapahtumasta ja ota huomioon myös se että miten tyttöystäväsi vastusteli raiskaajaa.. monet menevät kokonaan lukkoon varsinkin jos taustalla on aikaisempia raiskauksia ja näin eivät osaa vastustella.. pääasia on että jos tyttöystäväsi on sanonut edes että ei niin se on silloin ollut raiskaus jos toinen ei sitä tajua.. en kyllä haluis olla sinä nimittäin tiedän mitä helvettiä on tulossa. voit myös kysyä poliisilta apua ja neuvoa tyttöä soittamaan johonkin kriisikeskukseen koska jos toi kerran oikeesti on ollut raiskaus niin silloin se varmasti haluaa apua ja samoin varmasti haluaisi että se paska raiskaaja sais tuomionsa. samoin hänen kyllä pitää ajatella sua koska sä kärsit tässä varmasti aivan helvetisti myös! ole "tiukka" tytöllesi että asia selviää mutta samalla rakasta ja ymmärrä häntä niin paljon kuin kykenet!

tyttöystäväni on sopinut jo tuon raiskaajan kanssa asiat, joten minulla ei olisi enään siihen mitään sanottavaa. onhan tää aika helvettiä kun aina ajattelee jossain määrin sitä, kun katsoo tyttöystävää. rakastan vain häntä ja hän rakastaa minua ja tuo juttu opetti sille kuinka rakastettava minä olen. hän ei todellakaan halua tehdä siitä mitään syytettä, sillä on omasta mielestä jo solminut asioita raiskaajan kanssa, eikä halua menettää kasvojaan ko. yhteisössä jossa elämme. kaveri-tuttava piirissämme. itse olen tehnyt selkeästi esille sen että siihen kaveriin ei enään olla yhteydessä, ja tyttöystäväni on samaa mieltä, mutta poliisi juttua hän ei siitä halua tehdä.
        nyt elän tyttöni kanssa ja välillä ajattelen asioita taaksepäin, mutta ehkä tämä on vain kohtaloni vieroittua tapahtumasta niinkuin se on tyttönikin kohtalo.

kiitoksia kaikille jotka ovat pysyneet mukana tässä keskustelussa, ja jos vielä tulee jotain mieleen niin sanokaa vaan...

• Miko

No huh huh! Kyllä on tyttöystäväsi ollut päästään sekaisin. Mennyt nukkumaan kundin kanssa samaan sänkyyn luullen ettei siinä ole mitään pahaa. Minä en päästäisi tyttöystävääni nukkumaan edes toisten miesten sohville, tai sitten se olisi bye bye.

Taisi olla tyttöystäväsi ihastunut tähän kundiin ja nyt kun se paljastuikin kusipääksi, niin hän on "palannut luoksesi". Miettisin aika vakaasti, että kannattaako suhdetta jatkaa ollenkaan...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1259
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      75
      1073
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      947
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      793
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      747
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      81
      688
    7. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      683
    8. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin
      Sanaristikot
      68
      626
    9. 28
      625
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      46
      609
    Aihe