Toivottavasti jollakulla täällä olisi kokemusta asiasta:
Olen laittanut hakemuksen vireille Opetushallitukseen ulkomailla suoritetun ylemmän korkeakoulututkintoni tunnustamisesta suomalaista vastaavaksi. Kyseessä ei ole mihinkään ammattiin valmistava korkeakoulututkinto, vaan lähinnä valtiotieteellisiä aineita vastaava tutkinto.
Onko kellään kokemusta, miten kauan hakemuksen käsittely käytännössä vie? Ammatillisessa tunnustamisessa hakemuksen käsittelyaika on lakisääteisesti max. 4 kuukautta, mutta yleisellä tasolla vastaavaksi tunnustettaessa ei käsittelyaikaa ole määritelty!
Ja onko kellään kokemusta siitä, miten julkisen sektorin työnantajat suhtautuvat ulkomaisiin tutkintoihin?
Avusta kiitollinen afrikanisti
Ulkomaisen korkeakoulututkinnon tunnustaminen ja työllistyminen?
afrikanisti
1
399
Vastaukset
- afrikanisti
Koska viestiini ei kukaan ole vastannut, jos jotakuta muuta asia kiinnostaa:
oman kokemukseni perusteella päätös tuli todella nopeasti, vain parissa viikossa. Eli nyt ei muuta kuin työnhakuun! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049