Hepatiitti

hepatiitti...

Mun pitäisi uusia hepatiitti rokote ( 2 otettu) Tammikuun 23 päivä. Saisin sen nyt työpaikan kustannuksella (työ suhde loppuu joulukuussa).
Onko vaikutusta jos ottaa rokotteen kuukautta liian aikaisin (edellisestä 5 kuukautta)??

6

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

uusia kun 2 riittää? Ei se suojaa enempää vaikka ottaisi 4 kertaa ja kesto on elinikäinen

• hepatiitti

tässä tapauksessa siis rokote otetaan 1 kuukauden jälkeen ja tehoste 6 kuukauden jälkeen.

joissakin tapauksissahan voi joutua 4 kertaakin pistämään. riippuu ihan rokotteesta.

Eli onko haittaa jos rokottaa liian aikaisin?

• 2 rokotetta

vaan 1. rokote n. 7 kk ennen matkaa ja 2. rokote 1 kk ennen matkaa....ei siis mitään 4 kpl tarvitse ottaa...ei todellakaan vaan 2 kpl. Näin se minulla ainakin meni ja mitä tiedän niin meni muillkain mitä tunnen.

• 3 rokotetta
        2 rokotetta kirjoitti:

vaan 1. rokote n. 7 kk ennen matkaa ja 2. rokote 1 kk ennen matkaa....ei siis mitään 4 kpl tarvitse ottaa...ei todellakaan vaan 2 kpl. Näin se minulla ainakin meni ja mitä tiedän niin meni muillkain mitä tunnen.

Mulla oli ainakin kolme pistokertaa kun otin A-ja B-hepatiitti yhdistelmärokotteen.
        Juuri noin että ekan piston jälkeen kuukausi väliä ja toisen jälkeen 6 kk ennen kolmatta pistosta.
        Sitä en tosin tiedä mitä käy jos toi kysymäsi viiminen väli on lyhyempi kun se vaadittu 6 kk?
        Kannattaa varmaan ihan soittaa sinne missä olisit aikeissa sen käydä ottamassa ja kysyä suoraan sieltä.

• lkölkölklö
        3 rokotetta kirjoitti:

Mulla oli ainakin kolme pistokertaa kun otin A-ja B-hepatiitti yhdistelmärokotteen.
        Juuri noin että ekan piston jälkeen kuukausi väliä ja toisen jälkeen 6 kk ennen kolmatta pistosta.
        Sitä en tosin tiedä mitä käy jos toi kysymäsi viiminen väli on lyhyempi kun se vaadittu 6 kk?
        Kannattaa varmaan ihan soittaa sinne missä olisit aikeissa sen käydä ottamassa ja kysyä suoraan sieltä.

Kannattaa katsoa www.rokote.fi tai kysyä lääkäriltä. Jos ottaa yhdistelmä rokotteena A B riittää kaksi piikkiä, jos ottaa pelkän B:n 3 rokotuskertaa.
        http://www.rokote.fi/nuortenjaaikuistenrokoteopas/hepatiitti_a.html

• A+B = 3 pistosta
        lkölkölklö kirjoitti:

Kannattaa katsoa www.rokote.fi tai kysyä lääkäriltä. Jos ottaa yhdistelmä rokotteena A B riittää kaksi piikkiä, jos ottaa pelkän B:n 3 rokotuskertaa.
        http://www.rokote.fi/nuortenjaaikuistenrokoteopas/hepatiitti_a.html

Tulkitsit väärin antamaasi linkkiä rokote.fi sivustolle.
        Jos ottaa pelkän A:n riittää 2 rokote kertaa,
        Jos ottaa pelkän B:n pitää ottaa 3 rokotusta,

Hepatiitti A:n voi kyllä ottaa hepatiitti B -rokotteen kanssa samanaikaisesti yhdessä rokotteessa
        ja jos näin tekee pitää kuitenkin ottaa ne kaikki B:n vaatimat 3 rokotusta!!!
        Eli yhdistelmä A B rokotteelle tulee yhteensä 3 pistos kertaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      159
      3465
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2725
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2110
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1554
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe