ruma mies

kertoilee satuja

En tiedä kuuluuko tämä jorinani tälle palstalle,mutta haluan silti kertoa siitä kuinka elämässä tilanteet vaihtelevat ja niihin on vaan sopeuduttava.
Nuorena miehenä olin varsin komea mies,opin elämään sen tiedon kanssa ja pysyin aina jalat maassa.
Tiesin että minua matkittiin kaveriporukassa joka tietenkin tuntui enimmäkseen kiusalliselta vaikka tietyllä tavalla mairittelikin.
Joka paikassa sain hyvän vastaanoton pelkästään suloisen olemukseni vuoksi,etenkin naiset pitivät aina puoliani mutta myöskin miehet yleensä haluasivat olla kavereitani tai esittää tuntevansa minut vaikkei asiat aina ihan niinkään olleet.
Tälläistä elämää opin elämään ja se kuului osana minuuttani.
Iän karttuessa en oikeastaan heti huomannut tuon karismani pikkuhiljaa karisevan ja ulkomuotoni muuttuvan .
Hiukseni ovat harvat ja harmaantuneet,kasvoni on tyypilliset vanhenevan miehen juonteikkaat kasvot sekä tyypillinen hymyni on kadonnut suupielestäni.
Olen tätä nykyä oppinut elämään niin ei kiinnostavan näköisen miehen elämää,olen huomannut että ihmisten suhtautuminen on aivan erillaista kuin se oli loistoni päivinä,vaikka käyttäydyn aina kohteliaasti saan joskus tylyjäkin kommentteja eritoten vanhemmilta naisilta.
Minusta tuntuu että monet ikääntyneet naiset ymmärtävät mitä tarkoitan,koska luulen että naisten maailmassa ulkonäöllä on vieläkin kovempi merkitys .
Kumminkaan en ole yksinäinen,minulla on kaverit säilyneet ja ihana vaimo odottamassa kotona ,silti vielä tänä päivänäkin on usein vaikeaa pitää mielessä se ettei kukaan katso perään tai aloita flirttailua kanssani,joskus vielä tunnen punastuvani kun näen jonkun naisen hymyilevän minun suuntaani ja mieleeni tulee hullu ajatus että katsoikohan se nyt sillä silmällä minua kunnes huomaan hänen katsoneen vierelläni olevaa nuorempaa miestä.
Tähän uuteen habitukseeni on vaikeaa tottua,ja siihen että mennyttä mikä mennyttä..
Silti haluan sanoa että tässä ikääntymisessäkin on hyvät puolensa,näkee maailmaa uusin silmin eikä kukaan teeskentelijä tule kaveripiiriisi muutoin kuin aidon kaveruuden hengessä.
Nuoret nauttikaa nuorista olemuksistanne,ja kunnioittakaa vanhempia ihmisiä sillä he ovat myös olleet nuoria aikoinaan ja muistakaa se että tulee vielä aika jolloin itse olette vanha ryppyinen vanhus jolla on ihana elämä takanaan.

4

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha komistus

...putoan, niin korkealta putoan". Näinhän runossa sanotaan. Kivaa luettavaa sellaisen, joka kaiketi kuuluu ns ATM-luokkaan. Tavat ja elämänarvot täyttävät PERIAATTEESSA ne odotukset, joita naiset julkisesti peräänkuuluttavat. Mutta elävässä elämässä.... ei voisi vähempää kiinnostaa.
      Sinä olet saanut tuon elämän suoman palkinnon nuoruudessasi. Meitä on monta, jotka eivät koskaan. Vaihtaisitko osia, jos voisit?

• Hyvin hoidettu

nyt siis olet? Jutustasi saa kuvan että nuoruudella tarkoitit kohdallasi ikävuosia 20--35.

• asfdsfdsfd

Vanhana enää väliä olekkaan jos on saanut elää nuorena hyvää elämää ihmissuhteiden kanssa..
        Vanhana ollaan töissä ja vaimon kanssa..
        Mut jos nuorena jo on asiat miten sattuu niin tulkaa sitten puhumaan

• Aivan mahtava viesti, hyvin kirjoitettu. Tuun muistamaan tämän sitten 20-40 vuoden päästä.
      -24v mies

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4918
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      72
      1173
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe