Yritän kannettavaan Compac 610 lisätä muistia 2G to 4G, tässä Pcwizardin tietoja:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7016318.jpg
Koneen bios näyttää 4gigaa mutta kone ei käynnisty windowsiin (7premium), vaan tulee virheilmoitus. Koneen Intel piiri on se minkä pitäisi hyväksyä 4 gigaa muistia.Molemmat muistit on Adataa, alkuperäinen oli 2G Transcent. Kaikki muistit toimii yksin molemmissa paikoissa. Onko mulla nyt 4 gigaa turhaa muistia, kaikki muistit on DDR2 800Mhz, onko mitään tehtävissä ?
A-Data muistit
13
358
Vastaukset
myydään yleensä yhteensopivuustakuulla, joten jos ei toimi, voinet palauttaa.
Jokaisen läppärin teknisistä tiedoista ja käyttöohjeesta pitäisi kyllä näkyä selkeästi, mikä on maksimimuistin määrä. Joskus harvoin se voi olla enemmänkin kuin ilmoitetaan, mutta ei vähempää.- ei toimi
Sitten on koneesta vielä tämmöstä tietoa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7017446.jpg
Että mitähän tuokin tarkoittaaa? ei toimi kirjoitti:
Sitten on koneesta vielä tämmöstä tietoa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7017446.jpg
Että mitähän tuokin tarkoittaaa?tipautat biossista nuo muistin taajuudet 677:ään. tuon mukaan alkaisi toimimaan.
harrastelijakirurgi kirjoitti:
tipautat biossista nuo muistin taajuudet 677:ään. tuon mukaan alkaisi toimimaan.
667:ään.
- ei toimi
harrastelijakirurgi kirjoitti:
667:ään.
Vaikka en enkkua osaakkaan, tulkitsin tuon jutun että 800mhz muistilla ja tuolla piirillä kone itse käyttää tuota 667 taajuutta ilman omia säätöjä. Kuitenkin alkuperäinen koneen muisti on 800mhz/2G, ja enpä tiedä onko näissä kannettavissa mitään hienosäätöjä, täytyy vilkaista.
- ei toimi
ei toimi kirjoitti:
Vaikka en enkkua osaakkaan, tulkitsin tuon jutun että 800mhz muistilla ja tuolla piirillä kone itse käyttää tuota 667 taajuutta ilman omia säätöjä. Kuitenkin alkuperäinen koneen muisti on 800mhz/2G, ja enpä tiedä onko näissä kannettavissa mitään hienosäätöjä, täytyy vilkaista.
Taitaa vain olla niin ettei nuo muistit käy tähän koneeseen, ainakaan 4 gigan määrällä.
- 25
ei toimi kirjoitti:
Taitaa vain olla niin ettei nuo muistit käy tähän koneeseen, ainakaan 4 gigan määrällä.
Tuosta tekstistä voisi myös ymmärtää että 4Gb vaatii GME965 tai PM965 -piirisarjan, mikä lienee piirisarja sinun konessasi?
- ei toimi
25 kirjoitti:
Tuosta tekstistä voisi myös ymmärtää että 4Gb vaatii GME965 tai PM965 -piirisarjan, mikä lienee piirisarja sinun konessasi?
Kyllä se on tuo GME965, tutulla on samanlainen kone, kokeillaan lainata muistia, tuota alkuperäistä Transcettiä. Jos sillä toimii, sittenhän se on vain niin että Adatat ei käy 4 gigan määrällä, vaikka 2 gigalla toimiikin.
- ei toimi
ei toimi kirjoitti:
Kyllä se on tuo GME965, tutulla on samanlainen kone, kokeillaan lainata muistia, tuota alkuperäistä Transcettiä. Jos sillä toimii, sittenhän se on vain niin että Adatat ei käy 4 gigan määrällä, vaikka 2 gigalla toimiikin.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7021899.jpg
Jos tuo cpu-z on oikeassa, niinkuin tuntuu, ja PcWizard väärässä, niin asia on sillä selvä. Ei vaadi jatkotoimenpiteitä. Mitähän minä teen noilla 2x2 gigan muisteilla ? ei toimi kirjoitti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7021899.jpg
Jos tuo cpu-z on oikeassa, niinkuin tuntuu, ja PcWizard väärässä, niin asia on sillä selvä. Ei vaadi jatkotoimenpiteitä. Mitähän minä teen noilla 2x2 gigan muisteilla ?etkö osaa lukea? Kuten aikaa sitten sanoin, vastuuntuntoisissa liikkeissä muistit myydään yhteensopivuustakuulla joten palauta ne ostopaikkaan ja ota money back.
- ?
huomaatko muistin tuplaamista mitenkään muuten, kuin katsomalla koneen tiedoista..
- adata.
Jos sulla ? ei ole mahdollisuutta rakennella ja testailla tietokoneellasi, niin se ei tarkoita etteikö me muut voisi sitä harrastaa. Ei tarvi heti suuttua jos muut tekee sellaista mihin itse et pysty etkä osaa. No voinhan kertoakin että eräässä pöytäkoneessani on 16 gigaa DDR3 muistia enkä huomannut mitään eroa entiseen 8 gigaan verrattuna.
- ?
adata. kirjoitti:
Jos sulla ? ei ole mahdollisuutta rakennella ja testailla tietokoneellasi, niin se ei tarkoita etteikö me muut voisi sitä harrastaa. Ei tarvi heti suuttua jos muut tekee sellaista mihin itse et pysty etkä osaa. No voinhan kertoakin että eräässä pöytäkoneessani on 16 gigaa DDR3 muistia enkä huomannut mitään eroa entiseen 8 gigaan verrattuna.
Tarkoitin sitä, että useimmissa tapauksissa, jos muistin vähyyden takia kone ei ole käyttänyt kiintolevyä muistina, muistin lisäämistä ei edes käyttäjä huomaa mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950