Mistä tuommoinen voi johtua, en tajua mitään. Windowsissa äänet toimii ihan normaalisti - siis leffat, musiikki, nettiradio ym. - mut youtubessa ja muissa vastaavissa videot pyörii, mut mitään ei kuulu. Tämä pulma tuli eteen sen jälkeen, kun asensin windowsin uudestaan. Äänikorttina on joku emolle integroitu soundmax digital audio -äänipiiri, olen vaihtanut ajuria uudempaan ja vanhempaan tuloksetta.
Voisiko tää johtua vaikka jostain palomuurista (windowsin oma) tai virustutkasta (avira antivir)? Jos kyllä, niin mitä minun pitäs tehdä asialle?
Myös windowsin omat äänet (siis ne erilaiset merkkiäänet, kriittinen pysähdys ja mitä niitä nyt on) on mykistyneet. Jos meen ohjauspaneeliin ja siellä äänet & äänilaitteet -kohdassa kokeilee toistaa eri merkkiääniä, tulee vain ilmoitus "Windows ei voi toistaa ääntä sejase.wav. Äänikortti voi olla käytössä."
Auttaako tässä muu kuin käydä hankkimassa äänikortti?
Kone on joku iankaikkisen vanha fujitsu-siemens scaleo, käyttiksenä win xp home sp3.
En vaan osaa.
Äänet ei kuulu netissä?
8
375
Vastaukset
- kelvin765
Heps kukkuu, mitä se laitehallinta sanoo?
Palomuurista/virustorjunnasta se ei johdu.- mlnn
Laitehallinta sanoo, että laite toimii oikein. Siis se Soundmax Integrated Digital Audio. Sama "laite toimii oikein" -viesti näkyy kaikissa ääni-, video- ja peliohjaimet -kategorian yhdeksässä jutussa. Mitähän nuo jutut on, jotain pakkauksenhallintaa, kodekkeja, videonsieppauslaitteita, jotain.
Mitähän muuta minun pitäisi siitä laitehallinnasta ymmärtää? Kyllähän tuolla lukee, et jos laitteen käytössä on ongelmia, käynnistä vianmääritys. Mut vianmäärityksessä ei sitten olekaan tarjolla semmoista vikatilannetta, joka vastaa pulmaani. Ohjaimen päivittäminen laitehallinnan kautta ei myöskään onnistu, tulee vaan ilmoitus et tämän parempaa ohjainta ei löydy. mlnn kirjoitti:
Laitehallinta sanoo, että laite toimii oikein. Siis se Soundmax Integrated Digital Audio. Sama "laite toimii oikein" -viesti näkyy kaikissa ääni-, video- ja peliohjaimet -kategorian yhdeksässä jutussa. Mitähän nuo jutut on, jotain pakkauksenhallintaa, kodekkeja, videonsieppauslaitteita, jotain.
Mitähän muuta minun pitäisi siitä laitehallinnasta ymmärtää? Kyllähän tuolla lukee, et jos laitteen käytössä on ongelmia, käynnistä vianmääritys. Mut vianmäärityksessä ei sitten olekaan tarjolla semmoista vikatilannetta, joka vastaa pulmaani. Ohjaimen päivittäminen laitehallinnan kautta ei myöskään onnistu, tulee vaan ilmoitus et tämän parempaa ohjainta ei löydy.codekkien puuttumisesta? asenna ffdshow.
yksi vaihtoehto että sulla on mykistys päällä youtuben käyttämässä playerissa.
katsoin tuon soundmaxin asetukset eikä niissä kylläkään ollut mitään sellaista mistä tuo voisi johtua.- mlnn
harrastelijakirurgi kirjoitti:
codekkien puuttumisesta? asenna ffdshow.
yksi vaihtoehto että sulla on mykistys päällä youtuben käyttämässä playerissa.
katsoin tuon soundmaxin asetukset eikä niissä kylläkään ollut mitään sellaista mistä tuo voisi johtua.Kädet ristissä jännitin, että ratkaisisiko ffdshow tilanteen. Ei muutosta. Mitenkäs tuon jutun kanssa, jos vaikka mulla olisikin mykistys päällä youtuben käyttämässä playerissa? Miten minä sen mykistyksen saan pois päältä? Ja kun sama mykkyys vaivaa kaikkia muitakin netin videoita.
Semmoisen panin merkille, en tiiä onko ffdshown ansiota vai oliko näin jo aikaisemminkin, että mp3-tiedostot toistuu. Siis kun kun nettisivulla on linkki mp3-biisiin, niin sen voi kuunnella lataamatta biisiä koneelle. Mut videot, flash-animaatiot (ja flash-pelit) ja mitä niitä nyt on pyörii edelleen mykkinä. mlnn kirjoitti:
Kädet ristissä jännitin, että ratkaisisiko ffdshow tilanteen. Ei muutosta. Mitenkäs tuon jutun kanssa, jos vaikka mulla olisikin mykistys päällä youtuben käyttämässä playerissa? Miten minä sen mykistyksen saan pois päältä? Ja kun sama mykkyys vaivaa kaikkia muitakin netin videoita.
Semmoisen panin merkille, en tiiä onko ffdshown ansiota vai oliko näin jo aikaisemminkin, että mp3-tiedostot toistuu. Siis kun kun nettisivulla on linkki mp3-biisiin, niin sen voi kuunnella lataamatta biisiä koneelle. Mut videot, flash-animaatiot (ja flash-pelit) ja mitä niitä nyt on pyörii edelleen mykkinä.playerissa on ihan samat toiminnot kuin kaikissa muissakin. siinä alhaalla oikealla on äänen kuvake ja viemällä hiiren sen päälle, saat hiljennettyä tai kovannettua. jos siinä on punainen ruksi päällä niin silloin on mykistys. tarkista se asia.
- mlnn
harrastelijakirurgi kirjoitti:
playerissa on ihan samat toiminnot kuin kaikissa muissakin. siinä alhaalla oikealla on äänen kuvake ja viemällä hiiren sen päälle, saat hiljennettyä tai kovannettua. jos siinä on punainen ruksi päällä niin silloin on mykistys. tarkista se asia.
Ok, ajattelin jo et tuo on joku mystisempikin systeemi, vika ei johdu tuosta. Kiitos mielenkiinnosta kuitenkin, ei kai se auta muu kuin tilata joku ihminen ratkaisemaan tää pulma rahalla.
- mainitset mm.
mlnn kirjoitti:
Ok, ajattelin jo et tuo on joku mystisempikin systeemi, vika ei johdu tuosta. Kiitos mielenkiinnosta kuitenkin, ei kai se auta muu kuin tilata joku ihminen ratkaisemaan tää pulma rahalla.
että nettiradio kuuluu, niin vian *täytyy* johtua jonkun ohjelman
asetuksista, sellaisen jolla katselet/kuuntelet sitä hiljaista juttua. - mlnn
mainitset mm. kirjoitti:
että nettiradio kuuluu, niin vian *täytyy* johtua jonkun ohjelman
asetuksista, sellaisen jolla katselet/kuuntelet sitä hiljaista juttua.Se voi olla. Kuitenkin äänenvoimakkuus on täysillä ja mute ei ole päällä kaikilla videosivuilla mitä keksin kokeilla (esim youtube, facebook, metacafe, break, kontraband, gorillamask, thatvideosite, stupidvideos, muutama aikuisviihdesivusto joita en tässä tohdi mainitakaan). Sama juttu ytmnd:n, albinoblacksheepin, chickensnackin ym. flash-animaatiosivujen kanssa. Myspace on mykkä, samoin kuin semmoiset bändien nettisivut, joilla on selaimessa pyörivä soitin. Tämmöiset linkit puolestaan kuuluu: http://www.aaaaalsti.com/images/Mullets_Tohvelisankari_mopokolme.mp3
Tosi kummallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3978553Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1702891- 131232
- 761008
- 64928
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55893
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72822