mihin perustui maitotilojen

"kriisipaketti"

mitkä oli sen perusteet jos muka maidon hinta olisi ollut koko ajan lähes vakio tai nousujohteinen. ei kait ne virkamiehet valtionvarainministeriössä niin tyhmiä ole että hyvää hyvyyttään rahat tuohon olisivat kaivaneet? kyllä perusteet olivat selkeät, laskeneet tuottajahinnat ja lähes 50% kohonneet tuotantopanokset. näitä faktoja ei kukaan pysty kiistämään vaikka kuinka pyörittelisi taulukoita

13

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankithan siinä olisivat joutuneet kärsimään jos nää ylivelkaantuneet kuumapäät jotka velkarahalla ovat pyrkineet Suomen suurimpien joukkoon olisi laskettu konkurssiin.

      • Jo Vain

        Eipä olisi ensimmäinen kerta jolloin yhteiskunnan
        varoja olisi holvattu vailla perusteita näille ns.
        maatalousyrittäjille. Onneksi tarkastusvirastollekin
        alkaa muodostua käsitys siitä pohjattomasta valheen
        suosta, mistä megalomaaniset maataloustukikepuloinnit
        kumpuavat.

        Hallintonotaari, maa- ja metsätalousministeri
        Sirkka-Liisa Anttilan (Suomen Kesksuta) toimet 'extra-maitokriisin'
        tiimoilta olisi syytä saattaa oikeuskanslerin tarkasteluun.


      • Kan.Tuki.Paikallaan.
        Jo Vain kirjoitti:

        Eipä olisi ensimmäinen kerta jolloin yhteiskunnan
        varoja olisi holvattu vailla perusteita näille ns.
        maatalousyrittäjille. Onneksi tarkastusvirastollekin
        alkaa muodostua käsitys siitä pohjattomasta valheen
        suosta, mistä megalomaaniset maataloustukikepuloinnit
        kumpuavat.

        Hallintonotaari, maa- ja metsätalousministeri
        Sirkka-Liisa Anttilan (Suomen Kesksuta) toimet 'extra-maitokriisin'
        tiimoilta olisi syytä saattaa oikeuskanslerin tarkasteluun.

        Viimeaikainen keskustelu maataloustuista alkaa saaja ajojahdin piirteita. "Jo Vain" ei näe tarvetta selvittää edes perusasioita maanviljelyn talousrakenteesta, eli siitä mistä viljelijä saa palkkansa. "Jo Vain" leimaa viljelijät mielummin rikkaaksi harrastelijoiksi, jotka elävät herroiksi yhteisillä rahoilla. Ilman maataloustukea ei maatalouden harjoitus ole mahdollista. Tämä pätee koko EU:n alueella, pitkälti myös USA:ssa. Pientä, maaseudulla asuvaa ihmisryhmää on tietenkin helppo lyödä, "Jo Vain":n syyllistyy vainoamiseen joka on rikollinen teko.


        "Suomessa rikoslaki (1995/578)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:
        Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa UHATAAN PANETELLAAN TAI SOLVATAAN jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin RINNASTETTAVAA KANSANRHMÄÄ, on TUOMITTAVA KIIHOTTAMISESTA KANSANRYHMÄÄ vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.".


      • pientilallinen...
        Kan.Tuki.Paikallaan. kirjoitti:

        Viimeaikainen keskustelu maataloustuista alkaa saaja ajojahdin piirteita. "Jo Vain" ei näe tarvetta selvittää edes perusasioita maanviljelyn talousrakenteesta, eli siitä mistä viljelijä saa palkkansa. "Jo Vain" leimaa viljelijät mielummin rikkaaksi harrastelijoiksi, jotka elävät herroiksi yhteisillä rahoilla. Ilman maataloustukea ei maatalouden harjoitus ole mahdollista. Tämä pätee koko EU:n alueella, pitkälti myös USA:ssa. Pientä, maaseudulla asuvaa ihmisryhmää on tietenkin helppo lyödä, "Jo Vain":n syyllistyy vainoamiseen joka on rikollinen teko.


        "Suomessa rikoslaki (1995/578)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:
        Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa UHATAAN PANETELLAAN TAI SOLVATAAN jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin RINNASTETTAVAA KANSANRHMÄÄ, on TUOMITTAVA KIIHOTTAMISESTA KANSANRYHMÄÄ vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.".

        jos ajatellaan alan tervehtymistä niin taidettiin tehdä karhunpalvelus. maidon hinta kohoaa, vähän on autettu ylimääräisellä tuella jotta tuskin se vauhtisokeus tästä paranee, kohti uusia seikkailuja takki auki...


      • ...
        Kan.Tuki.Paikallaan. kirjoitti:

        Viimeaikainen keskustelu maataloustuista alkaa saaja ajojahdin piirteita. "Jo Vain" ei näe tarvetta selvittää edes perusasioita maanviljelyn talousrakenteesta, eli siitä mistä viljelijä saa palkkansa. "Jo Vain" leimaa viljelijät mielummin rikkaaksi harrastelijoiksi, jotka elävät herroiksi yhteisillä rahoilla. Ilman maataloustukea ei maatalouden harjoitus ole mahdollista. Tämä pätee koko EU:n alueella, pitkälti myös USA:ssa. Pientä, maaseudulla asuvaa ihmisryhmää on tietenkin helppo lyödä, "Jo Vain":n syyllistyy vainoamiseen joka on rikollinen teko.


        "Suomessa rikoslaki (1995/578)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:
        Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa UHATAAN PANETELLAAN TAI SOLVATAAN jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin RINNASTETTAVAA KANSANRHMÄÄ, on TUOMITTAVA KIIHOTTAMISESTA KANSANRYHMÄÄ vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.".

        Miksi sirkka-Liisa anttilan toimet saattaa oikeuskanslerin tarkasteluun EU,n Maatalous- ja kalastusneuvoston Luxemburgissa tekemistä päätöksistä.

        "Maatalous- ja kalastusneuvosto keskustelee lokakuun kokouksessa EU:n maitokriisin ratkaisuista.
        Komissio on esittänyt joukon toimenpiteitä tilanteen helpottamiseksi. Komissio esitti syyskuussa, että päätöksentekomenettelyä markkinoiden tukemisessa voitaisiin kriisitilanteessa nopeuttaa. Lisäksi komissio esitti maitokiintiöiden poisosto-ohjelmaa. Lokakuussa perustettiin myös neuvoston korkean tason työryhmä, jonka tavoitteena on maitomarkkinoiden tervehdyttäminen pitkällä aikavälillä".
        http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/tiedotteet/091016_maatalous-jakalastusneuvosto.html


      • ... kirjoitti:

        Miksi sirkka-Liisa anttilan toimet saattaa oikeuskanslerin tarkasteluun EU,n Maatalous- ja kalastusneuvoston Luxemburgissa tekemistä päätöksistä.

        "Maatalous- ja kalastusneuvosto keskustelee lokakuun kokouksessa EU:n maitokriisin ratkaisuista.
        Komissio on esittänyt joukon toimenpiteitä tilanteen helpottamiseksi. Komissio esitti syyskuussa, että päätöksentekomenettelyä markkinoiden tukemisessa voitaisiin kriisitilanteessa nopeuttaa. Lisäksi komissio esitti maitokiintiöiden poisosto-ohjelmaa. Lokakuussa perustettiin myös neuvoston korkean tason työryhmä, jonka tavoitteena on maitomarkkinoiden tervehdyttäminen pitkällä aikavälillä".
        http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/tiedotteet/091016_maatalous-jakalastusneuvosto.html

        Jos tässä oli vain muutamille annettu apu , niin kyllä ne sitten kuiville pääsi. Mutta jos
        sitä annetttiin kaikille tarvitseville , mitä epäilen , niin silloin se oli tekohengitystä.
        Aika näyttää kuinka kävi. Esimerkiksi tuo Mattilan suurnavetta söi aika loven , mikäli
        jako tehtiin suuruuden mukaan.


      • oikeudenmukainen
        maavaari kirjoitti:

        Jos tässä oli vain muutamille annettu apu , niin kyllä ne sitten kuiville pääsi. Mutta jos
        sitä annetttiin kaikille tarvitseville , mitä epäilen , niin silloin se oli tekohengitystä.
        Aika näyttää kuinka kävi. Esimerkiksi tuo Mattilan suurnavetta söi aika loven , mikäli
        jako tehtiin suuruuden mukaan.

        kun laajentaa on voinut kuitenkin joutumatta talousvaikeuksiin.


      • Kans. tuki vääristää
        oikeudenmukainen kirjoitti:

        kun laajentaa on voinut kuitenkin joutumatta talousvaikeuksiin.

        näitä muitakin kuvioita, mm tuota täysin järjenvastaista tukialuerajaa niin ei näissä jutuissa yleensäkään oikeudenmukaisuudella paljon painoa ole...


      • ei..
        Kans. tuki vääristää kirjoitti:

        näitä muitakin kuvioita, mm tuota täysin järjenvastaista tukialuerajaa niin ei näissä jutuissa yleensäkään oikeudenmukaisuudella paljon painoa ole...

        paljoa ole, maatalous on historiansa pahimmassa kannattavuus kriisissä ja "Jo Vain# tapaiset kiihottajat usuttaa viljelijöitä toistensa kurkkuun, jos vähänkään ajattelukykyä löytyy niin ei pidä lähteä noihin vedätyksiin tukirajojen "oikeudenmukaisuudesta"..


      • keskustella silmiin
        ei.. kirjoitti:

        paljoa ole, maatalous on historiansa pahimmassa kannattavuus kriisissä ja "Jo Vain# tapaiset kiihottajat usuttaa viljelijöitä toistensa kurkkuun, jos vähänkään ajattelukykyä löytyy niin ei pidä lähteä noihin vedätyksiin tukirajojen "oikeudenmukaisuudesta"..

        katsoen tukialueen rajan yli lienee jotain selvitettävää omaantunnon kanssa.


      • kun.
        keskustella silmiin kirjoitti:

        katsoen tukialueen rajan yli lienee jotain selvitettävää omaantunnon kanssa.

        toisilla on pidot pöydällä, SITÄKÖ HALUAT, vaaria siteeraten


      • ei tavallinen
        kun. kirjoitti:

        toisilla on pidot pöydällä, SITÄKÖ HALUAT, vaaria siteeraten

        duunari ainakaan, kaikki vaan kallistuu


      • sekoilijat..
        ei tavallinen kirjoitti:

        duunari ainakaan, kaikki vaan kallistuu

        juhlii


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe