Onks niin

HUNKSZ

että työttömäksi saneerattu vanhus, joka ei vielä ole eläkeiässä, joutuu osallistumaan kaikenlaiseen höpö-höpö-kurssitukseen nuorien narkkareiden ja tekomasentuneen nuorison mukana? Jotta ei työkkärikorvausta evätä?
Onko siellä pakko olla kiinnostuneen näköinen?
Jos sit ope on paljon nuorempi, niin saako sen höpötyksiä kyseenalaistaa omalla kokemuksen tuomalla viisaudellaan, vai tuleeks siitäkin jotain karenssia?
Tarvitsisin jonkinlaisen "selviytymisopastuksen".

56

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekonokkainen

      vanhus on ihminen,joka dei vielä ole edes eläkeiässä. Eihän täällä lukien tunnu ihmisestä vanhusta tulevan ennen 9-kymmenettä ikävuottaan.

      "Tekomasentuneen", mikä sinä olet diagnooreja tekemään muista kuin itsestäsi?

      • HUNKSZ

        kuusykkönen, kun olin 15v hippi, olivat minunikäiseni, suurinpiirtein kuolleita vanhuksia.
        Ja koska pääni vielä toimii, on minun helppoa huomata sosiaaliturvan väärinkäyttäminen.
        Psykologien ja muiden huuhaa-lääkäreiden tehtävänä on varmistaa työpaikkansa. Ihan ymmärrettävää sekin.
        Kokemuksestani voin kertoa etteä iloisempaa nuorukaista ei ole kuin hän, joka on saanut lääkäriltä jatkotodistuksen "vammastaan".


      • POLITIIKKA

        niittYLAHDESSA , HIORVOLA TULE TÄNNE ASUMAAN NIIN RIISTAKAMERAT KOIRAN VIHAQAJAT ASUVAT TÄÄLLÄ NAISET , MIEHET VIHAAVAT NAAPUREITA ALATI KIIKARIT SILMILLÄ, METSÄSTYSTÄ UUTTA RAKENNUSTA VAHDITAAN KUIN MARTOL.. OLLII. VOI ÄLKÄÄ MUUTTAKO


    • ?

      aikamoisnen asennevamma sul ainaki on. Mee karenssiin vaa, ni kursseille pääsee sinne haluuvat.

      • HUNKSZ

        neuvojahan minä pyydän.
        Kaikenlaisia neuvoja.


      • ?
        HUNKSZ kirjoitti:

        neuvojahan minä pyydän.
        Kaikenlaisia neuvoja.

        ai, haukkumalla mahiksen kurssille saaneet? Miks mun pitäis tollasta luuseria sit elättää veroilllani, sun päivikset, ja kurssimaksun, jos kerta duuni, tai kurssi ei innosta?


      • HUNKSZ
        ? kirjoitti:

        ai, haukkumalla mahiksen kurssille saaneet? Miks mun pitäis tollasta luuseria sit elättää veroilllani, sun päivikset, ja kurssimaksun, jos kerta duuni, tai kurssi ei innosta?

        nyt annoit neuvoja joita haen, vähän hyökkäävästi kyllä.
        Kaikenlaiseen palveluun olen maksanut vuosien varrella. Saas nähdä saanko jotain takaisinkin.
        Ei minulla kursseja vastaan mitään ole.


      • ?
        HUNKSZ kirjoitti:

        nyt annoit neuvoja joita haen, vähän hyökkäävästi kyllä.
        Kaikenlaiseen palveluun olen maksanut vuosien varrella. Saas nähdä saanko jotain takaisinkin.
        Ei minulla kursseja vastaan mitään ole.

        sit voisit selkokielisemmin laitta ton raaputukset. Kysyit vanhuksen, joka siis olet, ja kysyit onks pakko? Kysyit myös miten selvitä?
        Tiedän populaa joka oikeesti haluu kursseille, ja etoo ton tyylinen lintsaus kysymys.
        No, älä huoli, en vastaile nikilles enää, tuol teiniosastol vois olla sun mestas.


      • ? kirjoitti:

        sit voisit selkokielisemmin laitta ton raaputukset. Kysyit vanhuksen, joka siis olet, ja kysyit onks pakko? Kysyit myös miten selvitä?
        Tiedän populaa joka oikeesti haluu kursseille, ja etoo ton tyylinen lintsaus kysymys.
        No, älä huoli, en vastaile nikilles enää, tuol teiniosastol vois olla sun mestas.

        mutta menetät paljon jos katoat näköpiiristäni.
        Minä olen hauska ja keskusteleva vanhus.
        SZ


    • Täälläkö sinä oot?

      Ei muuta kuin lakerikengät jalkaan ja Tokoin rantaan kameran kanssa.

      • .,mnbvc

        ikävä, laittakaa etsintäilmoitus, jonnekin muualle, kuin tänne.


      • Täällä se oli
        .,mnbvc kirjoitti:

        ikävä, laittakaa etsintäilmoitus, jonnekin muualle, kuin tänne.

        Löytyi jo.


      • HUNKSZ

        olen kyllä huomannut että mainitsemaasi nimimerkkiä on rukoiltu siirtýmään 60 -porukkaan.
        Tuo kundi, kun on aina ollut fiksu, niin uskon hänen testaavan näitä mummoja ja pappoja, puskista.
        Mutta mikä minä olen hänen puolestaan puhumaan, puhu sinä.
        :)


      • ..........
        HUNKSZ kirjoitti:

        olen kyllä huomannut että mainitsemaasi nimimerkkiä on rukoiltu siirtýmään 60 -porukkaan.
        Tuo kundi, kun on aina ollut fiksu, niin uskon hänen testaavan näitä mummoja ja pappoja, puskista.
        Mutta mikä minä olen hänen puolestaan puhumaan, puhu sinä.
        :)

        sinulla olisi tunnustettavaakaan, et hän ole. Eikä se kyllä ainakaan minua kiinnosta pätkän vertaa, jos ihminen ei riitä itselleen, ja luulee liikoja itsestään.


      • HUNKSZ
        .......... kirjoitti:

        sinulla olisi tunnustettavaakaan, et hän ole. Eikä se kyllä ainakaan minua kiinnosta pätkän vertaa, jos ihminen ei riitä itselleen, ja luulee liikoja itsestään.

        ja toivon että muillekin. Jos ei, niin aina voi pyytää lisää.
        Niin hyvään kuin huonompankin.


      • entinen 50+

        Ja toi vielä "alaikäiset" tänne palstalle perässään. Eikö 50:set enää teistä pidä kun tänne siirryitte?
        Turha kieltää, kirjoitustyyli ei petä eikä jätä arvailuja.


      • ----------------
        entinen 50+ kirjoitti:

        Ja toi vielä "alaikäiset" tänne palstalle perässään. Eikö 50:set enää teistä pidä kun tänne siirryitte?
        Turha kieltää, kirjoitustyyli ei petä eikä jätä arvailuja.

        Niinkö luuet, erehdyt.

        Ei mtään yhtenevyyttä grafologian kannalta. Ei ihmistä noin vain matkita.


      • Väärät vastaukset
        ---------------- kirjoitti:

        Niinkö luuet, erehdyt.

        Ei mtään yhtenevyyttä grafologian kannalta. Ei ihmistä noin vain matkita.

        Sama nainen on palstalla kahdella eri nimimerkillä.
        Vastailee jopa omiin kysymyksiin.


      • Kampaaja NN
        Väärät vastaukset kirjoitti:

        Sama nainen on palstalla kahdella eri nimimerkillä.
        Vastailee jopa omiin kysymyksiin.

        Huomattu. Kerronko nimimerkit,molemmat.


      • Väärät vastaukset kirjoitti:

        Sama nainen on palstalla kahdella eri nimimerkillä.
        Vastailee jopa omiin kysymyksiin.

        on pesunkestävä vanha äijä,aina valppaana josko joku soittais tai kirjottais.
        sen muista nikeistä en tierä mut on se äijänä syntynyt.


      • mukaan mahtuu
        entinen 50+ kirjoitti:

        Ja toi vielä "alaikäiset" tänne palstalle perässään. Eikö 50:set enää teistä pidä kun tänne siirryitte?
        Turha kieltää, kirjoitustyyli ei petä eikä jätä arvailuja.

        kirjoittelua, kateellisiako te olette.
        Olen alle kuudenkymmenen ja kirjoitellut tälle palstalle jo vuosia.


      • ¥
        mukaan mahtuu kirjoitti:

        kirjoittelua, kateellisiako te olette.
        Olen alle kuudenkymmenen ja kirjoitellut tälle palstalle jo vuosia.

        nii on, et yrität määräillä kuka tääl saa olla. Häätämässä vähän väliä vanhemmalle puolelle, on ikää sit 60 tai 69 ni me saadaan olla just tääl.
        Vaihat nikkiäski enempi ku toiset alkkareita. Säälittävää tosiaan sun kohalla.


      • mmmmmmmmmmmmmm..
        ¥ kirjoitti:

        nii on, et yrität määräillä kuka tääl saa olla. Häätämässä vähän väliä vanhemmalle puolelle, on ikää sit 60 tai 69 ni me saadaan olla just tääl.
        Vaihat nikkiäski enempi ku toiset alkkareita. Säälittävää tosiaan sun kohalla.

        luuloo ja luuloo. Luulotauti, palstan perussairaus.


      • mukaan mahtuu
        ¥ kirjoitti:

        nii on, et yrität määräillä kuka tääl saa olla. Häätämässä vähän väliä vanhemmalle puolelle, on ikää sit 60 tai 69 ni me saadaan olla just tääl.
        Vaihat nikkiäski enempi ku toiset alkkareita. Säälittävää tosiaan sun kohalla.

        tai sinä et ymmärtänyt, kirjoitin, että mukaan mahtuu enkä ole häätänyt ketään mihinkään.
        Entä oma nikkisi, tuota en ole juurikaan täällä nähnyt, uusi taas.


      • Ei arvailuja....
        Kampaaja NN kirjoitti:

        Huomattu. Kerronko nimimerkit,molemmat.

        Mielenkiinnolla odotan vastaustasi.


    • 21

      silloin kun minä olin opettajana näillä höpöhöpö kursseilla, kolme päivää sai olla poissa ilman seuraamuksia. Eli päivä kurssilla, kolme pois, päivä kurssilla, kolme pois päivä kurssilla, kolme pois pois, päivä kurssilla, kolme pois päivä kurssilla, kolme pois...
      Älä kiusaa opettajaa!!
      Jos juopottelee yli 3 päivää, lentää pellolle.

      • HUNKSZ

        Viina ei ole minulle ongelma, enkä usko että opettajillekaan.
        :)


    • kurssille joudut osallistumaan?
      Opettajaa ei saa kiusata, vaikka luulisi tai huomaisi olevansa viisaampi kuin hän.

      • HUNKSZ

        Kaikenlaisten vaippojen riisumisessa olisin hyvä opettaja, mutta niiden pukemisesta on aikaa kulunut.
        Minä joudun katsomaan naamaani joka aamu peilistä, en haluaisi joutua katsomaan, vaipoissa, eilistä.
        Onko kaikenlaisiin kursseihin osallistuminen pakollista?
        :)


      • HUNKSZ kirjoitti:

        Kaikenlaisten vaippojen riisumisessa olisin hyvä opettaja, mutta niiden pukemisesta on aikaa kulunut.
        Minä joudun katsomaan naamaani joka aamu peilistä, en haluaisi joutua katsomaan, vaipoissa, eilistä.
        Onko kaikenlaisiin kursseihin osallistuminen pakollista?
        :)

        että sinulle on jo tarjottu jotain kurssipaikkaa.
        Vieläköhän pystyisit hoitajaksi kouluttautumaan, voisin ottaa sinut oppisopimuskoulutukseen.
        Ja varmasti oppisit, myös pukemaan. :)

        Ei kai pakko ole osallistua, mutta kyllä ne kieltäytymisen jotenkin kostaa.
        En ole koskaan osallistunut mihinkään työttömyyskoulutukseen, mutta vielähän tässä ehtii.

        Juutuin uskonnollisaiheiseen keskusteluun alemmassa ryhmässä. :(


      • Anceli kirjoitti:

        että sinulle on jo tarjottu jotain kurssipaikkaa.
        Vieläköhän pystyisit hoitajaksi kouluttautumaan, voisin ottaa sinut oppisopimuskoulutukseen.
        Ja varmasti oppisit, myös pukemaan. :)

        Ei kai pakko ole osallistua, mutta kyllä ne kieltäytymisen jotenkin kostaa.
        En ole koskaan osallistunut mihinkään työttömyyskoulutukseen, mutta vielähän tässä ehtii.

        Juutuin uskonnollisaiheiseen keskusteluun alemmassa ryhmässä. :(

        vielä tarjottu, vuodenvaihteen jälkeen ehkä.
        Minä menen, tarvittaessa, mikä se nyt oli, susukselle ? koulutukseen.
        Tai sit johonkin k-kauppaan.
        Opettaisin ketjulle mitä rasva oikein tarkoittaa.


