Mihin lukioon?

maryy

Pitäis päättää että mihin lukioon haluaisin mennä niin että voisitteko kertoa kokemuksii yms. Helsingin lukioista. Haluaisin tietää esim. millasii ihmisii, yhteishenki, opetus/opettajat, keskiarvo, onko hyvii bileitä jne. Oisin todella kiitollinen jos auttaisitte mua tässä asiassa. Ei oo välii mistä lukiosta kerrotte mut haluaisin tietää ainaki Alppilasta, Vuosaaresta ja Itäkeskuksesta. Kiitos kaikille jotka vaivautuu jotain vastaamaan.

9

5387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.....

Alppila
      - Keskiarvo sisäänpääsyyn on joku 8
      - Näyttää sisäoppilaitokselta ulkooltapäin, sisäältäkään ei ole paljonkaan kehuamista. Pelkkä tutustumiskäynti siellä tappoivat silmäni.
      - Väki on ....
      - Ihan Ok lukio jos hakee sellasta rentoa opiskelua eikä paljon stressia, mutta kuitenkin löytyy ihmisiä jotka opiskelee
      - Monet menee mielummin Vuosaaren / Etu töölöön / Itäkeskukseen kun tähän.

Vuosaari
      - Alhainen keskiarvo
      - Paljon väkeä joita ei kiinnosta opiskelu
      - Rakennus on hieno mutta ei mikään tyylikäs moderninen rakennuskaan.
      - Väki on kuulema ihan hyvää

Itäkeskus
      - Alhainen keskiarvo
      - Maahanmuuttajien (arabien ja somaleiden ainaskin) ykköshakutoive
      - Paljon väkeä
      - Ahdas, mutta ihan normaalilta koululta näyttävä koulu

Opettajien taso on varmaan kaikissa melko matala kun yksikään noista ei ole menestynyt oikein hyvin YO-kirjotuksissakaan kun katsoo viime vuotisten tuloksia. Tai sitten oppilaissa vika.

Vuosaaressa on parempaa väkeä, koska se on tavallaan ns. semi-rikkaiden alueella. Itäkeskuksen ja Vuosaaren lukioissa on molemmat aika hyvät kurssitarjonnat, Alppilasta en tiedä kun sain itse jo traumoja siitä tutustumispäivästä etten ole sitä paremmin tutkinut alppilan lukiota...

• Jillis

"Opettajien taso on varmaan kaikissa melko matala kun yksikään noista ei ole menestynyt oikein hyvin YO-kirjotuksissakaan kun katsoo viime vuotisten tuloksia. Tai sitten oppilaissa vika."

Ottamatta kantaa edelliäoleviin kuvauksiin, kysyisin, että no mitä luulet, kummassa se vika on? Ei opettajia pallata sillee, et "tänne meille hyvät maikat" ja sit paskat sinne, missä tilaa on. Monet maikat on kouluissaan tyyliin 30 vuotta, ja sit kun ne jää eläkkeelle, sitä paikkaa voi hakee tyyliin 100 maikkaa. Eiköhän niissä 100 hakijassa muutama hyvä oo. Eli veikkaisn, että hyviä maikkoja on joka koulussa, samoin paskoja.

Kai nyt järkikin sanoo, et vähän sekin vaikuttaa yo-tuloksiin, milasella asenteella opiskellaan, ja millaset on pohjat ya:lta. Vertaa nyt vaikka Vuosaarta, jos itekin kirjoitti, et paljon väkee, jota ei opiskelu kiinnosta. Mitä ne maikat siinä sitten voi tehdä????? :D Ei ihan kauheeesti.

• dj/julio

no jaa... en ole lainkaan tutustunut Alppilan lukioon (oon ite vantaalta kotoisin,), mutta vuosaaren lukio oli minusta suoraan sanoen ihan p....stä , rakennus oli ruma ja opo oli surkea. hain ite itäkeskuksen lukioon, toivottavasti pääsen...

• Vuoluun ehkä hakeva

aion hakea vuosaareen, ku avoimissa ovissa olin niin koulu vaikutti todella kivalta. Oon kuullut paljon just tommosii huhui et se koulu on paska,mut mun mielest ei ollu

• sunfl0wer

Itäkeskuksen lukio on paras vaihtoehto:

-Hyvä ilmapiiri

- Ketään ei (ihan opiskelijoilla teetettyjen kyselyiden mukaan) kiusata

- Monikulttuurisuus

- Hyvät ja mukavat opettajat

- Monipuolinen kielitarjonta

etc. etc. etc.

Itse opiskelin siellä 3½ vuotta (valmistuin juuri viime 'syksynä', joulukuun alussa) eikä ole mitään pahaa sanottavaa kyseistä koulusta! :)

SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI! :)

• epätoivo

Mihin näistä menisin, kun keskiarvo on n. 8,5 ja yritän vähän vielä nostaa?

Alppila

Heryk

Itis

Oon kiinnostunut kielistä mut en kyl tiiä siitä Itiksestä silti..

Kävin Alppilan avoimis tänään, enkä kyllä osaa sanoa...Oliko kukaa muu siellä?

• Lamppu_katkaisija

Olen monta vuotta ajatellut, että Vuosaaren lukio olisi paska, mutta voin sanoa että olin täysin väärässä.
      Vuosaaren lukiossa on ihan kivaa porukkaa, ei niinkään ns. "räkiksiä" niinkuin yläasteella oli. Ei tämä mikään ernukoulu ole, mutta ihmisiä on kuitenkin sen verran että kaikki melko varmasti löytävät jonkun kaverin.

Kurssitarjonta on oikein hyvä, vaikka sitä vähän epäilinkin aluksi. Kuviskursseja sai muistaakseni 8 ja äikässäkin on laaja valikoima ns- kivoja kursseja, esim ilmaisutaitoa(kuviksen opettaja on muuten ihan mahtava!!!) .
      Lisäksi täällä on suurin osa opiskelijoista poikia, joten mikäli aiot tanssia vanhat pojan kanssa, pari taatusti löytyy;)
      Opettajat ovat suurin osa ystävällisiä, kärsivällisiä ja hyviä opettamaan.

Noh rakennus on ruma, mutta onko sillä loppujenlopuksi mitään väliä?:D Ja sijaintikin on hyvä.
      t Vuolulainen

• Surumieli

Olen eri mieltä että hyvä lukio. Meidän lapsemme kävi kyseisen lukion.. Oli välkillä Ja koko kolme vuotta yksin. Ei opettajat mitään huomanneet. Kuppikunnat oli sellaiset että ei meidän lapsemme siihen sopinut. . Jos olisimme tienneet että näin on. Koska lapsemme kertoi vasta jälkeenpäin tämän asian . Olisin äitinä vaihtanut lapsemme heti toiseen lukioon.. Mikä vieläkin harmittaa. Mutta onnellinen loppu oli kun sai valkolakin päähänsä.. onneksi sen jälkeen pääsi opiskelemaan kouluihin joissa on saanut paljon ystäviä!

• Surumieli

Siis vuosaaren lukiosta on kyse!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      106
      2026
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1548
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      78
      870
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      728
    Aihe