Pilantekijä vaiko kummitus?

Sekoamassa?

Olen asunut nyt samassa kaksiossa lähes neljä vuotta koirani kanssa ja viime yö oli jotain todella hirvittävää että hyvä kun hengissä olen.

Koskaan aikaisemmin ei ole tapahtunut minulle mitään yliluonnollista tai vastaavaa ja eilen vietinkin ihan normaalia iltaa täällä parin kaverini kanssa. Noin kello 10 aikaa illalla menin maate sammuttaen ensin valot rutiinin omaisesti.

Yöllä yhden aikaan herään kun koirani aloittaa armottoman kovan haukkumisen ja hetkeä myöhemmin kuulen että radio alkaa soimaan olohuoneessa. Katson ovelle päin ja huomasin oven raosta, että valot ovat päällä huoneistossa ja tajusin että joku on nyt kodissani. Aloin etsimään makuuhuoneesta jotain millä puolustautua, mutta samaan aikaan kuulen kun joku hirvittävän kovaa tömisten juoksee ja avaa ulko-oven, mutta en kuullut sen menevän kiinni.

Löysin vasaran työkalupakista ja uskalsin tulla ulos makuuhuoneesta. Ulko-ovi oli selkoisen selällään ja kaikki mahdolliset valot paloivat. Menen sammuttamaan huutavan radion ja television. Tämän jälkeen hain keittöstä leipäveitsen sekä kännykän ja menin tarkistamaan etupihalle näkyykö tyyppiä. Sitten järkytyin todenteolla kun huomasin ettei tyypistä ollut jälkeäkään edes koskemattomassa lumessa! Katollekkaan ei tuosta voi kiivetä. Näin ainoaksi vaihtoehdoksi että yöllinen vierailija on edelleen kämpässäni ja en uskaltu mennä takaisin sisälle ja koirakin hakeutua ulos seuraani ja aivan kuin oisi haistanut jonkun edelleen olevan sisällä. Päätän soitaa poliisille asiasta. Reilu 10 minuuttia ja poliisi on paikalla ja tarkistaa tämän jälkeen asuntoni kokonaisuudessaan. Ketään ei löydy, mitään jälkiä ylimääräisestä vieralijasta ei ole eikä myöskään murtojälkiä. Poliisit syyttivät minua turhasta hälytyksestä ja antoivat varoituksen.

Kuitenkaan minulla ei ole asuntoon kuin kahdet avaimet ja toinen avaimista oli edelleen piilossa koskemattomana (olisin huomannut jos jokin olisi sieltä etsinyt).

Taidan nukkua hotellissa seuraavan yön. Ajatuksia ja ehdotuksia? Vielä en ole keksinyt kuka on voinut asunnossani olla ja kun en kummituksiinkaan usko niin tässä on vähemmästäkin ajatukset sekaisin. Kavereille en ole uskaltanut vielä tapauksesta kertoa etteivät kuvittele minua hulluksi. Naapuri oli tosin tänään valittanut viime öistä mekkalaa asunnossani.

246

19694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q3eyh35hy3qy53yq43

      Kummituksiahan ei ole olemassa, joten se on pilantekijä.

      • uskokoon ken tahtoo

        2della mökillä aikoinaan,,loppu yömenot kun poltettiin salkku ja toisesta loppu muuten vaan vuosien saatossa.Ketään ei näkynyt askeleet vaan tuli..ton asian koki moni muu en minä.Mulla oli itsellä tunne joku katsoo mua .talvi öinö nurkalta kuulunut ääniä ketään ei näkynyt.


      • k.ummitus

        usko pois vaan =)


      • VAAN SE ON

        TROLLI! Suomi24 nostaa aina silloin tällöin etusivun keskusteluksi ylläpidon itsensä kirjoittamia trollijuttuja.


      • KOOOvaaaaaa....
        k.ummitus kirjoitti:

        usko pois vaan =)

        Ulos Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovintoveressä! Kaikki ulkopuoliset (paitsi ihminen) pakenevat Jeesuksen nimeä!!


      • ziberz

        ettei kummituksia ole?

        On mielenkiintoista, että kummitukset eivät ole vain esim. länsimainen ilmiö, vaan kaikissa kulttuureissa nähdään henkiä aina suomen käsivarresta viidakoitten alkukantaisiin heimoihin.
        Kyseessä ei siis voi olla "muoti-ilmiö", henkiä on havaittu kautta aikojen kaikissa maissa, kaikissa kulttuureissa ja niitä ei havaitse vain ihmiset vaan myös eläimet!
        Se itse on jo eräänlainen "todiste" siitä, että kyseessä on todellinen asia.

        Onhan maailmassa muitakin asioita, joita ei voida järjellä selittää, esim unien näkeminen on edelleenkin mysteeri, muttei kukaan niitä silti voi huuhaaksi sanoa..
        Miten on esim mahdollista että ihminen voi nähdä unta vaikkapa lentämisestä, tai kalana olemisesta kun ei ole kuitenkaan vastaavaa ikinä kokenut?

        Itse olen useinkin nähnyt vain vartin torkuilla unen, jonka tapahtumat vastaavat kokopitkää elokuvaa, miten se kaikki saattoi mahtua 15 minuutin tirsoihin??
        Kyllä maailmassa on paljon selittämättömiä asioita, joku juju niissä on kun moni valtiokin maksaa miljardeja näiden asioiden tutkimiseen, ei ne niitä tekisi ellei niissä olisi jokin vinha perä!

        No miksei kukaan sitten voi todistaa asiaa, no ei ne henget mitään pellejä ole!
        Ne kyllä tajuaa että niitä jallitetaan, ei ne vaan tupsahda kutsusta kuin koira!


      • vvvictim
        ziberz kirjoitti:

        ettei kummituksia ole?

        On mielenkiintoista, että kummitukset eivät ole vain esim. länsimainen ilmiö, vaan kaikissa kulttuureissa nähdään henkiä aina suomen käsivarresta viidakoitten alkukantaisiin heimoihin.
        Kyseessä ei siis voi olla "muoti-ilmiö", henkiä on havaittu kautta aikojen kaikissa maissa, kaikissa kulttuureissa ja niitä ei havaitse vain ihmiset vaan myös eläimet!
        Se itse on jo eräänlainen "todiste" siitä, että kyseessä on todellinen asia.

        Onhan maailmassa muitakin asioita, joita ei voida järjellä selittää, esim unien näkeminen on edelleenkin mysteeri, muttei kukaan niitä silti voi huuhaaksi sanoa..
        Miten on esim mahdollista että ihminen voi nähdä unta vaikkapa lentämisestä, tai kalana olemisesta kun ei ole kuitenkaan vastaavaa ikinä kokenut?

        Itse olen useinkin nähnyt vain vartin torkuilla unen, jonka tapahtumat vastaavat kokopitkää elokuvaa, miten se kaikki saattoi mahtua 15 minuutin tirsoihin??
        Kyllä maailmassa on paljon selittämättömiä asioita, joku juju niissä on kun moni valtiokin maksaa miljardeja näiden asioiden tutkimiseen, ei ne niitä tekisi ellei niissä olisi jokin vinha perä!

        No miksei kukaan sitten voi todistaa asiaa, no ei ne henget mitään pellejä ole!
        Ne kyllä tajuaa että niitä jallitetaan, ei ne vaan tupsahda kutsusta kuin koira!

        'Voitko todistaa ettei kummituksia ole?"

        Todistamisen yksi perussääntö: positiivisen väitteen esittäjällä on todistustaakka, tässä tapauksessa henkilöllä, joka esittää väitteen "kummituksia on olemassa". Väitettä "kummituksia ei ole olemassa" ei tarvitse todistaa, sillä väite vaatii jos tuon oletuksen taustalle. Muutenkaan olemassaolemattomuutta ei voi todistaa, koska se ei ole tieteellisesti falsifioitavissa.

        "On mielenkiintoista, että kummitukset eivät ole vain esim. länsimainen ilmiö, vaan kaikissa kulttuureissa nähdään henkiä aina suomen käsivarresta viidakoitten alkukantaisiin heimoihin.
        Kyseessä ei siis voi olla "muoti-ilmiö", henkiä on havaittu kautta aikojen kaikissa maissa, kaikissa kulttuureissa ja niitä ei havaitse vain ihmiset vaan myös eläimet!
        Se itse on jo eräänlainen "todiste" siitä, että kyseessä on todellinen asia."

        Siis se, että monet ihmiset ovat havainneet kummituksia on todiste niiden olemassaolosta? Onko se, että monet ihmiset uskovat jumaliin todiste jumaluuden olemassaolosta? Ei ole. Tämä perustelu sivuaa melkein argumenttivirhettä argumentum ad populum eli kannattajamäärään vetoamista. Se että miljardi kiinalaista söisi riisiä ei tarkoita, että se olisi hyvää ja ravitsevaa. Muutenkin haluaisin nähdä todisteita siitä, että eläimetkin näkevät henkiä. Olisiko lähdetietoja?

        "Onhan maailmassa muitakin asioita, joita ei voida järjellä selittää, esim unien näkeminen on edelleenkin mysteeri, muttei kukaan niitä silti voi huuhaaksi sanoa.. Miten on esim mahdollista että ihminen voi nähdä unta vaikkapa lentämisestä, tai kalana olemisesta kun ei ole kuitenkaan vastaavaa ikinä kokenut?"

        Tämä oli jo aika nolo. Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi :D tutustu hieman aivoihin ja alitajuntaan niin mikään ei enää hämmästytä.

        "Itse olen useinkin nähnyt vain vartin torkuilla unen, jonka tapahtumat vastaavat kokopitkää elokuvaa, miten se kaikki saattoi mahtua 15 minuutin tirsoihin??
        Kyllä maailmassa on paljon selittämättömiä asioita, joku juju niissä on kun moni valtiokin maksaa miljardeja näiden asioiden tutkimiseen, ei ne niitä tekisi ellei niissä olisi jokin vinha perä!"

        Tiesitkö että ihminen näkee kokonaisia unia jopa sekunnin tuhannesosissa? Se johtuu tuosta jo edellämainitusta alitajunnasta, joka pystyy käsittelemään tietoa nopeammin kuin uskoisit. Ei siis mitään mystiikkaa siinäkään. Ja lähdetietoja taasen kiitos, että MIKÄ valtio maksaa miljardeja ja MINKÄ tutkimiseen. Yliluonnollisenko?

        "No miksei kukaan sitten voi todistaa asiaa, no ei ne henget mitään pellejä ole!
        Ne kyllä tajuaa että niitä jallitetaan, ei ne vaan tupsahda kutsusta kuin koira! "

        Se on hyvä jättää aina pieni takaovi, että jos joku sattuu kyseenalaistamaan. Mutta muista, todistustaakka on edelleenkin sinulla, ei minulla.


      • vvvictim
        ziberz kirjoitti:

        ettei kummituksia ole?

        On mielenkiintoista, että kummitukset eivät ole vain esim. länsimainen ilmiö, vaan kaikissa kulttuureissa nähdään henkiä aina suomen käsivarresta viidakoitten alkukantaisiin heimoihin.
        Kyseessä ei siis voi olla "muoti-ilmiö", henkiä on havaittu kautta aikojen kaikissa maissa, kaikissa kulttuureissa ja niitä ei havaitse vain ihmiset vaan myös eläimet!
        Se itse on jo eräänlainen "todiste" siitä, että kyseessä on todellinen asia.

        Onhan maailmassa muitakin asioita, joita ei voida järjellä selittää, esim unien näkeminen on edelleenkin mysteeri, muttei kukaan niitä silti voi huuhaaksi sanoa..
        Miten on esim mahdollista että ihminen voi nähdä unta vaikkapa lentämisestä, tai kalana olemisesta kun ei ole kuitenkaan vastaavaa ikinä kokenut?

        Itse olen useinkin nähnyt vain vartin torkuilla unen, jonka tapahtumat vastaavat kokopitkää elokuvaa, miten se kaikki saattoi mahtua 15 minuutin tirsoihin??
        Kyllä maailmassa on paljon selittämättömiä asioita, joku juju niissä on kun moni valtiokin maksaa miljardeja näiden asioiden tutkimiseen, ei ne niitä tekisi ellei niissä olisi jokin vinha perä!

        No miksei kukaan sitten voi todistaa asiaa, no ei ne henget mitään pellejä ole!
        Ne kyllä tajuaa että niitä jallitetaan, ei ne vaan tupsahda kutsusta kuin koira!

        Toki jos olet noin varma niin Suomen Skepsis ry. maksaa 10 000 euroa sille, joka tuottaa yliluonnollisen ilmiön valvotuissa oloissa.

        Tai jotain vielä parempaa! James Randi Foundation maksaa 1.000.000 $ eli miljoona dollaria sille, joka käy yhdysvalloissa tuottamassa sen yliluonnollisen ilmiön. Haaste on ollut ilmoilla jo parikymmentä vuotta. Arvaa moniko on käynyt sen miljoonan sieltä pokkaamassa?

        Ei kukaan. EI KUKAAN :DDD

        Sitä odotellessa....


      • ilkka....
        KOOOvaaaaaa.... kirjoitti:

        Ulos Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovintoveressä! Kaikki ulkopuoliset (paitsi ihminen) pakenevat Jeesuksen nimeä!!

        suosittelen, että alat harrastaa liikuntaa, ja ulkoilua, ja ettet vähään aikaan lukis kummitushömppä juttuja, jos alkaa noin pahasti mennä puurot, ja vellit sekasin. joku laitapuolen kulkija vaan yrittäny tulla yöpymään kämppääsi, ja poistunut, ku huomannu, et olet kotona.


      • mmljnlkillkjkjhgthjk
        vvvictim kirjoitti:

        Toki jos olet noin varma niin Suomen Skepsis ry. maksaa 10 000 euroa sille, joka tuottaa yliluonnollisen ilmiön valvotuissa oloissa.

        Tai jotain vielä parempaa! James Randi Foundation maksaa 1.000.000 $ eli miljoona dollaria sille, joka käy yhdysvalloissa tuottamassa sen yliluonnollisen ilmiön. Haaste on ollut ilmoilla jo parikymmentä vuotta. Arvaa moniko on käynyt sen miljoonan sieltä pokkaamassa?

        Ei kukaan. EI KUKAAN :DDD

        Sitä odotellessa....

        On kyllä aika hämärää, eiköhän heidän pitäisi ymmärtää ettei ihmiset osaa aiheuttaa mitään yliluonnollista kummituksiin liittyvää, vaan kummitukset itse. -.-


    • vastaan viestiisi

      No pelasitteko te jotain henki peliä tai puhuitteko kummituksista tai kuolleista?Minä ainakin kertoisin kavereilleni mitä oli sattunut.

      • sekoamassa?

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(


      • vastaan viestiisi
        sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        No sun täytyy nyt varmaan nukkua sit kotona yö ja kattoo jos käy samoin.Ota joku kaveri yöks ja onhan sulla koira,mulla itellä ja mun miehellä on kans melkein samanlainen kokemus ja en löydä mitään järkevää selitystä asialle,jos se vielä tapahtuu niin kysy kuka oot ja mitä haluut.Hyvää jatkoa.


      • mietippä sitä
        sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        ulos,vaan jäi samaan rappuun


      • hemulityyppi
        sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        On olemassa toisenlaista energiaa kun mitä näemme tässä maailmassa. Kaikille ei toinen maailma avaudu koskaan. Olet etuoikeutettu. Etsi samanhenkistä seuraa joilla on enemmän kokemusta asiasta. Se avarmasti vartaa enemmän.


      • 8+11
        vastaan viestiisi kirjoitti:

        No sun täytyy nyt varmaan nukkua sit kotona yö ja kattoo jos käy samoin.Ota joku kaveri yöks ja onhan sulla koira,mulla itellä ja mun miehellä on kans melkein samanlainen kokemus ja en löydä mitään järkevää selitystä asialle,jos se vielä tapahtuu niin kysy kuka oot ja mitä haluut.Hyvää jatkoa.

        Miitäpä pelättävää hengissä ja vainajissa, elävissä paremminkin


      • dfghjkjhgcvn
        hemulityyppi kirjoitti:

        On olemassa toisenlaista energiaa kun mitä näemme tässä maailmassa. Kaikille ei toinen maailma avaudu koskaan. Olet etuoikeutettu. Etsi samanhenkistä seuraa joilla on enemmän kokemusta asiasta. Se avarmasti vartaa enemmän.

        Onko näyttöä? Muistaakseni miljoona Dollaria saat nyt sitten rahaa...


      • henket
        8+11 kirjoitti:

        Miitäpä pelättävää hengissä ja vainajissa, elävissä paremminkin

        kyllä se on pelottavaa kun koira haukkuu ja valot päällä, mutta kuitenkin oisi mahdollista että olisit kävelly unissasi.


      • Room.8:38-39
        hemulityyppi kirjoitti:

        On olemassa toisenlaista energiaa kun mitä näemme tässä maailmassa. Kaikille ei toinen maailma avaudu koskaan. Olet etuoikeutettu. Etsi samanhenkistä seuraa joilla on enemmän kokemusta asiasta. Se avarmasti vartaa enemmän.

        Etuoikeutettu höpö höpö. Kyllä pimeyden voimat on todellisia siinä missä Jumalan voimatkin. Maailmassa ei ole kuin kaksi voimaa, jotka taistelee keskenään ja toinen niistä on Jumala ja toinen paholainen. Jeesus on se, jonka nimessä on voima, ja joka on voittanut nämä pimeyden vallat ja voimat. Rukoile Jeesusta tällaisellä hädän hetkellä, Hän varmasti auttaa. Kukaan muu ei voi auttaa.

        Raamattu sanoo: ”Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.” (Ef.6:12)

        Jeesukseen uskovalla ei kuitenkaan ole mitään pelättävää.

        "Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room.8:38-39)

        Demoneita ei voi kuitenkaan karkoittaa muuta kuin sellainen henkilö, jolla on siihen auktoriteetti Jumalalta, ja joka uskoo Jeesukseen. Sen, joka sitä muutoin kokeilee, voi käydä kalpaten:

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta. (Apt.18:13-16)


        Älä missään tapauksessa pyydä apua miltään eksorkistilta, pahennat vain tilannetta. Ota mieluummin yhteys johonkin terveellä pohjalla olevaan paikalliseen kristilliseen seurakuntaan, jonka uskovat voivat rukoilla puolestasi ja sen puolesta, ettei tuo demoni enää ilmestyisi vaan pysyisi sinusta kaukana. Iankaikkisen pelastuksen ja vapauden sinulle voi kuitenkin antaa ainoastaan Jeesus Kristus itse ja usko Häneen; se, että pyydät Häneltä syntejäsi anteeksi ja annat Hänen tulla elämääsi. Silloin olet pelastunut, eikä sinun tarvitse koskaan enää pelätä yhtään mitään; ainakin tiedät sen, että maailman valtavin voima on aina tukenasi ja puolellasi.

        Tottakai on pelottavaa joutua tuollaiseen tilanteeseen, mutta jos et muuta kirjoituksestani ymmärrä tai muista, niin muista se, että Jeesus on se, jolla on valta suojella sinua, joka rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut, ja sen, että jos Hänen nimeänsä avuksi huudat, niin saat varmasti avun.


      • sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        No, kunhan olet vakuuttunut ettei kyse todellakaan ollu kavereiden taidokkaasta pilailusta, niin sittenpä olet vakuuttunut myös siitä että henkimaailma on todellisuutta. Ja, kaikki mikä on jotenkin pelottavaa on peräisin sieltä pimeältä puolelta, tavalla tai toisella, siis saatanasta. Mutta se mikä asiassa on lohdullista on se että Jumala on kuitenkin aina voimakkaampi kuin mitä ovat ne pimeän puolen örkit. Niinpä kannattaa siis kääntyä jonkun tosiuskovan henkilön puoleen, joka omaa siinä määrin hengellistä auktoriteettia että osaa ja pystyy asian hoitamaan...


      • älä pelkää
        sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        Aika karmiva kokemus sulla. Maailmassa tapahtuu mitä oudoimpia asioita. Olen itse uskossa ja turvaudun pelottavissa tilanteissa Jeesuksen nimen voimaan eli sanon yksinkertaisesti väisty Jeesuksen nimessä ja se on auttanut joka kerta. En sen kummennin halua tilanteista kertoa, saattaisit pelästyä entisestään.
        Moni nauraa makeat naurut tällaisille asioille, varsinkin jos eivät ole itse kokeneet mitään vastaavaa. Et siis ole sekoamassa:)) Jos kohdallesi tulee vielä vastaavaa, niin muista, että Jumala pitää kaikista huolta ja häneen turvaansa voit aina luottaa. Tiedän mistä puhun. Siunausta sulle ja enkeleitä vierellesi.


      • Sauli B
        sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        Sinun ei kuitenkaan tarvi pelätä kyseistä räyhähenkeä. Kun menet seuraavan kerran huoneistoosi, niin ota jokin meedio tai pappi mukaasi ja seuraa mitä tapahtuu. Uskalla ja älä pelkää. Siunaa itsesi jos menet yksin, ja sano näin " Jeesuksen Kristuksen nimessä käsken sinun poistua ."

        Lue kirja Marttinin Piruista tai googleta että pääset alkuun, se on dokumentti.

        Ps. Itselläni on useitakin kokemuksia henkimaailmasta. Terveisin Sauli


      • ystävä 2010
        Room.8:38-39 kirjoitti:

        Etuoikeutettu höpö höpö. Kyllä pimeyden voimat on todellisia siinä missä Jumalan voimatkin. Maailmassa ei ole kuin kaksi voimaa, jotka taistelee keskenään ja toinen niistä on Jumala ja toinen paholainen. Jeesus on se, jonka nimessä on voima, ja joka on voittanut nämä pimeyden vallat ja voimat. Rukoile Jeesusta tällaisellä hädän hetkellä, Hän varmasti auttaa. Kukaan muu ei voi auttaa.

        Raamattu sanoo: ”Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.” (Ef.6:12)

        Jeesukseen uskovalla ei kuitenkaan ole mitään pelättävää.

        "Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room.8:38-39)

        Demoneita ei voi kuitenkaan karkoittaa muuta kuin sellainen henkilö, jolla on siihen auktoriteetti Jumalalta, ja joka uskoo Jeesukseen. Sen, joka sitä muutoin kokeilee, voi käydä kalpaten:

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta. (Apt.18:13-16)


        Älä missään tapauksessa pyydä apua miltään eksorkistilta, pahennat vain tilannetta. Ota mieluummin yhteys johonkin terveellä pohjalla olevaan paikalliseen kristilliseen seurakuntaan, jonka uskovat voivat rukoilla puolestasi ja sen puolesta, ettei tuo demoni enää ilmestyisi vaan pysyisi sinusta kaukana. Iankaikkisen pelastuksen ja vapauden sinulle voi kuitenkin antaa ainoastaan Jeesus Kristus itse ja usko Häneen; se, että pyydät Häneltä syntejäsi anteeksi ja annat Hänen tulla elämääsi. Silloin olet pelastunut, eikä sinun tarvitse koskaan enää pelätä yhtään mitään; ainakin tiedät sen, että maailman valtavin voima on aina tukenasi ja puolellasi.

        Tottakai on pelottavaa joutua tuollaiseen tilanteeseen, mutta jos et muuta kirjoituksestani ymmärrä tai muista, niin muista se, että Jeesus on se, jolla on valta suojella sinua, joka rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut, ja sen, että jos Hänen nimeänsä avuksi huudat, niin saat varmasti avun.

        ... kokemusta yliluonnollisesta on. Mene kristittyyn seurakuntaan ja kerro asiasi, löydät ihmisiä jotka tietävät mistä oikeasti on kysymys. Nokiamissio church (tre, hki, jyväskylä, roi) tai Helluntaisrkunnat.
        Kristityt tietävät, että uusi koti kannattaa siunata Jeesuksen Nimessä enen sinne asuttumista ja useat käyttävät tätä. Rukoilen puolestasi, että saat avun. Ole siunattu ja Jeesus sanoi: "älä pelkää!"


      • sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        Terve
        Luin kerran tapauksesta, jolloin yksi heppu oli humalapäissään seonnut kerroksissa ja päässyt vahingossa sisään alempana olevaan samanlaiseen asuntoon omalla avaimellaan. Tämä oli riisunut vaatteensa olohuoneen lattialle ja mennyt nukkumaan omansa kaltaiseen makuuhuoneeseen siellä nukkuvan täysin vieraan naisen viereen. Nainen oli aamulla herätessään hämmästellyt ettei hän muistanut tuoneensa miestä illalla mukanaan. Jos pehmeässä lumihangessa juoksee pitkin harppauksin pitkä takki päällä jäljet voivat siloittua saman tien. Ota kuitenkin joku kaveri nukkumaan olohuoneeseesi pariksi yöksi. kyllähän niitä räyhähenkiäkin on.


      • Hiekkaa
        Sauli B kirjoitti:

        Sinun ei kuitenkaan tarvi pelätä kyseistä räyhähenkeä. Kun menet seuraavan kerran huoneistoosi, niin ota jokin meedio tai pappi mukaasi ja seuraa mitä tapahtuu. Uskalla ja älä pelkää. Siunaa itsesi jos menet yksin, ja sano näin " Jeesuksen Kristuksen nimessä käsken sinun poistua ."

        Lue kirja Marttinin Piruista tai googleta että pääset alkuun, se on dokumentti.

        Ps. Itselläni on useitakin kokemuksia henkimaailmasta. Terveisin Sauli

        Tosiaan, varsin helposti asiasta löytyy tietoa jo vaikka Wikipediasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Martinin_pirut


      • Pappilan rukokset
        Room.8:38-39 kirjoitti:

        Etuoikeutettu höpö höpö. Kyllä pimeyden voimat on todellisia siinä missä Jumalan voimatkin. Maailmassa ei ole kuin kaksi voimaa, jotka taistelee keskenään ja toinen niistä on Jumala ja toinen paholainen. Jeesus on se, jonka nimessä on voima, ja joka on voittanut nämä pimeyden vallat ja voimat. Rukoile Jeesusta tällaisellä hädän hetkellä, Hän varmasti auttaa. Kukaan muu ei voi auttaa.

        Raamattu sanoo: ”Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.” (Ef.6:12)

        Jeesukseen uskovalla ei kuitenkaan ole mitään pelättävää.

        "Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room.8:38-39)

        Demoneita ei voi kuitenkaan karkoittaa muuta kuin sellainen henkilö, jolla on siihen auktoriteetti Jumalalta, ja joka uskoo Jeesukseen. Sen, joka sitä muutoin kokeilee, voi käydä kalpaten:

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta. (Apt.18:13-16)


        Älä missään tapauksessa pyydä apua miltään eksorkistilta, pahennat vain tilannetta. Ota mieluummin yhteys johonkin terveellä pohjalla olevaan paikalliseen kristilliseen seurakuntaan, jonka uskovat voivat rukoilla puolestasi ja sen puolesta, ettei tuo demoni enää ilmestyisi vaan pysyisi sinusta kaukana. Iankaikkisen pelastuksen ja vapauden sinulle voi kuitenkin antaa ainoastaan Jeesus Kristus itse ja usko Häneen; se, että pyydät Häneltä syntejäsi anteeksi ja annat Hänen tulla elämääsi. Silloin olet pelastunut, eikä sinun tarvitse koskaan enää pelätä yhtään mitään; ainakin tiedät sen, että maailman valtavin voima on aina tukenasi ja puolellasi.

        Tottakai on pelottavaa joutua tuollaiseen tilanteeseen, mutta jos et muuta kirjoituksestani ymmärrä tai muista, niin muista se, että Jeesus on se, jolla on valta suojella sinua, joka rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut, ja sen, että jos Hänen nimeänsä avuksi huudat, niin saat varmasti avun.

        Siinä tyypillinen tuomitsija ja raamatulla päähän tyyppi, joka olettaa että jos joka lauseessa ei mainita Jumalaa niin se on Saatanasta. Ei tässä mistään manaajasta puhuttu. Ihminen kyllä löytää oikean tien ilman aivopesuakin. Suosittelen myös valon voimaa enkä pimeyden voimaa. Tälläisillä tapahtumilla on varmasti kuitenkin käänteentekevä merkitys ihmisen elämässä ja yksin ei asian kanssa kannata jäädä. Oman seurakunnan pappi voi olla hyvä vaihtoehto.


      • tottavaikkaeihaluis
        sekoamassa? kirjoitti:

        Ei pelattu eikä muutenkaan kiehdo mitkään kummitukset. Nyt on hotellissa nukuttu hyvin yö, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Mitään järjellistä selitystä en tapahtumalle ole vielä keksinyt. ääääääääääääh. Jos se olisi pilantekijä niin se olisi päässyt asuntooni ainoastaan yleisavaimella, kukaan ei olisi voinut piiloutua asuntooni myöskään. Jos joku keskellä yötä avaimella tulisi ovesta niin siihen se varmasti jäisi koska koira pelottaisi tämän heti pois.

        Toisekseen kuka voi olla noin vitun sairas että nauttisi tälläisestä pilanteosta? Minulla ei ole vihamiehiä tai entisiä miesystäviä roikkumassa. Toisekseen miten tuo pilantekijä olisi voinut kadota jättämättä jälkiä tai tulla asuntooni jättämättä jälkiä lumeen? Mitään jälkiä ei löytynyt ulko-oven edestäkään? jetpäkkiäkö käyttänyt? niinpä niin... :(

        Olen juuri itse pari päivää sitten lähtenyt kodistani, vastaavanlaisten tapausten vuoksi.
        Minulla on myöskin koira, ja asiat menivät lopulta niin pahoiksi, että koirakin joutui hyökkäysten uhriksi.
        Nyt odotan että pääsen tekemään tarvittavan "puhdistuksen" asuntooni.
        Sain riittävät todisteet nauhoittamalla pari ääninauhaa asunnossani ja kuvasin videokameralla.
        Nyt äkkiä hakemaan salviakääröjä joita sitten poltat asunnossasi, käyt joka nurkan läpi.
        Samalla on hyvä käskeä henkeä poistumaan Herran Kristuksen nimeen.

        Vastasin tähän viestiin koska tiedän että tämä ei ole mukavaa, varsinkaan yksin.

        Jos vastaat tähän viestiin ja vaihdetaan mailit tai jtn, niin olisi mukava jutella. :)


    • GhostBuster

      Hyvä keino saada tietää mitä talossasi tapahtuu yön aikana, on laittaa kamera (tai useampi) huoneeseen/huoneisiin joissa tämä henki(lö) on käynyt kuvaamaan yön ajaksi. Jos se on aave, niin vaikka sinulla ei olekkaan hienoja säteilymittauslaitteita, niin ainakin voit nähdä kuka on laittanut valot ja radion päälle, tai kun ne menevät päälle. Olisiko mahdollista että jos häirikkö on ollut varas ja hän olisi tullut asuntoon ja poistunut jotain muuta kautta kuin etuovesta?

      • Sekoamassa?

        Takaovi oli lukossa ja sitä ei saa avattua edes avaimella ja sitä ei myöskään saa lukittua ulkopäin. Jälkiäkään ei näkynyt.


    • empire3

      Ensimmäiseksi kannattaa asentaa oveen paksu turvaketju, jota ei saa auki muuten kuin ovi on kiinni (ei ole kallis). Vaikka ovi tiirikoitaisiin auki, tai tultaisiin sisään avaimella, niin turvaketjua ei ohiteta muuten, kuin katkaisemalla ketju tai suurta voimaa käyttäen, jos se on asennettu oveen pitkillä ruuveilla. Toiseksi oveen kannattaa vaihtaa uusi lukko mallia Abloy Exec tai Sento (tiirikoimattomia lukkoja). Jos asut vuokrasunnossa, kannattaa sopia asunnon omistajan/isännöitsijän kanssa asiasta, ettei asiasta tule sanomista. Vanhojen kerrostaloasuntojen avaimia löytyy varmaan vanhoilta vuokralaisilta, jotka eivät ole niitä palauttaneet ja ovat muuten epärehellistä sakkia ja saattavat tulla vierailemaan vanhaan asuntoonsa arvotavaroiden toivossa. Toivottavasti näistä neuvoista on jotain apua, että rauha palautuisi asuntoon. Jos moinen toistuu vielä kaikista näistä neuvoista huolimatta ja jotain yliluonnollista vielä tapahtuu, kannattaa pyytää pappia siunaamaan asunto, myös rukoilu auttaa asiaan.

      • lockpicboy

        Paljonko olisit valmis maksamaan siitä harvinaisesta kokemuksesta että sinun abloy exec lukittu ovi tiirikoitaisiin auki ?


      • Shoua

        Turvaketjun saa auki ulkopuolelta kumilenkillä, että eipä tuo ole läheskään niin turvallinen kuin oletetaan. Pienellä googletuksella löytää useammankin videon jossa näytetään kuinka temppu toimii.


    • Vieläkö??

      No ootko uskaltanu nukkua kotona?onko viel kummitellu?

      • grtrrewe

        Oliko tuo siis kerrostalo vai omakotitalo?

        Tottakai voi olla yliluonnollistakin, mutta mieleeni tuli uutinen vuosien takaa, jossa joku raiskaaja oli murtautunut kerrostalo-asuntoon sisään ylimpään kerrokseen, katon kautta joidenkin vaijerien avulla. Joten kaipa sitäkin pitää miettiä.

        Tosin kyllä itsellänikin on kaikenlaisia kokemuksia, mutta ei ihan tuollaisia.


      • No kerro meille
        grtrrewe kirjoitti:

        Oliko tuo siis kerrostalo vai omakotitalo?

        Tottakai voi olla yliluonnollistakin, mutta mieleeni tuli uutinen vuosien takaa, jossa joku raiskaaja oli murtautunut kerrostalo-asuntoon sisään ylimpään kerrokseen, katon kautta joidenkin vaijerien avulla. Joten kaipa sitäkin pitää miettiä.

        Tosin kyllä itsellänikin on kaikenlaisia kokemuksia, mutta ei ihan tuollaisia.

        No mitä kokemuksia on? kerro luen mielelläni.


    • cgcvujv

      Ompas mielenkiintoinen mutta varmasti pelottava kokemus... itse tekisin niin jos vähääkä ois rahaa ni hommaisin just jonkun sortin kameran? voiks joku nettikameran laittaa jos kone olohuoneessa, ja sit se tallentais tapahtumat?? en tiedä ku en ole elektroniikan ihmelapsia..

      Toiseksi ottaisin kyl jonkun yökseen luokseni... :D tuskin kukaan ainekaan heti tee samanlaista pilaa...
      mun kämppään murtauduttiin aikoinaan sillee et mies oli taitellut jostan rautalangasta koukun jonka se työs postiluukusta ja avasi oven kahvan ja pääsi sisälle...

      Odotan jos tänne tulee tekstiä kuinka kävi. Löytyiskö syyllinen vai kummitteleeko siellä?!

    • =D

      Kannattaa sitä brenkun juontia hillitä ni loppuu ne yölliset vieraat.

      • huijui ,, kummitus

        Sain tuossa vajaa viikko sitten hirveen sätkyn kun kotona yksikseen olin. menin sänkyyn ja puhuin puhelimessa hetken,, tämän jälkeen käänsin kylkeä ja aloin nukkua. kerkesin nukkua ehkä 15-20min ku koira alkoi haukkua ihan hillittömästi, komensin hiljenemään. (yleensä haukkuu rapussa liikkujia jonkin verran) rappu oli ihan hiljainen,, murina ja haukkuminen vain jatkui, kovasti tuijotteli keittiöön eikä sinne uskaltanut itse mennä.

        Aikaisemminkin olen sitä mietä ollut että vähintään kotikummitus sielä liikkuu, ovet narahtelee ihan ilman syytä, sänky narisee vaikka sielä ei ketään makaa.

        eli tervetuloa kotikummitusten maailmaan, ei ne ainakkaan vihasia oo :)


      • dfghjkjhcbg
        huijui ,, kummitus kirjoitti:

        Sain tuossa vajaa viikko sitten hirveen sätkyn kun kotona yksikseen olin. menin sänkyyn ja puhuin puhelimessa hetken,, tämän jälkeen käänsin kylkeä ja aloin nukkua. kerkesin nukkua ehkä 15-20min ku koira alkoi haukkua ihan hillittömästi, komensin hiljenemään. (yleensä haukkuu rapussa liikkujia jonkin verran) rappu oli ihan hiljainen,, murina ja haukkuminen vain jatkui, kovasti tuijotteli keittiöön eikä sinne uskaltanut itse mennä.

        Aikaisemminkin olen sitä mietä ollut että vähintään kotikummitus sielä liikkuu, ovet narahtelee ihan ilman syytä, sänky narisee vaikka sielä ei ketään makaa.

        eli tervetuloa kotikummitusten maailmaan, ei ne ainakkaan vihasia oo :)

        Tyypillinen unihalvaus.


      • 2+9
        dfghjkjhcbg kirjoitti:

        Tyypillinen unihalvaus.

        niin koiralla vai;)?


    • Hörhelö.

      Kummitukset ovat vain pään sisällä olevia hörhelöitä. Huumeveikot ja alkholistit niitä tapailevat useimmin.

    • Oho, sanos Eemeli

      Nikkilässä näitä on sattunut.

    • muorimuori

      Minulla on myös erikoinen kokemus kummituksista (?) Meitä oli onneksi kaksi ihmistä todistamassa tapahtumia, muuten kait luulisin tulleeni hulluksi. Yövyimme vanhassa pappilassa.. auton ovet olivat lukossa silti joku paukutteli ovia ja vilkutteli valoja. Sisällä joku juoksi vintin rappusissa ja raahasi huonekalua yläkerrassa. Ei yövytä enää siinä paikassa..

    • poola67

      lähtivätkö ystäväsi luotasi takaoven kautta kun heidänkään jälkiä ei näkynyt?...

      • Niinpä...

        Glassinen provo, jätetty epäloogisuuksia joista jutun voi päätellä keksityksi.


      • Sekoamassa?

        Lumisade oli vasta alkanut kun ystävät lähti.


    • snap

      lapsuudentuttuni ja hänen siskonsa kokeneet myös tällaisia kotipaikassaan.kuulleet kuinka ulkona joku harjaa portaita lumesta.katsoneet ulos mutta mitään ei näkynyt.yms kaikkea outoa ko.talossa tapahtunut. itse en siellä halunnut ainakaan yksin huoneessa olla vaan kaverin kanssa samassa tilassa. talo on isohko ja vintti yhtä iso kuin asuintila. lapsena oli tapanani käydä myös eräässä autiossa talossa ja sen yläkerrassa. tunsin aina selässäni silmät ja sen että minua seurattiin ei se pelottavalta tuntunut. käytin myös kaveriani samassa talossa ja hän tunsi saman jutun. muissa autiotaloissa en ole tuntenut vastaavaa.

      sinuna kavereiden kanssa videoisin taloa.yleensäkin kaverit avuksi.
      et ole hulluksi tulossa.paljon tapahtuu asioita ja niitä ei sen vuoksi juuri kerrota koska pelätään hulluksi leimautumisen pelkoa.

    • äiti ja lapsi

      Pyydä ystävä yökylään.

    • asdasrgf

      ...pelkkä sähkövika.

    • ghost is real

      No uskoo ken tahtoo mutta väitän että aaveita on,sillä olen itsekki kokenut näitä yliluonnollisia tilanteita.
      Ei mitään känniselityksiä/huumehörhelö juttuja vaan ihan selvinpäin olen nähnyt näitä hahmoja.
      Ken ei niihin usko, ei vaan halua myöntää asian todellista laitaa.

      Voin uskoa sen olevan pelottavaa. Mutta jos henki ei pahaa tahdo voit sitä ystävällisesti pyytää lähtemäänkin tai sitten annat vain olla. Mikäli siis ääniä vielä kuuluu.

      • ykjukkis

        Se on täysin selvää, että aaveita tai kummituksia ei ole, kaikki nuo syntyy ihmisen omassa päässä tai niillä on jokin luonnollinen selitys. Ihminen kun ottaa kärpässientä tai sopivaa huumetta alkaa kaikkee näkymään, silloin ymmäretään, että päässä ne vain ova t. No kun ihminen erittää verenkietoon huumeiden lailla vaikuttavia aineta, niin ei olla kaukana, että näkyy vähän kaikenlaista. Lentäjät näkee kun tekee nopean kaarroksen, yleensä kirkasta valkeaa valoa, se johtuu kun veri pakenee päästä, ja samaa kokee jos jokin sairaus estää verenkiertoa päässä. Ja mielikuvistus se köyhän ainut huvitus, lapsena kun hiihti kuutamolla mäen yli, missä oli katajia, kiviä ja muuta kasvustoo ja pahus kun sudet, karhut ja tontut sieltä katseli ja jos oli rohkea meni katsomaan ei jäljen jälkee.


    • ingen gör

      Hommaat kameran tai pari ja jos saat sen kummituksen nauhalle, niin lähetät sen nauhan sille ameeriikan skeptikkojen johtajalle niin se latoo sulle kouraan miljoona taalaa, millä ostat kummituksettoman kämpän. Ne on tyyriitä noi tommotteet otukset, mitä ei oo olemassa.

      • eh¨¨j.¨r

        Hei,

        minulla on hieman samanlainen kokemus. Olin tosin silloin vanhempieni luona ja heräsin 3 aikaan yöllä huoneessani olevaan kolinaan. Pelästyin todella pahasti ja en uskaltanut nousta ylös, huoneesta en kuullut minkään poistuvan ulos. Aamulla kerroin asiasta vanhemmilleni järkyttyneenä, he epäilivät minun olevan mielisairaalahoidon tarpeessa! Uskoin kyseessä olleen kummituksen tai demonin.


      • DJ

        Itselläni on käynyt monta kertaa noin että joku laittelee valoja päälle. Kerran on ovi auennut kun katselin televisiota. Olen aikonut ostaa lämpökameran sillä näkee (haamut) henget koska ne imee energiaa ja lämpöä. Harkitse tuota lämpökameraa.


    • joopajoo.

      Selityksessä oli vähän hataria aukkoja.Keksi parempi trolli tai vähennä päihteiden käyttöä.Laita korkki kiinni 'rutiinin omaisesti'.

    • outoja asioita

      henget eivät availe ovia niiden ei tarvitse....joku on luultavasti pilaillut tai murtovaras vieraillut.itselläni on tapahtunut selittämättömiä asioita usein yhden tapauksen jälkeen en "nukkunut"juuri lainkaan yli vuoteen ja silloinkin valot ja tv päällä ja kämmenristi tiukasti puristettuna käteen, silloin ajattelin että järki lähtee...

    • ehkä näin

      oisko asunnon entinen asukas jättäny avaimen palauttamatta ja tullu kokeilemaan onneaan? katoamista en osaa selittää, menikö naapuriin piiloon?? =/

      hanki turvaketju =)

      • sen tekee

        Pahat henget voi karkottaa VAIN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN USKOVA IHMINEN. Ne, jotka ovat kokeneet tällaisia outoja juttuja, ottakaa yhteyttä uskoviin ihmisiin. Helluntailaisia, vapaakirkon edustajia, luterilaisia jne. (ja ehdottomasti on oltava uskova). Vielä löytyy myös uskovia luterilaisia pastoreita.


    • Esko Tampereelta

      No ennen oisin ehkä uskonutkin kummitukseen, mutta eiköhän tässä ollut kyse huligaanista.

      Murtovaras tuskin olisi radioita aukonut.

      Yksi vaihtoehto on tietysti se, että AK itse käppäili unissaan ja heräsi palattuaan sänkyyn. Niinhän siinä monesti käy, kun koira alkaa haukkua. Koira haukkuu kun huomaa isäntänsä käyttäytyvän oudosti. Ja mielikuvitus helposti alkaa laukata.

      Ja tietysti ihmiset keksii juttuja nettiin ihan yhtenään. Tämäkään kirjoittaja ei omalla nimellään esiinny.

      • Malle Babbe

        Ellei kertomaasi asiaan ole ns. luonnollista selitystä, ota selvää onko asunnossasi aiemmin tapahtunut jotakin kummaa, esim. itsemurha, tappo tai vastaavaa. Jos, niin siitä voisi löytyä syy kummitteluun. Outoa kyllä että mörkö tulisi tervehtimään vasta monen vuoden kuluttua eikä heti asuntoon muuttamisen jälkeen mutta nehän eivät ole tästä maailmasta.


      • mörötön leptikko

        ?


    • mikkishiiri

      Itselläni on samankaltainen kokemus.

      Syksyllä eräänä koleana iltana istuttiin kaverin luona iltaa, emme juoneet alkoholia taikka käyttäneet mitään huumaavia aineita, kaikki kolme tervepäisiä nuoria miehiä.

      Kaverini asuu vanhassa asuinkäyttöön muutetussa varastorakennuksen yläkerrassa, sisäänkäynti asuntoon on vanhoja kitiseviä metalliportaita rakennuksen sisäpihalta jota ympäröi lähes kolme metrinen muuri ja lukollinen portti(lukossa myös sisältä päin).

      Siinä sitten kuunneltiin erästä hevibändiä jolta oli ilmestynyt uusi albumi, ihmettelimme hieman kun välillä kuului tosi kummallisia ääniä eräästä kappaleesta, murinaa, ärjähdyksiä ja jotain mitä ei oikein voi kuvitella ihmisen suusta kuuluvaksi ääntelyksi. Vaikka hevissä nyt monesti kaikenlaista örinää onkin, niin nyt ei kuitenkaan ollut sentyylinen esiintyjä jolta moista voisi odottaa.

      Naureskeltiin siinä levyn kuuntelun ohessa, että onkohan solistilla ollut pahasti vatsavaivoja levyä levytettäessä, ja päätimme vielä kuunnella vanhaa albumia verrataksemme ja saadaksemme varmuuden, ettei siinä moisia omituisia ääniä ole.

      Noh siinä sitten asunnon isäntä painoi soittimen eject nappia ja samalla musiikki hiljentyi, jolloin tajusimme että äänet eivät kuuluneetkaan musiikista, vaan jostain päin asuntoa, iso asunto kun on kyseessä niin oli vähän hankala hahmottaa että mistä tarkalleen.

      Huutelimme että kuka siellä, mitä asiaa? Mutta omituinen ääntely vain koveni ja sitä säesti myös astioiden ja kaappien räime.

      Noh siinähän sitten minulla ja kämpän omistavalla kaverillani lurahti lähes kurat jo housuun kun kolmas vuosikausia kamppailulajeja sekä voimailua harrastanut kaverimme päätti ottaa pesäpallomailan nurkasta(kämpän omistaja harrastanut pesäpalloa) ja lähti hiipimään kohti keittiötä, koska sieltä ilmeisesti ääni kuului.

      Me emme uskaltaneet mennä mukaan, nynnyjä joo, vaan kyllä sitä saa pelätä :D hetken päästä kuului aivan kammoittava kirkaisu ja ryminä, jota seurasi ulko-oven pamahdus voimalla auki(oven ikkunalasi halkesi) ja todella kova kitinä ja kolina kun joku/jokin juoksi portaita alas ulkona.

      Uskaltauduimme kaveristamme huolestuneina täristen hiipimään keittiölle, jossa tämä kolmas kaverimme tärise aivan kalpeana ja poissa tolaltaan, ja kyseessä on tyyppi joka on yksi rohkeimmista ja eniten kaikenlaista kokeneimmista tyypeistä jonka olen koskaan tavannut.

      Sen lisäksi keittiö oli kuin pommin jäljiltä, astioita pitkinpoikin pöytiä ja lattiaa, aukirevittyjä pusseja, purkkeja, leipäpakkauksia, kaapinovet sepposenselällään ja jääkaapista lähes kaikki lattialle revittynä. Kummallisinta oli että seuraavaksi päiväksi marinoitumaan jätetty neljän kilon paistiliha oli puoliksi syöty ja riekaleiksi revitty, keskellä lattiaa.

      tästä näystä toinnuttuani juoksin ulko-ovelle katsomaan ja pihalla ei näkynyt ketään, portti oli kiinni ja myöskään muurin toisella puolella ei näkynyt mitään. Todella kovat kylmät väreet pitkin selkäpiitä vieri ja huomasin samalla että asunnossa oli jokin tunkkainen ja eläimellinen tuoksu.

      Surullisinta on että jouduimme kutsumaan ambulanssin koska emme saaneet keittiöön hiipinyttä toveriamme tokenemaan tilastaan, viikon päästä pääsi osastolta pois eikä ole tähänkään päivään mennessä kertonut että mitä hittoa se siellä näki, vastaa vaan aina "se ei voinut olla totta".

      Asunnon omistanut kaveri laittoi seuraavalla viikolla kämpän myyntiin ja punkkasi minun luonani pari kuukautta kunnes joku kämpän osti lopulta, kun hintaa oli saatu tiputettua.

      Mikä ikinä keittiössä olikaan, toivottavasti en siihen koskaan enää törmää.

    • "kummitus-ukko"

      ..eli uskokoon ken tahtoo mutta en poissulje henkimaailmankaan vierailua vaikka tuo voikin olla täyttä pilaa. Nimittäin itse asun talossa ja yölliset vieraat ovat arkipäivää minulle. Ja tietokin on että kukas täällä yöllä kulkee ja askeltaa...ainakin hyvä aavistus siitä. Pöljänähän ihmiset pitää minua mutta kun en ole ainut joka näin on tässä talossa kokenut. Mutta anyway, 11 vuotta oon tässä asunut ja hyvin pyyhkii. Kaikkea vaan sattuu ja niille ei aina voi mitään. Avovaimoni kuullut samoja juttuja joten totta ne on.

    • uskokaa tai älkää

      mutta mä ainakin uskon koska itselleni on tapatunut myös kaikenlaista ja olen kuullut mm anopilta ja mieheltä kaikenlaisia juttuja. Mä voin antaa pari esimerkkiä. Oltii mieheni kanssa anopin luona pitämäs taloo pystyssä ja siellä oli kauan sitten kuollut vanha mies joka kummittelee välillä (omakotitalosta siis kyse) ja oltiin lattial pedissä katsomas tv:tä kun yhtäkkii kuulu vessasta ihme surinaa mieheni meni katsomaan ja siellä oli hänen pikkuveljensä vesimoottorivene lelu joka oli päällä mieheni sammutti sen ja sitten tuli takaisin ja hetken päästä se alkoi uudestaan mieheni meni takaisin ja rikkoi tämän että se ei menisi uudestaan päälle lieneekö vanhus leikkimässä. Talo oli siis silloin täysin tyhjä vain minä ja mieheni olivat siellä. Muutama päivä sitten mieheni oli töissä kun kuulu kauhea paukaus ulko-ovesta iha ku joku olisi tullut oikee ryminällä sisään. Meijän isompi koirista meni kanssa katsomaan eteiseen mikä se oli. Hetken päästä sama tapahtui parvekkeen oveen ihan kuin joku olisi yrittäny parvekkeen ovesta tulla läpi. ja olin 2 koiran kanssa silloin yksin kotona. Mutta en sen jälkeen ole vieläkään saanut selville mitä nämä ryminät olivat. Ja eilen illalla mä ja mun mies oltiin syömässä ja koirat siinä vieressä kerjäämässä. Kun yhtäkkii kuulu eteisestä ihme ääni. Pienempi koirista alkoi murisee mieheni meni katsomaan mikä siellä oli niin hänen lippiksensä oli lentänyt hattuhyllyltä ja tämä kyseinen lippis oli sellainen mitä ei olla käytetty eli siis ihan perällä eli ei voinut tippua tostanoin vaan. Itse olen miehelleni sanonut et tääl kummittelee välillä ihan varmana koska ei tollasta tapahdu luonnostaan. Miehenikin on kuullut täältä ääniä etenkin nukkumaan mennessä. Ja siis olen raskaana joten ihan selvinpäin ollut joka kerta kun nämä on tapahtunut. Mieheni sanoi että onneks hänellä on pentagrammi kädessä (kutsuu aaveita ja häätää niitä, eivät uskalla tulla lähelle sellaista missä on petagrammi) että ei tartte ainakaan pelätä että meille mtn pahaa tapahtuisi jos siis tämä on joku pahantahtoinen kummitus.

      • hohhoijakkaa

        Kumma juttu että ne kummitukset tietää tulla juuri niiden luokse jotka uskoo niihin....


    • Tapaukseen voi liittyä ns. valveunen mahdollisuus. Ko. tapauksen kokija on voinut olla unessa ja kokenut tapahtuneen voimakkaana unena, valveunena. Kuten hän on kirjoittanut, hän on kokenut kovin elävänä unensa. Suorastaan todellisena!

      Unissakäveleminen liittyy REM-uneen ja tässähän tapauksessa ko. henkilö lähti kävelemään, koska hän koki, että oli tapahtunut todella outoja asioita! Koirakin haukkui, mutta koira on voinut haukkua ko. henkilön levottoman käyttäytymisen takia! Kyllä koiratkin voivat nukkuessaan haukkua!

      Ko. henkilö hälytti poliisin paikalla, joka ilmeisesti siis konkreettisesti tulikin. Mutta oliko kokija ollut unitilassa tai vastaavassa soittaessaan poliisille, vai oliko poliisikin unta? Monesti valveunet ovat kovin todentuntuisia ja nukkujan on hankalaa tietää onko hän valveilla vaiko unessa.

      Voiko sitten olla jotain toisenlaisia selityksiä, jos unesta herännyt henkilö todella on ollut hereillä? Henkilön sukupuolta emme tiedä, mutta tokko sillä on väliä. Kuitenkin henkilö väittää, ettei mahdollisella yöllisellä liikkujalla ole voinut olla avainta, koska avaimia on kaksi. Toinen piilossa ja toinen henkilöllä. Entä jos ko. henkilö on vuokralainen, ja että avaimia on enemmänkin kuin 2? Hän ei ole vaihtanut lukkosarjoitusta ja siispä avaimia on muillakin? Tällöin on mahdollista, että hiippailija on luullut, että asunnossa ei olisi ketään sillä hetkellä sisällä?

      Kannattaa sarjoittaa avain, jolloin pääsy sisälle estyy normaalilla tavalla. Henkilö ei tiennyt tapahtuneessa minne sisälle tullut kuokkavieras hävisi. Jälkiä ei näkynyt lumessa. Jäi epäilys, että hän piiloutui jonnekin. Tai hän osasi jotenkin valita pakoreitin. Ehkä hän kiipesi kerrostalon tikkaita ylös?

      Tapaukseen liittyy tietynlaista epävarmuutta, joten selityksiä kannattaa itsekin miettiä ja päätellä onko asunnon vaihto tarpeellista. Ennen ko. tapausta henkilö on ilmeisesti viihtynyt asunnossaan ja hänellä on koira, joten koira vahtii hänen untaan? Koira lienee isokin ja äänekäs?

      Rauhaisaa joulua sinne!

      • Aaveet kaatuu.

        Juu ja ketjun aloittajalla tosiaan on makkarissa varmaan työkalupakki niin onko siellä myös
        kompressori, kaasupllot ja haarukkatrukkikin? ;)


      • Sekoamassa?

        Olen kokenut unihalvauksen ja valveunet, mutta herätessään kyllä tietää sen olleen unta vaikka todelliselta se vaikuttikin. Todisteena siitä etten vain kuvitellut asioita oli se että seinänaapurini valitti seuraavana päivänä yöllistä mekkalaa ja musiikkia.


    • eisienetä

      Lopeta se valkoisten kärpässienien syöminen!

      • kärpässienien...

        syönti loppu kyllä ekakerran jälkeen.Takuulla


    • einiinkuumamoottori

      Itse säikähdin pari viikkoa sitten perinpohjaisesti, kun menimme mieheni kanssa nukkumaan makuuhuoneeseen, niin pimeässä olohuoneessa stereot rävähtivät yhtäkkiä soimaan. Alkoi kuulumaan Pelle Miljoonan kappale moottoritie on kuuma. Pelotti nukahtaa ja toinen yrittää rauhoitella, että mahdollisesti oikosulku vaan.. Pari päivää myöhemmin töihin mennessäni kuulin käytävällä, jossa ei ollut muita kuin minä niin taas tämän samaisen kappaleen. Hirvittää! En oikeen tykkää enää k.o kappaleesta : ))

      • kalmanhenki

        pelkää, se on räyhähenki joka tulee noutamaan sinua joku yö.


        Kuulet tuona yönä taas kyseisen kappaleen ja sitten kylmä kalmankäsi riipii rintaasi.

        moottoritie on kuuma..


      • Miljoonainen

        oikeuteen kiusaamisesta!


    • boogiman

      vedä enempi vielä höpöheinää,niin näkyy kohta kaikkia helvetin perkeleitä!!!!!

      • Tärkeä video

        Nämä, jotka kirjoittavat kokemuksiaan eivät ole seonneita. Ihmiset, älkää harrastako itämaisia kamppailulajeja. Katsokaa tämä video kokonaan, pyydän. Vielä: Näiltä ihmisiltä voi pyytää apua näihin kummitteluihin. Huomaatte, että he ottavat vakavasti tämän asian, koska he tietävät mistä on kysymys.
        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=10650


      • Kato yksinäsi
        Tärkeä video kirjoitti:

        Nämä, jotka kirjoittavat kokemuksiaan eivät ole seonneita. Ihmiset, älkää harrastako itämaisia kamppailulajeja. Katsokaa tämä video kokonaan, pyydän. Vielä: Näiltä ihmisiltä voi pyytää apua näihin kummitteluihin. Huomaatte, että he ottavat vakavasti tämän asian, koska he tietävät mistä on kysymys.
        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=10650

        No katson paljon mitään uskisten propagandakanavaa...


    • Ihan varma?

      rempparyhmä jonka palkkasit kuutamokeikallaan häirinnyt naapurisi yöunia?

    • KHIKKA

      Semmosta ei varmana uskota. :D

    • hikkakikka

      Tyttäreni talossa on neljä vuotta asustellut näkymätön ihminen siihen tottuu ja tuo turvallisen olon ei tee mitään pahaa.Viimeksi avasi minulle telkkarin meinasi etten saa laittaa nukkumaan liian aikaisin kello oli kymmenen maissa. Lapset ovat tottuneet jo että kummitus asuu heidän kodissa. Yliluonnolista vaan on.

      • karvainen kummitus

        Mä haluaisin olla näkymätön. Pääsisi helposti kaikkiin kivoihin paikkoihin, niinkuin nyt esimerkiksi naisten SM-sarjan lentopallojoukkueen pukukoppiin.


    • rryhjj

      Pari yötä Hesperiassa voisi auttaa kummasti...

      • Tietoinen.

        Osa kirjoittajista pelleilee, osa on tosissaan, koska tietävät että henkimaailma on totta.


      • joohh

        Ja työkalupakki makuuhuoneessa ???


      • MikkoMörköläinen

        Mahdollisesti joku köyhä raukka majailee välikatossasi eli otat vasaran ja taltan ja alat rikkomaan kattoa. Vain tällä tavoin pääset varmuuteen asiasta. Voihan myös seinien välitilassa olla tilaa majoittua eli revi seinätkin auki. Et kerro varsinaisesti asutko kerrostalossa, mutta jotenkin minulle tulee mielleyhtymä siitä, koska puhut kaksiosta. Jos asut ensimmäisessä kerroksessa, myös kellarissa voi majailla joku, jolla on pääsy asuntoosi. Onko sinulla iskuporakone käytössäsi, sen avulla urakka valmistuu nopeasti ja saat varmuuden asiain laidasta.


      • Totta.
        MikkoMörköläinen kirjoitti:

        Mahdollisesti joku köyhä raukka majailee välikatossasi eli otat vasaran ja taltan ja alat rikkomaan kattoa. Vain tällä tavoin pääset varmuuteen asiasta. Voihan myös seinien välitilassa olla tilaa majoittua eli revi seinätkin auki. Et kerro varsinaisesti asutko kerrostalossa, mutta jotenkin minulle tulee mielleyhtymä siitä, koska puhut kaksiosta. Jos asut ensimmäisessä kerroksessa, myös kellarissa voi majailla joku, jolla on pääsy asuntoosi. Onko sinulla iskuporakone käytössäsi, sen avulla urakka valmistuu nopeasti ja saat varmuuden asiain laidasta.

        Nämä, jotka kirjoittavat kokemuksiaan eivät ole seonneita. Ihmiset, älkää harrastako itämaisia kamppailulajeja. Katsokaa tämä video kokonaan, pyydän. Vielä: Näiltä ihmisiltä voi pyytää apua näihin kummitteluihin. Huomaatte, että he ottavat vakavasti tämän asian, koska he tietävät mistä on kysymys.
        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=10650


      • mitä_vattua_suomi24
        Tietoinen. kirjoitti:

        Osa kirjoittajista pelleilee, osa on tosissaan, koska tietävät että henkimaailma on totta.

        koska olettavat kaiken aina ensimmäisenä olevan jotakin yliluonnollista ja tuonpuoleista ja sitä rataa. Niin meni suomalaisenkin laukoma kiekko maalin sivuverkosta sisään Yhdysvaltain häkkiin, koska kiekko oli kummituskiekko. Jos ei ihan heti äkkää miten jokin asia on tapahtunut, tai mitä ylipäätään on tapahtunut, sen on täytynyt tehdä joku riivattu henkiolento, joka ei ole saanut sielulleen rahaa... Ok.

        Ei kaiken aina tarvitse olla niin yliluonnollista ja sen sellaista, jos ei ihan heti osaa selittää tapahtunutta? Ei tää internettikään sentään pyhällä hengellä pystyssä pysy.


      • pakkiloota
        joohh kirjoitti:

        Ja työkalupakki makuuhuoneessa ???

        on meilläkin, makuuhuoneen vaatehuoneessa, sou?


      • Oikeassa oleva
        mitä_vattua_suomi24 kirjoitti:

        koska olettavat kaiken aina ensimmäisenä olevan jotakin yliluonnollista ja tuonpuoleista ja sitä rataa. Niin meni suomalaisenkin laukoma kiekko maalin sivuverkosta sisään Yhdysvaltain häkkiin, koska kiekko oli kummituskiekko. Jos ei ihan heti äkkää miten jokin asia on tapahtunut, tai mitä ylipäätään on tapahtunut, sen on täytynyt tehdä joku riivattu henkiolento, joka ei ole saanut sielulleen rahaa... Ok.

        Ei kaiken aina tarvitse olla niin yliluonnollista ja sen sellaista, jos ei ihan heti osaa selittää tapahtunutta? Ei tää internettikään sentään pyhällä hengellä pystyssä pysy.

        Kaikki jotka näkevät ja kokevat kummittelua, ovat täyspäisiä, toisinkuin sinä, joka et niitä koskaan näe tai koe. Ensinnäkin Suomi24 on internetin parhaimpia sivuja ja kaikki fiksut ihmiset löytää täältä, usko tai älä.

        Jos et ymmärrä tapahtunutta, on luonnollista ja kannattaakin ensin ajatella että tapahtuma on yliluonnollinen, koska niin luultavimmin onkin. Jos ei heti keksi järkevää selitystä, niin järkevää selitystä ei luultavasti olekaan. Aivot ovat nimittäin yllättävän nopeita keksimään järkevän selityksen, mutta jos sellaista ei keksi. Tapahtuma on todenäköisesti selittämätön ja toispuolisen hengen aikaansaama. Kaikki ihmiset, jotka eivät saa sielulleen rauhaa, rupeavat normaalisti kummittelemaan.

        Internet ei kylläkään pysyisi pystyssä ilman että joku korkeampi olento antaisi sille energiaansa. Muita selityksiä ei ole


      • karvainen kummitus
        pakkiloota kirjoitti:

        on meilläkin, makuuhuoneen vaatehuoneessa, sou?

        Onpa outo paikka työkalupakille. Minun työkalupakkini on autotallissa josta käyn sen noutamassa aina kun tarvitsen.


      • ei niitä ole
        Tietoinen. kirjoitti:

        Osa kirjoittajista pelleilee, osa on tosissaan, koska tietävät että henkimaailma on totta.

        Osa on pellejä kun tosissaan uskoo henkiin...


      • joopa joo
        pakkiloota kirjoitti:

        on meilläkin, makuuhuoneen vaatehuoneessa, sou?

        Missä sun puhelin on yöllä?

        Jos arvelet asunnossa olevan jonku kutsumattoman, niin alatko etsiä vasaraa, mutta et soita mihinkään?

        Lumessa ei ollut jälkiä, joten ne kylässä olleet kaverit oli varmaan kans kummituksia ja leijaili pois.

        A) aloittaja on keksinyt koko jutun ihan vain meidän iloksi
        B) aloittaja on nauttinut muutakin kuin kansanluottamusta
        C) aloittaja on sekoamassa
        D) aloittaja on itse kävellyt unnissaan
        E) aloittajalla on ylivilkas mielikuvitus


      • Sekoamassa?
        joopa joo kirjoitti:

        Missä sun puhelin on yöllä?

        Jos arvelet asunnossa olevan jonku kutsumattoman, niin alatko etsiä vasaraa, mutta et soita mihinkään?

        Lumessa ei ollut jälkiä, joten ne kylässä olleet kaverit oli varmaan kans kummituksia ja leijaili pois.

        A) aloittaja on keksinyt koko jutun ihan vain meidän iloksi
        B) aloittaja on nauttinut muutakin kuin kansanluottamusta
        C) aloittaja on sekoamassa
        D) aloittaja on itse kävellyt unnissaan
        E) aloittajalla on ylivilkas mielikuvitus

        Henkeeni peläten en uskonut puhelimen olevan kovin hyvä itsepuolustusväline. Työkalupakki oli jäänyt makkariin, josta otin parhaan aseen itselleni eli tässä tapauksessa se vasara.

        "Lumessa ei ollut jälkiä, joten ne kylässä olleet kaverit oli varmaan kans kummituksia ja leijaili pois."

        F) Lunta ei ollut maassa vielä kavereiden lähtiessä vaan oli vasta alkanut satamaan.


      • omissa maailmoissaan
        joopa joo kirjoitti:

        Missä sun puhelin on yöllä?

        Jos arvelet asunnossa olevan jonku kutsumattoman, niin alatko etsiä vasaraa, mutta et soita mihinkään?

        Lumessa ei ollut jälkiä, joten ne kylässä olleet kaverit oli varmaan kans kummituksia ja leijaili pois.

        A) aloittaja on keksinyt koko jutun ihan vain meidän iloksi
        B) aloittaja on nauttinut muutakin kuin kansanluottamusta
        C) aloittaja on sekoamassa
        D) aloittaja on itse kävellyt unnissaan
        E) aloittajalla on ylivilkas mielikuvitus

        ei kestä näitä kirjpituksia. Nyt pitää lopettaa tällainen ihmisten pelottelu, varmaan muutakin asallista kirjoittelua löytyy.


      • Rivitaloasukas
        MikkoMörköläinen kirjoitti:

        Mahdollisesti joku köyhä raukka majailee välikatossasi eli otat vasaran ja taltan ja alat rikkomaan kattoa. Vain tällä tavoin pääset varmuuteen asiasta. Voihan myös seinien välitilassa olla tilaa majoittua eli revi seinätkin auki. Et kerro varsinaisesti asutko kerrostalossa, mutta jotenkin minulle tulee mielleyhtymä siitä, koska puhut kaksiosta. Jos asut ensimmäisessä kerroksessa, myös kellarissa voi majailla joku, jolla on pääsy asuntoosi. Onko sinulla iskuporakone käytössäsi, sen avulla urakka valmistuu nopeasti ja saat varmuuden asiain laidasta.

        Onko kaikki kaksiot siellä päin kerrostalossa??? Täälläpäin on kaksioita löytyy myös rivitaloista...


      • yksiön rinses
        pakkiloota kirjoitti:

        on meilläkin, makuuhuoneen vaatehuoneessa, sou?

        itse asiassa minullakin on työkalut makkarissa.
        En ole ennen tullut ajatelleeksi asiaa=)
        Syy on se, että ainoa iso lipasto on makkarissa ja vain sinne ne mahtuu kunnolla.
        Pienessä kämpässä joutuu tekemään vähän hassuja ratkaisuja..


    • karmiva kokemus

      Pelattiin kahden kaverin kanssa spiritsmiä asuntolassamme. No eihän se peli toiminut, joten poltettiin lauta ja mentiin toisen kaverin kanssa ulos röökille, kolmas jäi sisään puhumaan puhelimessa kertomatta siinä kuitenkaan touhuistamme. Tultiin röökiltä ja kuului kauhea kolahdus; takan pellit olivat menneet kiinni ja takassa kuitenkin oli vielä hiillosta. Oltaisiin häkään kuoltu jos ei oltais huomattu asiaa. Avattiin pellit ja sammutettiin takka kunnolla, ja pistettiin taas pellit kiinni ja mentiin kaverin huoneeseen kertomaan kummitusjuttuja.
      Jonkun ajan päästä meitä alkoi väsyttämään, minä päätin jäädä kaverin seuraksi sen huoneeseen maate, mutta kolmas lähti omaan huoneeseensa ja kulki siis takan ohi. Hän huusi meille sieltä sitten että takassa palaa täysi tuli! Pelästyimme ja heitimme sinne vettä että se sammuisi eikä enää varmasti syttyisi. Kyllä pelätyttiin..Onhan tietenkin mahdollista että olimme sammuttaneet aikaisemmin takan huonosti, mihin en kyllä usko. Miksi juuri tuona iltana noin kävi?!
      Yö meni melkeempä valvotessa kokonaan. Aamulla kaverin puhelin soi. Se jonka kanssa se oli edellisenä iltana puhunut (Ja huom. jättänyt kertomatta kaikki spiritismikokeilutouhumme ym!) soitti hätääntyneenä, että onko hän hengissä! Tämä oli nähnyt unta että kaverini oli kuollut palavassa talossa....

      • snap

        se spiritismi on sellanen laji että huh huh.eräs porukka harrasti sitä aina illoin vkonloppuisin,ilman viinaa tai mitään päihteitä.halusivat kokeilla onko spiritismi huuhaata. no,meni muutama vuosi.nyt kaksi pelaajista henkisesti sairastuneita.yksi porukasta otti hatkat jo eka istunnolla.ei pokeri kestänyt.spiritismi ei ole leikkiä.


      • karvainen kummitus
        snap kirjoitti:

        se spiritismi on sellanen laji että huh huh.eräs porukka harrasti sitä aina illoin vkonloppuisin,ilman viinaa tai mitään päihteitä.halusivat kokeilla onko spiritismi huuhaata. no,meni muutama vuosi.nyt kaksi pelaajista henkisesti sairastuneita.yksi porukasta otti hatkat jo eka istunnolla.ei pokeri kestänyt.spiritismi ei ole leikkiä.

        Olen pelannut spiritismiä teinipoikana. Meitä oli kolme kaiffaria siinä pelaamassa eikä se kehenkään meistä tehnyt minkäänlaista vaikutusta eikä lasi liikkunut mihinkään. Pettymys oli valtava.


      • joopa joo
        karvainen kummitus kirjoitti:

        Olen pelannut spiritismiä teinipoikana. Meitä oli kolme kaiffaria siinä pelaamassa eikä se kehenkään meistä tehnyt minkäänlaista vaikutusta eikä lasi liikkunut mihinkään. Pettymys oli valtava.

        Teidän porukassa ei ollut yhtään "kummitusta". Siihenhän se perustuu että joku tai jotku toimii yliluonnollisena. Itsekkin olin kerran tietämättäni kummitus :) Kaverit pelasi spiritismiä ja minä päätin käydä suihkussa. Pyyhkeeni oli yläkerran maakkarissa ja kipaisin hakemassa sen ja menin suihkuun. Juuri kun olin pesemässä hiuksiani, joku rynkyttää pesuhuoneen ovea ja kysyy epäluuloisesti että olenko siellä. Menin huolestuneena kysymään oven raosta että mikä on hätänä. Kaveri selittää naama valkoisena että juuri kun he olivat pyytäneet merkkiä hengeiltä, niin yläkerrassa oli kuulema kuulunut lasten juoksuaskelia.....


    • petteri27

      Asut kaksiossa, siis kerrostalossa. Eihän kaksio-huoneiston ulkopuolella mitään lunta olekaan, vaan rappukäytävä.

      • kakkeliska

        että kaksioita on myös luhtitaloissa ja rivitaloissa?


      • Rivitaloasukas

        Jaahas ja sielläkinpäin on kaksiot VAIN kerrostaloissa.. Täälläpäin on myös RIVITALOISSA!


    • et ole ainut

      Hei!

      Sinä itse siellä kummittelit. Olen itse herännyt sähkölaitteisiin keskellä yötä. Silloin olin lapsi ja onneksi oli koko perhe kotona. Myöhemmin olen mm. saanut valot päälle ajattelemalla laittavani ne päälle.
      Näen myös etiäisiä silloin tällöin. Luulin sitä oman pään sisällä tapahtuvaksi kuvitelmaksi, mutta kerran vieressäni seissyt kaveri näki saman.

      Silloin kun sähkövehkeet temppuilee tai kun näen etiäisiä, en yleensä pelkää. Hämmästyn vain. Vaikka muuten olen kyllä nynny (ja ylpeä siitä). Ehkäpä herääminen kesken unien ja koiran pelko lisäsi sinun pelkoa. Mutta täytyy kyllä sanoa, että minulla on mennyt päälle aina yksi laite kerrallaan, eikä ovet ole avautuneet.

      Poltergeistin tapaisissa ilmiöissä paikalla on yleensä nuori ihminen. Itselläni yliluonnolliselta tuntuvat tapahtumat ovat vähentyneet, kun olen vanhentunut.

      Onkos sinulla siskoa tai veljeä? Tällaiset "kyvyt" kun tuntuvat kulkevan suvussa. Saattaisi olla mukava puhua jonkin kanssa, jolla on samoja kokemuksia.

      Lykkyä tykö, ja rohkeutta.

      • eikö kelpaa

        Skeptikot maksaa miljoonan jos voi toistaa tuollaisen sähkölaitteiden kytkemisen valvotuissa oloissa. Eikö miljoona kelpaa?


    • Angel cry 50

      Uskon sinua!
      Koin vastaavanlaisen kokemuksen, vuosia sitten!
      Oli Joulu, lähdin tyttäreni ja siskoni kanssa, hautausmaalle, sammutin valot ja kynttilät..Kun tulimme takaisin valot ja kynttiltä paloivat, sekä ovikello soi!
      Kun menin avaamaan, siellä ei ollut ketään! Onneksi tyttäreni ja siskoni, näkivät ja kokivat tuon oudon ja kummallisen tapahtuman!
      Tuon jälkeen on tapahtunut, muitakin ihmeellisä asioita, mutta otan ne aivan luonnollisina!
      Älä pelkää!

    • rockbody

      tässä on 2 vaihtoehtoa. 1: kaverisi on jossain vaiheessa hiippaillut kotiisi ja halusi pelotella sinua. kun menit ulos hän pakeni taka ovesta 2: koira paineli kauko säätimiä ja riehui.

      • Sekoamassa?

        Koira ei voinut painella kaukosäätimiä, sillä makkarin ovi oli kiinni ja koira haukkui vieressäni.


    • Nimimerkki erkki

      Minulle ja silloiselle vaimolleni ja 15 vuotiaale pojallemme sattui kempeleess omakotitalossa ja vaikka mitä.
      Öisin meidät herätettiin joko oveen koputtamalla, tai vieressä seisomalla. Askeleet kuuluivat huoneen poikki. Lukitut ovet lennähtivät auki, astiat lensivät keskeltä pöytää lattialle. Yksi karmeimmista tapauksista oli, kun poikamme sänky (painava) siirtyi keskellä yötä romuläjän yli keskelle lattiaa. Ulko ovellemme myös käveli vaaleisiin pukeutunut hahmo monesti, mutta koskaan siellä ei silti ollut se henkilö. Pelotti muuten kerran melkeen paskat housuun, kun autotallissa ollessani, seinänvieressä olleetlaudat ja listat( oli r emontti kesken) lennähti ryminällä keskelle lattiaa. Ne häipyi, kun aloimme juttelemaan niistä lasten kanssa
      ja kaikki rupes suhtautuun niihin, kuin ne olisi ihmisen elämään kuuluvaa asiaa. Ei tapahtunut enää poltergeis juttuja. Mutta jotain aina siihen saakka, kun muutimme pois. Eli en pidä aloittajan juttua ollenkaan mahdottomana.

      • talo on?

        Missä? Tahtoisi käydä kokeilemassa..


    • Angel cry 50

      Niille, jotka epäilevät?
      Kyllä maailmassa on paljon, tapahtumia, joita kutsutaan yliluonnolliseksi, minulle ja suvulleni ne ovat melkein luonnollisia..
      Suvussani tapahtuu, usein juuri sinun kokemasi kaltaisia..
      huumeilla humalalla tai hulluudella, ei mitään tekemistä noiden kokemusten kanssa, ainakaan tässä suvussa..

      • neuvo.

        Alkoholin käyttö minimiin ja lääkitys kohdalleen,niin "kummituksetkin" jättävät rauhaan


    • Unissakävelijä minäk

      Heräsit taas sitten sängyssäsi kun olit laittanut valot päälle ja oven auki.

    • teitsi1

      olen itsekin nähnyt runsaasti hallusinaatioita, osa päihteiden takia, osa psykoosin takia ja osa ennenkuin koskinkaan päihteisiin.. elikäs KAIKKI ihmiset voivat nähdä hallusinaatioita, en sanonut niitä haamuiksi koska tajusin että asioita, joita ei ole, ei niitä ole.. vaan on ne päässäni..

    • Hiipivä hulluus

      Muistat ulkoilla ja syödä kevyesti. Vältä iltasyöntiä.

      Minulla myös löi joskus latvasta tyhjää. Mutta nyt menee paremmin kun syön repullisen lääkkeitä päivittäin.

    • teitsi1

      mene vaan hoteliin yöksi, se saattaa rauhottaa.. jos kohtauksia jatkuu niin menet lääkäriin ja kerrot oireesi..
      ja tärkeintä ettet pelkää, koska pelko lisää näitä ja itse itseasias psykoosis kaikki nämä ilmestymiset tapahtui illalla..

      • Silloin penskana

        Olin kersana isoisän rintamatalossa yökylässä. Heräsin keskellä yötä puiseen kolahdukseen. Katsoin kammarista ja näin kuinka musta hahmo asteli keittiöön (Oli talviyö niin en tunnistanut sen paremmin). Oletin että isoisä oli käynyt katsomassa kuinka voin ja meni laittamaan keittiöön puita uuniin. Asetin pääni takaisin tyynyyn, jolloin aloin hyvin pian kuulemaan kuorsausta. Sydän pomppasi kurkkuun kun huomasin isoisän nukkuvankin omalla paikallaan olohuoneessa. En tiedä mikä tai kuka oli tämä tumma hahmo, vai näinkö vain harhoja, mutta en ole sen jälkeen samanlaista kokenut.


    • Hepa1975

      kaikki epäilijät yksi TOSIasia! Tutkitusti ihminen käyttää vain pientä osaa aivokapasiteetistaan ja ihmisen aivoissa on vielä paljon tutkimattomia alueita. Jos joku on nähnyt/kokenut jotain epätodelliselta tuntuvaa, kyse voi olla vielä tuntemattomasta aistikokemuksesta. Omassa suvussanikin on henkilöitä, jotka ovat kokeneet ns. "etiäisiä", esim. mummoni sisar hetkeä ennen poikansa kuolemaa. Myös isäni on herännyt yöllä varmana kokemaansa tietoon, että joutuu lähiaikoina lähettämään surunvalitustervehdyksen. Seuraavana aamuna työhön mennessään hän sai kuulla, että työkaverinsa oli kyseisenä yönä jäänyt auton alle.

      Omalla kohdallani tämän tyyppiset asiat liittyvät teemaan "kukaan ei ole kyennyt todistamaan". Tähän aiheeseen kuuluu myös meidän planeettamme ulkopuolinen elämä. Kukaan ei ole sitä vielä todistanut, että sitä on, mutta kukaan ei ole myöskään todistanut, etteikö olisi. Tähänkin keskusteluun osallistuneet skeptikot, todistakaa itse, ettei kyseiset kokemukset ole mahdollisia. Voi osoittautua yhtä vaikeaksi, kuin niiden todeksi todistaminen.

      • jahhas..

        jos joku oli laittanut sulle ajastuksen niihin päälle ihan pilana..?(kaverisi)
        ja kun heräsit kesken unien olit "näkevinäsi" jonkun ja jos se joku tumma möykky oli koirasi?


      • Pelot pois

        Kerron tässä yhden minulle tapahtuneen ,ehkä muiden mielestä ei - uskottavan tapahtuman. Vakavasti sairas sisareni oli hoidettavana Terho-kodissa. Olin hänen asunnossaan ja nukkumassa, kun heräsin ja näin keittokomerossa ihmishahmon.Tiesin heti, että se oli siskoni, ja ajattelin vain ,että antaa hänen touhuta. En tietenkään edes pelästynyt. Kun seuraavana päivänä menin ystävien kanssa häntä katsomaan, hän kertoi onnellisesti hymyillen, että oli käynyt yöllä kotonansa. Koti oli hänelle hyvin rakas paikka. Uskon ehdottomasti astraaliruumiiseen, koska näitä kokemuksia ja enneunia minulla on ollut aina. Sen lisäksi meillä oli siskoni kanssa erittäin voimakas telepaattinen yhteys,jopa niin voimakas,että se pelasti kerran henkeni. En ole erityisen uskovainen, mutta ikäviä ja pelottavia kokemuksia kohdanneille ehdotan ,että he pitävät Raamatun lähellä, tai ristin ,ja lukevat Isämeidän rukousta .Kauhukokemuksiakin on ollut elämän varrella ja nämä ovat auttaneet.


      • yritä itse ymmärtää

        "kaikki epäilijät yksi TOSIasia! Tutkitusti ihminen käyttää vain pientä osaa aivokapasiteetistaan ja ihmisen aivoissa on vielä paljon tutkimattomia alueita."

        Ja ne yliluonnolliset asiat tapatuvat juuri tuolla aivoissa...


      • uniharhoja
        Pelot pois kirjoitti:

        Kerron tässä yhden minulle tapahtuneen ,ehkä muiden mielestä ei - uskottavan tapahtuman. Vakavasti sairas sisareni oli hoidettavana Terho-kodissa. Olin hänen asunnossaan ja nukkumassa, kun heräsin ja näin keittokomerossa ihmishahmon.Tiesin heti, että se oli siskoni, ja ajattelin vain ,että antaa hänen touhuta. En tietenkään edes pelästynyt. Kun seuraavana päivänä menin ystävien kanssa häntä katsomaan, hän kertoi onnellisesti hymyillen, että oli käynyt yöllä kotonansa. Koti oli hänelle hyvin rakas paikka. Uskon ehdottomasti astraaliruumiiseen, koska näitä kokemuksia ja enneunia minulla on ollut aina. Sen lisäksi meillä oli siskoni kanssa erittäin voimakas telepaattinen yhteys,jopa niin voimakas,että se pelasti kerran henkeni. En ole erityisen uskovainen, mutta ikäviä ja pelottavia kokemuksia kohdanneille ehdotan ,että he pitävät Raamatun lähellä, tai ristin ,ja lukevat Isämeidän rukousta .Kauhukokemuksiakin on ollut elämän varrella ja nämä ovat auttaneet.

        Vaimollani on hieman tuollaisia "yliluonnollisia" taipumuksia nähtä enneunia yms. Ja kummasti ne unet lisääntyy kun joku läheinen on sairaana tai muuten huonossa kunnossa ja voidaan odotella vanhuksen kuolemaa tms.

        Viime aikoina on enneunirintamalla ollut aika hiljaista kun hiljattain ei ole ketään kuollut eikä ole siinä kunnossa että kuolemaa odotettaisiin.

        Uskokaa vaan ihan huviksenne että ne asiat tapahtuu päänne sisällä. Sattuma tuo niistä sitten epäluonnollisen oloisia. Ihmisen aivot toimii niin nopeasti että ihminen ei sitä edes tajua. Jos ovi on jäänyt huonosti kiinni ja se lennätää tuulen vuoksi auki, niin aivot ehtii siinä silmänräpäyksessä luoda tarinan mitä tapahtui ennen kuin ovi aukesi, vaikka sitä ei oikeasti taphtunut.

        Jos jotain olen elämässäni oppinut niin sen että omiin silmiinsä ei voi luottaa.


      • huhujjii

        siis tämä "ihminen käyttää vain pientä osaa aivoistaan"-juttuhan on nyt vaan urbaani legenda ja täyttä paskaa. Ihan kuule tutkittu juttu.


    • jos asuntosi on kerrostalossa ehkäpä se sisälle tullut henki(lö) oli joku naapureistasi ja juoksi takaisin omaan asuntoonsa kun kuuli sinun heränneen.

      Tai voisiko olla etta asuntosi luona on jokin paikka missä voi piiloutua?

      Muussa tapauksessa sen kai täytyi olla henkiolento...hmmm...

      • helppo.....

        muuta hyvä ihminen pois. :>


        *liian usein ihminen on fanaattinen kaikkea uutta kohtaan, ja kuvittelee olevansa muualla kuin itsessään*


    • Joulupukkeli

      vai oliko se Tonttu?

    • km-77

      Siis eikö teistä kenestäkään muusta ole muita asuntoja kuin kerrostalo ja omakotitalo?? Ja koska kyseessä kaksio niin se on automaattisesti kerrostalo ?!! :D

      On siis olemassa rivitaloja sekä pienkerrostaloja, joissa asuu maantasolla.

      JA mitä työkalupakkiin tulee... mulla on huoneessani työkalupakki ainakin! :)
      Sille ei oo muuta paikkaa.

    • kjhgfdxcfvbgnhm

      Työkalupakki makuuhuoneessa! Pelottavaa!

    • are78

      ensinnäkin sinulla on vain 2 avainta...vaihdata lukot, asuntoon kuuluu aina 3 avainta, joten luulen että jollakin on yksi avaimesi? monesti unesta äkillinen herääminen sekoittaa asioita, jos sinulla on takalukko, tai hyvä ystävä joka tulisi käymään, suosittelen. jos tämä jatkuu siitä huolimatta, suosittelen pappia, ja selvittämään asunnon asuijien historia.tsemppiä:), mut suotta hotellia maksaa....asiat kun tahtoo aina lopulta selvitä. t.aaro

    • nähny unta.

      Ei kummituksia oo olemassa. Kummituksiin uskoo vaan pikkulapset ja vanhat dementoituneet.

    • En syö sieniä...

      Mulla kanssa kävi tossa viime viikolla niin, että olin muutaman tunnin lukenut kirjaa olohuoneessa, tv kiinni. Menin käymään keittiössä, kun kylpyhuoneesta rupesi kuulumaan omituista ääntä. Käänsin katseeni olohuoneen puolelle ja samassa tv meni itsestään päälle. Sama juttu tapahtui tässä samassa asunnossa pari kuukautta sitten. Molemmilla kerroilla on ollut yö ja olen ollut yksin hereillä olohuoneessa lukemassa kirjaa. Onneksi poikaystäväni on kuullut kiljumisen ja tullut sammuttamaan huutavan television... Tsemppiä sulle, toivottavasti oli viimeinen kerta :)

      • sattuuhan näitä

        Jep. Itselleni kävi tuossa yhtenä iltana niin että katsoin sängyssä telkkaria ja päätin laittaa nukkumaan ja kun sammutin telkkarin, niin se meni minuutin päästä uudelleen päälle, sammutin uudestaa ja taas muutaman sekunnin kuluttua se aukesi, sammutin kolmannen kerran painoin pääni tyynyyn ja nukuin kunnes kello aamulla heräti. Eipä tullut mieleenkään että kummitus sitä laittoi päälle.

        Pari päivää sitten kävi niin että kun tytär laski puhelimensa pöydälle radion viereen, niin radio meni päälle. Ei tullut siinäkään mieleen että kummitushan se siinä.

        Nykyiset sähkölaiteet ovat niin herkkiä että häiriöt verkkovirrassa tai vaikka kännykän läheisyys voi saada ne tekemään toimintavirheen. Ei siihen mitään kummituksia tarvita.

        Aloittajankin tapauksessa voi olla että ovi oli jäänyt illalla huonosti kiinni. Radio oli ehkä mennyt päälle vaikka koiran astuessa kaukosäätimen päälle, meillä näin käy vähintään kerran viikossa. Ehkä valotkin on kaukosäätimellä ohjattavat. Tähän kun yhdistetään tuulen auki paiskaama ulko-ovi, niin siinä on heikkomieliselle kummitustarinaa kerrakseen.


    • 2xYmmällä

      Meille kävi pari viikkoa sitten, että keskellä yötä keittön tuoli siirtyi. Molemmat herättiin siihen ääneen. Meni aika kauan ennen kuin uskallimme mennä katsomaan. Mitään järjellistä syytä ei siirtymiseen ollut.

    • ottaa yhteyttä minuun suoraan sähköpostiin nimittäin et ole ainoa, joka tapaa tämän laatuisia yliluonnollisia ns.henkiolentoja. Minua ollaan henk.koht. pyydetty kainuussa käymään eräässä paikassa, jossa myös vastaavankaltaisia voimia. Haluaisin tietää minkälaisia unitiloja sinulla on ollut puolen vuoden aikana, minkälaisia tunnetiloja ynesi ovat sinussa, kun olet ollut valvetillassa aiheuttanut sinulle. Onko suvussasi jotyain samankaltaista tapahtunut n.30 vuoden sisällä. Nämä yluluonnolliset ilmiöt ovat jo ennen, kuin synnyttiin tänne maailmaan olemassaolevia. T.Jarmo S.

    • realizti

      Aloittajan tekstissä on aukkoja, mutta eniten keskittyisin tuohon koiran reaktioon. Se on aito eikä sille toivottavasti ole syötetty sieniä... Nuo juoksuaskeleet ja ovi auki kertovat fyysisen ihmisen käyneen paikalla. Älä heti epäile henkimaailmaa. Onko rappukäytävää tms. johon tyyppi on voinut piiloutua? Satoiko yön aikana uusi lumi kavereidesi askeleiden päälle vai mistä kaverisi poistuivat? Olitko kännissä ja unohdit valoja ja kavereita kämppääsi... ;)

      Itse koin erikoisen tunteen vieraassa talossa yöllä selvinpäin herätessäni ääniin ja ne jatkuivat herättyäni. Oven kahvaa käännettiin, talon ympärillä käveltiin ja kuulin puhetta. Sisällä nukkuva yleensä pienemmästäkin haukkuva koira ei haukkunut tai herännyt eikä muutkaan talossa olleet. Eli todennäköisesti näin valveunta. Tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti valveunesta. Se on toden tuntuinen eikä aivot ole heti herättyäsikään todellisuudessa. Se oli kyllä inhottavaa ja pelotti.

      Sinun tapauksessasi koira kuitenkin vahvistaa, että sisällä oli joku. Selitä nyt edes meille kaikille minkälaisessa talossa kaksiosi on? Ja älä hyvä ihminen muuta, vaihdata lukko tai laita turvalukko/-ketju. Jos jatkuu ja koirakin reagoi, ala sitten ihmetellä asiaa.

      • Tirlittan3

        koin aivan samantapaista ja kirjoitinkin siitä juuri jollekin joka myös oli kokenut samaa.. tuo ovenkahvojen alaskääntäminen.. :)

        Ap;n tekstistä.. Viina on tehnyt tepposensa, ja hän on raasu vain mennyt nukkuun, ja unohtanut jättäneensä sähkölaitteet päälle.


      • FAKTA_::__:_:_:

        KERRO MINKÄLAINEN KAKSIO KYSEESSÄ......ONKO SUN PÄÄOVI SUORAAN ETU PIHALLE, VAIKO KENTIES YHTEISEEN RAPPUUN???
        ONKO OVEA TAKAPIHALLE???
        .............................
        ENNENKUIN PUHUTAAN JOSTAIN YLILUONNOLLISESTA, MIETITÄÄN ENSIN FAKTOJA!!


    • 15+8

      Näissä jutuissa mättää aina sama juttu: yleensä jotain tapahtuu, kun 1) henkilö on yksin, 2) kun tapahtumapaikka on jokin kolkko/syrjäinen paikka tai 3) on yö. Jostain syystä kummitukset eivät koskaan ilmesty esim. kesken palaverin häiritsemään työpäivää tai ostoskeskukseen kesken lauantaiostosten. Siellähän huomioarvo olisi maksimaalinen! Nämä tekijät viittaavat siihen, että kyse on ilmiöistä jonka ihmisen omat aivot saavat aikaan, tai niillä on jokin muu luonnollinen selitys. Myös tieteellisesti vedenpitävä näyttö puuttuu, vaikka luulisi tähän päivään mennessä jo sellaista saadun kasaan. Jotkut huoneen lämmöntilan vaihtelut eivät vielä kelpaa todisteeksi jos kyse on jostain asteen tai parin heitosta, ja vaikka ero olisi kymmenenkin astetta, niin yhden mielestä kyseessä on kummitus ja toisen mielestä rikkinäinen patteri...

      • 5+13

        koira heräsi haukkumaan ?


      • Pelko ja mielikuvitu

        4) kummitukset ilmoittaa olemassaolostaan vain sellaisille henkilöille jotka uskoo yliluonnollisiin asioihin


      • miljoona selitystä
        5+13 kirjoitti:

        koira heräsi haukkumaan ?

        Ehkä joku juoksi naapuriasunnossa tms.

        Meidän koira olisi kyllä käynyt kiinni tunkeilijaan.


      • karvanaaman nainen

        uskon kyllä tämän ketjun kummitusjuttuihin, olen itse lapsuuteni asunut kodissa jossa kummitteli, ja kummittelee vanhemmilleni vieläkin. ääni ja kosketushavainnot eivät olleet vain yhden perheenjäsenen kokemia, vaan saattoipa niitä ilmiöitä olla useampikin kokemassa ( 6 henkinen perhe). yleisimmin äänet olivat askelia ja ovien avautumista, muutaman keran pikkusisaruksieni kanssa "yksin" kotona ollessani kuultiin yläkertaan kuinka alakerrassa keittiössä laskettiin vettä tai telkkari meni päälle, kuitenkaan telkkari ei ollut päällä kun mentiin katsomaan... askelia ja ovien availujakin oli todistamassa useita korvia, ei siis voi olla vain mielikuvituksen tuotosta. Nyt lapsuuden kodissani kummittelu on ehkä vähentynyt, kun me lapset ollaan kasvettu aikuisiksi ja yhtä lukuunottamatta muutettu kotoa pois, mutta esim. kodin muutostyöt, viimeksi keittiöremppa sai kummituksen suuttumaan. ja vaikka on kyse lapsuuden kodistani, tunnen lievää paniikkia jos joudun siellä yksin lapseni kanssa olemaan :) vaikka ei kyseessä paha kummitus olekkaan.
        myös edellisessä asunnossa jossa pojan kanssa asuin koin yliluonnollista. poika saattoi puhua rumasta miehestä ja pelkäsi päiväunille menemistä, minulla ei tuolloin miesystävää edes ollut ja asunto oli kakkoskerroksessa joten kukaan ei ikkunastakaan voinut katsella. hukassa olleita tavaroita saattoi löytyä yks kaks juuri kun olin edellispäivnä etsinyt, se vaan oli keskellä eteisen lattiaa aamulla... myös saatoin havahtua aamuyöstä siihen että eteisestä näkyi makkarin oven alta valo. nukuin siis poikani ( pari vuotias) kanssa samassa huoneessa, pieni asunto kun oli. ja joskus yöllä joku hahmo saattoi seistä makkarin oven suussa, mutta en kokenut sitä kovin vaaralliseksi, koska en panikoinut sen paikalla oloa. asunnon edellinen asukas kuoli, tosin sairaalassa, mutta epäilen, että hän saattoi silti viihtyä kotonaan,koska ei muutakaan paikkaa ollut mihin mennä. kyllähän se vähän pelottikin, enkä kyllä mielelläni siellä asunut.
        nykyisessä asunnossa on ollut levollisempi olo, en pelkää asua.
        nykyisen miesystäväni kesämökillä havaittiin kesällä asioita ja ilmiöitä jotka saivat kylmät väreet liikkelle, hädissäni jo ajattelin, että jospa entiteeteillä on jotain minua vastaan, mutta ehkäpä olen vain herkempi aistimaan ja oma energiani saa entiteetit näyttäytymään tai ainakin pitämään ääntä... otaksuisin että hengille voi aina yrittää puhua, sanoa, että haluan sinut kodistani pois, minä asun täällä nyt tai vastaavaa, harvoin vaan oikealla hetkellä sellaista sitten hoksaa tehdä :)


      • päärynänaama

        mutta oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä kummitukset ei HALUA että niiden olemassaolo todennetaan?
        Ehkä ne tajuaa olla tietyissä tilanteissa hiljaa?
        Itsellänikin on ikäviä kokemuksia kun kaverini sekaantui saatananpalvojiin ja kun yritin auttaa häntä pois niistä jutuista, alkoi itsellenikin tapahtua kaikkea outoa..
        En ollut ennen niitä juttuja uskovainen, mutta kun en mitään muutakaan keksinyt niin aloin rukoilla kuin myös kaverini ja niin ne jutut pikkuhiljaa hiipui pois..

        Kirjoitin niistä päiväkirjaakin ja meidän piti kirjoittaa tapahtumista kirja, mutta se jäi koska emme halunneet enää palata takaisin niihin tapahtumiin, jotenkin helpompi kun vaan koittaa unohtaa kaiken=(
        Mutta skeptikoille suosittelen liittymistä saatananpalvojiin, siinä niitä todisteita saa..

        No nyt kaikki miettii mitä outoa sitten tapahtui, ihan kaikkea en muista enkä halua alkaa päiväkirjasta kaivelemaan, mutta esim patjani alla tuntui "tökkimistä", siis ihan KOVAA ja se vielä alkoi usein juuri kuin olin nukahtamassa, etten vaan saisi unta=/

        Lisäksi näin siihen aikaan paljon valveunia, siis myönnän ne ihan todella valveuniksi, jostain syystä näin usein valkoisen lampaan seisovan katsomassa minua, en tiedä oliko se joku uhrisymboli vai mikä..
        Koputuksia ikkunaan, viiman tunne kuin joku kävelisi ohi jne. Ja mitään vastaavaa en ollut kokenut ennen enkä sen jälkeen onneks, näistä on nyt joku 10v aikaa.

        Kamalinta oli että se "riivaaja" tai mikä olikaan osasi myös muokata tekstiviestejämme. Se pistää miettimään mitä kaikkea henget voivat saada aikaan, jos ne todella voi sotkeutua tekniikkaankin, nehän voi saada aikaan ties mitä mellakoita ja sotia!
        En laskisi leikkiä näillä asioilla.


    • Öttismönkiäinen

      Vaikea sanoa, onko kyse jostain murtovarkaasta vai yliluonnollisesta. Tietysti mahdollisuus on, että joku on tullut tietämättäsi asuntoosi silloin, kun et ole ollut kotona ja jäänyt lymyämään. Toisaalta, ajatus on järjetöntä, koska miksi suotta odotella, jollei kuitenkaan aikomus ollut sinua satuttaa! Jos aikoi varastaa, luulisi ottaneen kamat ja häipyneen. Avaimilla on täytynyt varmaan tulla, mikäli kyseessä on ihminen.
      Moni ei usko kummituksiin. En itsekään niitä ennen niin ajatellut, ennen kuin muutin itse aikanaan vanhaan taloon. Siellä sitten tapahtui kaikenlaista, mm. valoshow, askeleita yms. Itse havaitsin ilmiöitä vähiten, koska yritin niitä järjellä selitellä. Kuten, että miksi kattotuuletinvalaisin alkaa pyöriä täydellä nopeudellä ilman, että virta oli edes päällä! Eikä ollut mikään pieni vauhti, eikä tuulinen ilma. Jopa ystäväni, joka ei usko missään nimessä kummituksiin, oli kerran kodissamme vastassa nokka valkeana johtuen askelista, joita oli kuullut yläkerrasta. Toinen kaveri näki kuulemma monta kertaa saman miehen yläkerran ikkunassa katsomassa pihalle. Ja silloinen avopuolisoni näki "vaaleanharmaan naisen" sänkynsä yläpuolella viittoilevan hälle. Hänkään ei siis uskonut yliluonnolliseen, mutta muutti kantansa näyn jälkeen. Hän teki itsemurhan 2 viikkoa näkynsä jälkeen. Kävi myös ilmi myöhemmin, että joku muukin mies oli aikanaan tappanut itsensä tuossa samaisessa talossa! Joten, itse uskon, että voi olla paljon sellaista, mitä emme näe! Se ei ole hulluutta suinkaan. Minusta on tyhmää ja lapsellista ajatella liian suppeasti ottaen huomioonm, ettemme edes käytä aivoistamme kuin pienen osan! Toiset voi olla herkempiä aistimaan asioita, eikä siinä ole mitään hulluutta! Hullumpaa on ajatella, että murtovaras hilautui lumen yli näkymätöntä vaijeria pitkin!!! Tai loikkasi jättiloikan lumen yli! Minusta parempi vaihtoehto näistä kuitenkin on yliluonnollinen ilmiö. Sinulle ei käynyt kuinkaan. Se on pääasia. Jos tapahtuu toiste, puhu ja pyydä, että tämä olento poistuisi paikalta. Sano, ettet halua olla missään tekemisissä henkien kanssa. Erästä tuttavaani seurasi kerran joku, askeleet tuli perässä, mutta ketään ei näkynyt. Hän pyysi olentoa poistumaan, jolloin askeleetkin loppuivat. Tsemppiä.

      • Tirlittan3

        että hänelle on sitten jäänyt samantapainen fiilis noista kummituksista. Että ne ovat pelottavia, mutta ne eivät tule jos niitä vastustaa. En tiedä..

        Minulle kertoi äitini sisko että kun hänen appiukkonsa kuoli, heidän kotiinsa, omaan huoneeseensa niin valot olivat sillä hetkellä sammuneet. Vaikka olin lapsi niin osasin jo tuolloin epäillä :)

        Että jospa täti muistikin väärin ne valot.

        Hän kertoi myös että hautajaispäivänä heille oli jostakin eksynyt tupaan pääsky. Sitä jo hieman ihmettelin sillä tiesin että vaikka he asuivat maaseudulla niin koskaan ei ovia siellä pidetty auki sen enempää kuin kaupungissakaan ovia pidetään auki niin että pääsky kerkiää siitä sisätiloihin.

        Kun aikuisena oma appeni hautajaiset olivat niin perhonen lensi muistotilaisuudessa kauniisti siellä. Minun siskoni puki sen jälkeen kotonaan perhoskuvioiden mekon päälleen ja oli sattunut jännästi että ravintola jossa he poikkesivat matkalla oli myös "perhosvarustettu". Siellä niitä oli ollut viisi perhosta.

        Jäljistä maassa.. asuin kerrankin alivuokralaisena. Pariskunta jolle maksoin vuokraa kertoivat minulle moneen kertaan tosijuttuna että heidän kesämökillään oli ulkoa puuceen edestä lähteneet askeleet, liian isot ihmisen askeleiksi. Ja päättyneet laiturille.

        Sen jälkeen pelkkää tyhjyyttä.


    • toinen ulottuvaisuus

      Jos toisen kerran tulee, sano vain rauhallisesti, että poistu sinne minne kuulut.

      Uskon tarinaasi, luultavasti joku kuollut läheinen.

      • Kaunis mieli

        Siinä vaiheessa, kun ihminen alkaa kommunikoida näkymättömien olentojen kanssa ja puhua itsekseen, ei kyse ole kummituksista vaan skitsofreniasta.

        Useampi kirjoittaja on tässä ketjussa huomauttanut, että käytämme aivoistamme vain murto-osaa ns. tietoiseen ajatteluun. Niinpä. Mitenkäs ne kummitukset ja muut yliluonnolliset asiat sitten sieltä aivoista pääsevät ulos... Aivan... Jospa ne ovat sieltä omista aivoista lähtöisinkin eikä mitään ulkopuolista tekijää olekaan.


    • Humpuukkimestariko

      "Löysin vasaran työkalupakista ja uskalsin tulla ulos makuuhuoneesta"

      En ainakaan minä säilytä makuuhuoneessa työkalupakkia HAH HAH HAH kirjoittelehan vähän uskottavampia loruja seuraavan kerran ;)

      • Kaikilla ei ole niin isoa asuntoa että olisi huone jokaiselle tavaralle. Minulla on ainakin makuuhuone ja ruokailutila samassa tässä kaksiossa, ja kyllä, työkalupakki sängyn viereisessä kaapistossa.

        Eniten minua kiinnostaa vastaus, miten kaverien kengänjäljet erottuivat mahdollisen murtautujan kengänjälijstä (: Vai oliko heidän lähtönsä jälkeen satanut paksu kerros lunta maahan?


      • Jonde_86

        ettei moni usko että työkalupakki voi olla makuuhuoneessa. Mulla ainakin on monta työkalupakkia makuuhuoneessa, penkkiporakone, metallisorvi, puoli autoa, puoli prätkää ja vaikka mitä muuta. Eikä siihen tarvittu yhtään yliluonnollista.


      • soittakaa 112
        Jonde_86 kirjoitti:

        ettei moni usko että työkalupakki voi olla makuuhuoneessa. Mulla ainakin on monta työkalupakkia makuuhuoneessa, penkkiporakone, metallisorvi, puoli autoa, puoli prätkää ja vaikka mitä muuta. Eikä siihen tarvittu yhtään yliluonnollista.

        En minäkään tuota työkalupakkia ihmettele. Pienissä asunnoissa se on usein jossain kaapissa, miksei makkarin vaatekaapissakin, vaikka yleisempi paikka taitaa olla siivouskaappi.

        Mutta sitä ihmettelen jos joku itsellinen naisihminen turvautuu tilanteessa ensimmäisenä vasaraan, eikä tullut mieleen käyttää puhelinta, se lienee useimmilla siinä sängyn vieressä yöpöydällä.


    • Normia

      Kyllähän niitä kummituksia on :) sehän on ihan normaalia...
      Joskus niitä kummituksia näkee tai kuulee... eikä se ole hullua.
      Jos haluat niin voit ottaa selvää onko asunnossa tapahtunut joskus jotain?

    • taas joku sekopää ämmä :(
      Niitä täällä riittää

    • arvaa03
    • Kuin kauhuleffasta.

      Muutimme 2006 uuteen asuntoon. Eräänä iltana katsoin televisiota. Vaimo ja lapset nukkuivat makkarissa, jonka ovelle on olohuoneesta suora näkyvyys(makuuhuoneen ovi oli n.15-20cm raollaan). Istuin sohvalla ja yhtäkkiä näin sivusilmällä liikettä. Käänsin katseeni välittömästi ja näin vanhan muorin menevän makuuhuoneeseen. Minut valtasi kauhun tunne ja ryntäsin makuuhuoneeseen, mutta siellä ei ollut mitään. Vaimo ja lapset nukkuivat rauhallisesti, eikä mikään näyttänyt heitä häiritsevän. En ole nähnyt tätä (kummitusta) sen jälkeen, mutta kuitenkin tapaus tulee aina silloin tällöin mieleen ja aiheuttaa epämiellyttävän tunteen.

      Olen aina yhdistänyt kummittelun vanhoihin rakennuksiin, mutta nyt kyseessä oli aivan uusi talo.

    • 13+13

      Minä en käytä alkoholia. Yhtenä aamuna heräsin klo. 5.00 johonkin outoon tunteeseen tai ritisevään ääneen. Katsoin ulos ikkunasta ja näin että jossain lähistöllä oli kaamea tulipalo. Makuuhuoneen, olohuoneen ikkunoista ja ulko-ovesta kurkistin. Näin liekit jotka lomotti yli puidenlatvojen. Mitään ääniä ei kuulunut ulkoa. Eli tajusin ettei kukaan ole vielä herännyt ja hälyttänyt palokuntaa. Soitin 112.n ja sanoin: "Onko tämä sellainen numero johon voi soittaa kun täällä on jossakin kauhia tulipalo." "On." vastattiin. "Voitko sanoa yhtään missäpäin olet ?" Sanoin koti osoitteeni ja sanoin että laitan kengät jalkaan ja turkin päälle ja ulkoa voin sanoa ehkä tarkemminkin sen alueen tai osoitteen.
      Siis tää on ihan järkyttävää. Olin nukkunut sikeästi. Herännyt poikkeuksellisen aikaisin ja nyt olin soittanut hätäkeskukseen tulipalosta. Yöpaita päällä, turkkipäällä, hakiset jalassa kadulla.
      " Voi anteeksi ! Se onkin, kuu."
      Kuu paistoi ja ääni hätäkeskuksessa sanoi : "Ei se mitään, parempi näin. Hälytys peruttu ja voit mennä takaisin nukkumaan."
      Tässä ei ollut kummitukset kysymyksessä mutta joskus vaan nukkuu kai liian sikeästi ja kun siitä herää niin menee ihan sekaisin.

      • Näin se menee

        Juuri noin se ihmismieli temppuilee. Sinä kuitenkin otit härkää sarvista ja tarkemmalla tutkiskelulla havaitsit mistä oikeati on kyse.

        Mutta kun tuollainen näköharha tulee toisenlaisessa tilanteessa ja pelon vuoksi ei selvitä sitä, niin sitä kutsutaan yliluonnolliseksi ilmiöksi :)

        Itsellänin on myös lukuisia erilaisia omituisia näköhavaintoja, jotka ovat ihan luonnollisia aivojen tekemiä tepposia. Usein niitä tapahtuu pimeässä tai hämärässä, jossa ihmisen silmä toimii hieman kehnosti ja kun siihen lisätään väsymys, niin harhoja alkaa näkyä.


    • Moi!
      Jos kyseessä on vanha talo jossa on ollut paljon asukkaita, niin kyllä noita avaimia on jäänyt palauttamatta joiltakin asukkailta eli se hiippari voi olla myös joku entinen asukas.
      Laita/ vaihda turvalukko asuntoon ja kannattaa varmaan asentaa se turvaketju myös, teen tämän homman yleensä aina kun vaihdan asuntoa. Ei ole pahan hintainen homma mielenrauhasta.

    • hellonation

      tuollainen kyllä taatusti pistää miettimään. et todellakaan ole yksin moisten kokemuksien kanssa. hienoa kuitenkin ettet jäänyt ihmettelemään asiaa vaan ryhdyit tuumasta toimeen - vaikka poliisit eivät sillä tavalla auttaneet, varmennustahan he antoivat.

      vuosi sitten istuin autossa odottamassa, lumisade oli lakannut ja hankia oli jo aikamoisesti.
      oli pimeää ja näin autojen valossa miehen joka katsoi minua kohti ohittaessaan autoa.
      sanoin porukoille joilla vierailimme että hei, kannattaa tsekata menikö tuosta joku vai näinkö ihan väärin. se oli kyllä niin mies ja hattu päässä ja kaikki.
      myöhemmin asukit ilmoittivat että mitään jälkiä hangessa ei näkynyt siitä kohtaa mistä sanoin miehen menneen.

      ja tämä ei ole ainoa kerta jolloin olen pitkään jäänyt ihmettelemään mitä oikein tapahtui, oliko tämä unta vai mitä, ja olenko seonnut. jälkimmäinen se varmaan on, mutta todistaen myös että moisia tapahtumia käy minulle useamminkin joten olen kai altis näkemään mitä ne sitten ovatkaan.

      • etiäinen2010

        Laittoko se soimaan biisin "olen suomalainen"siitä raadiosta?Oletko jokin Klabbin fani?
        Silloinhan se oli just edesmenneen laulajan etiäinen,tuli vaan fanilleen kertomaan etukäteen lähdöstään.
        Kummittelemisiin sano


    • nii oliko kyseessä kerrostalo? sanoit että naapuri valitellut mekkalaa ja lumessa ei näy jälkiä, eli kollaajan olis pitäny jäädä samaan rappuun? naapuri kävi kolistelemassa, valot päälle, radiot päälle, ja mielessään "onko nyt kivaa saatana" ja juoksemalla ulos, takas omaan asuunton, ovi hiljaa kiinni, problem kaput

      • näkyjä-10

        vaan omaan asuntoon.on jossain vaihessa saanut avaimesi
        ja teettänyt itselleen tai oletko joskus"kadottanut"ja teet-
        tänyt uuden avaimen ja kadottamasi avain onkin nyt naapu-
        rilla,kun kerran naapurisi sanoi että kuului mekkalaa.
        Voi hyvät hyssykät, pilailee kanssasi.Ei muuta selitystä paitsi
        ehkä alkoholia liikaa näkee ja kuulee olemattomia tai lääkitys
        tehnyt tepposet ???????


    • -enkuli-

      ne sinun luona olleet kaverit sen lumen yli? Kun kerroit että mitään jälkiä koskemattomassa lumessa ei ollut. Vai oliko satanut uutta lunta niin että kavereiden jalanjäljet oli siksi peittyneet? Mietippäs.

    • Asutko vanhassa vai uudessa talossa? Kannattais ehkä selvittää asunnon historiaa hieman. Mitä ehkä aikaisemmille asukeille on tapahtunut. Mulla oli edellisessä yksiössä joku toinenkin asukas jota en kyllä koskaan nähnyt, kuulin vain äänen. Nainen oli ja tuntui tietävän mun nimenkin. Nyt varmaan ajattelet että hulluhan tuo on, kuullut ääniä päässään. Mutta mulla oli kerran kaverin koira hoidossa viikonloppuna. Oltiin menossa nukkumaan kun kuulin sängyn vierestä tuon naisen äänen joka sanoi "hei". Samantien alkoi koira murista mitä se ei kyllä muuten tehnyt. Kuulin tuon naisen puhetta tosiaan muinakin kertoina. Pari kertaa myös heräsin yöllä ja tuntui kuin joku ois lähtenyt sängyn vierestä salamavauhtia pois. Asunnosta kuului myös outoja ääniä kuin lattiaa ois revitty ja joskus askelia. En koskaan selvittänyt asunnon historiaa enkä valitettavasti tunne nykyistä asukasta että voisin kysellä onko hänellä ollut "kokemuksia".

      • Elämä on

        Ihmiset ovat itsekkäitä, monet jotka ei koe yliluonnollisia asioita eivät niihin myöskään usko. Mielummin uskovat määritelmään "hullu" vaikka eivät ole senkään asian asiantuntijoita. Tuollasen kun kokisi, varmaan luulisi tulevan hulluksi, kuullosti sen verran liian paljon yliluonnolliselta. Itse olen kokenut samankaltaisia asioita, mutta en noin paljoa ja samaan kertaan. Epäilen itsekkin suuresti "tarinan" kertojaa, mutta jos se on yliluonnollista, sen voin sanoa kokemuksien perusteella, jos tuo oli totta se tulee takuulla toistumaan. Mitä enemmän pelkäät sitä enemmän voimaa henget sinusta saa, loppujenlopuks voi oikeesti olla järjenmenetys jos olet liian herkkäihminen.
        Ainakun muuttaa uuten asuntoon, missä ei ole uuden aikaisia lukkoja ja avaimia, niin on mahdollista että joku vieras tulee käymään kylässä.
        En kirjoita tänne ainakaan omista yliluonnollisista kokemuksista, joitain asioita on hyvä pitää salassa jokaisella ihmisellä on salaisuuksia.

        Se joka kirjoitti tänne koko "stoorin" haluaa todennäköisesti kalastella muiden kokemuksia. Suurimmaksi osaksi näitä ihmisiä jotka kokee yliluonnollisia, ei kirjoita näitä juttuja nettipalstoille. Kauhukirjaako lie kokoomassa? Yrittää kai tienata rahansa muiden ihmisten kustannuksella, hieman niitä vähän muokkaillen.

        Jos näinkään ei ole, kannattaa hakeutua psykiatrille. Olet liian herkkä ihminen etkä kestä elämään kuuluvia asioita... outoa muutenkin jos ystäville ei voi kertoa, ystävät on niitä ihmisiä jotka tuntee sinut ja tuskin leimaisivat hulluksi.


      • Tirlittan3
        Elämä on kirjoitti:

        Ihmiset ovat itsekkäitä, monet jotka ei koe yliluonnollisia asioita eivät niihin myöskään usko. Mielummin uskovat määritelmään "hullu" vaikka eivät ole senkään asian asiantuntijoita. Tuollasen kun kokisi, varmaan luulisi tulevan hulluksi, kuullosti sen verran liian paljon yliluonnolliselta. Itse olen kokenut samankaltaisia asioita, mutta en noin paljoa ja samaan kertaan. Epäilen itsekkin suuresti "tarinan" kertojaa, mutta jos se on yliluonnollista, sen voin sanoa kokemuksien perusteella, jos tuo oli totta se tulee takuulla toistumaan. Mitä enemmän pelkäät sitä enemmän voimaa henget sinusta saa, loppujenlopuks voi oikeesti olla järjenmenetys jos olet liian herkkäihminen.
        Ainakun muuttaa uuten asuntoon, missä ei ole uuden aikaisia lukkoja ja avaimia, niin on mahdollista että joku vieras tulee käymään kylässä.
        En kirjoita tänne ainakaan omista yliluonnollisista kokemuksista, joitain asioita on hyvä pitää salassa jokaisella ihmisellä on salaisuuksia.

        Se joka kirjoitti tänne koko "stoorin" haluaa todennäköisesti kalastella muiden kokemuksia. Suurimmaksi osaksi näitä ihmisiä jotka kokee yliluonnollisia, ei kirjoita näitä juttuja nettipalstoille. Kauhukirjaako lie kokoomassa? Yrittää kai tienata rahansa muiden ihmisten kustannuksella, hieman niitä vähän muokkaillen.

        Jos näinkään ei ole, kannattaa hakeutua psykiatrille. Olet liian herkkä ihminen etkä kestä elämään kuuluvia asioita... outoa muutenkin jos ystäville ei voi kertoa, ystävät on niitä ihmisiä jotka tuntee sinut ja tuskin leimaisivat hulluksi.

        Että tuon lajin ihminen.

        Että jos on oikeasti kokenut yliluonnollista niin sitten ei kirjoita siitä nettiin. Koska sinä olet kokenut oikeasti yliluonnollista mutta et kirjoita siitä nettiin.

        Sinä olet siis sitä mieltä että kaikki ei-psykiatria-tarvitsevat ovat juuri samanlaisia kuin sinä.

        Suuruudenhullu.

        "Kauhukirjaako lie kokoamassa?"

        Jos ap tahtoo kalastella muiden kokemuksia niin etkö sinäkin niin tee?

        Koko palstaahan ei olisi edes olemassa jos jokainen täälläei tekisi juuri niin.


      • Öttismönkiäinen
        Elämä on kirjoitti:

        Ihmiset ovat itsekkäitä, monet jotka ei koe yliluonnollisia asioita eivät niihin myöskään usko. Mielummin uskovat määritelmään "hullu" vaikka eivät ole senkään asian asiantuntijoita. Tuollasen kun kokisi, varmaan luulisi tulevan hulluksi, kuullosti sen verran liian paljon yliluonnolliselta. Itse olen kokenut samankaltaisia asioita, mutta en noin paljoa ja samaan kertaan. Epäilen itsekkin suuresti "tarinan" kertojaa, mutta jos se on yliluonnollista, sen voin sanoa kokemuksien perusteella, jos tuo oli totta se tulee takuulla toistumaan. Mitä enemmän pelkäät sitä enemmän voimaa henget sinusta saa, loppujenlopuks voi oikeesti olla järjenmenetys jos olet liian herkkäihminen.
        Ainakun muuttaa uuten asuntoon, missä ei ole uuden aikaisia lukkoja ja avaimia, niin on mahdollista että joku vieras tulee käymään kylässä.
        En kirjoita tänne ainakaan omista yliluonnollisista kokemuksista, joitain asioita on hyvä pitää salassa jokaisella ihmisellä on salaisuuksia.

        Se joka kirjoitti tänne koko "stoorin" haluaa todennäköisesti kalastella muiden kokemuksia. Suurimmaksi osaksi näitä ihmisiä jotka kokee yliluonnollisia, ei kirjoita näitä juttuja nettipalstoille. Kauhukirjaako lie kokoomassa? Yrittää kai tienata rahansa muiden ihmisten kustannuksella, hieman niitä vähän muokkaillen.

        Jos näinkään ei ole, kannattaa hakeutua psykiatrille. Olet liian herkkä ihminen etkä kestä elämään kuuluvia asioita... outoa muutenkin jos ystäville ei voi kertoa, ystävät on niitä ihmisiä jotka tuntee sinut ja tuskin leimaisivat hulluksi.

        Hohhoijaa, hei ihmiset, älkää vaan kirjottako mitään koskaan mihinkään. Se on loppujen lopuksi ihan sama, mitä sanot, niin pieleen menee joka tapauksessa. Aina on joku "asiantuntija" joka tietää kaikesta kaiken ja painaa sinut lyttyyn kuin pannukakun. Näilläkään palstoilla ei voi mitään sanoa, kun heti tulee hirveetä kritiikkiä ja todistelua, kuka onkaan oikeassa. Haloo! Ehkä kyseinen "oudon tilanteen kokenut ihminen" onkin skitsofreenikko. Ehkä se skitsous puhkesi keskellä yötä herättäen jopa naapurin, joka valitti ryminästä. Kas kun poliisitkin päästi sellasen yöllisen mielipuolihullun pelkällä varotuksella eikä tilannu ambulanssia! Koiraankin "tarttui" skitsofrenia, tai oikeastaan toisin päin, koirahan se ensin alkoi haukkua! Ehkä se henkilö tosiaan tuli siis hulluksi, käveli unissaan ja lopuksi vielä sokeutui lumesta kun ei nähnyt jälkiä, vaikka varmaan ne jäljet siellä tietysti oli. Ehkä kaikki muutkin "erikoista kokeneet" ovat siis hulluja. Muuta selitystähän ei ole. Joko hullu tai valehtelija. Eix niin. Kertokaapas viisaat ihmiset, missä menee "hulluuden raja"? Vastauksia vain "asiantuntijoilta", tyhmät älköön vaivautuko! Toivon todella paljon "kummittelua" kaikille älykääpiöille, jotka esittävät fiksuja kommentteja ilman, että edes tietävät mistä puhuvat, kun kokemuksia ei ole. Kannattaisko hankkia niitä ensin ennen ku aukoo naamaansa niille, jotka oikeesti on kokenu jotain "normaalista" poikkeavaa"! Olkoon hulluja tai ei. Eipä ihme, jollei uskalla kertoa kokemuksistaan edes parhaille ystäville, kun jo vierailta saa tällaista palautetta.


      • mieleltään heikkoja
        Öttismönkiäinen kirjoitti:

        Hohhoijaa, hei ihmiset, älkää vaan kirjottako mitään koskaan mihinkään. Se on loppujen lopuksi ihan sama, mitä sanot, niin pieleen menee joka tapauksessa. Aina on joku "asiantuntija" joka tietää kaikesta kaiken ja painaa sinut lyttyyn kuin pannukakun. Näilläkään palstoilla ei voi mitään sanoa, kun heti tulee hirveetä kritiikkiä ja todistelua, kuka onkaan oikeassa. Haloo! Ehkä kyseinen "oudon tilanteen kokenut ihminen" onkin skitsofreenikko. Ehkä se skitsous puhkesi keskellä yötä herättäen jopa naapurin, joka valitti ryminästä. Kas kun poliisitkin päästi sellasen yöllisen mielipuolihullun pelkällä varotuksella eikä tilannu ambulanssia! Koiraankin "tarttui" skitsofrenia, tai oikeastaan toisin päin, koirahan se ensin alkoi haukkua! Ehkä se henkilö tosiaan tuli siis hulluksi, käveli unissaan ja lopuksi vielä sokeutui lumesta kun ei nähnyt jälkiä, vaikka varmaan ne jäljet siellä tietysti oli. Ehkä kaikki muutkin "erikoista kokeneet" ovat siis hulluja. Muuta selitystähän ei ole. Joko hullu tai valehtelija. Eix niin. Kertokaapas viisaat ihmiset, missä menee "hulluuden raja"? Vastauksia vain "asiantuntijoilta", tyhmät älköön vaivautuko! Toivon todella paljon "kummittelua" kaikille älykääpiöille, jotka esittävät fiksuja kommentteja ilman, että edes tietävät mistä puhuvat, kun kokemuksia ei ole. Kannattaisko hankkia niitä ensin ennen ku aukoo naamaansa niille, jotka oikeesti on kokenu jotain "normaalista" poikkeavaa"! Olkoon hulluja tai ei. Eipä ihme, jollei uskalla kertoa kokemuksistaan edes parhaille ystäville, kun jo vierailta saa tällaista palautetta.

        Usko puolet mitä näet, älä mitään mitä kuulet.

        Kaikkeen löytyy luonnollinen selitys ja vaikka ei löydykkään, niin sellainen on olemassa.

        Se on käsittämätöntä että kummitukset ilmestyy aina piemeässä, silloin kun on yksin ja yleensä vielä yöllä kun on väsynyt. Mutta omituisinta on se että kummitukset antaa merkkejä itsestään vain sellaisille jotka uskoo niihin.

        Miksi tähän minun selkäni taakse ei voisi juuri nyt tulla kummitus paiskomaan ovea ja vaihtelemaan radioon kanavia?!?!


    • Koirat vaistoavat erittäin helposti yliluonnollisen, joten voi olla, että kämpässäsi oli kummitus. Ehkä edellisten asukkaiden jäljeltä? Aaveet harvoin haluavat pahaa jollei anna aihetta niille.

    • haamukin

      mene aamulla mielenterveystoimistoon pikaisesti

    • Tervejärkinen

      olen lomilla. Ihan kiva mesta toi varsinainen olinpaikka, jossa saa lääkkeitä ja sidotaan välillä sänkyyn kiinni! Etkö sinä ottanutkaan nitä lääkeitä, joita meille määrättiin? Kyllä minunkin kotona käy välillä outoja hiippareita: niillä on siniset virkapuvut ja pillit autonsa katolla. Ja taas ne soittavat valkotakkiset hakemaan mua, vaikka lomaa on vielä jäljellä, vielä on kesää jäljellä...vielä voit löytää ystävän, henkiolennon tään...voi kun mä laulan ja tanssin.. ja taas ne vie mut... apua!!!!

    • karijuha

      Naapurin nainen hirtti itsensä 70-luvulla latoon käytössä olleeseen vessaan. Noin 10 vuotta myöhemmin talon vuokralainen kyseli, että onko joku hirttänyt itsensä vessaan kun hän näki hahmon virittävän köyttä kattoparruun. Että sillä lailla

    • karijuha

      Naapurin nainen hirtti itsensä 70-luvulla latoon käytössä olleeseen vessaan. Noin 10 vuotta myöhemmin talon vuokralainen kyseli, että onko joku hirttänyt itsensä vessaan kun hän näki hahmon virittävän köyttä kattoparruun. Että sillä lailla

      • Iravaa

        Nyt Jeesus-ihmiset nokka suikemmalle. Jos on jumalatkin olemassa niin miksei sitten henkiä ? Pöh ja prkl.

        Yliluonnolliseltahan tuo kuulostaa, enkä usko että yksikään unissakävelijä jättäisi heräämättä sellaseen meteliin .. ?! Itse oon aika pitkälti realisti, mutta itellekin sattunut semmoisia pikkujuttuja, mitä ei ihan noin vaan selitetä. Esim parvekkeen ovi paiskautu semmosella voimalla auki että oli melkeen vetelät housuissa. Ihmeelliseks tämän tekee se, ettei ollut tuulen inahdustakaan, saatikka läpivetoa ja olin itse pistänyt hetkeä ennen kyseisen oven LUKKOON asti.
        Toinen kerta katsoin samaiselta parvekkeelta, että olin unohtanut valot päälle autoon. Menin sammuttamaan niitä ja pääsin auton viereen niin valot eivät olleet enää päällä. Kummastelin asiaa ja menin taas parvekkeelle tupakalle. TAAS olivat valot päällä!! Menin uudestaan autolle, RADIO SOI mutta valot olivat pois!! Sammutin radion ja juoksin sisälle. Kyllä sillonkin hikitippa vieri poskelle.
        Sinuna yrittäisin unohtaa koko illan, tai sitten muistella pienellä jännityksellä ;)


    • Uhvo tullee

      Mulla on asunut pitkään Marssilaisia alivuokralaisena. Käydään yöllä joskus lentämässä Ufojen kanssa.
      Joskus on ollut kylässä myös Saturnuksesta porukkaa, mutta ne on aika juntteja. Röyhtelevät ja piereskelevät.

    • Raaka-eki

      Ihan huuhaa juttuja tollaset kummitukset.. Jos uskoo kummituksiin=uskoo sieluun=uskoo jumalaan=uskoo satuihin. Ja jos oikeesti uskoo kummituksiin niin ei kannata laittaa kameraa pyörimään yöks, näittehän mitenkä paranormal activityssä kävi! :)

    • NightTerror

      http://en.wikipedia.org/wiki/Night_terror

      Olisko ton tyylinen mutta aikuisella. Itse näen jos jonkinlaisia juttuja öisin. ei siis unia vaan iha selkäesti olen hereillä ja näen valoa toisessa huoneessa ja kuulen sieltä karmeaa huutoa. Ei siellä ikinä mitään ole ollut.. Aika jänniä oikeastaan. Jopa vähä pelottavaa, mutta tiedän että jos yöllä herään johonkin hirveään se ei ole totta, ja näin ollen en pelkää sillä hetkellä. Outoa että juuri herättyäni tajuan että tämä on taas tätä, mutta silti se ei lopu heti vaan jatkuu aina aikansa.

      • ohhohhoijaa

        tuohon olisi sanoa ajatuksena tai ääneen rauhallisesti: en halua olla missään tekemisissä yliluonnollisten asioiden kanssa, jolloin ne voi poistua omasta päästä tai oikeasta elämästä kummassa ne ovatkin.
        tosin tämä oli kyllä taatusti trolli kun ei alottajasta enää kuulunut ja kaverien jäljistä ei tietoa myöskään.


      • usko83
        ohhohhoijaa kirjoitti:

        tuohon olisi sanoa ajatuksena tai ääneen rauhallisesti: en halua olla missään tekemisissä yliluonnollisten asioiden kanssa, jolloin ne voi poistua omasta päästä tai oikeasta elämästä kummassa ne ovatkin.
        tosin tämä oli kyllä taatusti trolli kun ei alottajasta enää kuulunut ja kaverien jäljistä ei tietoa myöskään.

        Luin jostakin,että salvian polttaminen ajaa pois henget...Usko Jumalaan ja avun pyytäminen on auttanut minua eniten. Olen pienestä pitäen herkistynyt tuntemaan näitä asioita, uskon kuitenkin, että meitä autetaan kunhan pyydämme vain. Sisäinen intuitio on meillä kaikilla, sitä kannattaa kuunnella...ja eikä näitä asioita kannata järjellä selittää..siihen pitää vaan uskoa...että jos maailmassa on niin paljon pahuutta löytyy myös sitä hyvyyttä..Ja sinulle, joka koit tuon, kerro asiasta ystävällesi, se auttaa myös. Vaikka selviäisikin, että jos joku on tehnyt pilaa, voitte pohtia asiaa yhdessä.


    • Tollo mikä tollo oot

      Haamuja tai kummituksia ei oo olemassa. Josko ois joku sinun kaveri jääny kotiis ::)

      • huuhuhhhaaaa

        kirjoittaja kertoo ottaneensa vasaran makuuhuoneessa köteen ennenkuin uskalsi tulla ulos sieltä...haloo kuinka moni lukija tätä lukiessaan muistaa että onhan mullakin vasara makuuhuoneessa,,,juu juu


      • Tutkija Pertti P.
        huuhuhhhaaaa kirjoitti:

        kirjoittaja kertoo ottaneensa vasaran makuuhuoneessa köteen ennenkuin uskalsi tulla ulos sieltä...haloo kuinka moni lukija tätä lukiessaan muistaa että onhan mullakin vasara makuuhuoneessa,,,juu juu

        aikaa,olen huomannut niiden varsin tiheän esiintymisen varsinkin uudellamaalla ja myös lapin läänistä on runsasta havaintomateriaalia henkien läsnäolosta.Onneksemme ne eivät kykene tekemään ihmiselle muuta kuin pientä pelotetta,esim.esineiden siirtelyä,kolistelua,erikoisten äänien päästelyä yms.muodossa.

        Ei siis ole syytä huoleen.


    • keksitty tai harha

      Minä veikkaan että keksit koko jutu, siis meitä varten, mitään ei oikeasti tapahtunut. Tai sitten olet nähnyt harhoja. Mitä aineita olet käyttäny?

      Itse olisin soittanut häkeen kyllä jo sitä vasaraa etsiessä...

      Oliko kyseessä rivitalo?

      PS. kummituksia ei ole olemassa

    • roskapostiropotti

      ..sekin haamu, kun kerran erään naisen takaovesta johti ulos aivan tuoreet noin 46 numeron jalanjäljet muuten koskemattomassa lumihangessa? Nainen oli ollut yön yksin kotona ja kun mies aamulla saapui töistä, nainen vakuutti, ettei talossa olisi ollut yön aikana ketään muita.....

      • karvainen kummitus

        Kai mies uskoi noin vilpittömän ja vakuuttavan selityksen?


    • Serkulla samanlaisia kokemuksia. Sano vaan rohkeasti kuuluvaan ääneen, että poistu herran nimessä nii kummitukset ainaki lähtee. Mut jos kyseessä tosissaan ei ole kummitus, nii en osaa auttaa. Pärjäile!

    • keljua

      Laita oveen turvaketju, ei tule, jos on joku pelleilijä.
      Tai jotain kolisevaa, johon voi sisään tullessa törmätä.

    • elämä on ikuista

      Olen kaksi kertaa joutunut tilanteeseen jotka kummeksutti. Ensimmäisellä kertaa koin hyvin voimakkaasti hetken aikaa että joku katselee minua, noihin samoihin aikoihin yksi tuttava teki itsemurhan. Toisella kertaa kuulin selvät askelten äänet jotka johtivat ulko-ovelle ja joku meni oven läpi ulos huoneistostamme. On normaalia että nämä aiheuttaa ihmisissä pelkoa. Hyvin monet ihmiset kokee yliluonnollisia, henkivallat ovat todellisia. Nämä eivät ole merkkejä omasta hulluudestakaan. Ihmiset jotka eivät ole itse kokeneet mitään yliluonnollista ovat väärässä jos leimaavat näiden tapahtumien takia hulluksi. Heillä on vajaa ihmiskäsitys joka rajoittuu vain tähän näkyvään elämään.

    • osdfgjhs

      se kummitus löytyy sun omasta päästä

    • HOURAILEVALLE.

      JA MINÄ NÄIN UNTA ETTÄ OLIN JAMES BOND..

    • beelzebup

      Mä olen yrittänyt rukoilla perkelettä monta vuotta saapuvaksi, mutta mitään ei ole kuulunut. Alan jo menettää uskoni koko touhuun.
      Ota Saatana vastaan! Sinut on valittu.

      • kaboom

        Sainpas hyvän skandaalin aikaan
        HahahahahHHAHAHhahaHAHAHHAhhahhaHAHHA.. kaikki ihmiset aivan tosissaan täällä sivulla
        syököön haamu teidän alushousunne!


    • Bööö2

      Sori beibe, mutta poliisit eivät anna varoitusta turhasta hälytyksestä, jos eivät vaan satu löytämään vaaranaiheuttajaa :D:D

      Noo, ensi kerralla parempi stoori sitten, jookos.

    • Sekoamassa?

      Kuukausi vierähtänyt kummallisesta tapahtumasta ja huomasinkin äsken, että juttuni oltiin laitettu oikein etusivulle. Luulin että keskustelu tämän osalta täällä oli jo ohitse, joten siksi en ole ollut kirjoittamassa.

      Tarkentaakseni tapausta niin kyseessä ei ole kerrostalokaksio vaan rivitalokaksio. Kerroin tapahtuneesta ystävälleni parin nukutun hotelliyön jälkeen. Hän vaati minua ja koiraani muuttamaan luokseen jahka tilanne on joltain osin selvitetty. En ole nukkunut yötäkään tapahtuman jälkeen asunnossani, vaan ainoastaan hakenut tärkeimpiä tavaroita ja tutkinut kaverini kanssa jättikö yöllinen vieras mahdollisesti mitään jälkeensä. Mitään ei ole tietääkseni hävinnyt ja tunkeilijasta ei ole edelleenkään aavistustakaan. Mitään erityistä ei kuitenkaan ole tapahtunut tämän jälkeen, mutta silti pelkään vieläkin niin paljon että olen päättänyt joko vuokrata tai myydä asuntoni ja muuttaa uuteen kotiin.

      Menin kertomaan asiasta myös taloyhtiömme talonmiehelle, joka on asunut täällä hyvin pitkään. Kummaksui tapausta ja kertoi ettei hänen tietääkseen ainakaan mitään vastaavaa ole taloyhtiön historiassa tapahtunut, mutta lupasi kysellä jos jollain olisi vastaavia kokemuksia ollut. Ei ainakaan vielä ole ottanut yhteyttä. Yleisavaimesta hän mainitsi, että olisi lähes mahdotonta että joku olisi voinut teettää kopion. Vielä mahdottomampaa on kadota jälkiä jättämättä.

      Kaverin kanssa tultu siihen ratkaisuun että jos kyseessä oli jokin sairas ihminen, niin tämän on täytynyt olla huoneistossani piilossa jo ennen tapahtumaa tai sitten tämä tuli talon katolta oven eteen. Avasi avaimella oven ja lopulta vielä paetessaan nousi jotenkin takaisin katolle tai piiloutui taitavasti takaisin asuntooni niin ettei poliisitkaan tätä löytäneet tarkistaessa asuntoni. Takaisin katolle tämä olisi voinut päästä jos hänellä oli vaikka apuri siellä. Lumet ehti vain harmikseni sulaan liian aikaisin ennen kuin tajusin tarkistaa onko katolla jälkiä.

      Kyllä tässä on jo mieli alkanut uskomaan kummituksiin ja muuhun yliluonnolliseen, mutta ihmettelen vain että miksi juuri minulle tapahtuu tälläistä. Vai olisiko asunto itsessään jotenkin kirottu? Tietääkseni ei kukaan ole asunnossani kuollut.

      Seuraavaksi taidan ottaa yhteyttä entiseen asukkaaseen, jos vaikka hänellä olisi jotain omia kokemuksia. No toivotaan että tapahtumalle saadaan joskus vielä jokin järkevä selitys että saisin viimein mielenrauhan.

      • Bt

        Lisää vettä myllyyn
        Aina vaan paranee


      • miljonääri.

        Järkevä selitys monelle täällä kirjoittajalle on se kun he saavat jostain rahaa, jotta voivat elää.

        Kirjoittajan alku on aivan tavallinen henkien tai hengen vierailu, sillä kuolemaa ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä.


      • -10

        olet sinä itse vai halusitko oikeesti vain mennä kaverisi
        luo "alivuokralaiseksi" onhan se toisen ihmisen hyvätahtoisuutta
        käyttää hyväkseen, tietenkin saat ruuat sun muut ilmaiseksi vai kuinka??
        toiset tekeytyy vaikka miksi etuisuuksien toivossa????


      • 3 avainta

        luin mielenkiinnolla, ja ihmettelin jo miksi et enää ole antanut lisäselvitystä. Jäi vaivaamaan se, että sinulla vain kahdet avaimet. Normaalisti tosiaan niitä on AINA 3 kpl!! Jos olet saanut niitä vain 2, se tarkoitta, että yhdet kappaleet on hukassa tai edellisellä omistajalla. Voisit vaihdattaa lukot ja kokeilla sitten asumista ilman tunkeilijoita. Siis jos sellainen on ollut kysymyksessä. Itse varmaan k.o tilanteessa vaihtaisin asuntoa! Minullakin koira, ja luotan den vaistoihin ja reaktioihin. Hyvää jatkoa!


    • kokemuksia ei kannat

      En ole itse kokenut vastaavaa, mutta hyvin asialliselle ystävälle tapahtui muutamia vuosia sitten vastaavaa. Istuin alas ja mietin, että jos tuontyyppiset ilmiöt ovat olemassa, ja kokemuksen tasollahan niitä ainakin oli, sitten minun täytyy nielaista ylpeyteni ja yrittää poistaa ne myös "henkitasolla". Menin tuohon taloon ja sanoin ääneen: Jeesuksen nimessä käsken kaiken pelottavan häipyä tästä talosta, ja kiitän, että se tapahtuu nyt!
      Sen jälkeen kukaan ei ole kokenut siinä talossa mitään "yliluonnollista". Kannattaa kokeilla, ei ole mitään hävitettävääkään siinä, että kutsuu hyvät voimat taloonsa.

      • läheinen-.-.,-.

        Tavallisesti vierailiat ovat läheisiä sieltä toiselta puolelta, mutta ei aina.


        Suomessa ei näytä olevan tietoa asiasta.


    • lääkkeeekss

      vaihdattaa toiset lääkkeet

    • Kattia kanssa

      taas on huru ukko liikkeellä

      • Henkiä on

        Suomalaisen vakiovastaus on aina: ei ole mitään yliluonnollista!


      • tosikuvesi
        Henkiä on kirjoitti:

        Suomalaisen vakiovastaus on aina: ei ole mitään yliluonnollista!

        hengellisiä juttuja :) omakohtainen kokemus.. tapahtumat johtuvat esim siitä että ihminen tehenyt itsemurhan joskus ja eioo lähteny sen kautta että päivät täynnä vaan omankäden ja sielu ei saa rauhaa ja kummittellee kaverillani oli samanlainen tilanne joku nainen loitsusi sen talon seoli saatanapalvonnanvastakohta eihän he mitään tee eivätkä puhu mut elävät samanlailla ku joskus aikasemmin ku ovat eläneet joten ei syytä pelätä :)


    • Sekoamassa?

      Tarkennukseksi vielä että kun kaverini lähtivät niin lunta satoi, mutta sitä ei vielä paljoa maassa ollut. Tämän vuoksi pihalla ei yöllä näkynyt jäljen jälkeä ja tämä sai minut kauhun valtaan ja odottamaan pihalle poliisien tulemista.

      Huumaavia aineita en käytä ja alkoholiakin rajoitetusti ruokailun yhteydessä tai hyvässä seurassa. Ei ole ennenkään mieleni tepposia tehnyt.

      Työkalupakki tosiaankin oli jäänyt makkariin kun olin laittanut taulua seinälle.

      • nyttulimultaripuli

        heitä se taulu pois, niin henki seuraa sitä.


    • ÄO 146

      Tiedän monia tapauksia vastaavanlaisia. Nämä henkiöt ovat olleet terveitä, täysjärkisiä eivät polta tai juo. On paljon asioita joita järki ei pysty selittämään ja suomalainen ei usko ennen kuin näkee ja kokee. Itselläni on ollut 3 kokemusta, 2 taloissa josta on joku kuollut ja yksi keskellä kirkasta päivää.. töissä. Se että näkee tai kokee jotain yliluonnollista ei välttämättä viittaa huumeisiin tai vikaan korvien välissä. Me ihmiset olemme yksilöitä. Joten unohda ihmisten näsäviisaus ja tutki asiaa mielessäsi... vastaus löytyy sieltä.

    • Reiki-kurssin käynyt

      Siskoni asuu vanhassa omakotitalossa yksin ja eräänä yönä hänen ovikellonsa soi kahdesti, johon hän heräsi, hän katsoi ikkunasta, ja avasi sen jälkeen ovat, koska siellä ei ollut ketään. Oli talvi, ei jälkiä hangessa. Tämän jälkeen hän meni nukkumaan sen enempää säikähtämättä, ihmetteli sitä kuitenkin. Pian kuului WC:stä jokin kolahdus, hän meni katsomaan, mitään ei ollut tippunut lattialle tms. Tämä kaikki tapahtui n. 2 kk hänen miehensä kuoleman jälkeen. Kerrottuaan minulle asian, aluksi minäkin ihmettelin ja vähän pelästyinkin. Vasta viikkojen jälkeen minulle tuli ´tieto´ ja soitin heti siskolleni. Sanoin hänelle, että sehän on ollut Enkeli, joka on tuonut terveisiä edesmenneeltä mieheltäsi ja keroo näin, että kaikki on hyvin: sinulla ei ole mitään pelättävää ja pärjäät kyllä elämässä yksinkin. Nämä asiat ovat vähän tottakai, eri ihmisille erilaisia kokemuksia, mutta juuri tuo valojen tekeminen yms. kertoo, että toisesta elämästä on tuotu sinulle jotain tietoa, joka sinun tulee ymmärtää.

      Itsellenikin on tapahtunut vähän samoin. Olin yhdessä makuuhuoneistamme kun kuulin oikein heleää kellojen soittoa, radio ei ollut auki enkä tiennyt mistä se ääni tuli. Kutsuin mieheni huoneeseen ja hänkin ehti kuulla sitä kaunista soittoa. Sitten se vaan loppui, kerroin siitä eräälle tutulleni, joka uskoo henkimaailmaan, hän sanoi, että olet kuullut ns. sfäärien kellojen soittoa, jota kuulee erittäin harva ihminen. Pakko oli miehenikin todeta se ääni vaikka hän ei usko mihinkään yliluonnolliseen.

      Älä sinäkään pelkää, mene asuntoosi ja anna kaiken tapahtua, sinulle ollaan ehkä tuomassa jotain hyvin arvokasta tietoa, kun vaan osaat ottaa sen vastaan.

      • Jakopäänhihna

        ainakin pattereilla toimiva.. ei oikein kestänyt kylmää. Luonnollinen selitys.


    • Herlokki Solmunen

      Kylläpä olet sadun keksinyt ,eli Sherlock Holmesin poikana voin jo kertomuksesi alusta päätellä että tarinasi on palturia, SYY: Kukaan ei säilytä vasaraa makuuhuoneesaan! Heh ,keksi ensi kerralla jotain vakuuttavampaa! (Esim .vaikka että hangessa oli oudot jäljet vuorotellen pukinsorkan ja epämuodostuneen jalan tekemät !) :)

      • jepjepjep77

        MInulla on työkalupakki makuuhuoneessa. Niin varmasti monella muullakin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulin että joku käyttötavara on sidottuna huonekohtaisesti tiettyyn huoneeseen. Se pitäisi ehdottomasti olla sitten myydessä esillä se tieto. Esim ruuvimeisselin pakkauksessa pitää lukea teksti:Tämä esine on suunniteltu säilytettäväksi vain varastohuoneessa. Jos varastohuonetta ei ole,et voi tätä ostaa.Varastohuoneeksi voidaan muuttaa jokin huone,mutta se ei saa olla makuuhuone,koska kukaan ei säilytä ruuvaria makuuhuoneessa.

        Äly hoi.


      • karvainen kummitus

        Pukinsorkkaa ja epämuodostunutta jalkaa ei kannata käyttää. Kalle Päätalo käytti sitä jo Vikke Nilon seikkailuista kertovassa romaanissaan Viimeinen savotta. Tai jos oikein tarkkoja ollaan niin ei sillä kummituksella ollut epämuodostunutta jalkaa vaan siro naisen jalka, mutta pukinsorkka oli toisen jalan paikalla.

        Niin että sitä ei kuitenkaan kannata käyttää.


    • Beata.

      Todennäköisesti asunnossasi on vieraillut henki, joka on halunnut kiinnittää huomiosi. Asia joka kannattaa pitää mielessä on se, että pelko antaa hengelle lisää valtaa riehumiselle. Ihmisellä on kuitenkin voima ja valinnanvapaus mitä haluaa kokea ja mitä ei. Se on nimeltään tietoisuus, ja kun päätät että et halua kokea vastaavanlaisia kokemuksia, sano se mielessäsi tai vaikka ääneenkin hengelle. Tehokas tapa on myös sanoa "Rakastan sinut Jumalan valoon", ja myös pelotta tarkoittaa sitä. Teet näin hengelle palveluksen ja päästät hänet jatkamaan matkaansa, sinne missä hänen kuuluu olla.
      Ihan käytännössä voit vielä suorittaa erilaisia "puhdistusoperaatioita" tämän jälkeen, kulje esimerkiksi asuntosi läpi käyden jokaisessa nurkassa voimakkaasti taputtaen. Polta esimerkiksi aromaattista rosmariiniöljyä tuoksukynttilöissä, erityisesti pimeimmissä nurkissa. Rukoileminen ja vaikkapa ihan vain isämeidän -rukous kulkien asunnon läpi voi myös auttaa. Ota ystävä mukaan, ellet uskalla yksin. Muista aina, että sinulla on määräntävalta siitä, että haluat olla asunnossasi rauhassa.
      Aikaisemmin mainitsemani puhdisturituaalit voivat tuntua hulluilta ja typeriltä, mutta ne toimivat kun teet ne vakaa päätös mielessäsi.
      Hyvää jatkoa sinulle!

      • nih_

        Kattokaa leffa Paranormal Activity nii sit vast rupee pelottaaa


      • katon
        nih_ kirjoitti:

        Kattokaa leffa Paranormal Activity nii sit vast rupee pelottaaa

        pittää kattoa


      • Jumalan valoon

        Eivät kummitukset ihmisten henkiä ole. Ne ovat pahoja henkiä, demoneita, jotka matkivat uskottavasti niitä ihmisiä, joita ovat tarkkailleet, kiusanneet tai jopa riivanneet. Erittäin älykkäitä entiteettejä. Niitä ei voi mitenkään rakastaa Jumalan valoon. Ne voi ajaa kyllä pois, mutta tuossa ajamisessakin käy huonosti, jos ei tiedä Jumalansa nimeä eikä ole veren suojaa eli uskossa.


      • 5+12
        nih_ kirjoitti:

        Kattokaa leffa Paranormal Activity nii sit vast rupee pelottaaa

        Maailman surkein leffa. Täysi pettymys. Turhaan hypetetty.


    • selitys oli...

      muutin viime keväänä nykyiseen asuntooni ja hyvin pian muuton jälkeen rupesin ihmettelemään kun mm. kirjahyllyn alakaapin ovet olinat hieman auki ,vaikken ollut käynyt koko kaapeilla ja samoin isojebn vaatekappien ovet olivat myös raollaan...mietin pääni puhki ,että onko joku kuollut tähän kämppään ja kummittelee nyt minulle..
      Viimein löytyi kummitus..taas kerran oli jokin ovi raollaan ja minä sitä ihmetellen ääneen kiinni panemaan,niin mikäs hyllyltä hyppäsi : minun kisuliini..siinäpä se kummitus sitten oli oikein vaeltava aave :)

    • lkjhgfdslkfjdfstew

      hyvin keksitty tarina..

      • ---

        Minä uskon kummituksiin mutta kannattaisi miettiä seuraavia asioita:

        1. Jos asut kerrostalossa,onko varmaa ettei tyyppi mennyt muihin kerroksiin piiloon kun ulkona ei ollut jälkiä? En toki lukenut koko viestiketjua niin en tiedä missä asut..

        2. Meille "murtautui" kerran asunnon edellinen asukas joka oli pitänyt avaimen itsellään (vanhan mallinen abloy avain joita pystyy teettämään helposti lisää) ja luuli ettei ketään ole kotona,mutta minäpäs olin ja kuulin kun ovi aukesi ja menin katsomaan niin lähti karkuun.Ilmoitimme poliisille ja vaihdoimme lukot.

        3. Itse kerran heräsin siihen että stereot menivät päälle,en tiedä miksi mutta uskoisin että joku oikosulku..Jos siellä on ollut joku murtovaras niin hän on saattanut yrittää varastaa stereot ja jotenkin vahingossa laittanut ne päälle.

        4. Tiesikö kukaan missä pidät vara-avainta? Jos oli jonkun tutun pila niin avaimen etsimisestä tuskin jää jälkiä.

        5. Saatoit kävellä unissasi ja laittaa musiikin ja valot päälle ja mennä takaisin sänkyyn ja havahtua vasta sitten hereille. Itsekin kerran heräsin kun asunnossa oli kaikki valot päällä ja vähän säikähdin,mutta myöhemmin olen kuullut mieheltäni että hän on tehnyt sellaisen havainnon että jos minä olen juonut vähääkään alkoholipitoisia juomia (siis ei tarvi olla edes kännissä) niin nukun joskus tosi levottomasti ja saatan lähteä kävelemään unissani ja esim. siirrellä tavaroita mutta jos minulle yrittää puhua tai ottaa kontaktia niin huomaa että selvästi olen unessa,ja aamulla en tiedä mitään.Tätä toki tapahtuu tosi harvoin,ehkä kerran vuodessa.Jos en olisi kuullut toiselta ihmiseltä tuollaista niin itsekkin varmaan laittaisin kummitusten syyksi.Itse en omista koiraa mutta tiedän että koira kyllä huomaa jos omistaja käyttäytyy oudosti esim.kävellessään unissaan ja alkaa ulisemaan.

        6. Sitä en tiedä miksi olet kuullut askeleita ja muita ääniä,ellei siellä ole todella ollut joku tai sitten olet ollut sen verran unessa että olet kuullut omiasi.

        Ja toki uskon myös että se on voinut olla kummitus koska itselleni on myös tapahtunut muutamia yliluonnollisia asioita.


    • mikki hiiiri

      Ei noita tartte pelätä. ei se oo ko joku saakelin hinuri, joka on ottanu pari bagardi kolaa ja läheteny ettii jännitystä. ei tarttee pelätä ei kummituksii oo olemassa ko se on todistettu monta kertaa. mei mökillä on murhattu 2 tyyppii ja siel ei kummittele. yhtää. ei sun tarttee pelätä. nuku yös rauhassa.

      • joku roti

        Tälläiset kirjoitukset pitäisi lailla kieltää näillä palstoilla. On paljon herkkähermoisia ja herkkiä ihmisiä, joille tallaiset tarinat eivät sovi. Tulee pelkoja, mielenterveysongelmia ym. Täällä tämä on melko vapaata riistaa luettavaksi, entäs lapset? Totta on, että uskossa oleva, Jeesukseen turvaava ei näistä paljon hätkähdä, on totta ett henkivaltoja on olemassa, mutta sittenkin sopimaton aihe näille palstoille. Ihan vaan hyvien tapojen vuoksi. Liikaa ja tarpeeksi tulee tuollaista saastaksi nimitettyä jo muutenkin ym. pahuutta. On paljon yksinasuvia, jotka varmasti lukee tämän ja alkaa pelkäämään.


      • mr.troll
        joku roti kirjoitti:

        Tälläiset kirjoitukset pitäisi lailla kieltää näillä palstoilla. On paljon herkkähermoisia ja herkkiä ihmisiä, joille tallaiset tarinat eivät sovi. Tulee pelkoja, mielenterveysongelmia ym. Täällä tämä on melko vapaata riistaa luettavaksi, entäs lapset? Totta on, että uskossa oleva, Jeesukseen turvaava ei näistä paljon hätkähdä, on totta ett henkivaltoja on olemassa, mutta sittenkin sopimaton aihe näille palstoille. Ihan vaan hyvien tapojen vuoksi. Liikaa ja tarpeeksi tulee tuollaista saastaksi nimitettyä jo muutenkin ym. pahuutta. On paljon yksinasuvia, jotka varmasti lukee tämän ja alkaa pelkäämään.

        Suomi24 tietää että nämä huuhaa-kummitusjutut aiheuttaa satojen viestien keskustelun ja pitää näitä paskajuttujaan päiväkausia etusivulla. Olis tuos ajankohtaisempiakin aiheita..

        Enemmän keskustelijoita = enemmän rahaa suomi24:lle.


    • velmukelmu56

      Itse asun vanhassa kivitalossa. Olohuoneesta kuuluu joka kerta kun menen viereiseen huoneeseen nukkumaan naksahduksia ja parin askeleen ääni,tai olohuoneen pöydällä olevat paperit kahisevat. Kestää hetken ja sitten rauhoittuu.Koen sen ärsyttävänä,ja olen rynnännyt sinne pari kertaa että nyt turpa kiinni.En koe sitä pelottavana.

      Televisiotason ja olohuoneen pöydän välissä on metrin levyinen käytävä ikään kuin. Siihen lattialle laitoin peltisen rasian. Tällä ei ollut pariin päivään mitään vaikutusta,muuta kuin että varoin astumasta sen päälle,kun kuljin siittä nukkumaan valot sammutettuani. Nyt sitten toissayönä kun taas menin sänkyyn ja olohuone jäi pimeäksi tavaomaiset rahinat alkoivat ja samantein peltirasian kansi päästi äänen.Sellaisen kuin se painuu,ja sitten suoristuu. Itse en siihen ole koskenut ja ketään ei kylässä ole ollut.lemmikkejä ei ole.
      Uhkaavana en tätä koe,koska antaa nukkumisrauhan eikä metelöi muuta kuin silloin kun menen nukkumaan.
      Pidän itseäni realistina ja uskon vasta kun näen. Realistina tiedän kuitenkin sen että emme tiedä vielä oikein mistään mitään. Mieli avoinna. En lähde kertomaan kenellekään että kotonani kummittelee,lähinnä viihdytän itseäni peltirasioilla sun muilla jutuilla. Seuraavaksi vedän siihen narun jossa on kelloja. Katsotaan alkaako helistä.

      • 14 + 12 = ?

        kiitos tästä kertomuksestasi. minulla aikoi olla hiukset pystyssä kun ajattelin: asun yksin kissan ja koiran kanssa, muuttanut vuosisadanvaihteen kivikerrostaloon en liian kauan aikaa sitten. vilkas mielikuvitus, katsellut kauhuleffoja ja jollain lailla uskon, että aaveita ja yliluonnollisia tapahtumia voi olla olemassa. Oli kiva lukea, että joku pystyy suhtautumaan outoihin ääniin noin realistisesti! Kiitos! :)


      • asiaan-.,-.-.
        14 + 12 = ? kirjoitti:

        kiitos tästä kertomuksestasi. minulla aikoi olla hiukset pystyssä kun ajattelin: asun yksin kissan ja koiran kanssa, muuttanut vuosisadanvaihteen kivikerrostaloon en liian kauan aikaa sitten. vilkas mielikuvitus, katsellut kauhuleffoja ja jollain lailla uskon, että aaveita ja yliluonnollisia tapahtumia voi olla olemassa. Oli kiva lukea, että joku pystyy suhtautumaan outoihin ääniin noin realistisesti! Kiitos! :)

        Asumisen paikka ei ole ilmiölle mikään kohde sinänsä voi olla aivan uudessa asunnossa, kysymys on vain kuinka avoin tai avoimia asujat ovat.


      • 11 + 19 = ?
        asiaan-.,-.-. kirjoitti:

        Asumisen paikka ei ole ilmiölle mikään kohde sinänsä voi olla aivan uudessa asunnossa, kysymys on vain kuinka avoin tai avoimia asujat ovat.

        siis ei liity asuntoon aikä paikkaan? nytkö pitää pelätä, että väkivalloin kuolleet ystävät ja sukulaiset tulevat nurkiin vaatimaan apua siihen, kun heidät täältä joku vasten tahtoaan vei?


    • Outoja tapahtuu...

      Ystävälläni on KARMEITA kokemuksia yliluonnolisista tapauksista.. Hän oli nuoroodessa masentunut ja viilteli itseään, silloin tapahtui todella ihmeellisiä asoita. Hän kertoi asiasta eräälle uskovaiselle tuttavallee ja hän käski ruloilla ääneen: "Minulla on vain yksi jumala, taivaan isä. Joten mene pois." ja kaikki hänen oudot kokemuksensa loppuivat.

      • epänormaali-normaali

        Ei poistumiseen mitään pappia tarvita, sen voi tehdä myös itse. Tuntuu oudolta kun asiaa ei ymmärretä. Ruotsissa on tästä ollut jo hyvin kauan TV ohjelma, myös ohjelmaa filmatessa on ollut tapahtumia.


    • auttaja

      kumituksia on olemassa ja ne liikkuu yöllä. tuommosia on sattunut monia tapauksia niin turhaan noi muut väittää vastaan. laita kameroita huomaamattomaan paikkaan taloosi niinkuin paranormal activity elokuvassa jos epäilet että talossa on kummitus (kato aamulla mitä on tapahtunut) ja se ratkeaa siinä.mutta jos kamerat on rikkoutunu tai hävinny ota hatkat ja heti!

      • parnormaali

        levitä jauhoja kämppäs lattioille.. eikös kummituksista kuitenkin jää jalanjäljet?


    • kumparit,samparit,pi
    • kaikkee sitä kuulee

      Mutta kerron tosi tapauksen jonkin vuoden takaa. Työkaverillani ja hänen reumasairaalla miehellään oli pelottava kokemus. Keskellä yötä ovi avattiin, ja joku tuli kahinasta päätellen sisään, sitten kuului kiroilua ja yöllinen vieras poistui asunnosta. Eteinen haisi alkoholilta yöllisen vieraan jälkeen. Lukkojen vaihtohan siinä oli edessä, mutta päättelivät aika järkevästi, että entinen asukas oli baarireissulla erehtynyt osoitteesta. Aikamoinen alkoholidementia tosin vieraalla, koska muutosta oli kulunut reilut kaksi vuotta.

    • rauhoitu, älä pelkää

      Koettu on kaikenlaista, nykyisessäkin asunnossa liikuu joku, askeleita, parerin rapistelua joskus kuulostaa kuin astioita putoasi,koirani usein reagoivat ääniin nostamalla päätään/haukkumalla, ja juoksemalla olohuoneeseen,koirat nukkuvat vieressäni samassa sängyssä, siis tätä tapahtuu iltaisin ja öisin,silloin tällöin,en ole alkon enkä muidenkaan tuotteiden vaikutuksessa,terveeksi todettu! en halua puhua haamuista enkä aaveista, mielestäni ovat sieluja jotka eivät vielä ole löytäneet rauhaa ja paikkaa itselleen ja etsivät sitä edelleen, kerran (tämä vain yksi monista kerroista), ollessani kyläilemässä sukulaisten luona, talo toista sataa vuotta vanha, menin ulko-oven eteen kuistille tupakalle, eteeni tuli,oletan että oli mies, päällä musta takki ja vanhanaikainen karvalakki päässä,katseli minua,olimme kasvotusten,mutta kasvoja näkynyt ei näkynyt, katsoin häntä ja sanoin "mene pois sinne mistä olet tullut" ja hän hävisi! ei kannata pelätä!

    • qw123ew

      työkalupakkihan kuuluu jokaisen makuuhuone varustukseen joten sanoisin että täyttä paskaa.

      • pikkukämppä .

        takertuu tuohon vasaraan? Kyllä ihmisillä voi olla vaikka mitä esineitä vaikka missä huoneessa.
        Syistä että:
        - asunto on pieni
        - on juuri tarvinnut sitä makkarissa eikä saamattomuuttaan oo vienyt vasaraa takaisin sinne minne se "kuuluu" (minne se muuten edes kuuluu...?)
        - ainoa sille sopiva säilytyskomero on makkarissa
        - tai sitten vaan on epäsiisti ihminen jolla tavarat lojuu pitkin huushollia.

        Itselläni on esim osa astioista makkarissa, koska ne ei mahdu kaikki keittiön kaappeihin eikä mulla ole vitriiniä tms olkkarissa..
        Makkarissa taasen on isohko lipasto jonne ne sopii, joten pienessä asunnossa joutuu vähän sijoittamaan hassusti esineitä.

        On mulla esim. tikkaat sängyn alla, koska ei ne mahdu mihinkään komeroon tai kaappiin ja ei niitä häkkikellariinkaan viitsi viedä, jos vaikka keskellä yötä loppuu palovaroittimesta patteri.
        Ja muutenkin niitä tarvii harvase päivä.


      • karvainen kummitus
        pikkukämppä . kirjoitti:

        takertuu tuohon vasaraan? Kyllä ihmisillä voi olla vaikka mitä esineitä vaikka missä huoneessa.
        Syistä että:
        - asunto on pieni
        - on juuri tarvinnut sitä makkarissa eikä saamattomuuttaan oo vienyt vasaraa takaisin sinne minne se "kuuluu" (minne se muuten edes kuuluu...?)
        - ainoa sille sopiva säilytyskomero on makkarissa
        - tai sitten vaan on epäsiisti ihminen jolla tavarat lojuu pitkin huushollia.

        Itselläni on esim osa astioista makkarissa, koska ne ei mahdu kaikki keittiön kaappeihin eikä mulla ole vitriiniä tms olkkarissa..
        Makkarissa taasen on isohko lipasto jonne ne sopii, joten pienessä asunnossa joutuu vähän sijoittamaan hassusti esineitä.

        On mulla esim. tikkaat sängyn alla, koska ei ne mahdu mihinkään komeroon tai kaappiin ja ei niitä häkkikellariinkaan viitsi viedä, jos vaikka keskellä yötä loppuu palovaroittimesta patteri.
        Ja muutenkin niitä tarvii harvase päivä.

        On mullakin kuminen morsian sängyn alla. Barbara nimeltään.


      • =24
        pikkukämppä . kirjoitti:

        takertuu tuohon vasaraan? Kyllä ihmisillä voi olla vaikka mitä esineitä vaikka missä huoneessa.
        Syistä että:
        - asunto on pieni
        - on juuri tarvinnut sitä makkarissa eikä saamattomuuttaan oo vienyt vasaraa takaisin sinne minne se "kuuluu" (minne se muuten edes kuuluu...?)
        - ainoa sille sopiva säilytyskomero on makkarissa
        - tai sitten vaan on epäsiisti ihminen jolla tavarat lojuu pitkin huushollia.

        Itselläni on esim osa astioista makkarissa, koska ne ei mahdu kaikki keittiön kaappeihin eikä mulla ole vitriiniä tms olkkarissa..
        Makkarissa taasen on isohko lipasto jonne ne sopii, joten pienessä asunnossa joutuu vähän sijoittamaan hassusti esineitä.

        On mulla esim. tikkaat sängyn alla, koska ei ne mahdu mihinkään komeroon tai kaappiin ja ei niitä häkkikellariinkaan viitsi viedä, jos vaikka keskellä yötä loppuu palovaroittimesta patteri.
        Ja muutenkin niitä tarvii harvase päivä.

        nii no voihan sitä vasaraa käyttää dildon korvikkeena, siinä varmaan syy miksi se löytyy makuuhuoneesta.


      • 19 + 9
        pikkukämppä . kirjoitti:

        takertuu tuohon vasaraan? Kyllä ihmisillä voi olla vaikka mitä esineitä vaikka missä huoneessa.
        Syistä että:
        - asunto on pieni
        - on juuri tarvinnut sitä makkarissa eikä saamattomuuttaan oo vienyt vasaraa takaisin sinne minne se "kuuluu" (minne se muuten edes kuuluu...?)
        - ainoa sille sopiva säilytyskomero on makkarissa
        - tai sitten vaan on epäsiisti ihminen jolla tavarat lojuu pitkin huushollia.

        Itselläni on esim osa astioista makkarissa, koska ne ei mahdu kaikki keittiön kaappeihin eikä mulla ole vitriiniä tms olkkarissa..
        Makkarissa taasen on isohko lipasto jonne ne sopii, joten pienessä asunnossa joutuu vähän sijoittamaan hassusti esineitä.

        On mulla esim. tikkaat sängyn alla, koska ei ne mahdu mihinkään komeroon tai kaappiin ja ei niitä häkkikellariinkaan viitsi viedä, jos vaikka keskellä yötä loppuu palovaroittimesta patteri.
        Ja muutenkin niitä tarvii harvase päivä.

        Minullakin on työkalupakki makuuhuoneessa siivouskomerossa. Tuossa ei ole mielestäni mitään omituista. Edellisessä kämpässä siivouskomero oli eteisessä. Asuntojen pohjaratkaisut vaihtelevat. Jos joku ei ole asiaa vielä ymmärtänyt.


    • ota asioista selvää

      OLIS hyvä tietää mikä juttu se oli.MONI teeettäää lisä avaimia että on sellainen mahdollisuus jos ne on jääneet palauttamatta.

    • YKSI mummo

      MITEN selvisit siitä ois hyvä tietää.

      • 1+1=3

        Voi vittu tääl on mitä ihmeellisimpii skeptisii selityksiä?? henkimaailma on vittu todellakin todellinen ! mun kämpillä kaverin kanssa nähtiin TÄYSIN SELVINPÄIN JA TÄYSIN HEREILLÄ ku kahvikuppi lens mun tuolilta 10cm ilmaan ja paiskautu takas siihen tuolille missä se oliki,vittu et pelästyttiin :) tapahtu siel paljo muutaki mut en jaksa kirjottaa niistä harmi ku en asu enää siel osote on immonkuja 2c25 vantaan päiväkummussa .... ihan vitun sama uskotteko tän... ketjun alottajalla on kyl aika hullu kokemus jos pitää paikkansa??


    • liar liar

      Kertoja muuttaa aikamuotoa kesken kertomuksen:

      menin nukkumaan / sammutin valot

      vrt. päätän soittaa poliisit

      Tämä ei ole tyypillistä jos kertomus on totta ja tulee muistista, eikä näin ollen ole keksittyä.

      BUSTED! sorry :)

      • r+987+

        kotiisi rukoilemaan ja puhdistamaan asunto. Sanoudu monta kertaa ääneen irti kaikesta pimeyden valloista ja töistä. Julista ääneen: Jeesus Kristus on minun Herra ja tämän talon Herra. Pyhitä elämäsi Jeesukselle, rukoile Häntä tulemaan elämääsi. Sanoudu irti kaikesta synnistä. Heitä kotoasi pois kaikki paha materiaali, pahat kirjat, horoskoopit,new age jutut, hevimetallimusiikki, yms. Luovuta asuntosi Kristukselle.Pyydä Jeesukselta suojelua. "Minä annan teille vallan karkoittaa pahoja henkiä" Jeesus sanoi opetuslapsille.
        Luin yhdestä kirjasta että paha henki voi ilmestyä hyvin väkivaltaiselle ihmiselle.
        Hevoset voivat nähdä henkimaailmaan. Myös koirat aistivat.
        Murhatun henki voi jäädä kolistelemaan, jos on haudattu muualle kuin pyhitettyyn kirkkomaahan.
        Jos koiran/eläimen omistaja on ollut sille paha, tuo koira on eläessään kantanut kaunaa omistajaansa kohtaan, ja kun se kuolee, se kauna jää "leijumaan " pahan ihmisen ylle.
        Lähde teos: K.Sarlin (kirkkoherra); Eräs meidän aikamme profeetta. Perustuu 100 v. sitten eläneen profeetta Helena Konttisen elämään, näkyihin, yms tapahtumiin.


    • hullunhauskaa++

      Vaikuttaa siltä että tunkeilija on pelästynyt laittaessa esim vahingossa stereot päälle. Luultavasti kaukosäädin on ollut jossain lojumassa tämän tiellä.

      Olisi erittäin tyhmää jättää kengänjäljet lumeen, joten tunkeutuja on voinut "sipsutella" esim talon reunaa pitkin takapihalle/sivulle ja siltä vaikka aidan yli.

      Järkytys on tietysti suuri, kun huomaa pihan polun olevan täysin tallaamaton. Tarkistitko tarkaan, ettei esim yövieras olisi voinut loikata sivummalle kauemmas, jolloin pimeässä hämärässä ulkovalon valaistuksessa ei ensijälkiä ollut havaittavissa. Aamuun mennessä ne olisivatkin voineet sulaa tunnistamattomiksi.

    • serlokki hölmönen

      Kysymys: Miten pihalla voi olla koskematonta lunta? Sanoit että kavereita kylässä. Lähtivät ilmeisesti asunnolta pois? Lähtivätkö he jälkiä jättämättä?

    • Tarinan kirjoittaja

      Noniin kirjoittamastani tarinasta on kulunut reilu vuosi ja nyt alan ymmärtää paremmin mistä kaikki kummitustarinat on lähtöisin. Pelkästä mielikuvituksesta!

      Kirjoittamani ei siis ollut totta, mutta silti kummitususkovaiset kirjoittivat yli 200 vastausta tarinani jälkeen. Uskokaa jo ettei kummituksia ole olemassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe