Onko kenelläkään kokemuksia Panasonicin järkkäreistä?
Olen hankkimassa ensimmäistä järkkäriäni ja tuntuu että tarjonta on niin valtava ettei
tiedä mitä pitäis uskoa. Olen kuvaillut Panasonicin pokkarilla pari vuotta ja se on kyllä ollut tosi hyvä.
Enimmäkseen harrastan bändien kuvailu keikkapaikoilla, joten olosuhteet on vähän hakalia joskus.
Videokuvausominaisuudet ovat aivan toissijaisia.
Olen vähän miettinyt vaihtoehdoiksi Panasonic Lumix DMC-G2 tai sitten Canonin 550D kameraa. HYVIÄ vinkkejä otetaan vastaan. ;)
Panasonicin järkkärit
23
633
Vastaukset
- canonäijä
550D isompi kenno osta se paljon parempi.
- Kokenut äijä
Vähänkään valokuvauksesta jotain tietävät tietävät myös sen, että apsin ja 4/3 kennojen kokoerolla ei ole käytännössä
mainittavaa eroa, varsinkin kun suurin osa näppäilijöistä ottaa jpg-kuvia ja sillä tarkkuudella, millä saa pikku-
kortille mahdollisimman paljon kuvia. Canonin 550D on kuitenkin siellä aloittelukameroiden alapäässä ja sen
hankinnan perusteeksi ei mielestäni riitä pelkkä isompi kenno. Oli kameran merkki mikä tahansa, niin objektiivillä on kuitenkin se suurin rooli, jos teräviä kuvia haluaa. Jos tyytyy kymppikuviin, niin niihin riittää
1.5 megapippeliä, kuvien laatu ei parane tippaakaan, vaikka ne olisi otettu Canonin 5D markulla tai Nikonin
D 3X:llä, lisäksi meillä useimmilla on tänä päivänä läppärit, joiden näytöt ovat sitä luokkaa, että niistä ei saa
selvää, onko kuvat otettu pokkarilla tai järkkärillä. Jos tulostetaan A4 kokoisia kuvia, niin niidenkin terävät
kuvat eivät vaadi mitään huippukameroita. Ja mitä Panasoniciin tulee, niin olen lomareissuilla kuvaillut Panasonicin GH 1:sellä ja objektiivinä on ollut 14-140 zoomi, kuvanlaatu on ollut tosi hyvä ja riittää varmasti
myös kiihkeille Canonien halpistuotteiden ostajille. Jos haluaa kantaa mukanaan reissuilla järkkäriä, niin nämä microt ovat jo kokonsa puolesta mukavia. Te kokemattomat tärkeilijät, jotka haluatte olla katu-uskottavia ja heilua raitilla markettirakkine kaulassa, sekä leikkiä tosivalokuvaajaa, niin suotakoon se teille.
Katsokaa toisella silmäkulmalla ohikulkijoita, joiden joukossa voi olla myös joku valokuvauksen harrastaja ja
hymyilee hiljaa itsekseen. - niin..
Kokenut äijä kirjoitti:
Vähänkään valokuvauksesta jotain tietävät tietävät myös sen, että apsin ja 4/3 kennojen kokoerolla ei ole käytännössä
mainittavaa eroa, varsinkin kun suurin osa näppäilijöistä ottaa jpg-kuvia ja sillä tarkkuudella, millä saa pikku-
kortille mahdollisimman paljon kuvia. Canonin 550D on kuitenkin siellä aloittelukameroiden alapäässä ja sen
hankinnan perusteeksi ei mielestäni riitä pelkkä isompi kenno. Oli kameran merkki mikä tahansa, niin objektiivillä on kuitenkin se suurin rooli, jos teräviä kuvia haluaa. Jos tyytyy kymppikuviin, niin niihin riittää
1.5 megapippeliä, kuvien laatu ei parane tippaakaan, vaikka ne olisi otettu Canonin 5D markulla tai Nikonin
D 3X:llä, lisäksi meillä useimmilla on tänä päivänä läppärit, joiden näytöt ovat sitä luokkaa, että niistä ei saa
selvää, onko kuvat otettu pokkarilla tai järkkärillä. Jos tulostetaan A4 kokoisia kuvia, niin niidenkin terävät
kuvat eivät vaadi mitään huippukameroita. Ja mitä Panasoniciin tulee, niin olen lomareissuilla kuvaillut Panasonicin GH 1:sellä ja objektiivinä on ollut 14-140 zoomi, kuvanlaatu on ollut tosi hyvä ja riittää varmasti
myös kiihkeille Canonien halpistuotteiden ostajille. Jos haluaa kantaa mukanaan reissuilla järkkäriä, niin nämä microt ovat jo kokonsa puolesta mukavia. Te kokemattomat tärkeilijät, jotka haluatte olla katu-uskottavia ja heilua raitilla markettirakkine kaulassa, sekä leikkiä tosivalokuvaajaa, niin suotakoon se teille.
Katsokaa toisella silmäkulmalla ohikulkijoita, joiden joukossa voi olla myös joku valokuvauksen harrastaja ja
hymyilee hiljaa itsekseen.Ja jos kennon koolla on sitten niin paljon väliä, niin miksi sitten tyytyä canoniin, kun nikon, pentax ja sony käyttävät isompaa kennoa kuin canon apseissaan.
- vaihtoehdoiksi
Panasonicin LX-5
Sillä saat paljon parempia kuvia- Sekaisin menee
Taidan vielä jatkaa kuvailua Lumix DMC-TZ7:lla :D Tuo LX-5 ei ainakaan mitenkään merkittävästi vie mun kuvausharrastusta eteenpäin.
Nikon voisi olla kans ihan ok. Jotenkin mulla tökkii toi Canon...en tiedä miksi. Ei kai siinä auta muuta kuin lähteä kauppaan testailemaan.
- KokeileITSE
Harkitse tota Nikon D7000 kameraa jos rahasi riittää ei kannata alkaa pihdata parista satasesta Canon 550D
on poistomyynnissä oleva malli ja..noista pikkupeilikennottomista ei ole viellä kilpailijaksi kunnon järkkäreille..kaikissa puuhissa .. oudointa on ne mallit joissa salamakenkään asennetaan lisävarusteena
myytävä etsin? Mihinkäs sitte salamalaitteen saa?
Ei taida olla ihan puppua et kunnon kamerassa saa olla reippaasti painoa ja kunnon 100%etsin peiliprismalla,
minulla oli messuilla toisessa kädessä Sony A-55 ja toisessa Nikon D7000 arvaa kumpi vaikutti paremmalta
leikkitavaralta? Itellä on paidan taskukamerana Panasonic TZ-5 kätevä muuten mutta minua vaivaa se etsimen puute kuvanlaadussa ei oo moitteen sijaa suhtees hinta/laatuun.- Ääripäästä toiseen
Voi olla että jätän tuon D7000:kin odottamaan kaupan hyllylle
ettei tule haukattua kerralla liian isoa palaa. On kyllä varmaan hieno peli mutta ehkä vähän liian hieno vielä meikäläiselle, aloittelevasta harrastajasta kun on kuitenkin kyse.
Minulla on kakkos kamerana kyseinen malli. Kuvanlaadultaan se yltää huomattavasti parempaan kuin pokkari, mutta ei puoli ammattilais mallien tasoa lähellekään. Hämärä kuvaukseen ei paras mahdollinen, koska herkkyyttä ei voi nostaa kovinkaan suureksi. Lisäksi zoomien valovoima on aika kehno. Toki on saatavilla kiinteä polttovälinen 20mm opiska 1.7valovoimalla. Tällä pärjää jo hämärässä.
Reissu kamerana oivallinen pienen kokonsa ja keveytensä vuoksi. Keveytensä takia se onkin minulla usein mukana. Varsinaista ykkös kamera vain silloin kun olen varta vasten kuvaamassa.- Kyllä tämä tästä
Tuosta voi päätellä että jos/kun siihen G2:een hankkii paremman objektiivin niin vois vaikka
ollakin mun käyttötarkoitukseen ihan ok. :)
- ja valovoimaa
kennon koolla on merkitystä, joten kinokennoinen olisi paras ratkaisu. Toinen tärkeä tekijä on objektiivin valovoima. Esimerkiksi käytetty Canonin 5D f/2.0 35mm f/1.4 50mm f/1.8 85mm on toimiva kokonaisuus.
Panalla on kahdenlaisia microrunkoja: sähköisellä etsimellä ja erikseen ostettavalla mittaetsimella. Suosittelen tuollaista mittaetsinmallia. sillä sähköisen etsimen arvo on nolla. Sähköinen etsin kuuluu samaan sarjaan lcd.etsinten kanssa, ei toimi. Pana tekee yhteistyötä sakemannien kanssa ja on objektiiviteknologiassa tällä hetkellä edellä Olya. Toimiva pari voisi olla mainittu kaksikymppinen ja Leica macro lisäksi. Jälkimmäiseen on vaikea löytää etsintä, mutta normaaliin etsin on hyllytavaraa.- Tästä asiasta
Siksi, että minulla on kokemusta asiasta. Omasta mielestäni Olympus on Panasonicin edellä objektiivitekniikassa, vaikka yhteistyötä Leican kanssa onkin. Perusteluni: Lomakäytössäni minulla on GH 1 ja
objektiivi 14-140 mm. ja harrastuksessa Olympuksen E-3, sekä useita Zuikoja ja oma kokemukseni on, että Zuikot ovat mekaniikaltaan ja piirtokyvyltään Panasonicin objektiivejä parempia. GH 1 on erinnomainen kamera käyttää ja objektiivi piirtää erittäin hyvin. Sori, Oly on Oly. - Edellinen _
Tästä asiasta kirjoitti:
Siksi, että minulla on kokemusta asiasta. Omasta mielestäni Olympus on Panasonicin edellä objektiivitekniikassa, vaikka yhteistyötä Leican kanssa onkin. Perusteluni: Lomakäytössäni minulla on GH 1 ja
objektiivi 14-140 mm. ja harrastuksessa Olympuksen E-3, sekä useita Zuikoja ja oma kokemukseni on, että Zuikot ovat mekaniikaltaan ja piirtokyvyltään Panasonicin objektiivejä parempia. GH 1 on erinnomainen kamera käyttää ja objektiivi piirtää erittäin hyvin. Sori, Oly on Oly.http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-tests/464-pana_20_17
http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-tests/490-leica_45_28
Tarkoitin siis noita mikroneljäkolmosia. Olylla on ihan hyvää lasia peilimalliin. Tästä asiasta kirjoitti:
objektiivi 14-140 mm. ja harrastuksessa Olympuksen E-3, sekä useita Zuikoja ja oma kokemukseni on, että Zuikot ovat mekaniikaltaan ja piirtokyvyltään Panasonicin objektiivejä parempia. GH 1 on erinnomainen kamera käyttää ja objektiivi piirtää erittäin hyvin. Sori, Oly on Oly.Totta virkot. Olympos tekee parempia opiskoja kuin panasonic, mutta leican opiskat on taasen huomattavasti olya parempia. Micro four third järjestelmään vaan leica ei tee opiskoja. tiesitkö , että ulympos e-pen kameran opiskat käyvät tuohon gh1:een suoraan.
- hhk.
hexi kirjoitti:
Totta virkot. Olympos tekee parempia opiskoja kuin panasonic, mutta leican opiskat on taasen huomattavasti olya parempia. Micro four third järjestelmään vaan leica ei tee opiskoja. tiesitkö , että ulympos e-pen kameran opiskat käyvät tuohon gh1:een suoraan.
Taitaa olla aivan sama kuka valmistaa objektiivin m4/3:een, kun lopputulos on kuitenkin kiinni ohjelmalla/ohjelmilla suoritettavista korjauksista. Outoa on lähinnä se, että noista m4/3:n objektiiveista pyydetään noinkin kovaa hintaa.
- ixeh!
hexi kirjoitti:
Totta virkot. Olympos tekee parempia opiskoja kuin panasonic, mutta leican opiskat on taasen huomattavasti olya parempia. Micro four third järjestelmään vaan leica ei tee opiskoja. tiesitkö , että ulympos e-pen kameran opiskat käyvät tuohon gh1:een suoraan.
http://cgi.ebay.ie/Leica-M-Micro-4-3-m4-3-adaptor-OM-EP1-EP2-EPL1-K-/290491626176?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens_caps_hoods_adaptors_ET&hash=item43a2a672c0
Tuon kun ruuvaa m4/3-runkoon niin avot, johan tarttuu Leican lasitkin kiinni.
- tuollainen:
Samsung NX100
http://www.dpreview.com/previews/samsungnx100/- Hmm....
Tuohan vaikuttaa aika mielenkiinoiselta kans, hintaluokaltaan ainakin ihan passeli...ainoa vika että siinä on juuri tuo lcd etsin mikä "lytättiin" tuossa pari viestiä sitten. :)
- Mitenkähän saatais
Hmm.... kirjoitti:
Tuohan vaikuttaa aika mielenkiinoiselta kans, hintaluokaltaan ainakin ihan passeli...ainoa vika että siinä on juuri tuo lcd etsin mikä "lytättiin" tuossa pari viestiä sitten. :)
Peilittömään järkkäriin kunnollinen prismaetsin?
- Canonisti minäkin
Mitenkähän saatais kirjoitti:
Tekisivät kunnollisen mittaetsimen, se riittäisi ihan mainiosti. ;) Olyn malleihin se ainakin sopisi nykyisiin mittoihin, kun hölmö pop up salama jätetään pois. Katselin pitkään tuota Rajalan Oly PEN E-1 tarjousta pannukakulla G9:n seuraajaksi, mutta objektiivin huono valovoima ja kiinteän mittaetsimen puute painoivat lopulta liikaa.
- näin vaikka..
Mitenkähän saatais kirjoitti:
Periaatteen näkee noista olympuksen slr-pokkareista (E-10, E-20).
Käytännön sovelluksia emme taida enää nähdä.
- Aloittaja...
No niin. Päätös tehty. Canon EOS 550D ja siihen CANON EF 50 MM F 1.8II objektiivi näin aluksi.
Innolla odotan että pääsen kokeilemaan. :)- EV3
:(
- Niinpäniin taas
EV3 kirjoitti:
:(
No älä suotta.
En minä tuohon yhdistelmään ole yhtään pettynyt. Hämärässä pitää tarkennus tehdä käsin mutta muuten on oikein onnistuineita otoksia jo tullut. Ja tuo nyt on vaan sellainen aloituspaketti mulla, ensimmäinen järkkäri eli aloittelen vasta harrastusta niin ei huvia mitään tonnin objektiivejä alkaa heti ostelemaan. :)
Hiljaa hyvä tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .613757Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493000Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631272914Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3661970- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101125Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27949- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että108918