Hei vain!
Törmäsin netissä surffaillessa kysymykseen, joka koska pyhien symbolien (esim. om-tavun) tatuoimista. Kävi ilmi, että tällaista tatuointia ei saisi ottaa esim. vasempaan käteen. Onko tämä totta ja mihin tämä perustuu?
pyhä symboli -tatuointi
4
652
Vastaukset
- arvaus..
Voisikohan johtua siitä, että vasenta kättä pidetään vähän likaisena. Sillä pestään pylly. Syödessäkin käytetään vain oikeaa kättä. En tiedä, tämä oli pelkkä arvaus.
- Likainen__
:D
- Oikea puoli
Arabeilla vasen käsi on todellakin likainen, oikea käsi edustaa puhtautta. Vasemmalla kädellä pyyhitään, oikealla syödään. Onko samoin hindulaisilla ja buddhalaisilla, joille om jotain merkitsee?
Vasen käsi edustaa myös vasemmankäden polkua. Ehkä siksi eettisyyteen pyrkivä laittaa pyhän tavun vain oikealle puolelle. Oikea-vasen asetelma on muuten raamatussakin. " Istuu oikealla puolella " jne..
Aivojen oikea aivopuoilisko edustaa muuten " jumalallista " kokonaisuuksia hahmottavaa ihmistä. Oikea puoli tajuaa yhteyden, vasen puoli luokittelee, erottelee ja kommunikoi kielellisesti.
- 3+1
Vasemman ja oikean merkityksestä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vasemman_käden_polku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471