Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kokemuksia Kandiakatemiasta

kurssi hakusessa

Kandiakatemialla näyttäisi olevan kohtuuhintaisia valmennuskursseja, mutta ennen kurssin valintaa olisi mukava kuulla kokemuksia kursseista. Onko joku ollut Kandiakatemian kurssilla tai kuullut esimerkiksi tutuiltaan kokemuksia?

Millaista opetus on? Uskaltaako kurssille ilmoittautua?

5

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpaa mutta totta?

      olen itse myös yrittänyt koluta keskustelupalstoja aiheesta, mutta varsinaisia kokemuksia on löytynyt vähemmän, spekulaatiota sitäkin enemmän. Muutama positiivinen kommentti on kyllä löytynyt viime vuoden kursseista, negatiivisia ei oikeastaan.

      Ajattelin itse ilmoittautua ouluun lähiopetuskurssille, mutta tosiaan jos jollain olisi jotain kommentteja tai edes että olisi itse uskaltanut ilmoittautua jo niin auttaisi :)

      • kurssin käyneitä?

        Niin jonkinlainen salamyhkäisyys tässä tuntuu olevan. Kokemuksia on kuullut vähän, eikä Kandiakatemian sivuiltakaan oikein selviä, mistä kurssit koostuvat. Voi olla, että kokemusten vähyys johtuu Kandiakatemian nuoruudesta ja suhteellisen vähäisestä kurssimäärästä.

        Suurin huoli on ehkä opetuksen taso. Lääketieteenopiskelijoilla on toki muistissa oma pääsykoe ja siihen luku, mutta heillä on samaan aikaan omatkin opinnot. Jos on tullut kouluun aamulla, jaksaako opettaa iltayhdeksään asti? Opettaminen - varsinkin ensimmäistä kertaa - vaatii valmistelua.

        Toivottavasti tulee vielä kokemuksia.


      • Positiivisesti yllät
        kurssin käyneitä? kirjoitti:

        Niin jonkinlainen salamyhkäisyys tässä tuntuu olevan. Kokemuksia on kuullut vähän, eikä Kandiakatemian sivuiltakaan oikein selviä, mistä kurssit koostuvat. Voi olla, että kokemusten vähyys johtuu Kandiakatemian nuoruudesta ja suhteellisen vähäisestä kurssimäärästä.

        Suurin huoli on ehkä opetuksen taso. Lääketieteenopiskelijoilla on toki muistissa oma pääsykoe ja siihen luku, mutta heillä on samaan aikaan omatkin opinnot. Jos on tullut kouluun aamulla, jaksaako opettaa iltayhdeksään asti? Opettaminen - varsinkin ensimmäistä kertaa - vaatii valmistelua.

        Toivottavasti tulee vielä kokemuksia.

        Vastaan tähän saman viestin kuin toiselle keskustelualueelle:

        Itse kävin viime vuonna Oulun kurssin. Oppilaita oli n15 kurssilla. Joka oppitunnilla oli vähintään yksi tutor opettajan lisäksi paikalla ja erikseen järjestettiin myös laskuharjoituksia/teorian kertauksia tutoreiden toimesta eli "kokelaista" huolehdittiin hyvin. Biologian ja fysiikan opettajat olivat todella miellyttäviä ja osaavia, kemian opetus ei aivan yhtä huikeaa, mutta edelliseen kurssiini verrattuna sekin hyvää. Tehtäviä paljon laidasta laitaan, niin helppoja perustehtäviä kuin vaikeita soveltavia. Ei ole kurssista mitään negatiivista. Todella halpaan hintaan sai laatuopetusta, jos vertaa yli tonnin kursseihin, missä 30 kurssilaista. En tiedä kauanko tämä firma pysyy noilla hinnoilla pystyssä - tekevät kursseja yli puolet muita halvemmalla.

        Eli lyhyesti vielä, kurssi oli mielestäni todella onnistunut ja vihdoin löysin haluamaani opetusta. Kandiopettajat tiesivät mistä puhuvat ja osasivat tarvittaessa yksinkertaistaa asioita ymmärrettävämpään muotoon. Oleelliset asiat oli helppo poimia ja niitä kerrattiin. Tutortoiminta oli myös mukava yllätys, joka kannusti tekemään entistä enemmän töitä. Itseänikin ihmetytti ja ihmetyttää edelleen miten kandit jaksoivat panostaa kurssiin koulunsa ohella ja vielä minimipalkalla, mutta ehkä juuri se halu neuvoa nuorempia oli minulle se juttu mistä pidin.


    • Ratkaisevat pisteet

      Itsekin vastasin toiselle keskustelualueelle ja copy-pastean tänne nyt. Huono maku jäi viime vuoden kurssista. Kehoitan miettimään millaisen kurssin valitsette itsellenne...

      "Taisi halvat hinnat ja opiskelijaystävällisyys haihtua bisneksen tieltä. Tällä hetkellä tuntihinta on jopa korkeampi kuin valmennuskeskuksella Alkuaikoina kurssi maksoi 500 €, nyt 2750 €. Kusetuksen makua ilmassa?

      Viime keväänä Kandiakatemian kurssilla aloitti Turussa n. 20 opiskelijaa (minä mukaan lukien). Suurin osa meistä jätti loppuvaiheessa menemättä enää tunneille, koska opetus oli niin kelvotonta. Kuulin, että pahimmillaan siellä istui vain 5 oppilasta.

      Voi niitä raukkoja, jotka maksavat 1500 € tai enemmän noista kursseista... "

    • 4 + 13

      Itselläni on Kandiakatemiasta positiivisia kokemuksia. Opetus oli hyvää ja tehtäviä oli paljon itseopiskelumateriaaleissa. Hinta-laatu -suhde oli kohdallaan. Oman kurssini kävin Tampereella.

      Samaa olen kuullut muissa kaupungeissa Kandiakatemian kurssilla käyneiltä kavereiltani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe