Yksin Kuubaan?

jopuliissssssss

Olen 25-vuotias mies ja tykkään matkustella yksin, mutta mitään kaukomatkoja en ole tehnyt. Mitkään Teneriffat tai Pattayat eivät kiinnosta ja Kuubaan kohtaan on kyllä kiinnostusta. Lomalle lähtisin rentoutumaan enkä oksentamaan rannalle vitun päissään. Pajauttelemaan sikareita ja rommia myös, mutta ei 4veto kuntoon. Ja katsomaan paikallisia naisia;) Nyt olisi myös lomaa tiedossa töissä joten toivottavasti saisi aikaiseksi.

Onkos täällä muita jotka ovat yksin käyneet Kuubassa? Espanjaa en puhu sanaakaan ja se tässä itseäni vähän vaivaa. Englantia käytän töissäni joka päivä mutta sitä ei siellä paljon puhuta.

6

1263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j

pärjäät kyllä englannilla. Espanjasta on etua, mut ilman sitä pärjää. Suosittelen lämmöllä Kuubaa.

• jalli57

Kuuba suht edullinen maa. Oli turvallista vaikka aluksi epäröin. Poliiseja joka kulmalla.
      Nainen kuin nainen lähtee matkaan. Casa particulare on turvallinen paikka, sillä Hotelliin ei
      saa naista viedä. Eikä myöskään kulkea käsi kädessä turistin kanssa
      Nainen saa sakot kun poliisi näkee ja sehän näkee.
      Kuubalaisiin voi luottaa
      En tiedä onko nyt tilanne muuttunut kun vapauttavat yksityisyritteliäisyyttä??
      Suosittelen Kuubaa

• Havanana

Kuuba on mielenkiintoinen lomakohde jo pelkästään Havannassa rittää ihmettelemistä viikoksi ensikertalaiselle.
      Huijaus siellä on lähes taidetta ,mutta ei niissä yleensä montaa euroa menetä.
      Ei kannata lähteä kenenkään mukaan vaan pitää AINA ohjakset itsellä.Kohtelias ei riittää,mutta sen voi joutua toistamaan useita kertoja.
      Casa particular majoituksessa on puolensa mutta niitäkin on monenlaisia.Itse en enää viitsi asua huoneessa johon täytyy kulkea isäntäväen olohuoneen kautta.Jos haluat yksityisyyttä niin muista VAATIA sitä,äläkä ota kämppää ennenkö olet nähnyt sen.
      Hotellissa on mielestäni parempi majoittua ekalla kerralla.Pääset sinne omaan rauhaan tarvittaessa, varsinkin jos et puhu espanjaan.Hotelliin saa toki naisystäviä, hetkeksi, maksamalla ovimiehille....

• kuubankävijä

Espanjantaito olisi kyllä hyvä olla ennenkuin tuonne menee, mutta ehkä siellä jotenkuten englannillakin pärjää. Ainakin Havanassa.

Eniten kannattaa varoa ns. jineteroja. He ovat ystävällisen oloisia ihmisiä jotka tulevat kaduilla ja muualla juttelemaan. Jos heidän kanssaan alkaa jutustella niin he usein esim. kutsuvat baariin tai vähän ajan päästä alkavat ruinaamaan rahaa ja muuttuvat ystävällisistä hyvin agressiivisiksi.

Viazul-bussin sijasta kannattaa sitten matkustaa junalla aina kun se onnistuu. Kuubalainen juna on kokemus.

Kannattaa siis olla varuillaan.

• Zede

Joo tuo junailu vaan vaatii pitkää pinnaa. Eli varaudu odottamaan, myös kuumakin voi vaunuissa tulla ja pakarilihakset koetukselle.

Kokemus tottakai!

Niin pitänee mainita vielä ketjun aloittajalle, että jos liikut yksin kaupungilla, niin takuulla joku on koko ajan seuraan tuppautumassa. Se voi käydä rasittavaksi nopeasti.

• Alan Rankin

Olen kolmasti vieraillut Kuubassa. Turvallinen, hieno maa. Yksin olen kierrellyt Viazul busseilla ympäri saarta. Majoitus casa particulareissa, hotelleissa ja resorteissa.
      Haaveissa päästä ensi keväänä kokemaan Havannan Vappu ja nähdä El Jefe Maximo itse vielä puhumassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      548
      7117
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      2675
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      2033
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1244
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1193
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1138
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1006
    8. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      984
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      971
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      41
      832
    Aihe