Mittelspitz?

kiinnostaa*

Kertoisitteko mittenspilz rodusta te jotka tunnette rodun?
Millainen koira on luonteeltaan ja mitä kaikkea sille kannattaa koulutuksessa opettaa perussääntöjen lisäksi.
Onko mielestänne helposti koulutettavissa?

3

471

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain hyvää

meillä on täällä hetkellä 11 kuukautinen mittelspitz. Meidän mitteli on ainakin aivan mahtavan kiltti(eka koirani) kaikelle elävälle,ei ole koskaan tehnyt mtn pahaa kellekkään, ei edes murise jos tuntematon ottaa siltä luuta pois ja erittäin helppo kouluttaa(ei myöskään ole koskaan tuhonnut yhtään mitään kämpästämme ainoastaan muutaman lelunsa,mutta nehän nyt aina hajoavat jossain vaiheessa leikkiä). On niitä' mitteleitä jotka räkyttävät ulkona ja sisällä yms. MUTTA se johtuu aivan ja ainoastaan koulutuksen puutteesta. Mitteli on haukku herkkä mutta itse koulutin ulkona haukkumiset yms pois siltä, se haukkuu ainoastaan jos ovikello soi (mikä on ihan normaalia tälle pikkuvahdille ilmoittaa omistajillensa että joku on tulossa)
      Meillä rakastaa pallon heittoa eli kova poika leikkimään. se voisi leikkiä sillä vaikka 24/7 :D
      Mittelihän tunnetaan sen älykkyydestään, ja itsekin huomasin sen jos lähes heti kun pentu oppi esim. istu sanan vain noin 8 "sanakerran" jälkeen, olin ihan äimistynyt 8)
      aaaahhhhhh siis tämä rotu valloitti ainakin oman mieleni, kaikilla kokemukset eivät saata olla samanlaisia mutta sanonpahan vaan että silloin se johtuu siitä että sitä ei ole osattu kouluttaa ^^

SUOSITTELEN ROTUA. itselläni elämäni eka koira ja en vaihtaisi rotua pois ikinä.

• mittelit on <3

Vaan tottunut kerrostalomme meluihin :-) Vallan ihana rotu, josta ei löydy mitään miinuksia !!!

Kaverini kleinspitz ei muulla tavoin ole minun mitteliäni kummoisempi kuin että on haukkuherkkä, mutta se asuukin rauhaisassa ympäristössä sijaitsevassa omakotitalossa, eli ei ole yhtä tottunut meluun :-)

• Mittelilover

Meillä on myös mitteli tyttö. Huomattavin eroava piirre muihin rotuihin joita minulla on aikanaan ollut on se että se on todella kiintynyt minuun. Se kulkee perässäni jokapaikkaan, ja talossammekaan se ei monen metrin päässä minusta ole, eikä ainakaan eri huoneessa. Se kulkee minulla mukana töissäkin eli on kanssani 24/7 eli varmaan osaltaan selittää tätä asiaa.

On tosi kiltti ja haukkuu kun joku tulee pihaan, muuten ei, kun on kielletty. Yksi asia mikä tarvii ottaa huomioon on se että tämä on todella vilkas rotu, joten jos ei pääse tarpeeksi juoksemaan ja harrastamaan aivotoimintaakin vaativaa puuhastelua niin ei varmasti ole mittelille kovi mielekästä. Minunkin koira juoksee kaiket päivät irti pihalla työpaikallani mukanani, ja silti jaksaa vielä illalla touhuta kotona.

Turkki on helppohoitoinen vaikka on noin pörröinen, harjausta ehkä kerran viikossa ja pesu ennen näyttelyitä ja kurakeleillä riittää.

Mutta on kyllä vienyt sydämeni täysin tämä rotunakin, ja meille on toinen samanmoinen kevään/kesän aikana tulossa. Onnistuttiin vielä löytämään aivan ihana kasvattaja jolta tämä koiramme on siis ostettu ja sieltä kyllä neuvoja ja apuja tulee aina kysyttäessä, mikä on tosi tärkeä juttu. Eli jos kasvattajaa haet niin suosittelen kyllä Mintgarden´s kenneliä todella lämpimästi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe