Muiden pääsy postilaatikkooni / MS Office 2010

nyhyverö

Onko kyseisessä s-postiohjelmassa vastaava toiminto kuin Lotus Notesissa? Siis sellainen, että voin valtuuttaa halutessani työkaverin lukemaan omalta koneeltaan minulle tulleet sähköpostit? Minusta tuo toiminto on ikävä, sillä sitä työpaikallamme käytetään. Tulossa käyttöön Outlook ja ainakaan ennen muinoin siinä ei ollut kyseistä toimintoa. Sen sijaan esimerkiksi out of officen sai toimimaan niin, että ei pompahtanut vain yhtä kertaa tietylle lähettäjälle vaan joka kerta, kun kyseinen hlö laittoi meiliä.

6

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palvelimella.

      Tuo ominaisuus laitetaan päälle palvelimen päässä, ei siinä Officessa. Eli on yksi hailee, onko clientinä Notes tai OutLook. Tosin sen saa kyllä päälle myös Outlookissa itsessään, mutta ainakin isoimmissa yrityksissä tuo on estetty. Jos teillä on ollut tuo käytössä Notesissa, niin sama ominaisuus on kyllä 2010 Outlookissakin.
      Se, käytetäänkö sitä, riippuu taas työpaikkanne sähköpostipolitiikasta.

      Out of officen taas saa käyttäytymään eri säännöillä, eli lähettääkö viestin vain kerran/lähettäjä, vai joka viestiin.

      • nyhyverö

        Taas oppii uutta. Eli moinen ihmeellinen käytäntö ja kaikkien muiden hyväksymä tullee siis olemaan käytössä myös tulevassa Outlookissa. Voi kettu. Outlookissa nyt muistini mukaan sentään toiminto, että out of office -viesti tulee joka meiliin/lähettäjä, jos niin valitsee eikä vain kerran. Oletin jotenkin tosiaan että ACCESS omaan postilaatikkoon on Lotus Notesin joku oma "höhlä" keksintö.


      • Palvelimella.
        nyhyverö kirjoitti:

        Taas oppii uutta. Eli moinen ihmeellinen käytäntö ja kaikkien muiden hyväksymä tullee siis olemaan käytössä myös tulevassa Outlookissa. Voi kettu. Outlookissa nyt muistini mukaan sentään toiminto, että out of office -viesti tulee joka meiliin/lähettäjä, jos niin valitsee eikä vain kerran. Oletin jotenkin tosiaan että ACCESS omaan postilaatikkoon on Lotus Notesin joku oma "höhlä" keksintö.

        Sinänsähän tuolla ei ole mitään merkitystä, kun tuota työsähköpostia käyttää vain ja ainoastaan työasioihin.

        Itse en ainakkaan koskaan käytä työsähköpostiani muuhun kuin työasioihin, enkä sitä osoitetta jaa kenellekään muuten kuin työasioissa. Yksityisessä viestinnässä käytän omaa, yksityistä osoitetta.


      • nyhyverö
        Palvelimella. kirjoitti:

        Sinänsähän tuolla ei ole mitään merkitystä, kun tuota työsähköpostia käyttää vain ja ainoastaan työasioihin.

        Itse en ainakkaan koskaan käytä työsähköpostiani muuhun kuin työasioihin, enkä sitä osoitetta jaa kenellekään muuten kuin työasioissa. Yksityisessä viestinnässä käytän omaa, yksityistä osoitetta.

        käytetäkään työsähköpostia, mutta periaatteessahan se on siitä huolimatta oma henkilökohtainen postini. Eli ei sitä noin vaan saa kukaan mennä lukemaan. Jäi vähän mietityttämään, että miten kyseinen "postiin pääsy" on joku palveli-asia..? (Anteeksi, en kertakaikkiaan tajua näitä asioita..). Nykyisessä Lotus Notesissa siis ihan sähköpostiohjelman omissa asetuksissa palikka, jossa voi itse määritellä kenelle sallii "accessin" minun postilaatikkooni. Eli kirjoitan kyseisten ihmisten s-postiosoitteen kyseiseen kohtaan ja annan valtuuden. Miten ja mihin palvelimeen tämä liittyy? Koskaan en ole Outlookissa kyseistä toimintoa nähnyt.


      • Palvelimella.
        nyhyverö kirjoitti:

        käytetäkään työsähköpostia, mutta periaatteessahan se on siitä huolimatta oma henkilökohtainen postini. Eli ei sitä noin vaan saa kukaan mennä lukemaan. Jäi vähän mietityttämään, että miten kyseinen "postiin pääsy" on joku palveli-asia..? (Anteeksi, en kertakaikkiaan tajua näitä asioita..). Nykyisessä Lotus Notesissa siis ihan sähköpostiohjelman omissa asetuksissa palikka, jossa voi itse määritellä kenelle sallii "accessin" minun postilaatikkooni. Eli kirjoitan kyseisten ihmisten s-postiosoitteen kyseiseen kohtaan ja annan valtuuden. Miten ja mihin palvelimeen tämä liittyy? Koskaan en ole Outlookissa kyseistä toimintoa nähnyt.

        Tuo palvelinjuttu tarkoittaa sitä, että isoissa organisaatioissa tuo valtuuden antaminen ei onnistu esim. OutLookin "päästä". Se on estetty. Valtuutus annetaan palvelimella olevaan sähköpostilaatikkoon.

        Esim meillä homma toimii siten, että jos joku toinen valtuutetaan lukemaan toisen sähköpostia, lupa pyydetään tietoturvaosaston kautta, ja kun lupa on sieltä tullut, niin palvelimen päästä aktivoidaan tuolle henkilölle pääsy tuohon toisen sähköpostiin. Noin yksinkertaisesti selitettynä.
        Eli automaattisesti et voi antaa toiselle pääsyä edes omaan postiisi.


      • nyhyverö
        Palvelimella. kirjoitti:

        Tuo palvelinjuttu tarkoittaa sitä, että isoissa organisaatioissa tuo valtuuden antaminen ei onnistu esim. OutLookin "päästä". Se on estetty. Valtuutus annetaan palvelimella olevaan sähköpostilaatikkoon.

        Esim meillä homma toimii siten, että jos joku toinen valtuutetaan lukemaan toisen sähköpostia, lupa pyydetään tietoturvaosaston kautta, ja kun lupa on sieltä tullut, niin palvelimen päästä aktivoidaan tuolle henkilölle pääsy tuohon toisen sähköpostiin. Noin yksinkertaisesti selitettynä.
        Eli automaattisesti et voi antaa toiselle pääsyä edes omaan postiisi.

        Meillä tämä toimii siten, että minä itse voin halutessani (ja näin hiljainen painostus antaa ymmärtää, että pitää tehdä) lisätä nykyisessä Lotus Notesissa sen pääsyn tietyille henkilöille postiini. Eli ihan itse kyllä lisään tuon toiminnon ja klikkaan valtuutus (tms)-painiketta. Ei mene minkään tietoturvaosaston kautta. Siksi mietinkin, että onko kyseinen ominaisuus jotenkin ylemmältä taholta lisätty s-postiohjelmaan. Toisaalta taas vaikuttaa siltä, että kyseien toisen postin lukeminen ei firmassamme suinkaa ole mikään itsestäänselvyys. Paitsi joissain tiimeissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe