Hilja ja Hilkka

viisi vekaraa

mitä mieltä olette nimistä Hilja ja Hilkka? Odotellaan meille kaksosia ensi keväänä. Sukupuolesta emme ole varmoja, mutta pojille sekä tytölle ja pojalle nimet olisi jo:

Emil Sulo Edvin
Otto Sisu Eliel

Ellen Ilona Isabel
Edvin Onni Benjamin

Kahdelle tytölle on kuitenkin niin paljon kivoja yhdistelmiä, ettemme malta valita parasta:

Hilkka ja Hilja
Elsa ja Alma
Olga ja Saga
Astrid ja Dagmar
Rosa ja Ruth
Ellen ja Edith
Taimi ja Toini
Ester ja Alice

Isosisarukset ovat:

Leo Toivo Oliver
Max Aarre Robert
Alina Aino Emilia

22

2458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimeilijä

      Ellen ja Edith sekä Olga ja Saga ovat paljon kauniimmat vaihtoehdot kuin Hilja ja Hilkka. Ajattelemanne nimi Ellen Ilona Isabel on hyvin kaunis nimi! Jos ovat tyttö ja poika, niin Ellen ja Edwin tai Olga ja Ilja.

    • rilla-milla

      Hilda ja Amanda

      • viisi vekaraa

        Nimeilijä:
        Ellen ja Edith on miehen suosikki, Olgasta ja Sagasta pidämme molemmat. Edvin tulee suvusta, joten tulemme kirjoittamaan sen joka tapauksessa v:llä, EI w:llä. Ilja taas ei ole makuumme. Suurin osa noista nimistä siis tulevat suvusta:

        Miehen suvusta: Emil (miehen isän setä), Edvin ja Eliel (miehen isän serkut), Otto(isän isä), Saga(miehen äidin sisko), Astrid (miehen äidin äiti), Dagmar (miehen äidin äidin sisko), Rosa (isän äiti), Ruth (isän äidin sisko), Edith ja Esther (isän äidin siskot), Alice (miehen äiti), Max (miehen eno), Oliver(miehen setä), Robert(miehen isä), Benjamin (miehen toinen nimi)

        Minun suvusta: Sulo(äitini isä), Ellen(äitini äidin vanhempi sisko), Ilona (äitini sisko), Onni (isäni setä), Hilkka (isäni äiti), Hilja (isän äidin kaksoissisko), Elsa, Alma ja Olga (äitini äidin kolme nuorempaa sisarta), Taimi ja Toini (isäni isän siskot), Leo(isäni), Toivo(isäni isä), Aarre (enoni), Alina (äitini äiti), Aino (äitini), Emilia (Emmi-tätini, äidin sisko)

        rilla-milla:
        Hilda on ihan kiva, mutta Amanda ei ole mieleemme.


    • Täti

      Minusta Hiljan siskolle kävis nimeksi Rauha .. siis jos nimet käy yksiin luonteiden kanssa ;)

      Emilin veljelle kävisi nimeksi myös Anton, Aaron tai Isak

      • Täti

        Luin vasta nyt muut viestit. En sis tiennyt, että valitsemanne nimet ovat suvustanne.
        Suvun nimiä kannatan, ilman muuta ;)


    • ?

      Teillä on nättejä nimiä ehdolla, mutta itse yhdistelisin ainakin osan erilailla:

      Ruth ja Edith
      Ellen ja Alice
      Elsa ja Hilja
      Ellen ja Ilona
      Hilja ja Ilona

      Noista teidän yhdistelmistä tykkään eniten Elsasta ja Almasta ja Ellenistä ja Edithistä.

    • ..........

      Oon sitä mieltä, että Hilja ja Hilkka ovat vähän liian samanlaiset nimet sisaruksille. Tulee olemaan käytännössä hankalaa, kun alat huutelemaan: "Hilj... eikun Hilkka, tulisitko käymään täällä?" eli sekoilua tapahtuu, kun nimien alut ovat noin samanlaisia. Miten olisi vaikka Heljä ja Hilkka?

      Suosikkini noista teidän yhdistelmistänne ovat Olga ja Saga sekä Ellen ja Edith

      • viisi vekaraa

        no meidän suvussahan nuo on jo kertaalleen kaksosten niminä testattu, (mummini on Hilkka ja hänen kaksoissiskonsa oli Hilja). Heljä ei ole meidän makuumme.

        Alamme vastustuksesta huolimatta pikkuhiljaa kääntyä nimien Hilja ja Hilkka puoleen. On ne vain niin söpöt. Mutta siis emme todellakaan vielä tiedä tuleeko kaksi tyttöä vai kaksi poikaa. Vai tyttö ja poika? Ei voi tietää. Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan


      • Tianella
        viisi vekaraa kirjoitti:

        no meidän suvussahan nuo on jo kertaalleen kaksosten niminä testattu, (mummini on Hilkka ja hänen kaksoissiskonsa oli Hilja). Heljä ei ole meidän makuumme.

        Alamme vastustuksesta huolimatta pikkuhiljaa kääntyä nimien Hilja ja Hilkka puoleen. On ne vain niin söpöt. Mutta siis emme todellakaan vielä tiedä tuleeko kaksi tyttöä vai kaksi poikaa. Vai tyttö ja poika? Ei voi tietää. Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan

        Mun mielestä Hilja ja Hilkka on tosi söpöt nimet. Raikkaat ja uudet, kun nuo kaikki Helmit ja Onnit tms. Kuitenkin vanhoja kauniita nimiä, mutta viime aikoina aika vähän käytettyjä. :) Söpöt nimet. Toisiksi nimiksi vaikka:

        Hilja Alma Dagmar
        Hilkka Elsa Astrid

        Hilkka Saga Alice
        Hilja Olga Esther

        Hilkka Rosa Edith
        Hilja Ruth Ellen

        Hilkka Taimi Ilona
        Hilja Toini Isabel


    • Keskusrikospoliisi

      tee lapsillesi palvelus äläkä anna heille noita nimiä

      • viisi vekaraa

        Perustele? Mikä sinun mielestäsi sitten olisi parempi?


      • Keskusrikospoliisi
        viisi vekaraa kirjoitti:

        Perustele? Mikä sinun mielestäsi sitten olisi parempi?

        Elsa, Alma, Rosa ja Saga on noista aloittajan vaihtoehdoista mieluisia mulle. Hilja ja Hilkka on kyllä todella antiikkisia ja niistä helposti voi tulla kiusatuksi, varsinkin jos Hilja tulee luonteeltaan kuvastaan nimeensä. Ja punahilkkaa varmasti saa kuulla ja muuta. Nuo 4 mitkä alussa mainitsin on hyviä, koska ne on selkeitä ja ajattomia, eikä liikaa toisiaan muistuttavia.


      • Tianella
        Keskusrikospoliisi kirjoitti:

        Elsa, Alma, Rosa ja Saga on noista aloittajan vaihtoehdoista mieluisia mulle. Hilja ja Hilkka on kyllä todella antiikkisia ja niistä helposti voi tulla kiusatuksi, varsinkin jos Hilja tulee luonteeltaan kuvastaan nimeensä. Ja punahilkkaa varmasti saa kuulla ja muuta. Nuo 4 mitkä alussa mainitsin on hyviä, koska ne on selkeitä ja ajattomia, eikä liikaa toisiaan muistuttavia.

        hyvä krp,

        jos et ole sattunut huomaamaan, nuo "antiikkiset" nimet ovat tällä hetkellä muodissa, ja vähemmistönä taitavat olla Taika-Tuuliat sun muut Islat ja Aidat. En oikein jaksa uskoa, että noista nimistä kiusattaisiin sen enempää, koska vastaavan tyyppiset "antiikkiset nimet" alkavat olla aika yleisiä tuolla ikäluokalla. Itse toivon näiden nimien yleistyvän, koska kuuluvat omiin suosikkeihini.


      • keskusrikospoliisi,
        Tianella kirjoitti:

        hyvä krp,

        jos et ole sattunut huomaamaan, nuo "antiikkiset" nimet ovat tällä hetkellä muodissa, ja vähemmistönä taitavat olla Taika-Tuuliat sun muut Islat ja Aidat. En oikein jaksa uskoa, että noista nimistä kiusattaisiin sen enempää, koska vastaavan tyyppiset "antiikkiset nimet" alkavat olla aika yleisiä tuolla ikäluokalla. Itse toivon näiden nimien yleistyvän, koska kuuluvat omiin suosikkeihini.

        Mielestäni nimeä ei tule valita sen perusteella mikä on muodikas ja mikä ei, vaan sen, mikä on ajaton ja jota ei missään nimessä tule hävetä.

        Itsekin vihaan noita taikatuuleja lumeja unnia ja eddoja, todella noloja.


      • viisi vekaraa
        keskusrikospoliisi, kirjoitti:

        Mielestäni nimeä ei tule valita sen perusteella mikä on muodikas ja mikä ei, vaan sen, mikä on ajaton ja jota ei missään nimessä tule hävetä.

        Itsekin vihaan noita taikatuuleja lumeja unnia ja eddoja, todella noloja.

        taisit nyt lukea viestiäni kuin piru raamattua: en tarkoittanut, että antaisimme nuo kyseiset nimet siksi, että vanhat nimet ovat muodissa, vaan että en usko että lapsiamme kiusattaisiin noista nimistä, koska vanhat nimet sattuvat olemaan suht yleisiä tuolla ikäluokalla.

        En myöskään ymmärrä mitä hävettävää on nimissä Hilja ja Hilkka?

        Varsinkin, kun nimet ovat peräisin minulle erittäin rakkailta henkilöiltä, en aio ihan noin heppoisin perustein luopua näistä nimistä.


    • nimien ihailija--

      Kauniita kaikki, mielestäni Taimi&Toini vanhahtavan kuuloinen.
      Parhaat ovat mielestäni
      Hilkka ja Hilja
      Ellen ja Edith

    • narinamarina

      olivat aikoinaan Hilkka ja Helena. Ehdotan siis noita. Pojille Otto ja Atte. Tai Antti ja Pentti.

      • viisi vekaraa

        Hei, ikävä kyllä Atte, Antti ja Pentti eivät ole mieleisiämme. Helena on kyllä kaunis ja löytyy suvustamme, mutta sen ehti jo mieheni sisko antaa tyttärensä nimeksi. Pikkuinen Anni Helena on nimensä ansainnut, joten emme viitsi antaa hänelle suht samanikäistä nimikaimaa noin lähisukuun. Varsinkin kun tyttöä ainakin vielä toistaiseksi on kutsuttu nimenomaan Anni Helenaksi, ei Anniksi. Väliviivaa nimessä ei kyllä ole...


    • suvisusa

      Hilkka ja Hertta
      tai
      Hilja ja Helka/Helmi

    • Anonyymi

      Nimeni on Hilja. Olen joutunut pienestä pitäen kiusatuksi tämän nimen vuoksi. Sama jatkuu nyt työelämässäkin. Olen päättänyt poistaa tämän nimen etunimistäni. Sitten olen ikäiseni kanssa samoissa nimissä eli Anne Maaria. Ikäni on 46 vuotta.

      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä. En minäkään pidä tästä nimestä. Naapurissa on rouva jonka mies piikittelee nimestä niin, että kohta tulee avioero.


    • Anonyymi

      Hilkka ja isäni aikoinaan lauloi pilkka laulua nimestäni ja sen olen muistanut ikäni ja siksi en pidä varmaa nimestäni,vaikka nyt monet sanoneet,et onpa kaunis nimi.ITSE EN NIIN VAIN KOE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe