Ylioppilas aikuislukiossa?

fghjghjgh

Onko ketään, kuka olisi ylioppilaaksi valmistumisen jälkeen (tavallisesta lukiosta) mennyt aikuislukioon? Itselläni tilanne on se, että yo-todistukseni on melko huono, joten haluaisin nostaa arvosanoja ja sitä kautta hakeutua korkea-asteelle opiskelemaan...Kannattaako ja kuinka paljon yksittäiset kurssit maksavat suunnilleen? Kiitollinen vastauksista!

3

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanslisti tietää

Kysy aikuislukiosi kanslistilta. Veikkaan, että opintojaksokohtainen hinta on 15-20 €/kurssi. Omaa kokemusta ei ole hintojen takia.

• Elämä on oppimista

Esimerkiksi Eiran aikuislukiossa Helsingissä maksaa lukuvuosi 80euroa.
        Lahden aikuislukiossa opiskelu on ilmaista JOS ei opiskele samaanaikaan toisessa oppilaitoksessa.
        Olen itse opiskellut Eirassa YO-tutkinnon ja tulen varmasti vielä korottamaan arvosanoja sekä kertaamaan tärkeitä kursseja pääsykokeita varten. Lisäksi kielten monipuolinen tarjonta innostaa opislemaan uusia kieliä ja vahvistamaan esim. Ruotsia ja Englantia.
        Eirassa maksu täytyy hoitaa ennen kursseille ilmoittautumista, mutta sen jälkeen saakin sitten valita kursseja niin paljon kuin huvittaa ja intoa riittää. Ja kursseja kyllä riittää!
        Kysymykseesti, että kannattaako: No se on sinusta itsestäsi kiinni kuinka paljon haluat opiskella. Jos opiskelu ei meinaa maistua niin paljon kuin voisi, ei silloin kannata opiskella. Kyllä ne lukionkin asiat vaativat panostusta, että menevät päähän ja jos ei kiinnosta niin mitään ei kyllä opikaan vaikka tunneilla mukana olisikin. Jos opiskelu intoa yllin kyllin kuitenkin riittää niin sinne vain opiskelemaan.

• Opex

Minä opiskelen nyt yliopistossa. Olen ajatellut valmistumiseni jälkeen mennä aikuislukioon, koska yo-kirjoituksissa sain englannista hylätyn. Vaikka olenkin suorittanut yliopiston pakolliset englannin kurssit, kielitaitoni on edelleen heikko. Lisäksi ajattelin täydentää tutkintoani B3-kielillä. :)

Aikuislukio-opintojen hinnat vaihtelevat paljon. Tiedän erään aikuislukion, joka on kokonaan maksuton (pl. kirjat).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      63
      3204
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2437
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2150
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1790
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1397
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81