Erosin lapseni isästä aikaa sitten. Meillä on yhteishuoltajuus ja lapsi on vuoroviikoin isällään.
Minulla siis ns. lähihuoltajuus.
Meillä on sovittuna että lapsen vaihto suoritetaan asuinpaikkojemme puolivälissä. Nyt lapsen isä on vuoden asunut uuden perheen luona, mutta osoitteen hän pitää ns. kodissaan jossa väittää poikansa kanssa olevan. Poika kyllä kertoo asuvansa isänsä ja tämän uuden perheen kanssa. Isä myös ottaa vaihtoihin mukaan näitä uusia lapsiaan ja vaimoa joiden kanssa ei mukamas asu..
Silti isä ei suostu tuomaan lasta tämän uuden perheen asunnon ja minun asunnon puoliväliin.
Koska hänen osoite on muualla. Näinhän se on sovittuna kyllä. Mutta minun moraaliin tämä ei nyt uppoa?
Siirränkö oman osoitteeni kauemmas ja alan asua siinä kunnassa jossa lapsen vaihto suoritetaan?
Onko tämä nyt reilua?
Toinen vanhempi ei kerro missä lapseni on.
18
2150
Vastaukset
- Uhkarohkeeta toimint
että salaa tehdään kaikkea. Ota selvää, kyllä niitä virastoissa sanotaan ja kerrotaan. Tai jos he asuvat kahta asuntoa jotta saisi tukea enemmän. Se on kusetusta yhteiskuntaa kohtaan.
Mutta sinun kuuluu tietää missälapsen isä asuu, ja missä lapsenne aikaa viettää. Laita mies koville tai mene lastenvalvojan luo, kyllä nuo asiat pitää selvittää, tai sitten niissä on jotain hämärää, joka ei kestä päivänvaloa!- Anonyymi
Ei todellakaan tarvitse jos yhteishuoltajuus. Toiselle vanhemmalle ei tarvitse kertoa missä lapsi on kulloinkin tai ketää tapaa toisen vanhemman luona
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse jos yhteishuoltajuus. Toiselle vanhemmalle ei tarvitse kertoa missä lapsi on kulloinkin tai ketää tapaa toisen vanhemman luona
15 vuotta jo kulunut, lapsi lienee jo aikuinen.
- Parempi katsoa kuin
varma ettei kyse ole siitä että mies asuu viikot asunnossaan mutta viettää vapaa-aikansa, viikonloput ja lomat joilloin tietysti lapsikin isällään on uuden naisystävänsä perheen luona.
Niinhän meilläkin toimittiin yli kaksi vuotta, asuttiin viikot erillään mutta kaikki vapaa-aika oltiin yhdessä, ja oli luontevaa että mies oli minun luonani kun minulla oli isompi asunto, sinne mahtuivat myös hänen lapsensa.
Kannattaa miettiä tarkkaan ennenkuin alkaa syyttelemään, ettei syyttele aiheetta. - samma hääär...
yhteinen lapsenne on vuoroin sinulla ja vuoroin isällä. Siellä missä isä on kirjoilla (osoite), niin sieltä sinun luo puoliväliin matka edelleen. Ei pitäisi tuollainen asia enää kiukuttaa, kuin matkat...Ettei taustalla olisi mustasukkaisuus exää ja uutta perhettä vastaan. Pääasia, että lapsi on isällään, oli siinä sitten uusi perhe jo mukana (vuodenpäivät). Sano vain exälle, että sinä tiedät, että isä on lapsen kanssa uuden perheen luona ja se ok. Jotakin pitää niellä, vaikka vaikeaa se välillä onkin... Sitten kun isä muuttaa virallisesti uuden perheen luo kirjoille, niin sitten matka-asia uusiksi. Nauti omasta ajasta kun lapsi on isällään ja tee omia juttuja...
- --KK--
Aina vedotaan tuohon exän mustasukkaisuuteen..
Minä en ole exästä mustasukkainen,mutta kyllä silti haluan tietää missä lapsi on! En nyt tarkoita minuutilleen,vaan yleensäkin. Eikä minun lapseni isä näe tässä ongelmaa,päinvastoin ilmoittaa ihan vapaaehtoisesti jos tapahtuu muuta kuin kotona oloa,jo pelkästään vaatekassin pakkaamista varten.
Kaikestahan saadaan ongelma aikaiseksi,jos halutaan. Kaikesta saadaan myös aikaiseksi mustasukkainen exä,jos halutaan :D - kauheeta!!! huh huh
ha hyväksyä. On isältä todella lapsellista, pelkoa ja katkeruutta, jos tekee tuolla tavalla! Ei hyvä isä salaa vie lasta naistensa luokse.
Äidin pitää tietää missä lapsi on ja kenen seurassa.
Järkytyin niin paljon, että mietin kuinka paljon lapsi kärsii ja muuttuu moisesta salaamisesta. Kyllä se vaikuttaa lapseen, jos isä toimii tuollatavoin.
Lapsen äidin kuuluu tietää kaikki, ja nähdä paikka missä lapsi oleilee ja kenen seurassa. Itse en ikinä antaisi lasta vieraan luokse vaikka isä olisikin mukana, ellen itse pääsisi mukaan. Olen huolehtiva äiti ja haluan lapselle parasta, joten laittaisin pelin heti poikki jos moista ilmenisi. - haista lehmä paska
kauheeta!!! huh huh kirjoitti:
ha hyväksyä. On isältä todella lapsellista, pelkoa ja katkeruutta, jos tekee tuolla tavalla! Ei hyvä isä salaa vie lasta naistensa luokse.
Järkytyin niin paljon, että mietin kuinka paljon lapsi kärsii ja muuttuu moisesta salaamisesta. Kyllä se vaikuttaa lapseen, jos isä toimii tuollatavoin.
Lapsen äidin kuuluu tietää kaikki, ja nähdä paikka missä lapsi oleilee ja kenen seurassa. Itse en ikinä antaisi lasta vieraan luokse vaikka isä olisikin mukana, ellen itse pääsisi mukaan. Olen huolehtiva äiti ja haluan lapselle parasta, joten laittaisin pelin heti poikki jos moista ilmenisi.BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- amuuuuuuuuuuu
haista lehmä paska kirjoitti:
BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
alkaneet kirjoittelemaan? Vai kolahtiko sinuun noin pahasti?
Kuule äidin oikeus on tietää lapsesta kaikki, ja äidin lupa pitää olla joka asiaan mikä koskee lapsia. Vaikka olet perheetön etkä tiedä mitään perhe elämästä niin itsestään selvää on että lapsen asiat ovat äidille tärkeitä.
. - haista lehmä paska.
amuuuuuuuuuuu kirjoitti:
alkaneet kirjoittelemaan? Vai kolahtiko sinuun noin pahasti?
Kuule äidin oikeus on tietää lapsesta kaikki, ja äidin lupa pitää olla joka asiaan mikä koskee lapsia. Vaikka olet perheetön etkä tiedä mitään perhe elämästä niin itsestään selvää on että lapsen asiat ovat äidille tärkeitä.
.BLAAAAAAAAAAAA
- samma häe också
--KK-- kirjoitti:
Aina vedotaan tuohon exän mustasukkaisuuteen..
Minä en ole exästä mustasukkainen,mutta kyllä silti haluan tietää missä lapsi on! En nyt tarkoita minuutilleen,vaan yleensäkin. Eikä minun lapseni isä näe tässä ongelmaa,päinvastoin ilmoittaa ihan vapaaehtoisesti jos tapahtuu muuta kuin kotona oloa,jo pelkästään vaatekassin pakkaamista varten.
Kaikestahan saadaan ongelma aikaiseksi,jos halutaan. Kaikesta saadaan myös aikaiseksi mustasukkainen exä,jos halutaan :Dettet ole mustis. Mutta exäsi on jo vuoden seurustellut/asunut uuden naisystävän kanssa ja varmaan jo tiedät, että kun lapsesi on isällään niin kaikki on ok. Isä on varmasti yhtä hyvä vanhempi kuin äitikin.
Itse olen kyllä käynyt exän ja uuden vaimon luona ja tiedän millainen toinen koti lapsilla on. Ja lapset osaavat itsekin kertoa. - tulitko ajatelleeksi
Lapsen äidin kuuluu tietää kaikki, ja nähdä paikka missä lapsi oleilee ja kenen seurassa. Itse en ikinä antaisi lasta vieraan luokse vaikka isä olisikin mukana, ellen itse pääsisi mukaan. Olen huolehtiva äiti ja haluan lapselle parasta, joten laittaisin pelin heti poikki jos moista ilmenisi.On äidiltä todella lapsellista, pelkoa ja katkeruutta, jos tekee tuolla tavalla! Ei hyvä äiti salaa vie lasta miestensä luokse.
Isän pitää tietää missä lapsi on ja kenen seurassa.
Järkytyin niin paljon, että mietin kuinka paljon lapsi kärsii ja muuttuu moisesta salaamisesta. Kyllä se vaikuttaa lapseen, jos äiti toimii tuollatavoin.
Lapsen isän kuuluu tietää kaikki, ja nähdä paikka missä lapsi oleilee ja kenen seurassa. Itse en ikinä antaisi lasta vieraan luokse vaikka äiti olisikin mukana, ellen itse pääsisi mukaan. Olen huolehtiva isä ja haluan lapselle parasta, joten laittaisin pelin heti poikki jos moista ilmenisi. - Anonyymi
Lapsen äidin kuuluu tietää kaikki, ja nähdä paikka missä lapsi oleilee ja kenen seurassa. Itse en ikinä antaisi lasta vieraan luokse vaikka isä olisikin mukana, ellen itse pääsisi mukaan. Olen huolehtiva äiti ja haluan lapselle parasta, joten laittaisin pelin heti poikki jos moista ilmenisi.Se ei ole sinun päätettävissä millään tavalla
- ota ihmeessä selvää
kirjoitusta, että onko mies henkisesti sairas tai hänellä on suuri salaisuus jota ei kestä päivänvaloa, vai mikä on niin paha asia, että tekee noin?
Sun kannattaa ehdottomasti ottaa selvää, olethan lapsen äiti ja tietysti hyvin huolissasi.
Ihan puistattaa kun ajattelee...ei tuo nyt kovin terveen ihmisen tuóuhulta vaikuta.
Jos sillä se uusi nainen pakottaa toimimaan noin, niin luulisi miehen puuttuvan tilanteeseen, tai sitten miestä on uhkailtu.
Epäilyttävää tomintaa ihan totta. Pelottavaakin.
Puutu ihmeessä tilanteeseen, ja aja perässä jotta saat selville millasessa paikassa lapsesi on. Se on sun oikeutesi.
Kai siellä uudessa kodissa kaikki ei ole hyvin, jos monen kilometrin päässä pitää lapsi antaa... huh sentään...voitko kysyä lapselta, vai onko hänetkin pakotettu sanomaan tietyt sanat tai laitettu lause suuhun???- isälläkin on oikeus
HOITOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
- Pitää ottaa selvää
isälläkin on oikeus kirjoitti:
HOITOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
Kyllä mies on henkisesti sairas tai piilottelee asuinolojaan tai sitä uutta naista häpee. Joitain tosi pimeetä on jos ei hänen koti kestä päivävaloo.
- lissu on ääliö
Pitää ottaa selvää kirjoitti:
Kyllä mies on henkisesti sairas tai piilottelee asuinolojaan tai sitä uutta naista häpee. Joitain tosi pimeetä on jos ei hänen koti kestä päivävaloo.
BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- se varsinainen
on ongelma?
Se, että mies ei suostu vaihtamaan lapsen "luovutuspaikkaa" vai se, että hänellä on uusi vaimo?
(ja jos tosiaan hän on VAIMO, olisi kummallista, jos eivät asuisikaan yhdessä...)
Ymmärrän tuohtumuksesi, jos uuden asuinpaikan ja sinun kodin puolimatka on huomattavasti lähempänä sinua, kuin tuo alkuperäinen tapaamispaikka? Ja mies kiusallaan ei suostu sitä vaihtamaan?
Mutta muuten, ei kai poika mitään joudu salailemaan, kun kerran kertoo asuvansa isänsä uuden vaimon ja tämä perheen kanssa?!
Toki vähän kummallista, ettei mies sitä myönnä... luulisi uutta vaimoakin vähän ihmetyttävän, kun tuolla lailla häpeillään häntä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818