Ajatuksia

Opiskelija19

Olisipa mukavaa jos osaisi suomen viittomakieltä ja olisi kuuro ystävä jonka kanssa sitä voisi käyttää. Kiehtova ajatus :)

17

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käettaskussa

      on toivoa kellekään kuuroutta? Vain sinun huvitukseksesi?

      Kuurojahan on maailma täynnä, hae heitä esiin, ei ole vaikeaa.

      • Opiskelija19

        Enhän minä sitä kenellekkään toivo, enkä pahalla tuota sanomaani tarkoittanut. En tiedä miksi otit tuon minun kommentin negatiivisesti. Mutta joka tapauksessahan kuuroja on olemassa ja heillä on omanlainen "kulttuuri" ja kieli, niin se jollakin tavalla kiehtoo minua. :)


      • V.kieli Lakiin!
        Opiskelija19 kirjoitti:

        Enhän minä sitä kenellekkään toivo, enkä pahalla tuota sanomaani tarkoittanut. En tiedä miksi otit tuon minun kommentin negatiivisesti. Mutta joka tapauksessahan kuuroja on olemassa ja heillä on omanlainen "kulttuuri" ja kieli, niin se jollakin tavalla kiehtoo minua. :)

        eri palstoilla. Asennevamma elämää kohtaan jos kohtelee negatiivisesti. Erilaisuus on rikkautta! Joten tsemppaan sinulle aloittajalle, että löydät kaipaamaasi. Olen itse syntymäkuuro ja äidinkieleni on viittomakieli.


      • Opiskelija19
        V.kieli Lakiin! kirjoitti:

        eri palstoilla. Asennevamma elämää kohtaan jos kohtelee negatiivisesti. Erilaisuus on rikkautta! Joten tsemppaan sinulle aloittajalle, että löydät kaipaamaasi. Olen itse syntymäkuuro ja äidinkieleni on viittomakieli.

        Näinpä! Kiitos "V.kieli Lakiin!", piristit päivääni :)


      • omakieli
        V.kieli Lakiin! kirjoitti:

        eri palstoilla. Asennevamma elämää kohtaan jos kohtelee negatiivisesti. Erilaisuus on rikkautta! Joten tsemppaan sinulle aloittajalle, että löydät kaipaamaasi. Olen itse syntymäkuuro ja äidinkieleni on viittomakieli.

        Tarkoitatko tuolla, että viittomakieli lakiin, että kouluissa pitäisi jokaiselle opettaa? Minä olen useasti sanonut, siis kuuleville, että jokaiselle kuulevalle pitäisi panna 1 päivä tulpat korviin ja katsoa, miten selviävät ja tämä kouluissa myös pakollisena.
        Näin moni saisi hieman ymmärrystä tähän kuulemiseen ja ei kuulemiseen.
        Lisään vielä tähän, että jos mahdollisuus niin viittomaopiskeluun - se tuo rikkautta elämään ja näin voi kommunikoida eri ryhmien kanssa. Sehän on sama kuin kahden muun kielen kanssa. Jos ei osaa englantia, miten ymmärrän englantilaista. Toisella kielellä ei koskaan pääse täysin toista kieltä käyttävän mentaliteettiin. Näin on kuulevankin kanssa, ei hän voi ymmärtää kuuroa jos ei osaa kuuron kieltä. Kuuleva voi oppia, mutta kuuro ei pääse kuulevan äänikielelle. Siis näitä kuulevia on hieman ravisteltava.


    • kuuleva nainen

      Jo teini-ikäisenä halusin oppia viittomaan edes vähän. Aikuisena opettelin ja opin nopeasti kun oli hyviä opettajia ja kursseja. Ei se oikeastaan ollut edes vaikeaa.

      Nyt vuosia myöhemmin melkein kaikki on unohtunut. Jos tiedän, että tarvitsen viittomia jossakin, palautan niitä mieleeni netistä löytyvän Suvi-sanakirjan avulla.

      Kun kieltä ei käytä, se unohtuu tosi pian. Kesällä olisi ollut mahdollisuus viittoa kun yllättäin törmäsin kolmeen kuuroon... mutta eipä muistunut siinä yhtäkkiä mieleen paljonkaan. Harmitti ja nolotti.
      Jos olisin voinut jutella muutaman tunnin, niin paljon olisi taas palautunut mieleen, mutta se ei ollut mahdollista :(
      Tiedän, että kun yhden päivän taas voisi viittoa, niin todella paljon muistuisi mieleen.
      Aikoinaan pääsin sisälle siihen maailman eikä siinä silloin ollut mitään outoa. Nyt on sormet solmussa heti kun yhtäkkiä joutuu ottamaan kädet käyttöön

      Ei olisi mahdoton ajatus että olisi kuuro elämänkumppanikin. Silloin muut asiat ovat tärkeämpiä kuin kuurous. Tiedän, että joillekkin se kuurojen yhteisö on kaikkein tärkein eikä sinne kuulevat mahdu. Olen ns. "rautalangasta vääntänyt" joitakin asioita eräällekin kuurolle, mutta hän ei uskonut. Se oma kulttuuri ja yhteisö jotenkin määräsi, ettei kuulevaa voinut uskoa. Kun asia on näin, niin se on näin -periaate oli aika vahva. Suomen kielen taito ja myös kuulevien hyväksyminen ovat tärkeitä asioita kuuron ja kuulevan välisessä kanssakäymisessä. Olen nähnyt ja kokenut kaikkea kivaa, mutta välillä on tullut myös kakkaa niskaan. Eihän me ihmiset olla samanlaisia :)

      Opettele vain viittomia. Kokemukseni mukaan ei niistä ainakaan haittaa ole :)

      • kuuleva nainen

        Tätä palstaa ei ilmeisesti niin paljon enää lueta ja seurata, mutta laitetaan nyt edelliseen liittyen vielä tällainen kysely jos joku sattuu lukemaan :)

        Olisi kiva tietää miten sinä kuuro/kuuleva suhtaudut kuuroihin/kuuleviin.

        Osaatko sinä kuuleva viittoa/osaatko sinä kuuro puhua tai lukea huulilta?

        Kuulutko vain kuurojen yhteisöön vai onko sinulla paljon kuulevia ystäviä/tuttuja/perheenjäseniä?

        Onko sinulla kuuro vai kuuleva kumppani? Onko kuurous vaikuttanut kumppanin löytymiseen?

        Jos olet kuuro, miten kuulevat sinuun suhtautuvat? Pelkäävät/jännittävät/tulevat juttelemaan/ yrittävät jotenkin kommunikoida... jne?

        Tämä ei ole mikään virallinen gallup eikä opiskeluun liittyvä kysely. Yritän vain saada keskustelua aikaiseksi :)


      • Omakieli
        kuuleva nainen kirjoitti:

        Tätä palstaa ei ilmeisesti niin paljon enää lueta ja seurata, mutta laitetaan nyt edelliseen liittyen vielä tällainen kysely jos joku sattuu lukemaan :)

        Olisi kiva tietää miten sinä kuuro/kuuleva suhtaudut kuuroihin/kuuleviin.

        Osaatko sinä kuuleva viittoa/osaatko sinä kuuro puhua tai lukea huulilta?

        Kuulutko vain kuurojen yhteisöön vai onko sinulla paljon kuulevia ystäviä/tuttuja/perheenjäseniä?

        Onko sinulla kuuro vai kuuleva kumppani? Onko kuurous vaikuttanut kumppanin löytymiseen?

        Jos olet kuuro, miten kuulevat sinuun suhtautuvat? Pelkäävät/jännittävät/tulevat juttelemaan/ yrittävät jotenkin kommunikoida... jne?

        Tämä ei ole mikään virallinen gallup eikä opiskeluun liittyvä kysely. Yritän vain saada keskustelua aikaiseksi :)

        1. x, että seilaan tällä palstalla ja ajattelin kokeilla saako jonkunlaista keskustelua aikaan. Vastauksenihan on henkilölle, kuka myös yrittää keskustelun aikaan saamista, mutta kyllä tarkoitettu KAIKILLE kiinnostuneille.
        Kerron vähän itsestäni. Olen elänyt kuulevana, en varmaan koskaan ole kuullut erittäin hyvin, mutta kuulin. Kuurouduin pikkuhiljaa ( en sitä nyt kerro, miksi ja miten) ja nykyään olen kuuro. Kuulolaitteella kuulen ääniä, mutta en saa selvää puheesta tai hyvin huonosti. Tunnen siis eri muotoja kommunikaatiossa kuulevien kanssa. Kuuroja en tunne, monta syytä.
        Olen hyvin yksinäinen kuurouteni kanssa Suomessa (kaikkialla), koska olen elänyt ulkomailla. Etsin kiinnostuneita pohtimaan asiaa kuulevat / kuurot ja ihmisten erilaisuutta. Jokainen meistä on erilainen, kuuro tai kuuleva tai...
        Viittomakieli kiinnostaa minua ja osaan hieman, mutta kuinka voi oppia tai osata jotain ilman harhoitusmahdollisuuksia.
        Hauska jos tulee jotain viestejä, voin kertoa omista kokemuksistani jos on kiinnostusta.


      • kuuleva nainen
        Omakieli kirjoitti:

        1. x, että seilaan tällä palstalla ja ajattelin kokeilla saako jonkunlaista keskustelua aikaan. Vastauksenihan on henkilölle, kuka myös yrittää keskustelun aikaan saamista, mutta kyllä tarkoitettu KAIKILLE kiinnostuneille.
        Kerron vähän itsestäni. Olen elänyt kuulevana, en varmaan koskaan ole kuullut erittäin hyvin, mutta kuulin. Kuurouduin pikkuhiljaa ( en sitä nyt kerro, miksi ja miten) ja nykyään olen kuuro. Kuulolaitteella kuulen ääniä, mutta en saa selvää puheesta tai hyvin huonosti. Tunnen siis eri muotoja kommunikaatiossa kuulevien kanssa. Kuuroja en tunne, monta syytä.
        Olen hyvin yksinäinen kuurouteni kanssa Suomessa (kaikkialla), koska olen elänyt ulkomailla. Etsin kiinnostuneita pohtimaan asiaa kuulevat / kuurot ja ihmisten erilaisuutta. Jokainen meistä on erilainen, kuuro tai kuuleva tai...
        Viittomakieli kiinnostaa minua ja osaan hieman, mutta kuinka voi oppia tai osata jotain ilman harhoitusmahdollisuuksia.
        Hauska jos tulee jotain viestejä, voin kertoa omista kokemuksistani jos on kiinnostusta.

        En ole varma, mutta eikö Suomessa sinulle kuulu kuuroutesi takia viittomakielenopetusta? Eihän ketään voi jättää "kielettömäksi". Oletko kysynyt asiaa jostakin? Mielestäni sinulla on oikeus erilaisiin tukipalveluihin.

        En tiedä missä maassa ennen olet asunut ja kauinka kauan, mutta eikö sielläkään saanut mitään tukea tai opetusta?
        Mitä kieltä siellä käytit ja miten?

        Kyllä kaikilla pitää olla oikeus kommunikoida sillä kielellä mikä parhaiten sujuu :)


      • kuuleva nainen
        Omakieli kirjoitti:

        1. x, että seilaan tällä palstalla ja ajattelin kokeilla saako jonkunlaista keskustelua aikaan. Vastauksenihan on henkilölle, kuka myös yrittää keskustelun aikaan saamista, mutta kyllä tarkoitettu KAIKILLE kiinnostuneille.
        Kerron vähän itsestäni. Olen elänyt kuulevana, en varmaan koskaan ole kuullut erittäin hyvin, mutta kuulin. Kuurouduin pikkuhiljaa ( en sitä nyt kerro, miksi ja miten) ja nykyään olen kuuro. Kuulolaitteella kuulen ääniä, mutta en saa selvää puheesta tai hyvin huonosti. Tunnen siis eri muotoja kommunikaatiossa kuulevien kanssa. Kuuroja en tunne, monta syytä.
        Olen hyvin yksinäinen kuurouteni kanssa Suomessa (kaikkialla), koska olen elänyt ulkomailla. Etsin kiinnostuneita pohtimaan asiaa kuulevat / kuurot ja ihmisten erilaisuutta. Jokainen meistä on erilainen, kuuro tai kuuleva tai...
        Viittomakieli kiinnostaa minua ja osaan hieman, mutta kuinka voi oppia tai osata jotain ilman harhoitusmahdollisuuksia.
        Hauska jos tulee jotain viestejä, voin kertoa omista kokemuksistani jos on kiinnostusta.

        Jos haluat vaihtaa mielipiteitä sähköpostilla, niin anna osoite. Joku muukin ehkä haluaa kirjoitella :)


      • omakieli
        kuuleva nainen kirjoitti:

        En ole varma, mutta eikö Suomessa sinulle kuulu kuuroutesi takia viittomakielenopetusta? Eihän ketään voi jättää "kielettömäksi". Oletko kysynyt asiaa jostakin? Mielestäni sinulla on oikeus erilaisiin tukipalveluihin.

        En tiedä missä maassa ennen olet asunut ja kauinka kauan, mutta eikö sielläkään saanut mitään tukea tai opetusta?
        Mitä kieltä siellä käytit ja miten?

        Kyllä kaikilla pitää olla oikeus kommunikoida sillä kielellä mikä parhaiten sujuu :)

        Sain Suomessa 2 sarjaa viittomakotiopetusta, olin silloin niin sairas, etten voinut muuten osallistua. Tulkkipalvelu on myös o.k., ja varmaan muutakin jos anotaan. Nämä asiat ovat Suomessa käsittääkseni hyvin hoidettu. Kuuroilla "paremmat olot" kuin jossain muualla.
        Viittominen unohtuu, kun ei ole ketään kukaan viittoisi. Olen siellä maaseudulla "ulkolaisena". Olen tutustunut kuuleviin - vain harvoihin, koska en voi kulkea. Minulla oli myrkytys ja en kestä kemioita ( hajusteita etc.) ja kännyköitä. Tämä siis rajoittaa täysin. Lisäksi maassa, mistä olen lähtenyt vuosikymmeniä sitten - erilainen, muukalainen. Olen elänyt Saksassa täydellisessä työelämässä. Siis olin kuulevien elämässä itse kuulevana, vaikka jo silloin kuulo streikkasi. On varmaan ollut lapsuudesta asti tavallista huonompi kuulo, mutta sitä ei ole huomioitu eikä huomattu, eikä itse sitä tajua. Mutta nyt on kuuleminen loppu, onnettomuuden jälkiseuraus kesälomalla. Jäin siis Suomeen "ei vapaaehtoisesti", vaan koska ei ollut muuta mahdollisuutta.
        Tarkoitan yksinäisyydellä sitä, että ei kuuroutuneita lähellä, ei montaa, kuka jaksaa olla kuuroutuneen kanssa, koska keskustelut ja koko elämä muuttuu. Siis sellainen aivan tavallinen kanssaolo puuttuu. Suomi on harvaan asuttua, matkat pitkät, joten ei lähellä ketään, kuka olisi hieman "samanlainen".

        Olen miettinyt paljon kuulevien käytöstä, heitä on eri ryhmiä. On todennäköisesti erittäin vaikea kuulevalle ymmärtää, mitä ei kuuleminen tarkoittaa.

        Olen juuri nyt - tulin vko sitten - Saksassa, missä myös olen nykyään hyvin yksin, ihan pari läheistä ystävää - kuulevia. Elän koirani kanssa, koska ilman en tulisi toimeen. Käyn täällä ja elän Suomessa metsässä.

        Ei nyt enempää minusta. Se oli eilen sattumaa, että törmäsin näille sivuille. MIKÄ ONNI, ETTÄ NYKYÄÄN ON TÄMÄ COMPUTER JA I-NET JUTUT. Ilman istuisi täydessä pimeydessä.
        Oli kiva, että vastasit. Minä olen siis seurannut ja seuraan kuulevien käytöstä näissä kahdessa maassa. Kuuroja tai kuuroutuneita en täällä tunne yhtään, en Suomessakaan. Puhun itse paljon ja seuraan, menikö oikein ja .... niin se on

        Minun käsitys asiasta on se, että kyseessä on 2 aivan erilaista maailmaa. Kuulevia pitää valistaa. 'Ei kuulevat' ovat monessa suhteessa kuulevia edellä.
        Juttelua odotellen

        Nimimerkkiä ei meinannut eilen löytyä, oli aina jo varattu, varmaan 7. tai 8. vasta osui.


      • kuuleva nainen
        omakieli kirjoitti:

        Sain Suomessa 2 sarjaa viittomakotiopetusta, olin silloin niin sairas, etten voinut muuten osallistua. Tulkkipalvelu on myös o.k., ja varmaan muutakin jos anotaan. Nämä asiat ovat Suomessa käsittääkseni hyvin hoidettu. Kuuroilla "paremmat olot" kuin jossain muualla.
        Viittominen unohtuu, kun ei ole ketään kukaan viittoisi. Olen siellä maaseudulla "ulkolaisena". Olen tutustunut kuuleviin - vain harvoihin, koska en voi kulkea. Minulla oli myrkytys ja en kestä kemioita ( hajusteita etc.) ja kännyköitä. Tämä siis rajoittaa täysin. Lisäksi maassa, mistä olen lähtenyt vuosikymmeniä sitten - erilainen, muukalainen. Olen elänyt Saksassa täydellisessä työelämässä. Siis olin kuulevien elämässä itse kuulevana, vaikka jo silloin kuulo streikkasi. On varmaan ollut lapsuudesta asti tavallista huonompi kuulo, mutta sitä ei ole huomioitu eikä huomattu, eikä itse sitä tajua. Mutta nyt on kuuleminen loppu, onnettomuuden jälkiseuraus kesälomalla. Jäin siis Suomeen "ei vapaaehtoisesti", vaan koska ei ollut muuta mahdollisuutta.
        Tarkoitan yksinäisyydellä sitä, että ei kuuroutuneita lähellä, ei montaa, kuka jaksaa olla kuuroutuneen kanssa, koska keskustelut ja koko elämä muuttuu. Siis sellainen aivan tavallinen kanssaolo puuttuu. Suomi on harvaan asuttua, matkat pitkät, joten ei lähellä ketään, kuka olisi hieman "samanlainen".

        Olen miettinyt paljon kuulevien käytöstä, heitä on eri ryhmiä. On todennäköisesti erittäin vaikea kuulevalle ymmärtää, mitä ei kuuleminen tarkoittaa.

        Olen juuri nyt - tulin vko sitten - Saksassa, missä myös olen nykyään hyvin yksin, ihan pari läheistä ystävää - kuulevia. Elän koirani kanssa, koska ilman en tulisi toimeen. Käyn täällä ja elän Suomessa metsässä.

        Ei nyt enempää minusta. Se oli eilen sattumaa, että törmäsin näille sivuille. MIKÄ ONNI, ETTÄ NYKYÄÄN ON TÄMÄ COMPUTER JA I-NET JUTUT. Ilman istuisi täydessä pimeydessä.
        Oli kiva, että vastasit. Minä olen siis seurannut ja seuraan kuulevien käytöstä näissä kahdessa maassa. Kuuroja tai kuuroutuneita en täällä tunne yhtään, en Suomessakaan. Puhun itse paljon ja seuraan, menikö oikein ja .... niin se on

        Minun käsitys asiasta on se, että kyseessä on 2 aivan erilaista maailmaa. Kuulevia pitää valistaa. 'Ei kuulevat' ovat monessa suhteessa kuulevia edellä.
        Juttelua odotellen

        Nimimerkkiä ei meinannut eilen löytyä, oli aina jo varattu, varmaan 7. tai 8. vasta osui.

        Sinulla siis kuulo-ongelmien lisäksi muutakin ongelmaa? Liikkuminen myös?
        No onpa sinulla sitten aika hankalaa. Kuljet kuitenkin kahden maan väliä koiran kanssa. Miksi näin?
        Oletko jo eläkkeellä ja vain huvin vuoksi matkustelet?
        Minkälaista työtä teet/teit? Onnistuuko sekään enää?


      • omakieli
        kuuleva nainen kirjoitti:

        Sinulla siis kuulo-ongelmien lisäksi muutakin ongelmaa? Liikkuminen myös?
        No onpa sinulla sitten aika hankalaa. Kuljet kuitenkin kahden maan väliä koiran kanssa. Miksi näin?
        Oletko jo eläkkeellä ja vain huvin vuoksi matkustelet?
        Minkälaista työtä teet/teit? Onnistuuko sekään enää?

        Jep - stenotyyliin - terveysalalla/opetushommissa / nykyään eläkkeellä. En ole rullatuolitapaus, kävelen itse, mutta koira on pakollinen, se on korvani ja muukin auttaja. Koirani on ovikelloni ja muukin tapahtumataulu. Sitäpaitsi olen eläinrakas, koira kuului jo aiemmin elämääni.
        Matkustan, en riemusta, vaan ei tällä hetkellä muuta mahdollisuutta. Suomen taLvi on raskas ja elämäni oli Keski-Euroopassa. Kuljen laivalla.
        Tänään tuli taas 3 x kuuron ongelmaa eteen. Yksi juuri äsken, kun halusin selvittää yhtä pankkijuttua. Yhteyden saa vain jos antaa tel.-numeron. Minulla ei ole puhelinta, koska en tee sillä mitään. Kaikki kommunikaatio kulke i-netin kautta. Mietin, että miten muut kuurot - onko heillä känny ja saavat siihen viestin? Vai antavatko tutun puh.numeron.
        Tämä sama on laivalippua tilatessa - tel.numero pakollinen, muuten tilaus ei onnistu. ITSENÄISEN TOIMINNAN rajaus tai pakkopuhelin. Kun tässä asiaa taas kerran tarkastelen niin onko tällainen VAIN minun ongelma vai? Siis YKSIN maailmassa.
        Kiinnostaisi kuulla toisten elämästä, ketkä eivät kuule. Kuinka he hoitavat asiat ja selviävät. Katsotaan, saammeko me kuuleva ja kuulematon nainen lisäkekustelua.


      • kuuleva nainen
        omakieli kirjoitti:

        Jep - stenotyyliin - terveysalalla/opetushommissa / nykyään eläkkeellä. En ole rullatuolitapaus, kävelen itse, mutta koira on pakollinen, se on korvani ja muukin auttaja. Koirani on ovikelloni ja muukin tapahtumataulu. Sitäpaitsi olen eläinrakas, koira kuului jo aiemmin elämääni.
        Matkustan, en riemusta, vaan ei tällä hetkellä muuta mahdollisuutta. Suomen taLvi on raskas ja elämäni oli Keski-Euroopassa. Kuljen laivalla.
        Tänään tuli taas 3 x kuuron ongelmaa eteen. Yksi juuri äsken, kun halusin selvittää yhtä pankkijuttua. Yhteyden saa vain jos antaa tel.-numeron. Minulla ei ole puhelinta, koska en tee sillä mitään. Kaikki kommunikaatio kulke i-netin kautta. Mietin, että miten muut kuurot - onko heillä känny ja saavat siihen viestin? Vai antavatko tutun puh.numeron.
        Tämä sama on laivalippua tilatessa - tel.numero pakollinen, muuten tilaus ei onnistu. ITSENÄISEN TOIMINNAN rajaus tai pakkopuhelin. Kun tässä asiaa taas kerran tarkastelen niin onko tällainen VAIN minun ongelma vai? Siis YKSIN maailmassa.
        Kiinnostaisi kuulla toisten elämästä, ketkä eivät kuule. Kuinka he hoitavat asiat ja selviävät. Katsotaan, saammeko me kuuleva ja kuulematon nainen lisäkekustelua.

        Känny taitaa olla kaikilla, koska se on niin kätevä. Sinulle se ei käy, joten toivottavasti joku viisaampi pystyy sinua tässä asiassa auttamaan. Minä kun en ole asiantuntija.

        Toivottavasti saat pian vastauksia kysymyksiisi! :)

        Oikein hyvää Joulua Sinulle ja parempia päiviä ensi vuonna!


      • omakieli
        kuuleva nainen kirjoitti:

        Jos haluat vaihtaa mielipiteitä sähköpostilla, niin anna osoite. Joku muukin ehkä haluaa kirjoitella :)

        [email protected]


      • kuuleva nainen
        omakieli kirjoitti:

        [email protected]

        Nyt kyllä tuli sellainen nimi, että ei ihan heti tule suomalainen metsässä asuva mieleen.
        Taitaa olla vitsi :))


      • omakieli
        kuuleva nainen kirjoitti:

        Nyt kyllä tuli sellainen nimi, että ei ihan heti tule suomalainen metsässä asuva mieleen.
        Taitaa olla vitsi :))

        ei ole vitsi - vaikka jos niin ajattelee niin joskus tuntuu siltä, että koko elämä on vitsi. vastaan kyllä kun kirjoitat, olen tällä hetkellä aika paljon tämän laitteen parissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      97
      1822
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      123
      1377
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1226
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      878
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      401
      864
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      832
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      806
    Aihe