Mittelspitz?

kiinnostaa*

Kertoisitteko mittenspilz rodusta te jotka tunnette rodun?
Millainen koira on luonteeltaan ja mitä kaikkea sille kannattaa koulutuksessa opettaa perussääntöjen lisäksi.
Onko mielestänne helposti koulutettavissa?

3

469

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain hyvää

meillä on täällä hetkellä 11 kuukautinen mittelspitz. Meidän mitteli on ainakin aivan mahtavan kiltti(eka koirani) kaikelle elävälle,ei ole koskaan tehnyt mtn pahaa kellekkään, ei edes murise jos tuntematon ottaa siltä luuta pois ja erittäin helppo kouluttaa(ei myöskään ole koskaan tuhonnut yhtään mitään kämpästämme ainoastaan muutaman lelunsa,mutta nehän nyt aina hajoavat jossain vaiheessa leikkiä). On niitä' mitteleitä jotka räkyttävät ulkona ja sisällä yms. MUTTA se johtuu aivan ja ainoastaan koulutuksen puutteesta. Mitteli on haukku herkkä mutta itse koulutin ulkona haukkumiset yms pois siltä, se haukkuu ainoastaan jos ovikello soi (mikä on ihan normaalia tälle pikkuvahdille ilmoittaa omistajillensa että joku on tulossa)
      Meillä rakastaa pallon heittoa eli kova poika leikkimään. se voisi leikkiä sillä vaikka 24/7 :D
      Mittelihän tunnetaan sen älykkyydestään, ja itsekin huomasin sen jos lähes heti kun pentu oppi esim. istu sanan vain noin 8 "sanakerran" jälkeen, olin ihan äimistynyt 8)
      aaaahhhhhh siis tämä rotu valloitti ainakin oman mieleni, kaikilla kokemukset eivät saata olla samanlaisia mutta sanonpahan vaan että silloin se johtuu siitä että sitä ei ole osattu kouluttaa ^^

SUOSITTELEN ROTUA. itselläni elämäni eka koira ja en vaihtaisi rotua pois ikinä.

• mittelit on <3

Vaan tottunut kerrostalomme meluihin :-) Vallan ihana rotu, josta ei löydy mitään miinuksia !!!

Kaverini kleinspitz ei muulla tavoin ole minun mitteliäni kummoisempi kuin että on haukkuherkkä, mutta se asuukin rauhaisassa ympäristössä sijaitsevassa omakotitalossa, eli ei ole yhtä tottunut meluun :-)

• Mittelilover

Meillä on myös mitteli tyttö. Huomattavin eroava piirre muihin rotuihin joita minulla on aikanaan ollut on se että se on todella kiintynyt minuun. Se kulkee perässäni jokapaikkaan, ja talossammekaan se ei monen metrin päässä minusta ole, eikä ainakaan eri huoneessa. Se kulkee minulla mukana töissäkin eli on kanssani 24/7 eli varmaan osaltaan selittää tätä asiaa.

On tosi kiltti ja haukkuu kun joku tulee pihaan, muuten ei, kun on kielletty. Yksi asia mikä tarvii ottaa huomioon on se että tämä on todella vilkas rotu, joten jos ei pääse tarpeeksi juoksemaan ja harrastamaan aivotoimintaakin vaativaa puuhastelua niin ei varmasti ole mittelille kovi mielekästä. Minunkin koira juoksee kaiket päivät irti pihalla työpaikallani mukanani, ja silti jaksaa vielä illalla touhuta kotona.

Turkki on helppohoitoinen vaikka on noin pörröinen, harjausta ehkä kerran viikossa ja pesu ennen näyttelyitä ja kurakeleillä riittää.

Mutta on kyllä vienyt sydämeni täysin tämä rotunakin, ja meille on toinen samanmoinen kevään/kesän aikana tulossa. Onnistuttiin vielä löytämään aivan ihana kasvattaja jolta tämä koiramme on siis ostettu ja sieltä kyllä neuvoja ja apuja tulee aina kysyttäessä, mikä on tosi tärkeä juttu. Eli jos kasvattajaa haet niin suosittelen kyllä Mintgarden´s kenneliä todella lämpimästi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe