Mun pitäisi uusia hepatiitti rokote ( 2 otettu) Tammikuun 23 päivä. Saisin sen nyt työpaikan kustannuksella (työ suhde loppuu joulukuussa).
Onko vaikutusta jos ottaa rokotteen kuukautta liian aikaisin (edellisestä 5 kuukautta)??
Hepatiitti
6
620
Vastaukset
- näin on
uusia kun 2 riittää? Ei se suojaa enempää vaikka ottaisi 4 kertaa ja kesto on elinikäinen
- hepatiitti
tässä tapauksessa siis rokote otetaan 1 kuukauden jälkeen ja tehoste 6 kuukauden jälkeen.
joissakin tapauksissahan voi joutua 4 kertaakin pistämään. riippuu ihan rokotteesta.
Eli onko haittaa jos rokottaa liian aikaisin?- 2 rokotetta
vaan 1. rokote n. 7 kk ennen matkaa ja 2. rokote 1 kk ennen matkaa....ei siis mitään 4 kpl tarvitse ottaa...ei todellakaan vaan 2 kpl. Näin se minulla ainakin meni ja mitä tiedän niin meni muillkain mitä tunnen.
- 3 rokotetta
2 rokotetta kirjoitti:
vaan 1. rokote n. 7 kk ennen matkaa ja 2. rokote 1 kk ennen matkaa....ei siis mitään 4 kpl tarvitse ottaa...ei todellakaan vaan 2 kpl. Näin se minulla ainakin meni ja mitä tiedän niin meni muillkain mitä tunnen.
Mulla oli ainakin kolme pistokertaa kun otin A-ja B-hepatiitti yhdistelmärokotteen.
Juuri noin että ekan piston jälkeen kuukausi väliä ja toisen jälkeen 6 kk ennen kolmatta pistosta.
Sitä en tosin tiedä mitä käy jos toi kysymäsi viiminen väli on lyhyempi kun se vaadittu 6 kk?
Kannattaa varmaan ihan soittaa sinne missä olisit aikeissa sen käydä ottamassa ja kysyä suoraan sieltä. - lkölkölklö
3 rokotetta kirjoitti:
Mulla oli ainakin kolme pistokertaa kun otin A-ja B-hepatiitti yhdistelmärokotteen.
Juuri noin että ekan piston jälkeen kuukausi väliä ja toisen jälkeen 6 kk ennen kolmatta pistosta.
Sitä en tosin tiedä mitä käy jos toi kysymäsi viiminen väli on lyhyempi kun se vaadittu 6 kk?
Kannattaa varmaan ihan soittaa sinne missä olisit aikeissa sen käydä ottamassa ja kysyä suoraan sieltä.Kannattaa katsoa www.rokote.fi tai kysyä lääkäriltä. Jos ottaa yhdistelmä rokotteena A B riittää kaksi piikkiä, jos ottaa pelkän B:n 3 rokotuskertaa.
http://www.rokote.fi/nuortenjaaikuistenrokoteopas/hepatiitti_a.html - A+B = 3 pistosta
lkölkölklö kirjoitti:
Kannattaa katsoa www.rokote.fi tai kysyä lääkäriltä. Jos ottaa yhdistelmä rokotteena A B riittää kaksi piikkiä, jos ottaa pelkän B:n 3 rokotuskertaa.
http://www.rokote.fi/nuortenjaaikuistenrokoteopas/hepatiitti_a.htmlTulkitsit väärin antamaasi linkkiä rokote.fi sivustolle.
Jos ottaa pelkän A:n riittää 2 rokote kertaa,
Jos ottaa pelkän B:n pitää ottaa 3 rokotusta,
Hepatiitti A:n voi kyllä ottaa hepatiitti B -rokotteen kanssa samanaikaisesti yhdessä rokotteessa
ja jos näin tekee pitää kuitenkin ottaa ne kaikki B:n vaatimat 3 rokotusta!!!
Eli yhdistelmä A B rokotteelle tulee yhteensä 3 pistos kertaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1593465
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau612725Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.332110- 1301687
- 781554
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?831544Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3681472- 971215
- 891125
On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle
Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou1951106