ruma mies

kertoilee satuja

En tiedä kuuluuko tämä jorinani tälle palstalle,mutta haluan silti kertoa siitä kuinka elämässä tilanteet vaihtelevat ja niihin on vaan sopeuduttava.
Nuorena miehenä olin varsin komea mies,opin elämään sen tiedon kanssa ja pysyin aina jalat maassa.
Tiesin että minua matkittiin kaveriporukassa joka tietenkin tuntui enimmäkseen kiusalliselta vaikka tietyllä tavalla mairittelikin.
Joka paikassa sain hyvän vastaanoton pelkästään suloisen olemukseni vuoksi,etenkin naiset pitivät aina puoliani mutta myöskin miehet yleensä haluasivat olla kavereitani tai esittää tuntevansa minut vaikkei asiat aina ihan niinkään olleet.
Tälläistä elämää opin elämään ja se kuului osana minuuttani.
Iän karttuessa en oikeastaan heti huomannut tuon karismani pikkuhiljaa karisevan ja ulkomuotoni muuttuvan .
Hiukseni ovat harvat ja harmaantuneet,kasvoni on tyypilliset vanhenevan miehen juonteikkaat kasvot sekä tyypillinen hymyni on kadonnut suupielestäni.
Olen tätä nykyä oppinut elämään niin ei kiinnostavan näköisen miehen elämää,olen huomannut että ihmisten suhtautuminen on aivan erillaista kuin se oli loistoni päivinä,vaikka käyttäydyn aina kohteliaasti saan joskus tylyjäkin kommentteja eritoten vanhemmilta naisilta.
Minusta tuntuu että monet ikääntyneet naiset ymmärtävät mitä tarkoitan,koska luulen että naisten maailmassa ulkonäöllä on vieläkin kovempi merkitys .
Kumminkaan en ole yksinäinen,minulla on kaverit säilyneet ja ihana vaimo odottamassa kotona ,silti vielä tänä päivänäkin on usein vaikeaa pitää mielessä se ettei kukaan katso perään tai aloita flirttailua kanssani,joskus vielä tunnen punastuvani kun näen jonkun naisen hymyilevän minun suuntaani ja mieleeni tulee hullu ajatus että katsoikohan se nyt sillä silmällä minua kunnes huomaan hänen katsoneen vierelläni olevaa nuorempaa miestä.
Tähän uuteen habitukseeni on vaikeaa tottua,ja siihen että mennyttä mikä mennyttä..
Silti haluan sanoa että tässä ikääntymisessäkin on hyvät puolensa,näkee maailmaa uusin silmin eikä kukaan teeskentelijä tule kaveripiiriisi muutoin kuin aidon kaveruuden hengessä.
Nuoret nauttikaa nuorista olemuksistanne,ja kunnioittakaa vanhempia ihmisiä sillä he ovat myös olleet nuoria aikoinaan ja muistakaa se että tulee vielä aika jolloin itse olette vanha ryppyinen vanhus jolla on ihana elämä takanaan.

4

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha komistus

      ...putoan, niin korkealta putoan". Näinhän runossa sanotaan. Kivaa luettavaa sellaisen, joka kaiketi kuuluu ns ATM-luokkaan. Tavat ja elämänarvot täyttävät PERIAATTEESSA ne odotukset, joita naiset julkisesti peräänkuuluttavat. Mutta elävässä elämässä.... ei voisi vähempää kiinnostaa.
      Sinä olet saanut tuon elämän suoman palkinnon nuoruudessasi. Meitä on monta, jotka eivät koskaan. Vaihtaisitko osia, jos voisit?

    • Hyvin hoidettu

      nyt siis olet? Jutustasi saa kuvan että nuoruudella tarkoitit kohdallasi ikävuosia 20--35.

      • asfdsfdsfd

        Vanhana enää väliä olekkaan jos on saanut elää nuorena hyvää elämää ihmissuhteiden kanssa..
        Vanhana ollaan töissä ja vaimon kanssa..
        Mut jos nuorena jo on asiat miten sattuu niin tulkaa sitten puhumaan


    • Aivan mahtava viesti, hyvin kirjoitettu. Tuun muistamaan tämän sitten 20-40 vuoden päästä.
      -24v mies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      181
      4157
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2656
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2195
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1910
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      109
      1391
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe