Mielen pakastinkaapin kompura päästää todella kovan kolahtavan äänen sammuessaan. Maahantuojan huollosta väitettiin, että se johtuu resonanssista. Kaappi on mukamas vähän epätasaisella lattialla tai sen jalat on väärin säädetty. Tai että pakastinkaapin takaosassa lauhduttimen ritilä tärähtää kun kompressori sammuu. Lattia voi olla epätasainen, mutta muihin väittämiin en oikein usko. Sitä kompuraa kun heiluttelee, niin sieltä sisältä kuuluu se sama kolahtava ääni. Eli se mäntä kopsahtaa jotain vasten siellä. Enempää en laitteesta tiedä, joten viittaako tämä vialliseen kompuraan?
pakastinkaapin kompura kolahtelee
12
7559
Vastaukset
- vikaa.
Tuskin sisällä vikaa ei yleensä toimisi ollenkaan.Mutta kompuran alla yleensä "lössöt"kumitassut jotka voivat antaa myöten epätasaisuuden tai muun asennustarkkuden johdosta.Ja kolauttavat pakastimen runkoon tai muuhun osaan,koska pyörimisliike lakkaa ja tulee heilahdus kopressoriin.Välillä kompressorin "hemputtelu" auttaa keskittämään kompressoria sen verran että kolina lakkaa.
- R E
Tosiasiassa kompressorin yksi neljästä jousesta on poikki, pysähtyessään staattoripakka ottaa kiinni kompressorin runkoon.
- jlhb 89 89 u i hi
Jos pakastin toimii, kompura käy, ei vika sinällään niissä ole. Jos kolisee, se ei hyvä. Ehkä jokin kehnosti asennettu osa kolisee jonnekin runkoon tai jotain. Elikkäs kyllä nyt taitaa huolto olla poikkseuksellisesti oikeassa. Oletko ikinä säätänyt koneen vaateria? lattia voi toki olla kiero, tosin ei saisi. Mutta ihan kaikissa koneissa on säätöjalat. Ja os säädöt ei riitä, voihaqn sinne alkojen alle laittaaa vaikka puukapuloita...
Käyttäjän vika, ei koneen.- polar bear
Eipäs nyt yleistetä, ei tässä sitä syyllistä olla etsimässä vaan neuvoja. Nimimerkin "vikaa" kommentissakin on perää. Nimittäin olen usein vetänyt pakastimen "syvennyksestään" ulos ja tutkinut tapausta. Kompura on rungossa kiinni kahden kiinnikkeen ja kumitassun varassa. Kompuralla on neljä kiinnikettä, joista vain kahdet on käytössä, sillä takimmaisiin ei kukaan pääse käsiksi. Kerran nujutin kompuraa jolloin se kolina kuului. No kun olin puhdistanut koneiston ympäryksen ja työnsin pakastimen takaisin, niin eipä sitä kolahtelua vähään aikaan kuulunutkaan. Kompura kävi ja kylmää riitti sisällä ja käyhän se nytkin, mutta kolisee. Eli tuolloinen nujuttelu taisi vähän auttaa. Soitan tästä kyllä huoltoon, mutta veikkaampa että halvemmaksi tulee ostaa uusi pakastin.
- käyppäs vaikka
polar bear kirjoitti:
Eipäs nyt yleistetä, ei tässä sitä syyllistä olla etsimässä vaan neuvoja. Nimimerkin "vikaa" kommentissakin on perää. Nimittäin olen usein vetänyt pakastimen "syvennyksestään" ulos ja tutkinut tapausta. Kompura on rungossa kiinni kahden kiinnikkeen ja kumitassun varassa. Kompuralla on neljä kiinnikettä, joista vain kahdet on käytössä, sillä takimmaisiin ei kukaan pääse käsiksi. Kerran nujutin kompuraa jolloin se kolina kuului. No kun olin puhdistanut koneiston ympäryksen ja työnsin pakastimen takaisin, niin eipä sitä kolahtelua vähään aikaan kuulunutkaan. Kompura kävi ja kylmää riitti sisällä ja käyhän se nytkin, mutta kolisee. Eli tuolloinen nujuttelu taisi vähän auttaa. Soitan tästä kyllä huoltoon, mutta veikkaampa että halvemmaksi tulee ostaa uusi pakastin.
huoltoliikkeessä kokeilemassa uutta kompressoria. Heiluttele sitä, niin kuulet varmana kolinaa. Ja tohon kiinnitykseen: kyllä itse laitan kaikki neljä "klipsiä" tai 4x10mm pulttia lukituksi ilman ongelmia. Joisssain isoissa laitteissa vähän hankalaa, mutta oikeilla työkaluilla onnistuu.
Jos kiinnostaa kompuran rakenne katso: http://www.youtube.com/watch?v=jF4Ta1_-HUg - edskjkjdfåpp
käyppäs vaikka kirjoitti:
huoltoliikkeessä kokeilemassa uutta kompressoria. Heiluttele sitä, niin kuulet varmana kolinaa. Ja tohon kiinnitykseen: kyllä itse laitan kaikki neljä "klipsiä" tai 4x10mm pulttia lukituksi ilman ongelmia. Joisssain isoissa laitteissa vähän hankalaa, mutta oikeilla työkaluilla onnistuu.
Jos kiinnostaa kompuran rakenne katso: http://www.youtube.com/watch?v=jF4Ta1_-HUgKolme voiimeistä vastausta aivan pssin pääatä vedettyjä, voi voi.
- ns. edskjkjdfåpp
edskjkjdfåpp kirjoitti:
Kolme voiimeistä vastausta aivan pssin pääatä vedettyjä, voi voi.
luki-häiriöinen: Kolme voiimeistä vastausta aivan pssin pääatä vedettyjä, voi voi.
- polar bear
käyppäs vaikka kirjoitti:
Jos kiinnostaa kompuran rakenne katso: http://www.youtube.com/watch?v=jF4Ta1_-HUgKiitos linkistä! Jopas on värkki, nytpähän on nähty tuokin.
Mutta tuohon kompuran kiinnitykseen vielä. Jostain syystä Miele ei ole nähnyt "mielekkääksi" kiinnittää kompuraa kaikista neljästä kohdastaan kiinni. Käytännössä ne takimmaiset kiinnikkeet ovat miltei mahdottomia laittaa paikoilleen. Kumitassut siellä taisi sentään olla, mutta kompura pääsee sieltä puolen liikkumaan vapaasti. - Seppä Elmerinen
polar bear kirjoitti:
Kiitos linkistä! Jopas on värkki, nytpähän on nähty tuokin.
Mutta tuohon kompuran kiinnitykseen vielä. Jostain syystä Miele ei ole nähnyt "mielekkääksi" kiinnittää kompuraa kaikista neljästä kohdastaan kiinni. Käytännössä ne takimmaiset kiinnikkeet ovat miltei mahdottomia laittaa paikoilleen. Kumitassut siellä taisi sentään olla, mutta kompura pääsee sieltä puolen liikkumaan vapaasti.Vaikka kaikki kiinnitykset rungosta irti, ei karkaa , ei kolise.
Vastaus on annettu 35 vuoden asentaja kokemuksella.
Kiinnitys on kuljetusta varten. - polar bear
Seppä Elmerinen kirjoitti:
Vaikka kaikki kiinnitykset rungosta irti, ei karkaa , ei kolise.
Vastaus on annettu 35 vuoden asentaja kokemuksella.
Kiinnitys on kuljetusta varten.Nyt täytyy myöntää, että vastauksesi meni vähän ohitse. Tarkoitatko, että sieltä pakastinkaapin alta, koneistosta olisi jätetty irroittamatta jokin kuljetustuki tai vastaava ennen käyttöönottoa?
- ole kuljetustukia.
polar bear kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää, että vastauksesi meni vähän ohitse. Tarkoitatko, että sieltä pakastinkaapin alta, koneistosta olisi jätetty irroittamatta jokin kuljetustuki tai vastaava ennen käyttöönottoa?
Paitsi laitteen sisällä esim. lasihyllyt. "Elmerinen" taisi trollata.
Tee näin:
Vedä laite ulos, kompressorin ollessa käynnissä.
Tue kompressori, vaikka käsilläsi (hiukka lämmin, hanskat auttaa).
Pyydä toista henkilöä sammuttamaan laitteen.
Jos vielä kuulet kolinaa kompuran pysähtyessä, niin kompura on viallinen tai ainakin hyvin lyhytikäinen. - polar bear
ole kuljetustukia. kirjoitti:
Paitsi laitteen sisällä esim. lasihyllyt. "Elmerinen" taisi trollata.
Tee näin:
Vedä laite ulos, kompressorin ollessa käynnissä.
Tue kompressori, vaikka käsilläsi (hiukka lämmin, hanskat auttaa).
Pyydä toista henkilöä sammuttamaan laitteen.
Jos vielä kuulet kolinaa kompuran pysähtyessä, niin kompura on viallinen tai ainakin hyvin lyhytikäinen.Eikös laitteen liikuttelu kompressorin ollessa käynnissä vaurioita sitä? Sitähän aina varoitellaan, että mielellään odotettaisiin jokunen minuutti sammuttamisen jälkeen, ennenkuin pakastinta/jääkaappia lähtee siirtelemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487