Yksin Kuubaan?

jopuliissssssss

Olen 25-vuotias mies ja tykkään matkustella yksin, mutta mitään kaukomatkoja en ole tehnyt. Mitkään Teneriffat tai Pattayat eivät kiinnosta ja Kuubaan kohtaan on kyllä kiinnostusta. Lomalle lähtisin rentoutumaan enkä oksentamaan rannalle vitun päissään. Pajauttelemaan sikareita ja rommia myös, mutta ei 4veto kuntoon. Ja katsomaan paikallisia naisia;) Nyt olisi myös lomaa tiedossa töissä joten toivottavasti saisi aikaiseksi.

Onkos täällä muita jotka ovat yksin käyneet Kuubassa? Espanjaa en puhu sanaakaan ja se tässä itseäni vähän vaivaa. Englantia käytän töissäni joka päivä mutta sitä ei siellä paljon puhuta.

6

1249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j

pärjäät kyllä englannilla. Espanjasta on etua, mut ilman sitä pärjää. Suosittelen lämmöllä Kuubaa.

• jalli57

Kuuba suht edullinen maa. Oli turvallista vaikka aluksi epäröin. Poliiseja joka kulmalla.
      Nainen kuin nainen lähtee matkaan. Casa particulare on turvallinen paikka, sillä Hotelliin ei
      saa naista viedä. Eikä myöskään kulkea käsi kädessä turistin kanssa
      Nainen saa sakot kun poliisi näkee ja sehän näkee.
      Kuubalaisiin voi luottaa
      En tiedä onko nyt tilanne muuttunut kun vapauttavat yksityisyritteliäisyyttä??
      Suosittelen Kuubaa

• Havanana

Kuuba on mielenkiintoinen lomakohde jo pelkästään Havannassa rittää ihmettelemistä viikoksi ensikertalaiselle.
      Huijaus siellä on lähes taidetta ,mutta ei niissä yleensä montaa euroa menetä.
      Ei kannata lähteä kenenkään mukaan vaan pitää AINA ohjakset itsellä.Kohtelias ei riittää,mutta sen voi joutua toistamaan useita kertoja.
      Casa particular majoituksessa on puolensa mutta niitäkin on monenlaisia.Itse en enää viitsi asua huoneessa johon täytyy kulkea isäntäväen olohuoneen kautta.Jos haluat yksityisyyttä niin muista VAATIA sitä,äläkä ota kämppää ennenkö olet nähnyt sen.
      Hotellissa on mielestäni parempi majoittua ekalla kerralla.Pääset sinne omaan rauhaan tarvittaessa, varsinkin jos et puhu espanjaan.Hotelliin saa toki naisystäviä, hetkeksi, maksamalla ovimiehille....

• kuubankävijä

Espanjantaito olisi kyllä hyvä olla ennenkuin tuonne menee, mutta ehkä siellä jotenkuten englannillakin pärjää. Ainakin Havanassa.

Eniten kannattaa varoa ns. jineteroja. He ovat ystävällisen oloisia ihmisiä jotka tulevat kaduilla ja muualla juttelemaan. Jos heidän kanssaan alkaa jutustella niin he usein esim. kutsuvat baariin tai vähän ajan päästä alkavat ruinaamaan rahaa ja muuttuvat ystävällisistä hyvin agressiivisiksi.

Viazul-bussin sijasta kannattaa sitten matkustaa junalla aina kun se onnistuu. Kuubalainen juna on kokemus.

Kannattaa siis olla varuillaan.

• Zede

Joo tuo junailu vaan vaatii pitkää pinnaa. Eli varaudu odottamaan, myös kuumakin voi vaunuissa tulla ja pakarilihakset koetukselle.

Kokemus tottakai!

Niin pitänee mainita vielä ketjun aloittajalle, että jos liikut yksin kaupungilla, niin takuulla joku on koko ajan seuraan tuppautumassa. Se voi käydä rasittavaksi nopeasti.

• Alan Rankin

Olen kolmasti vieraillut Kuubassa. Turvallinen, hieno maa. Yksin olen kierrellyt Viazul busseilla ympäri saarta. Majoitus casa particulareissa, hotelleissa ja resorteissa.
      Haaveissa päästä ensi keväänä kokemaan Havannan Vappu ja nähdä El Jefe Maximo itse vielä puhumassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe