Miksi?

viisjakuus

Miksi kysymyksiä hengelliseltä pohjalta:

1) Miksi vain homoseksuaalit häpeävät seksuaali-identiteettiään? Vai oletteko nähneet heteroa joka häpeäisi olla hetero?

2)Miksi homoseksuaalisuus tuomitaan raamatussa, on löytynyt tautimääritysluokitettuna, heteroseksuaalisuus ei?

3) Miksei kukaan pyhänhengentäyteyden kokenut uskoontullut ihminen ,ole enää homoseksuaali? Homoja on kyllä mukana kirkon uskonnollisissa touhuissa, puhun nyt uudestisyntyneistä kristityistä.

4) Miksi monet ihmiset "kavahtavat" tai pitävät homoseksuaalisuutta vastenmielisenä?

5) Näin kerran erään naisellisesti käyttäytyvän homoseksuaalin, jonka äänensoinnissa ja liikkumistavassa oli noin 100% teatteria, nimittäin kun hän toisinaan "unohti roolinsa" ja oikeasti oli innostunut esittämään eräitä aikaansaannoksiaan taiteensaralla, hän puhui ja liikkui aivan omana itsenään, tavallisena miehenä.

Lopuksi: Homoseksuaalisuus on pinnallista roolia, muilta opittuja käyttäytymismalleja, epävarmojen syntisten piirileikkiä. Siitä vapahtaa Jeesus.

8

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappilukkari

      taida kaivata vastausta, saati ansaita sitä, mutta vastaanpa silti omasta puolestani;)
      1. jos joku homo häpeää homouttaan, siihen voi olla syynä esim. ympäristön negatiivinen suhtautuminen. samalla tavalla itseään häpeämään voi oppia kuka tahansa - hetero tai homo - mikäli hänen sukupuoli-identiteettinsä joutuu pilkan kohteeksi tai hänen seksuaalinen identiteettinsä kyseenalaistetaan. sellaistahan tapahtuu esim. isä-poika -suhteessa, jossa pojan miehuus asetetaan naurunalaiseksi.
      2. monet erilaiset tavat tuomitaan ja/tai niihin liittyy sairausluokitusta. esim. monet heteroseksuaalisuuden muodot. tai vaikkapa lapsettomuus. raiskaus parisuhteessa sen sijaan on ollut pitkään hyväksyttyä. muttei ole enää. liekö tuo aiempi hyväksyntä raamattupohjaista.
      3. kyllä pyhän hengen täyteyden kokeneissa on homoseksuaaleja taatusti ihan yhtä paljon kuin muissakin ihmisissä. osa "uudestisyntyneisyyttään" teeskentelevistä sen sijaan voi olla homokielteisiä/kammoisia.
      4. jaa-a. usein kyse on varmaan tietämättömyydestä ja väärinkäsityksistä. harva homoseksuaali tunnistaa itsensä siitä irvikuvasta, jota homokammoiset heistä levittelevät. täytyy ihmetellä, mihin muutamien mielikuvitus yltääkään, kun toisten ihmisten seksuaalisuuden kuvailemisesta tulee puhe. toisaalta tiedän todella paljon ihmisiä - sekä hetero- että homoseksuaaleja - jotka kavahtavat moniakin heteroseksuaalisuuden ilmenemismuotoja. niitä kun tunkee ihmisten tietoisuuteen ovista ja ikkunoista, sekä viihdemaailmasta, että päivän uutisista. enpä silti menisi kavahtamaan heteroseksuaalisuutta sinänsä.
      5. kerran elämässään voi nähdä ihmeellisiä asioita. toistuvatko ne koskaan - siinä pulma. kyllä sekä heteroilla että homoilla on tapana/oikeus teeskennellä ja ottaa erilaisia rooleja. teeskentele sinäkin, että hyväksyt homoseksuaalisuuden - se voi olla opettavainen kokemus;)
      lopuksi: mielestäni häpäiset sen henkilön, jonka nimeltä mainitset tuossa loppukaneetissasi. puhu omasta puolestasi äläkä sotke muita ennakkoluulojesi takuumiehiksi.

      • Ed Monte

        Joitakin päiviä sitten kirjoitit niin upeasti, että siitä vallan ilahduin, kiitos siitä vieläkin. Luipasin silloin hakea sinut iloiseen tanssiin, enkä ole lupaustani unohtanut. Kirjoituksesi ovat selkeitä ja saavat sydämen ilosta sykkimään. Tuo ilon tunne on raikasta ja arvokasta elämässä. Iloa ja onnea sinun elämääsi!


      • pappilukkari
        Ed Monte kirjoitti:

        Joitakin päiviä sitten kirjoitit niin upeasti, että siitä vallan ilahduin, kiitos siitä vieläkin. Luipasin silloin hakea sinut iloiseen tanssiin, enkä ole lupaustani unohtanut. Kirjoituksesi ovat selkeitä ja saavat sydämen ilosta sykkimään. Tuo ilon tunne on raikasta ja arvokasta elämässä. Iloa ja onnea sinun elämääsi!

        ankeutuksen vastustaminen olkoon missiomme. ei tässä maailmassa ilopilkkuja liian tiheässä ole. luin muuten just martti nissisen haastattelun espoon seurakuntien esse-lehdestä. sellainen valopilkku siellä;)


      • viisjakuus

        Kiitos vastausksestasi vaikka aloitukseni olikin huonoin mahdollinen, siis oikeasti. Mutta pitää sisällään kuitenkin kysymyksiä johon en saanut kauttasi vastausta. En ainakaan tälläkertaa.

        Jos joku homo (käytännössä kaikki?) häpeää identiteettiään, se on ympäristön vika, näin tulkitsin. Okei.

        Monet erilaiset tavat tuomitaan. Okei. Mutta elän vanhanaikaisessa muuttumattomassa totuudessa, ettei homoseksuaalisuus ole tapa, vaan synti. Mutta sinänsä samantekevää, syntiähän on monenlaista.

        Väitän vilpittömästi edelleen, ettrei uudestisyntyneitä pyhän hengen täyttämiä ihmisiä ole tällä planeetalla, joka kokisi olevansa homoseksuaali ja/sekä kokisi Jumalan hyväksyvän hänet tältä pohjalta. Se on mahdotonta, sillä ei Jumala puhu eilen homoseksuaalisuutta vastaan, tänään puolesta, Hänen sanansa ovat pysyviä.

        kyllä, uskovaisuutta(pyhänhengen osallisuutta) voi teeskennellä, kuten homoseksuaalisia käytösmalleja.

        Lopuksi, mainitessani Jeesuksen, en koe pystyväni häpäisemään hänen mainettaan, tarvittaessa korkeintaan omani. Jeesus on itse maineensa mittainen. Hän jos joku on totuutta ja armoa täynnä. tässä järjestyksessä. Sitten tulee rakkaus.,


        Väitän


      • Ed Monte
        pappilukkari kirjoitti:

        ankeutuksen vastustaminen olkoon missiomme. ei tässä maailmassa ilopilkkuja liian tiheässä ole. luin muuten just martti nissisen haastattelun espoon seurakuntien esse-lehdestä. sellainen valopilkku siellä;)

        Missiona ankeutuksen vastustaminen! Bravoooooo! Se sopii minulle. Elämäni matkalla olen useinkin huomannut, kuinka ilon välähdys saattaa tulla vallan odottamattomasta paikasta ja tilanteesta. Tuo havainto opetti minua katselemaan elämässäni uteliaasti ympärilleni. Sinun teksteistäsi tulee juuri nyt mieleeni tämä Eeva Kilven runo: Siis kauneutta on.
        Rakkautta on.
        Iloa on.

        Kaikki maailman kurjuudesta kärsivät,
        puolustakaa niitä!

        Katselen, josko löytäisin tuon Martti Nissisen haastattelun. Kiitos neuvosta. Iloa elämääsi Pappilukkari!
        Ja vaikka tämä on jo aikaisemmin sanotun toistoa niin sanon sittenkin: Sinun tekstisi, Pappilukkari, ovat ilon välähdyksiä.


      • pappilukkari
        Ed Monte kirjoitti:

        Missiona ankeutuksen vastustaminen! Bravoooooo! Se sopii minulle. Elämäni matkalla olen useinkin huomannut, kuinka ilon välähdys saattaa tulla vallan odottamattomasta paikasta ja tilanteesta. Tuo havainto opetti minua katselemaan elämässäni uteliaasti ympärilleni. Sinun teksteistäsi tulee juuri nyt mieleeni tämä Eeva Kilven runo: Siis kauneutta on.
        Rakkautta on.
        Iloa on.

        Kaikki maailman kurjuudesta kärsivät,
        puolustakaa niitä!

        Katselen, josko löytäisin tuon Martti Nissisen haastattelun. Kiitos neuvosta. Iloa elämääsi Pappilukkari!
        Ja vaikka tämä on jo aikaisemmin sanotun toistoa niin sanon sittenkin: Sinun tekstisi, Pappilukkari, ovat ilon välähdyksiä.

        pidän todella paljon eeva kilvestä. samoin mm. rakel liehun varhaisista runoista. niissä on ylpeys ja nöyryys samassa paketissa. ja häpeästä ei tietoakaan;)
        tämän viikon apu-lehdessä on muuten myös muutama todella hyvä juttu tähän "kenen kuuluu hävetä?" - aihepiiriin. toni edelmanin haastattelu ja suomalaisen naistoimittajan raportti afganistanista, burkhan takaa.
        :)


      • pappilukkari
        viisjakuus kirjoitti:

        Kiitos vastausksestasi vaikka aloitukseni olikin huonoin mahdollinen, siis oikeasti. Mutta pitää sisällään kuitenkin kysymyksiä johon en saanut kauttasi vastausta. En ainakaan tälläkertaa.

        Jos joku homo (käytännössä kaikki?) häpeää identiteettiään, se on ympäristön vika, näin tulkitsin. Okei.

        Monet erilaiset tavat tuomitaan. Okei. Mutta elän vanhanaikaisessa muuttumattomassa totuudessa, ettei homoseksuaalisuus ole tapa, vaan synti. Mutta sinänsä samantekevää, syntiähän on monenlaista.

        Väitän vilpittömästi edelleen, ettrei uudestisyntyneitä pyhän hengen täyttämiä ihmisiä ole tällä planeetalla, joka kokisi olevansa homoseksuaali ja/sekä kokisi Jumalan hyväksyvän hänet tältä pohjalta. Se on mahdotonta, sillä ei Jumala puhu eilen homoseksuaalisuutta vastaan, tänään puolesta, Hänen sanansa ovat pysyviä.

        kyllä, uskovaisuutta(pyhänhengen osallisuutta) voi teeskennellä, kuten homoseksuaalisia käytösmalleja.

        Lopuksi, mainitessani Jeesuksen, en koe pystyväni häpäisemään hänen mainettaan, tarvittaessa korkeintaan omani. Jeesus on itse maineensa mittainen. Hän jos joku on totuutta ja armoa täynnä. tässä järjestyksessä. Sitten tulee rakkaus.,


        Väitän

        eri kysymykset ja eri vastaukset. sellainen tämä maailma on.
        leppoisaa syksyn jatkoa sinne päin. täällä just sade taukosi:)


      • Ed Monte
        pappilukkari kirjoitti:

        pidän todella paljon eeva kilvestä. samoin mm. rakel liehun varhaisista runoista. niissä on ylpeys ja nöyryys samassa paketissa. ja häpeästä ei tietoakaan;)
        tämän viikon apu-lehdessä on muuten myös muutama todella hyvä juttu tähän "kenen kuuluu hävetä?" - aihepiiriin. toni edelmanin haastattelu ja suomalaisen naistoimittajan raportti afganistanista, burkhan takaa.
        :)

        Rakel Liehun runot ovatkin tuttuja ja pidän niistä. Apu-lehteä en vielä ole ehtinyt katsastaa, mutta teen sen tuotapikaa. Kiitos vihjeestä. Parhaillaan luen Jari Sinkkosen tuotantoa. Pidän kovastikin hänen teksteistään. Sinun tekstiesi perusteella olen päätellyt, että sinä tuot iloa elämään laajemminkin ympärillesi. Se on upeaa ja siitä Elämä Itse riemuitsee. Menestystä elämäsi tielle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe