Opettajan luotettavuus

Soitinnnnn

Hei. Tyttäreni aloitti musiikkiopistossa soittamisen. Musiikkiopiston tarjoama vuokrasoitin on aika onneton. Opettaja tuntuu aidosti innostuneelta ja kauppaa meille oman liikkeensä kautta instrumenttia, mikä on kallis hankinta. En tunne ketään jolta voisin tarkistaa onko soitin arvoisensa. Paikkakuntamme on pieni enkä voi alkaa kyselemään opettajan luotettavuutta. Missä voisin arvioittaa soittimen ennen ostoa. Netistä olen löytänyt ko soittimia hintahaarukalla 200-20000.

4

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muus1kk0

Jos se on lapsen soitin, ei siis koko viulu, vaan esim. 3/4 niin, ei minusta ole niin kauhean tärkeää, että on tosi hyvä. Ja soittimiahan voi olla sitten vaikea myydä eteenpäin. Vuokraus on ihan hyvä systeemi.
      Jos välttämättä kokee tarpeelliseksi ostaa, niin esim. 500 eurolla saa oikein hyvän puolikkaan viulun.
      Mutta soittimia saa ja pitää kokeilla ennen ostopäätöstä pitkän aikaa, minä ainakin olen vienyt monelle asiantuntijalle ennen kallista ostopäätöstä, se on ihan normaali käytäntö. Helsingissä on ainakin monia viulunrakentajia (jousisoittimia). Mutta jos soitin on siis oikeasti tosi kallis, niin oletan sen olevan aikuisen soitin.

• Soitinnnnn

On aikuisen, ei lapsen, koska lapseni on aika pitkä tyttö. Ei kannata ostaa soitinta, mikä jää heti pieneksi. Helsinki on meiltä kaukana. Osaisiko joku toinen opettaja tai joku, joka on itse soittanut katsoa soittiminen arvon. Minä en ainakaan osaa, enkä tunne ketään...

• en ostaisi
        Soitinnnnn kirjoitti:

On aikuisen, ei lapsen, koska lapseni on aika pitkä tyttö. Ei kannata ostaa soitinta, mikä jää heti pieneksi. Helsinki on meiltä kaukana. Osaisiko joku toinen opettaja tai joku, joka on itse soittanut katsoa soittiminen arvon. Minä en ainakaan osaa, enkä tunne ketään...

Entäpä, jos tyttäresi ei jatkakaan harrastustaan. Älä osta ensisoittimeksi mitään kallista, mieluummin eikö se opettaja voi lainata sitä soitintaan?

• lapset harrastaa
        en ostaisi kirjoitti:

Entäpä, jos tyttäresi ei jatkakaan harrastustaan. Älä osta ensisoittimeksi mitään kallista, mieluummin eikö se opettaja voi lainata sitä soitintaan?

Varsinkin käytetty soitin on helppo myydä eteenpäin. Musiikkiopiston opettajaan voit kyllä luottaa satasella, hän on asiantuntija ja ammattilainen. Kysy jälleenmyyntiarvo esim harrastuksen mahdollisesti loppuessa tai jos haluatte lapselle myöhemmin vieläkin paremman soittimen. Meillä on aina luotettu musiikkiopiston opettajan arvioon! Netistä ostettukin täytyy kyllä ennen ostopäätöstä arvioituttaa omalla opettajalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      191
      3497
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      12
      3030
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      61
      2478
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2115
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1910
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1848
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      39
      1682
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1561
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1113
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74