Töiden jälkeen olisi kiva katkoa ja halkoa puita, mutta kun ei ole mistä tehdä. Rankaa on turha yrittää ostaa pääkaupunkiseudulla, sillä metsänhoitoyhdistykset välittävät rangat kuulemma klapiyrittäjille. Sen tähden ostaisin pienen erän (1-10 kiintokm3) koivukuitua, josta tekisin itselleni polttopuita iltapuhteina. Koska tarvitsemani erä on pieni, tarjoan 20 % yli ajankohdan hankintahinnan "pientoimituslisänä" alv. Sen lisäksi olen valmis maksamaan kuljetuksestakin reilun korvauksen.
Saako tällä määrällä/hinnalla liikkeelle lähistöltä omatoimihakkaajan, jolla on traktori ja mahdollinen metäsäkärry kouraimella varustettuna? Jos ei, niin onko hintatarjoukseni liian matala vai ostettava määrä liian pieni? Olisi kiva lukea kommentteja henkilöiltä, joilla on ihan aidosti metsää myytävänä. Sen lisäksi haluaisin kuulla jonku rankamyyjän kommentteja siitä, että miksi he eivät ota tuotteesta sen oikeaa hintaa. Nykyinen meno lihottaa vain klapimyyjien lompakoita.
Ostetaan koivukuitua polttopuiksi Tuusulan Jokelassa
12
1538
Vastaukset
- mo
En nyt ole tuolla suunnalla mutta periaatteessa myisin mielellään 10 kiintoa koivukuitua tuohon hintaan tienvarressa(36e/kiinto alv). Kuljetus tienvarresta eteenpäin ei vain onnistu kun kalusto puuttuu.
Klapien myynti ei ole niin autuasta kuin luullaan. Pitää olla klapikone tekoon, varastointiin ja siirtelyyn kuormaaja, ja kuljetukseen sopiva ajoneuvo. Pelkällä traktorilla ei pärjää kuin ihan lähialueelle myydessä. Pääsee paljon helpommalla kun vain keskittyy metsänhoitoon ja kuitua myy tienvarresta ostaa sen sitten sellutehdas tai klapikauppias tai puun polttaja, näin itse teen.- Kirveelle töitä
Kiitos vastauksestasi! Tarjoamani hinta on tämän perusteella kohdalla, muta välimatkasta tulee nyt sitten se ongelma. Se oli myös kiva kuulla, että ostajalla ei sinänsä ole väliä, kun hinta on vain kohdallaan.
Usko tuon, että klapiyrittäjyyteen liittyy kyllä useita työvaiheita, tarvitaan koneita jne. Työkaverini jo valisti minua, että käsityön määrä on valtava, joten ei työ herkkua ole. Tulee vain väkisin mieleen, että klapiyrittjäyys olisi hyvää hommaa, kun kysyntä on pääkaupunkiseudulla erittäin kova. Monesta klapifirmasta minulle on vastattu jo kieltävästi kyselyihini, joten sen tähden ajattelin tehdä polttopuut itse. Luulen, että tämä meno ei ainakaan helpotu tulevina vuosina, kun sähköhinta jatkaa nousuaan.
- paikassa...
Muuta tänne keskisuomeen, saat täältä vielä hulppeamman talonkin Helsingin hinnoilla.
Myisin mielelläni, mutta matka on liian pitkä.- Kirvelle töitä
Jeps, asuinpaikka on ollut tässsä suhteessa väärä vuodesta 1993 lähtien. Tulin silloin tänne matkakassin kanssa opiskelemaan Etelä-Pohjanmaalta ja opiskelujen jälkeen työt ovat pakottaneet asumaan täällä. Kotopuolesta on vaikea löytyä itselle hommia ja paramman puoliskon kohdallaon lähes mahdotonta löytää alan töitä. Kotitilalla on vähän peltoa ja metsää, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että sillä perheensä elättäisi. Eli Lauri Tähkän laulun mukaisesti: "ei elätä isän pitkät pellot"
- Ei antamalla vähene
Olet hieman liian kaukana Sotkamosta. Viime talvena tilallamme suoritettiin n 12 hehtaarin alalla ensiharvennus, josta jäi metsään melkoinen määrä hyvää polttopuuksi kelpaavaa latvusta ja muuta pienpuuta. Olen antanut useiden ihmisten korjata sitä ilmaiseksi. Kyllä on ihme, jos et tuolla tarjouksellasi saa puhdetöitä.
- Kirveelle töitä
Ei tule tarjouksia, vaikka tarjoamani hinta on omastakin mielestä suhteellisen korkea. Minulla on ollut vastaava ilmoitus Keltaisessa Pörssissä ja Metsälehdessä muutaman päivän, mutta ei ole tullut ainuttakaan yhteydenottoa. Pitäs varmaan ostaa isompi määrä kerralla, jos sitten alkais houkuttelemaan. Jos ei tuolla määrillä tule tarjouksia, niin pitää sitten kerätä naapureita mukaan. Jos tarjousalkaisi sen jälkeen kiinnostaa.
Olen aina ihmetellyt tuttaviani, jotka kärräävät muuleillaan polttopuita kotopuolesta pitkiäkin matkoja. Jotkut tuovat jopa tuoreita puita, mikä on omasta mielestä veden kärräämistä. Mutta pikku hiljaa alan itsekin kallistua kuljetuksen puolelle. Meillä on 50 ha metsää kotona, joten sieltä saa yhden omakotitalon polttopuut kasaan milloin vain. Ongelma on vain tuo välimatka. Tuntuu niin älyttömältä kärrätä puita tänne, kun metsää kasvaa tässä ympärilläkin vaikka kuinka paljon. Sen tähden ajattelin tukea paikallista metsänomistajaa, jolla on mahdollisesti koneet omasta takaa ja pystyy tuollaisen määrän tekemään jostain harvennuksesta suhteellisen helposti. Mutta pakko se kai hankkia muuli auton perään, jotta saa pirttiä lämmitellä puilla jatkossakin.
- vapaajussi
Olen valmis tuomaan sulle koivukuitua hintaan 70€motti sisältää alv23% Sähköposti [email protected]
- maksaa pelkästä
kuituräksistä maksaa 70 kymppää kiintomotti kun virma maksaa 17€ kunnon kiintomotista koivusta .
- sitä...
maksaa pelkästä kirjoitti:
kuituräksistä maksaa 70 kymppää kiintomotti kun virma maksaa 17€ kunnon kiintomotista koivusta .
sai puolitoista vuotta sitten pelkästä pajustakin energiapuuna 22 euroa/ kiinto.
Hinta on edelleen noussut. - Kirveelle töitä
Kiitos tarjouksestasi! Olin jo aivan varma, että en saa ainuttakaan tarjousta, mutta olin näköjään väärässä. Tämä on ihan asiallinen tarjous, mutta tarjouksesi kokonaishinta (puu kuljetus) on aika korkea. Lupasin maksaa kuljetuksesta reilun korvauksen, mutta nyt se menee tässä yli oman kipukynnyksen. Jään odottelemaan muita tarjouksia.
- muuten ostetaan
Kirveelle töitä kirjoitti:
Kiitos tarjouksestasi! Olin jo aivan varma, että en saa ainuttakaan tarjousta, mutta olin näköjään väärässä. Tämä on ihan asiallinen tarjous, mutta tarjouksesi kokonaishinta (puu kuljetus) on aika korkea. Lupasin maksaa kuljetuksesta reilun korvauksen, mutta nyt se menee tässä yli oman kipukynnyksen. Jään odottelemaan muita tarjouksia.
kilokauppaan.
- kimmoproge
muuten ostetaan kirjoitti:
kilokauppaan.
möin just 55 kiintoa hakkeeksi 18 eur kiinto ei paljon jää työpalkkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658