Kuinka pian voi vanki hakea avovankilaan ja mitkä ovat valintakriteerit?
avovankilaan
10
6329
Vastaukset
- pepunlipittäjä
hakea voi heti, valintakriteerit ovat käytännössä: virtsakoe ja pärstäkerroin. Täytyy kusta puhtaat ja lipittää pampun peppureikää, niin Suokin talvisen kipakka tuuli alkaa pian hyväillä vangin kasvoja.
- 2 0 0 8
Pääsee automaattisesti jos viitsii hakea. Monikaan narkki/puliukko ei viitsi hakea kun kongilla on
kiva olla sekaisin ja siihen ei puututa. Avotalosta lennät kivitaloon yhdenkin pienen mokan takia.
Jos ei ole päihdeongelmaa, niin esim. elinkautista istuvat 12-15 vuotta, pääsevät harkintaan
jo 5 vuoden jälkeen, ks. uusin Alibi kriteereistä.
Minulla oli 3 vuoden tuomio, olin siitä kivitalossa 5 kk ja loput avotalossa, tosin olin ensikertalainen.
Rehellisesti sanottuna 90 % kivitalossa olevista vangeista ei ole avotalokelpoisia..
Esimerkiksi osastolla oli hieman yli kolmekymmetä vankia ja näistä avotaloon pääsi/tuli 5 kpl,
takaisin lähti 2 ..narkit.. Puliukot pärjää, viinasta näyttää olevan helpompi pysyä erossa.- valtiolletöitä?vitut
että avotalossa ovat kaikki rattijuopot, koska he saavat hirvittävän työntekohepulin joutuessaan vankilaan ja kun viinaa ei ole tarjolla. Lisäksi siellä joutuu lipittämään pamppujen persereikiä aivan kybällä ja sietämään kivitaloja paljon kovempaa pomottelua, sillä sadistiset vartijat tietävät, että vangit joutuvat alistumaan tähän mikäli haluavat olla avotalossa.
Itse en lähtisi avotaloon koskaan mistään hinnasta. Suoritan tuomioni kivitalossa ja ilman lomia vaikka päällään seisten. Mä en valtiolle töitä tee. Kyselty kyllä on, mutta kieltäydyn kohteliaasti vetoamalla "opiskeluun". - Vanaja O
valtiolletöitä?vitut kirjoitti:
että avotalossa ovat kaikki rattijuopot, koska he saavat hirvittävän työntekohepulin joutuessaan vankilaan ja kun viinaa ei ole tarjolla. Lisäksi siellä joutuu lipittämään pamppujen persereikiä aivan kybällä ja sietämään kivitaloja paljon kovempaa pomottelua, sillä sadistiset vartijat tietävät, että vangit joutuvat alistumaan tähän mikäli haluavat olla avotalossa.
Itse en lähtisi avotaloon koskaan mistään hinnasta. Suoritan tuomioni kivitalossa ja ilman lomia vaikka päällään seisten. Mä en valtiolle töitä tee. Kyselty kyllä on, mutta kieltäydyn kohteliaasti vetoamalla "opiskeluun".Eihän vartioita näe kuin tarkastuksessa...
Ruokailussakin saa olla rauhassa.
Tietysti narkkaria hikoiluttaa nämä viikottaiset kusitestit..
Koska tulee lähtö takaisin kivitaloon heti vai viikonpäästä kun tulokset tulee..
Avotalosta voi käydä opiskelemassa !
Vartijat ovat fiksua porukkaa, käy avovankilassa niin näet, ai niin toi sun
narkkaaminen, voisitko olla ilman ? - Blablo
Vanaja O kirjoitti:
Eihän vartioita näe kuin tarkastuksessa...
Ruokailussakin saa olla rauhassa.
Tietysti narkkaria hikoiluttaa nämä viikottaiset kusitestit..
Koska tulee lähtö takaisin kivitaloon heti vai viikonpäästä kun tulokset tulee..
Avotalosta voi käydä opiskelemassa !
Vartijat ovat fiksua porukkaa, käy avovankilassa niin näet, ai niin toi sun
narkkaaminen, voisitko olla ilman ?Voidaanko ensikertalainen tuomita avovankilaan suoraan siviilistä ja mitkä on edellytykset avovankilaan pääsemiselle?
- Joskus lusinut.
Blablo kirjoitti:
Voidaanko ensikertalainen tuomita avovankilaan suoraan siviilistä ja mitkä on edellytykset avovankilaan pääsemiselle?
Kun (jos) vastaat vapaalta jalalta on tuomiosikin sen verran lyhyt, alle 2 vuotta jonka voi suorittaa avotalossa.
TOSIN. Avotaloon ei tuomita. Rise (Rikosseuraamusvirasto) päättää vangin sijoittelusta. Joten kannattaa hyvin ajoissa pistää paperit (anomus) sisään Riseen, että haluaisi suorittaa tuomionsa avotalossa. En ole kuullut, että tyrkyttäisivät sitä vaihtoehtoa vapaaehtoisesti. Mutta jos suljettuun taloon ehtii joutua, paperit vetämään ja heti. - Blablo
Joskus lusinut. kirjoitti:
Kun (jos) vastaat vapaalta jalalta on tuomiosikin sen verran lyhyt, alle 2 vuotta jonka voi suorittaa avotalossa.
TOSIN. Avotaloon ei tuomita. Rise (Rikosseuraamusvirasto) päättää vangin sijoittelusta. Joten kannattaa hyvin ajoissa pistää paperit (anomus) sisään Riseen, että haluaisi suorittaa tuomionsa avotalossa. En ole kuullut, että tyrkyttäisivät sitä vaihtoehtoa vapaaehtoisesti. Mutta jos suljettuun taloon ehtii joutua, paperit vetämään ja heti.Tuon anomuksen voi varmaan tehdä vasta kuitenkin tuomion saatuaan, vai?
- ToriJarvinen
Blablo kirjoitti:
Tuon anomuksen voi varmaan tehdä vasta kuitenkin tuomion saatuaan, vai?
alustavasti Riseen jo nyt. Kerrot vaan, basicsit asiasta, eli että olet tunnustanut tietyt jutut ja tuomio on tulossa, jonka mitta on jäämässä alle 2 vuoden. Tuot vapaamuotoisessa kirjeessä esiin omia luonteenpiirteitä, koulutusta ja taustaa. Lisäksi esiin tarvii tuoda rikoksen laatu ja teko-olosuhteet. Tällöin Rise voisi jo alustavasti suorittaa sen arvioinnin teon ja laittaa tapauksesi epävirallisesti "korvan taakse". En usko, että voivat paikkaa varata ennenkuin tuomio tulee ja vieläpä saavuttaa lainvoiman, mutta yrittää kannattaa. Järkeviä vankeja, jotka hoitavat asiaa jo etukäteen siviilistä käsin ei nimittäin juuri ole. Maijalla ja väkisinhän suurin osa vangeista laitoksiin toimitetaan. Eli kiitettävän oma-aloitteisuuden ja aktiivisuuden osoittaminen on varmastikin positiivista.
Voithan toki pyytää henkilökohtaisen audienssinkin Riseen, tossahan se on maistraatin vieressä. Aina parempi nimittäin olisi, jos kävisit "näytillä" ja tuolloin kerrot tapauksestasi. - ---sivuhuomautus---
Blablo kirjoitti:
Tuon anomuksen voi varmaan tehdä vasta kuitenkin tuomion saatuaan, vai?
saannin jälkeen. Tai kun se on saanut lainvoiman ja valmiina sovitettavaksi.
- Anonyymi
Miten jos on avolla ja pitää omaa puhelinta jossa netti mahdollisuus. Eikö se ole kiellettyä? Jos jää omasta suurista kiinni, niin lähteekö samantien kivitaloon ja onko niin, ettei enää pääse istumaan tuomiota avolle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu872789Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4662074Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise1751858- 891512
Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin1221504Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019451408- 701337
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501306Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701138Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne581080