Opettajan luotettavuus

Soitinnnnn

Hei. Tyttäreni aloitti musiikkiopistossa soittamisen. Musiikkiopiston tarjoama vuokrasoitin on aika onneton. Opettaja tuntuu aidosti innostuneelta ja kauppaa meille oman liikkeensä kautta instrumenttia, mikä on kallis hankinta. En tunne ketään jolta voisin tarkistaa onko soitin arvoisensa. Paikkakuntamme on pieni enkä voi alkaa kyselemään opettajan luotettavuutta. Missä voisin arvioittaa soittimen ennen ostoa. Netistä olen löytänyt ko soittimia hintahaarukalla 200-20000.

4

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muus1kk0

Jos se on lapsen soitin, ei siis koko viulu, vaan esim. 3/4 niin, ei minusta ole niin kauhean tärkeää, että on tosi hyvä. Ja soittimiahan voi olla sitten vaikea myydä eteenpäin. Vuokraus on ihan hyvä systeemi.
      Jos välttämättä kokee tarpeelliseksi ostaa, niin esim. 500 eurolla saa oikein hyvän puolikkaan viulun.
      Mutta soittimia saa ja pitää kokeilla ennen ostopäätöstä pitkän aikaa, minä ainakin olen vienyt monelle asiantuntijalle ennen kallista ostopäätöstä, se on ihan normaali käytäntö. Helsingissä on ainakin monia viulunrakentajia (jousisoittimia). Mutta jos soitin on siis oikeasti tosi kallis, niin oletan sen olevan aikuisen soitin.

• Soitinnnnn

On aikuisen, ei lapsen, koska lapseni on aika pitkä tyttö. Ei kannata ostaa soitinta, mikä jää heti pieneksi. Helsinki on meiltä kaukana. Osaisiko joku toinen opettaja tai joku, joka on itse soittanut katsoa soittiminen arvon. Minä en ainakaan osaa, enkä tunne ketään...

• en ostaisi
        Soitinnnnn kirjoitti:

On aikuisen, ei lapsen, koska lapseni on aika pitkä tyttö. Ei kannata ostaa soitinta, mikä jää heti pieneksi. Helsinki on meiltä kaukana. Osaisiko joku toinen opettaja tai joku, joka on itse soittanut katsoa soittiminen arvon. Minä en ainakaan osaa, enkä tunne ketään...

Entäpä, jos tyttäresi ei jatkakaan harrastustaan. Älä osta ensisoittimeksi mitään kallista, mieluummin eikö se opettaja voi lainata sitä soitintaan?

• lapset harrastaa
        en ostaisi kirjoitti:

Entäpä, jos tyttäresi ei jatkakaan harrastustaan. Älä osta ensisoittimeksi mitään kallista, mieluummin eikö se opettaja voi lainata sitä soitintaan?

Varsinkin käytetty soitin on helppo myydä eteenpäin. Musiikkiopiston opettajaan voit kyllä luottaa satasella, hän on asiantuntija ja ammattilainen. Kysy jälleenmyyntiarvo esim harrastuksen mahdollisesti loppuessa tai jos haluatte lapselle myöhemmin vieläkin paremman soittimen. Meillä on aina luotettu musiikkiopiston opettajan arvioon! Netistä ostettukin täytyy kyllä ennen ostopäätöstä arvioituttaa omalla opettajalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe