yöllä itkeminen

"äitipuoli"

Hei! onko normaalia että 3 1/2 vuotias poika ei käy vielä yksin yöllä vessassa? Usein vain istuu sängyssä ja itkee. Päivisin ei ole mitään ongelmaa yksin käymisessä, ja vaipat otettiin käytöstä pois pjan ollessa 2 vuotias. Muuten hyvin kehittynyt ikäisekseen ja omatoiminen.poika on aina nukkunut meillä omassa huoneessa mutta äitinsä luona nukkuu samassa huoneessa äitinsä kanssa. pojan vanhemmat erosivat kun poika oli hyvin pieni, ja minä olen ollut kuvioissa yli kaksi vuotta, ja poika asuu pääsääntöisesti meillä. Nukkumaan menokaan ei ole ongelma, menee kiltisti sänkyyn ja alkaa nukkumaan. Yövalo palaa pojan omassa huoneessa sekä vessassa mikä on pojan huoneen vieressä. Mietimmekin miheni kanssa että onko aihetta huolestua vai ei? äitinsä luona kuulemma sama juttu että ei suostu yöllä yksin vessaan.

6

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti ja 2v. tyttö

      Itse vien jos hätä tulee yöllä niin vessaan, aika pieni vesseli on. Ja se on jo hienoa, että päivällä menee itse!

      • dffrfq

        eroperheen lapset ovat. Turvattomuuden tunne nostaa jossain vaiheessa aina päänsä. Sääli lapsia.


      • huolta ja turvaa
        dffrfq kirjoitti:

        eroperheen lapset ovat. Turvattomuuden tunne nostaa jossain vaiheessa aina päänsä. Sääli lapsia.

        On sama juttu.


      • -äitipuoli-
        dffrfq kirjoitti:

        eroperheen lapset ovat. Turvattomuuden tunne nostaa jossain vaiheessa aina päänsä. Sääli lapsia.

        kyllä poika saa paljon läheisyyttä ja turvaa meiltä kaikilta osapuolilta. Tällä pojalla on kaksi rakastavaa perhettä. kiitos teille asiallisista kommenteista.


    • viiden äiti

      Meillä 4 vuotias poika saattaa vielä alkaa itkeä kun herää pissahätään. Väsy on kova, pissattaa ja ihan tokkurassa, kai siinä poru pääsee pieneltä. Että kyllä ihan normaalia on, eikä liity eroon mitenkään. Kaveri vaan yksinkertaisesti on vielä tosi pieni :)

    • normaalia

      Hei,
      Kyllä on mielestäni myös ihan normaalia. Minun 6v. tyttäreni ei uskalla mennä yksin wc:hen yöllä jos sattuu heräämään. Nyt jo 20v. poikani, hänellä ei muistaakseni ollut tarvetta käydä öisin wc:ssä pienenä. Kyllä lapsi sitten jossain vaiheessa voittaa pelon kunhan hän on saanut tukea ja turvaa silloin kun hän sitä on vielä tarvinnut.
      Ihana kuulla välillä lapsista jotka ilman temppuilua menee nukkumaan.Lapsi on silloin varmaan saanut kaiken huomion ja huolenpidon päiväsaikaan niin että ei illalla tarvitse sitä huomiota temppuilemalla saada.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      142
      2362
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      399
      2012
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1894
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1260
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      103
      1151
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1139
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1073
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1027
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe