Huonoa palvelua vuokravälitysfirmalta

Sandemar

Kannattaa tarkkaan katsoa kenelle asuntonsa antaa vuokrattavaksi.

Mm. Asuntoignatius haukkui minut pystyyn puhelimitse. Soitin heille viikko sitten asunnosta ja pyysin näyttöä, kuten ilmoituksessa käskettiin. He käskivät laittaa sähköpostia, jonka laitoin välittömästi. Nyt huomasin toisen sivuston kautta, että asunnossa oli ollut näyttö eilen. Soitin ja kysyin asiasta ja sain haukut, koska he eivät ole mitään lasten vahteja joiden pitää paapoa pikkuvauvoja. Kaikilta muilta firmoilta on tullut sähköpostitse kuittaus näytöistä, jos ovat pyytäneet sähköpostia näytöstä kiinnostuneilta.

Toivottavasti valitsette jonkun hieman asiakaspalveluhenkisemmän välittäjän asunnoillenne! Minusta heidän asunnot ovat myös pisimpään listoilla, eli ei tunnu työ maistuvan..

20

4656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JL

      Samaa soopaa tuli tänään vanhemmalta #herralta# joka oli esittelemässä asuntoa. Tuntui että kyseinen pukumies ei edes halunnut vuokrata asuntoa.

      Kun kysyin hakemusta niin sanottiin että se on sitoumus vuokrata asunto ja kun sanoin että voihan sen antaa seuraavalle jos en vastaanotakkaan sitä tarjottaesa. Tyyppi raivostui ja sanoi ettei näitä huvikseen tarvitse täytellä. Ei oikein riitä ymmärrys tämmöseen toimintaan. Onko nää jotain kusettajia vai? Läpi paska firma sanoisin enkä suosittele kenellekkään.

    • ger

      Ihan älytön kommentti. Jos joku niin etköhän sinä itse ole se kusettaja jos turhaan haluat täytellä hakemuksia. Joko haluat vuokrata asunnon tai et, ei siinä muita mahdollisuuksia ole. Olisiko sen välittäjän pitänyt soittaa asunon omistajalle että ehkä joku haluaa vuokrata sen asunnon tai ehkä ei.
      Laajenna kuule sitä tajuntaasi ettei tarvitse täällä typeriä itkeä.

      • 2+2

        Turhaan täytellä? JOs mä olisin vuokraamassa niin totta hemmetissä haluaisin vuokrata. Eri asia on minkä niistä joita käyn katsomassa haluan ensisijaisesti vuokrata. Niinpä niitä vaihtoehtoja pitää olla useampia ettei jää tyhjän päälle jos ykkössuosikki ei natsaakaan


    • jjkkrr

      Ainakin hyvien tapojen mukaisesti kannattaisi pyrkiä siihen ettei tee hakemuksia yhtä aikaa moneen asuntoon.Yleensä kuitenkin hakemukset käsitellään muutamassa päivässä,joten ei tämä luulisi olevan kovinkaan vaikeaa. Toki siinä vaiheessa kun vuokranantaja valitsee vuokralaisen ja vuokralainen ilmoittaa haluavansa asunnon,niin vuokrahakemus muuttuu sitovaksi.

      Itse en käyttänyt tälläistä kirjallista hakemusta kun hain asuntooni vuokralaista,vaan sovittiin asioista suoraan kun vuokralainen ilmoitti että haluaa vuokrata asunnon. Kirjoittelin vuokrasopimukset valmiiksi ja ilmoitin muille ehdokkaille että asunto on jo varattu. Mutta kappas vaan vuokralainen ilmoitti ettei otakkaan asuntoa ja jätti mut pulaan. Onneksi olin jättänyt nettiin ilmoituksen vielä esille,tämän kaltaisen tapahtuman varuilta. Mutta ne keille olin ilmoittanut että asunto on jo mennyt,niin en saanut enää heiltä uuttta kiinnostusta asuntoa kohtaan.
      Tästä koitui minulle hirveästi lisä vaivaa ja seuraavaksi kyllä teen niin että käsken valitsemani vuokralaisen kirjoittamaan sitovan hakemuksen,varsinkin jos vuokrasopimusta ei olla tekemässä ihan heti.

      • pikkupomo1

        Valitettavaahan tuollainen on. Toimit itse fiksusti ja sait kärsiä, ei siis ilmoituksia muille ennenkuin nimet on sopimuksessa.
        Käytännössä kuitenkin vaikea neuvotella vain yhdestä kämpästä kerrallaan kun sopimukset ja muutot keskittyvät aina kuun vaihteeseen. Itse olen muutaman asunnon vuokrannut alaisilleni työsuhdeasunnoiksi ja kyllä vuokraisäntiäkin on joka junaan. Kaikille ei yksinkertaisesti tunnu menevän kaaliin että kun tuleva asukas ei maksa vuokraa eikä siis tee sitä sopimusta niin ei se asukas voi mihinkään sitovaan paperiin nimeäänkään laittaa.
        Yhdelle asunnonomistajalle meinasin sanoa isoin kirjaimin ettei kodinkonekauppiaskaan saa potentiaaliselta asiakkaalta sitovaa ostolupausta ennenkuin rupeaa kauppatavaraansa esittelemään


    • Vältä Vuokraturvaa

      Kannattaa tosiaankin tarkistaa välitysfirman toiminta. Itse yritin soittaa Vuokraturva- nimiseen yhtiöön kahdenkin eri asunnon tiimoilta sopiakseni näytöistä, mutta firman puhelimeen ei koskaan vastannut kukaan, vaan aina "kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja". Suositeltiin ottamaan netin kautta yhteyttä; en ottanut, koska haluan hoitaa asiat nopeasti. Toivottavasti vuokranantajat löysivät hyvät vuokralaiset, itse asioin vastedes vain suoraan vuokranantajien kanssa. Siten löysin nytkin hyvän asunnon ja vuokranantajani hyvän vuokralaisen :-)

    • shithappens

      Tuosta asuntoIgnatiuksesta vielä...
      Oli todella törkeää kielenkäyttöä ja asiatonta käyttäytymistä puhelimessa. Loppujenlopuksi tuli vuokrausongelmia jota ilmeisesti käsitellään vielä viranomaistaholla. Ei voi suositella kenellekään!!!!

    • Jenkka-72

      Samanlainen on Takuuvälitys. Eipä paljon kiinnosta hoitaa asioita. Ja välittäjät mitä sattuu. Oulussa ainakin on ihan surkea palvelu, eikä opiskelijoiden tulon aikaan saada edes asuntoa vuokrattua. Ja vuokralaisillekin jätetään vastaamatta. Samanlaista olen kuullut Tampereenkin päässä. Ilmeisesti samat jätkät siellä hoitelee asioita.

    • Ei näin.

      Asunto Ignatiuksella rullaa sama professionaali asenne ilm. edelleen. Pyysivät välityspalkkiota, johon vastasin, että eikös tämä ole laitonta. Vastaus oli tyyliin, että eiköhän lopeteta nämä höpinät - ei teidän kanssa mitään vuokrasopimusta tule.

      Paska lafka.

    • sakkkke

      Asuntoignatiuksen naispuolinen työntekijä on varsin asiallinen, mutta tuon miehen on pakko olla jollain asteella persoonallisuushäiriöinen. Suosittelen uutta uraa jollain ei-asiakaspalvelualalla. Harmi, että koko firmalla on tyypin takia niin ammattitaidoton maine, mutta se on toisaalta ihan tietoinen valinta.

      • tympiintynyt

        Täällä ilmoittautuu toinen.

        Saako nuo jotain fyrkkaa säätämistään asunnoista?

        Omassa luukussani on julkisivuremppa käynnissä, ja kaikilta muilta talon vuokralaisilta on vuokra laskenut.

        Kyselin tuon Ignatiuksen äijän kautta että laskeeko itselläni, ja voinko saada omistajan mielipiteen asiasta kirjallisena vaikkapa sähköpostiin?

        Vastaus oli jota kuinkin että mitä jankutat, ei sitä nyt tarvitse laskea.


    • - Ammattilainen-

      Asuntohakemuksen jättäminen on osoitus, että on kiinnostunut vuokraamaan kyseisen asunnon, ei muuta. Siinä ei myöskään ole mitään moraalitonta, jos täyttää useampaan asuntoon hakemuksen, sillä vuokralaisen on oltava aktiivinen ja tuskin kaikkiin asuntoihin on ensimmäisellä sijalla. Siinäkään ei ole mitään moraalitonta, että vuokranantajalla ei ole velvollisuutta vuokrata yhdellekään hakijoista tai edes, jos hakijoita on yksi. Eikä myöskään siinä, että vuokranantaja tai vuokranantajan edustajana toimiva välittäjä ottaa yhteyttä vain siihen, jolle vuokrasopimusta tarjotaan. Kun vuokrasopimus on laadittu, annetaan yleensä joku määräaika, johon mennessä vuokralaisen tulee allekirjoittaa vaikkapa sähköpostitse lähetetty vuokrasopimus ja palauttaa se vuokranantajalle/välittäjälle. Jos vuokralainen allekirjoittaa sopimuksen määräaikaan mennessä,on syntynyt voimassaoleva vuokrasopimus, jossa noudatetaan vuokrasopimuksen ehtoja molemminpuolin. Jos vuokralainen ei sopimusta palauta allekirjoitettuna määräaikaan mennessä, voi toki soittaa perään ja kysellä, missä mennään, mutta jos vuokralaista ei tavoiteta eikä sopimusta ole palautettu, sopimustarjous on rauennut.

      Ikävää ja valitettavaa ja joku on tehnyt turhaa työtä, mutta sellaista se vain on. Jokaisella alalla on omat sudenkuoppansa ja ammattilaiset kyllä ymmärtävät tämän.

    • Ärsyyntynyt

      Siis universumin huonoin välitysfirma. Ei oo minkäänlaisia asiakaspalvelutaitoja. Meinasin olla vuokraamatta asunnon ihan tän vanhemman herran vittuilun takia. Siis olin ihan järkyttynyt miten se puhuu asiakkaille.

    • järkyttävää

      Samaa kokemusta myös täältä. Asunnon vuokraus itsessään sujui ongelmitta, mutta irtisanominen oli sitten aivan toinen juttu. Järkyttävää v*ttuilua asiakkaille. Ei jatkoon.

    • hhfffhs

      Mitä lisäarvoa vuokravälitysfirma tuo vuokraukseen ?

      Jos asut samalla paikkakunnalla kuin asuntosi on,
      saat hurjan tuntipalkan kun laitat ilmoituksen oikotielle ja valkkaat itse vuokralaisen. Määräaikasella sopimuksella elokuun loppuun. Turvalukko ovessa, avain vain sinulla.
      Pyydät heti valokuvan henkilöllisyystodistuksesta, tarkistat luottotíedot ja ulosottorekisterin, laitat vuokrasopimusluonnoksen sähköpostilla, pyydät uusimman palkkakuitin, otat takuuvuokran ja tulevan kuukauden vuokran.
      Sitten vielä ennen avainten luovutusta tarkistat vielä kerran henkkarit, otat avainkuittauksen jne

    • kesäkurpitsansiemen

      Juu, puihin meni homma edelleen. Huonoa palvelua, tarjosivat asuntoa minulle puhelimitse, mutta eivät sitten vuokranneetkaan sitä, seuraavana päivänä asian piti vahvistua niin eivät tosiaan antaneetkaan asuntoa mulle. Lisäksi lähettivät mulle toiselle ihmiselle kuuluvia viestejä sopimusten allekirjoittamisesta ym. Ja vittuili näytössä.

    • takatöölö

      Vuokraaminen sujui ongelmitta, tosin miehen käytös oli jo silloin outoa. Irtisanoessa ei sitten mikään toiminut. Erittäin alentavaa ja epäkunnioittavaa käytöstä. Vuokratakuuta pantattiin, vaikka vuokranantaja oli sen vapauttanut, uhkailtiin rahojen menetyksellä, huutamista puhelimessa, luuria korvaan, haukkumista, valehtelua vuokranantajan suuntaan. Aivan käsittämätön putiikki. En ymmärrä miten kukaan vuokranantaja haluaa olla tekemisissä tälläisen välittäjän kanssa. Välttäkää!

    • Anonyymi

      Onko vielä huono palvelu tällä ignatius firmalla?

      • Anonyymi

        Ainakin edelleen samat tyypit puljua pyörittää, eli tuskin on meno mihinkään muuttunut.


    • Anonyymi

      Myyvät varastettua tavaraa. Minulta varastettiin asunnon osakekirjat. Asuntoignatius jatkoi niiden myymistä varkaan lukuun, vaikka lakimieheni otti heihin yhteyttä.
      Hyvin röyhkeä ja häikäilemätön firma.
      Valittakaa Aluehallintovirastoon ja Suomen kiinteistövalittäjäliittoon. Toivottavasti saavat liikkeenharjoittamiskiellon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe