Elikkäs viimeksi kun kävin työkkärissä, mainitsi minua palvellut nainen, että ensi kerralla voitaisiin katsoa vaikka tuota työelämävalmennusta. Olen siis alle 25v ja valmistuin ammattikoulusta keväällä. En kuitenkaan voi kuvitella pysyväni tällä alalla ja keväällä aionkin hakea opiskelemaan uutta alaa ammattikouluun (aion hakea myös ammattikorkeaan), koska tämä nykyinen ei ole mun juttuni ollenkaan.
Kysymys kuitenkin nyt kuuluu, että voiko ne työkkärissä pakottaa menemään tuonne työelämävalmennukseen? Periaatteessahan se olisi täysin turha juttu, kun en aio tälle alalle tosiaankaan jäädä.. Työpaikkatarjouksia ei ole myöskään kuulunut tänä aikana ollenkaan (alalla menee nyt hieman huonosti). Jos valmennuksesta/harjoittelusta saisi kunnon palkaa, niin asia olisi eri. Minusta nyt vain on täysin tyhmää työskennellä niin huonolla "palkalla", vieläpä alalla jolle en ole jäämässä ja josta en pidä. Lisäksi nyt ensi vuoden alusta minulle on tulossa kissanpentu, eikä sitä ihan heti yksinkään voi jättää, mutta tuskin ne siitä ovat työkkärissä kiinnostuneita.
Jos siihen valmennukseen on PAKKO suostua, niin entä jos ei suostu, tuleeko karenssi? Kuinka pitkä? Mitäs sen jälkeen? Kuinka pitkä valmennus on, saako sen keston itse päättää/siihen vaikuttaa?
Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu minulle vastaamaan!
Työkkärin työelämävalmennus pakollinen?
8
1287
Vastaukset
- sfwevfrefg frtedgye
Joo karenssia oisko ollut kolme kuukautta, tarkottaa käytännössä että menetät toimeentulotuesta 30 prosenttia.
- tevaa kokeillut
Kissanpentua tulossa vuoden alusta, huh huh! Kyllä se kissanpentu pärjää yksinäänkin sen 6-8 tuntia! Ja työelämävalmennukseen voit mennä alalle jota et ole koskaan opiskellut, on se rahaa kuitenkin 200 euroa enemmän kuussa kuin pelkkä työttömyyspvraha ja siitä saa tärkeää työkokemusta! Mene vaikka tevaan haluamallesi alalle, ei varmasti ole haittaa, päinvastoin! Nyt jos vuoden olet tekemättä mitään, niin eipä se hyvältä tule näyttämään ansioluettelossasi, varmasti mahdollinen työnantaja kysyy mitä teit kyseisen vuoden, etkä varmasti halua vastata hoitaneesi kissanpentua. Ja hyvä vaan jos pistävät karenssin jos et suostu. Minimissä teva on 1 kk ja maksimissaan 6 kk. Ei muuta kuin etsimään mukavaa paikkaa harjoittelulle.
- senior teacher
Taittiin kolme vuotta poltaa sun kanssa jo turhaan yhteiskunnan rahaa.
Turha juttu, minä kyllä suosittelen että olet muutaman vuoden töissä niin näät nmikä sinun juttu oikein on. Vaikka olet edes vuoden alalla jolle haet Ammatttíkorkeaan.
Ja suosittelen ottamaan selvää asoista ette nuku ruususen unta. Ammattikorkeaan on tulossa jopa kohtalisen hyvillä papereilla nuoria jotka tietää jo omat juttunsa.
Ellei Sinulla ole erinomaiset paperit Amiksesta tai sitten YO todistusta, niiun pääseminen saattaa olla heikkoa.
Eettisestikkin olet 2. tai kolmansilla sijoilla koska Sinulle on jo "annettu" ammatti.
Sinut on jo koulutettu ammattiin. Yhteiskunnan kannalta kallis harhalaukaus.
Mutta YRITÄ SINNE MIKÄ SINUA KIINOSTAA.
En halua lannistaa sanoi vain mitä ajattelin. Sinun elämästä on kyse ei minun.
hyvää menestystä - ihan ok
Et siis etsi edes töitä liankaan. Tuhannen teorian ja taudin "Tamminen"
Tyypillinen luuseri. Taitaa olla elämäsi varsin harmaatata....
Tuollaisia loiseläjiä me elätämme joo
Sanoo nimmerkki: l ½ miljoonaa €uroa veroa eläessään maksanut, ( ja maksaa edelleen) - KissaIhminen/SETA
Siitä kissanpennusta.
Et voi avutonta otusta heitteille jättää. Tuo on ainut oljenkortesi. Se tehoo.
Siihen he suostuu jäät ns. lemmikin hoitovapaalle.
Varaudu kuitenkin eläinlääkärintodistuksella, muuten he ei sitä hyväksy. !!
Elleivät hyväksy valita asiasta eteenpäin. Muutos asiaan tulee viimeistään EU-eläinoikeius komissiosta.- koskaan töihin
Siellä hempeä, sosiaalinen, avulias punapäinen ikäneito virakailija
Marja-Raitta-Leena Kontio-Leväperä-Pehmeälatva avustaa Sinua.
Hän saattaa adoptoida yhden pennuista hyvään kotiin.
Jos osaat pelata korttisi oikein, elämä on SINUN. - aloittaja..
koskaan töihin kirjoitti:
Siellä hempeä, sosiaalinen, avulias punapäinen ikäneito virakailija
Marja-Raitta-Leena Kontio-Leväperä-Pehmeälatva avustaa Sinua.
Hän saattaa adoptoida yhden pennuista hyvään kotiin.
Jos osaat pelata korttisi oikein, elämä on SINUN.Kiitos osalle ihan asiallisista vastauksista. Osan kommenteista jätän omaan arvoonsa.
Hauskaa että noinkin pieneen asiaan tuossa tekstissä kiinnitettiin huomiota kuin tuo kissanpennun ottaminen. Eihän se nyt kuitenkaan ollut se pääpointti, luultavasti kissa pärjäisi yksinäänkin ne 8-10 tuntia jotka päivässä olisin poissa, mutta hyvähän se olisi aluksi edes hetki viettää sen kanssa, ennenkuin yksin jää. No tämä "kissaongelma" nyt ei ollut tässä pääasia, niinkuin monet näyttivät käsittäneen.
Kiitos senior teacher huolenpidosta, mielestäni oli kuitenkin järkevää käydä se koulu loppuun saakka, kun jäädä pois kelkasta kesken kaiken, mielipiteet tosin jokaisella. Ja tiedoksi, opiskelin kyllä ihan täysillä, en lintsaillut ja tehtävät ym suoritin kunnialla ja valmistuin luokan parhaalla todistuksella, että toivottavasti se paikka ammattikorkeasta minulle aukeaisi.
Tuota en edes tiennyt, että harjoitteluun voi mennä työkkärin kautta muuhunkin kuin oman alansa paikkaan, kun sellaisesta minulle ei mitään siellä kerrottu. Kiitos siitä tiedosta, houkuttelee ainakin nyt enemmän se harjoittelu.
Kiitos kaikille kannustuksesta ja "kannustuksesta", en tosin usko että tuo toisten haukkuminen auttaa ketään mihinkään :)
- kelan_vittu
Jos asut vanhempiesi luona niin älä mene sinne kurssille! :D Mutta jos asut omassa kämpässä niin enemmän haittaa siitä sulle on jos et mene kurssille. Karenssia määräämätön aika, sun pitäis olla jossain työharjoittelussa että se karenssi lähtee, sossun rahat pienenee yms.
Ei kivaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818