Heippa
itselläni on kiinanpystykorva 6kk ja ajankohtaiseksi tulisi ostaa pentupannan tilalle
aikuisten panta tai valjaat,kumpaas te suositelisitte?
Jatkanko vain pannan käyttöä,vai tekeekö valjaat hyvää enenmmän?
Panta vai valjaat
2
525
Vastaukset
- Suomi-rodun edustaja
Itsellä hyperaktiivinen Karjalankarhukoira, joka joskus vetää lenkillä. Sen vuoksi ja näyttelyiden (panta tuhoaa hienon kaulakarvan) vuoksi käytetään valjaita. Niska saattaa napsahtaa, jos pannassa pahasti kiskaisee. Pienellä koiralla varsinkin saattaa olla isompi riski tuo panta. Jos kuitenkin pannan hommaat, niin leveä ja pehmeää nahkaa on eläinlääkärimmekin mielestä paras.
- chowlover
.. käytetään molempia.
Itseltäni löytyy kohta 10kk chow chow ja itse tykkään käyttää valjaita ja mieheni käyttää pantaa.
Tällähetkellä taitaa olla ihan jokke-merkkiset heijastinvaljaat ja kunhan tuo koira ei enää juurikaan kasva mihinkään suuntaan niin ostan varmaankin Hurtan valjaat. :)
Itse ainakin ajattelen ehkä niin että tuo "vaihtelu" on hyvä; välillä panta ja välillä valjaat.
Ei ainakaan kuluta karvaa kokoajan ja samasta paikasta.
Molempien käyttäjia varmaan on, käytä vaan sitä joka itseäsi enemmän miellyttää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216838Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718