Minkä ikäisenä normiin ruokaan?

Tulevapalvelija

Minkä ikäisenä kannattaa siirtyä aikuisten kissojen ruokaan penturuoasta?

3

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H

Vuoden vanhana:)

• kotinkantti

Minä otin vuosi sitten 4kk:n ikäisen pennun aikamoisesta kissalaumasta. Oli niitä toki ruokittu hyvin, mutta ei siellä erikseen penturuokia oltu tarjottu. Ja ei minulle oikeastaan tullut koko asia mieleenkään. Eikö tuo liene niin, että kun emon nisästä ei saa evästä niin hiiriä metsästämään ja lihaa vaan eteen:) Ja katti voi hyvin.

• valitse toinen nimim

käsittääkseni penturuuissa on enemmän kalsiumia yms kasvamiseen tarvittavia aineksia, joten itse annoin vuoden ikään asti penturuokia. mutta kuitenkin vaihtelin eri merkkejä ja annoin aikuisten ruokaa välillä ettei tule nirsoksi. nyt penikka on jo yli vuoden joskus satunnaisesti tulee ostettua penturuokaa esim. jos on alennuksella. samaa penturuokaa söivät tuolloin pentuaikana myös aikuiset 7v kissat eikä ollut mitään ongelmia.

jotkut tietty syöttää samaa ruokaa jatkuvasti, mutta ei se kissa luonnossakaan söisi koko ajan samaa ruokaa, ja ei niistä tehtaista ikinä tiedä jos johonkin ruokaerään onkin mennyt liikaa jotain aineita, mitkä voi aiheuttaa esim. munuaisvaivoja. tämä vaan oma ajatukseni..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      339
      3444
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      219
      2959
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      61
      2479
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      178
      1542
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      20
      1376
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1357
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      975
    8. 61
      972
    9. 90
      917
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      844
    Aihe