Toisiin kuviini tulee (muokkauksen jälkeen) pystyraitoja, ei kovin voimakkaita, mutta riittävän häiritseviä. Tietämäni mukaan joku meni vikaaan, mutta mikä?
Taas neuvoja
11
494
Vastaukset
- kai-
kuvaa 8-bittisenä sRGB:nä
kokeileppa tehdä samat säädöt 16 bittisenä ja ProPhoto väritilassa ja muuttaa kuva 8-bittiseksi vasta säätöjen jälkeen. - jlm äkjm0ijin
Ikinä ei ole tuollaista tullut vastaan itsellä. Ja kuvien kanssa on tosiaan tullut oltua tekemisissä enenpikin. Ainoa, mitä tuli mieleen raidoista, on paskaiset kehityskoneen telat. Niistä voi äädä raitoja, mutta kyllä ammattiliikkeissä asia korjataan välittömästi pesemällä telat.
Tietokoneella ei käsittääkseni mitenkään voi tuollaista saada aikaan epähuomiossa. Jokin filtteri tai jotain. Se on niinkuin työn takana tehdä raitoja kuviin, ei tuollaista mitenkään vahingossa voi tapahtua.
Palauta kuvat kuvanvalmistamoon. Laita alkuperäiset tiedostot mukaan. Säilytä varmuuskopiot itselläsi. vasta tulostuksen jälkeen? Tulostatko itse vai käytätkö jotain tulostuspalvelua? Minkä kokoisina tulostat kuvasi? Laita muutama malli johonkin ilmaiseen nettialbumiin niin voimme tutkia niitä jos ne raidat näkyvät jo putkella. Laita alkuperäinen ja käsitelty hieman eri nimisinä.
Tulostuksessa ilmaantuvat raidat johtunevat tulostimesta mutta näytölle käsitellessä ilmaantuvia on vaikeaa arvailla ilman materiaalia.
Picasanet on varsin käyttökelpoinen ja edullinen kansio.- Reeno
että se on tulostimen vika, se on Samsung CLP300 väri laser, mutta tutkailen vielä. Tulostan itse.
- helppo tarkistaa
Reeno kirjoitti:
että se on tulostimen vika, se on Samsung CLP300 väri laser, mutta tutkailen vielä. Tulostan itse.
käännä kuvaa 90 astetta ja tulosta.
Jos raidat on edelleen ”pystyssä” niin vika on kuvassa, jos raitojen suunta onkin nyt vaakasuora niin vika on tulostimessa. - tulostus-esa
Reeno kirjoitti:
Huonolle mustesuihkarille tuollaiset raidat ovat tyypillisiä, mutta laserilla harvemmin olen sellaisiin törmännyt.
Voisitko kuitenkin vähän tarkentaa ongelmaasi, niin näkisi ehkä, missä vaiheessa se syntyy. Kuvankäsittelyllä tosiaan tuollaisia raitoja on ainakaan vahingossa lähes mahdotonta tehdä.
Näkyykö raidat näytöllä ennen tulostamista? Jos näkyy, niin ongelma on kuvankäsittelyssä.
Näkyykö samat raidat alkuperäisestä kuvasta tulostettuna? Jos näkyy, niin ongelma on tulostimessa, paitsi jos siinäkin näkyy raitoja jo näytöllä.
Jos raidat tulevat kuvankäsittelyn jälkeen ja näkyvät näytöllä, kerro tarkalleen mitä kuville olet tehnyt.
Jos raidat tulevat kaikkiin tulosteisiin ja aina samoin päin, kokeile ajaa tulostimen puhdistusohjelma, jos sellainen löytyy. - puhdistusohjelma?
tulostus-esa kirjoitti:
Huonolle mustesuihkarille tuollaiset raidat ovat tyypillisiä, mutta laserilla harvemmin olen sellaisiin törmännyt.
Voisitko kuitenkin vähän tarkentaa ongelmaasi, niin näkisi ehkä, missä vaiheessa se syntyy. Kuvankäsittelyllä tosiaan tuollaisia raitoja on ainakaan vahingossa lähes mahdotonta tehdä.
Näkyykö raidat näytöllä ennen tulostamista? Jos näkyy, niin ongelma on kuvankäsittelyssä.
Näkyykö samat raidat alkuperäisestä kuvasta tulostettuna? Jos näkyy, niin ongelma on tulostimessa, paitsi jos siinäkin näkyy raitoja jo näytöllä.
Jos raidat tulevat kuvankäsittelyn jälkeen ja näkyvät näytöllä, kerro tarkalleen mitä kuville olet tehnyt.
Jos raidat tulevat kaikkiin tulosteisiin ja aina samoin päin, kokeile ajaa tulostimen puhdistusohjelma, jos sellainen löytyy.”kokeile ajaa tulostimen puhdistusohjelma” ???
- puhdistusohjelma?
puhdistusohjelma? kirjoitti:
”kokeile ajaa tulostimen puhdistusohjelma” ???
Kyllä minulla ainakin sellainen on. Joka vaiheittain opastaa tulostimen puhdistuksen.
??? - Reeno
puhdistusohjelma? kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin sellainen on. Joka vaiheittain opastaa tulostimen puhdistuksen.
???Kokeilen "tulostus-esan" ja "helppo tarkistaa" ohjeiden mukaan ja kirjoittelen sitten. Pysykäähän kuulolla ja kanavalla?
- Reeno
Reeno kirjoitti:
Kokeilen "tulostus-esan" ja "helppo tarkistaa" ohjeiden mukaan ja kirjoittelen sitten. Pysykäähän kuulolla ja kanavalla?
on tulostin. Käänsin kuvan kyljelleen ja juovat tulivat eri tavalla. Tulostin on tuo Samsung 300CLP. En tiedä kuinka sen saisi kunnostettua, vai saako ollenkaan? Kiitoksia kaikille avusta.
- kokeilla:
Reeno kirjoitti:
on tulostin. Käänsin kuvan kyljelleen ja juovat tulivat eri tavalla. Tulostin on tuo Samsung 300CLP. En tiedä kuinka sen saisi kunnostettua, vai saako ollenkaan? Kiitoksia kaikille avusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453