      • hunksz kirjoitti:

        vielä tarjottu, vuodenvaihteen jälkeen ehkä.
        Minä menen, tarvittaessa, mikä se nyt oli, susukselle ? koulutukseen.
        Tai sit johonkin k-kauppaan.
        Opettaisin ketjulle mitä rasva oikein tarkoittaa.

        siihen, että saisin sinut oppimaan, on sitä kuule koulutus minullakin ja vähän laajempi vielä.
        Ei sitten kun ei kelpaa.
        Mene K-kauppaan, siellä sulla aina ystävä.
        :)


      • Anceli kirjoitti:

        siihen, että saisin sinut oppimaan, on sitä kuule koulutus minullakin ja vähän laajempi vielä.
        Ei sitten kun ei kelpaa.
        Mene K-kauppaan, siellä sulla aina ystävä.
        :)

        ei niitä kyllä ole K-kaupassakaan, kauppiaan tyyppisiä, pitkänmatkan juoksijoita laiheliiniejä vain, saattaa kyllä vähän lipsauttaa, ans kattoo nyt, mihin suuntaan.
        :)
        SZ


      • hunksz kirjoitti:

        ei niitä kyllä ole K-kaupassakaan, kauppiaan tyyppisiä, pitkänmatkan juoksijoita laiheliiniejä vain, saattaa kyllä vähän lipsauttaa, ans kattoo nyt, mihin suuntaan.
        :)
        SZ

        tuossa lipsauttelun kohdalla, eipä ihme.
        Vai SZ se nyt haleja kerjää, voi sua.


    • Näin se on.

      Vanhus on eriasia kuin eläkeläinen.

      Eläkeikään asti, ihminen kuuluu työvoimaan. Ei se senkään jälkeen välttämättä ole mikään vanhus, se vain on eläkkeellä, eikä kuulu laskennalliseen työvoimaan.

      Noin nyrkkisääntö on, jos et ole eläkkeellä vaan työttömänä, sulle pitää tarjota aktivointia, koulutusta, tietenkin töitäkin, jos niitä on tarjolla. Ja nytkin tulossa hyvä käpyvuosi, periaatteessa, jos siis et ole eläkkeellä, sut voidaan, ja pitisikin komentaa käpymetsään. Ja se komennus tosiaan on karenssipohjainen, kuten ihan kaikki, mitä työkkäri ehdottaa.

      Jos ei käpyjenkeräys kiinnosta, nooh, säästypähän yhteiskunnalta rahaa, koska ei tarvi sulle päivärahoja maksella.

      • oli ,Väinö Linnankin mukaan, kunnioitettava ammatti.
        Entisenä tolppa-apinana kestän kyllä korkeita paikkoja.
        Ja minut pitäiskin sinne komentaa?
        Kaitpa niin, aloitinhan duunit vasta 14v. ja kohta oon 61v.
        Missä on hellyys? Eiks kukaan halua halia?
        SZ


    • RIMMIR

      tuolta mol.fi sivultahan löytyy vaikka mitä neuvoja. Miksi jo nyt tähtäät niille kursseille kun sinunhan kuuluisi ennenkin etsiä uutta työtä.

      • kuten, muinoin, 50 palstalla kerroin, minä olen avoin työlle.
        Nyt on vaan niin että minä olen vanhus. Minua ei huolita töihin eikä korvauksillekaan jos en heittäydy työkkärin Mikkihiireksi.
        Aikasti varma olen että minut "kutsutaan" jonnekin, mutta tein aloituksen heistä joilla ei sitä mahdollisuutta ole.
        Kaikki aloitukseni eivät koske minua, vaikka siltä näyttäisikin.
        SZ


    • kuortm

      riittää että hyväkroppaisen vartesi pidät ryhdikkäänä, puhut selkeällä äänellä ja ilmaiset että resumeesi on tip top kunnossa muuten, mutta jokin pikantti yksityiskohta vaatii hiomista ja uskot, että sen jälkeen olet vastustamaton ja sinut revitään palleiltasi kesken kurssin :-)

      ps. et ole vanhus vasta kuin 85 iässä, joten pitkä matka on poijjaalla vielä huovattavana.

      • 60v miehekkääksi, ei BB-taloon.
        Muuten on käytökseni samanlaista.

        Hämmästyneenä olen huomannut että minulta halutaan riipiä pallit.
        Vaikka olen aina pyrkinyt olemaan ihan kiltti.
        :)
        SZ


      • kuortm
        hunksz kirjoitti:

        60v miehekkääksi, ei BB-taloon.
        Muuten on käytökseni samanlaista.

        Hämmästyneenä olen huomannut että minulta halutaan riipiä pallit.
        Vaikka olen aina pyrkinyt olemaan ihan kiltti.
        :)
        SZ

        ja jos niin, niin kyllä varmaan ottaa koteloon tosi raastavasti.


    • 7 + 1 = 6 ??

      Kursseille vaan ja sen jälkeen työharjoitteluun johonkin paikkaan, mitä ei todellisuudessa välttämättä ole edes olemassa. Tai kenties joudut harjoittelijaksi työhön jota olet tehnyt 25 vuotta elämässäsi. Eiköhän ala kirkastua sinullekin, millaista meno ja meininki on ollut työvoimapolitiikan saroilla sitten 1990 alun lamavuosien. Ei väliä, mikä puolue on ollut hallitsevana Arkadianmäellä, työvoimapolitikointi on ollut samaa. Nyt kun on saatu valtava lauma suomalaisia työikäisiä "sairaiksi" tavalla tai toisella, onkin hyvä haalia takamoldoviasta, etubangladeshista, vinkuintiasta lähes ilmaista työvoimaa paikkaamaan aivan sietämättömäksi paisunutta "työvoimapulaa". Älä vain mainitse valtionvarainministerillemme halaistua sanaa nk. harmaastataloudesta, mikä armaassa veroparatiisisuomessamme oikein hyvin voi ja hallitsee tiettyjä työaloja - voi ministeri parka menettää hermonsa, muuttua naamaltaan punaiseksi ja repiä vaikka karvat päästään. Niin kovasti tietynlaiset totuudet häntä loukkaavat.

    • Kun herra verottaja hääti minut työttömäksi pelkäsin juuri kuvaamaasi tilannetta ja hankin itse 10kpl eri mittaisia pätkätöitä näyttääkseni aktiiviselta.
      Kävin myös Espanjassa työnhakijana. Olin siis yritteliäs ja aktiivinen.
      Yhtään hassua ehdotusta minulle ei tehty.

      Tuttavapiirissäni on kaksi minun ikäistäni samaan koulutusryhmään kuuluvaa sekä yksi astetta niukemman koulutuksen omaava joita hyppyytettiin noilola, silloin 6kk höpöhöpö kursseilla.
      Kaikki olivat turhautuneita ja katkeria.
      Kaverit olivat silloin 46v 2 hlöä ja yksi 52v.

      Käyttäytymisestä en kokemuksen puutteen vuoksi tiedä.

      Siis omaa aktiivisuutta!
      Väliin 3kk:n "työnhakumatkoja" johonkin EU-maahan!
      Minun Espanjan matkoihini nuo lainausmerkit sopivat kuvaamaan haun luonnetta.

      Jos olet 60 niin silloinhan työttömyyspäivärahasi jatkuvat 65:een ja tuskin työkkäri sinuun mitään panostaa.

      • demeter

        mulla on kyllä sellainen käsitys, ettei sun kaltaises tarvi mitään selviytymisoppaita: supliikkihan sulla pelaa ja tilannetajukin on tallella - tässä kuule on selvitty vähemmilläkin eväillä...


      • :((((
        demeter kirjoitti:

        mulla on kyllä sellainen käsitys, ettei sun kaltaises tarvi mitään selviytymisoppaita: supliikkihan sulla pelaa ja tilannetajukin on tallella - tässä kuule on selvitty vähemmilläkin eväillä...

        nuoleksia muita kirjoittajia:. ((((((((((((.


      • demeter
        :(((( kirjoitti:

        nuoleksia muita kirjoittajia:. ((((((((((((.

        kokeile vaikka !


      • :(((( kirjoitti:

        nuoleksia muita kirjoittajia:. ((((((((((((.

        Minä otin tuon ansaittuna irvistelynä.
        Kirjoita sinäkin iloisesti ja myönteisesti.
        ;)


      • hunksz kirjoitti:

        Minä otin tuon ansaittuna irvistelynä.
        Kirjoita sinäkin iloisesti ja myönteisesti.
        ;)

        Häh ? Kuusi vuotta pitkä uraputki nuolijana ja vielä täydessä iskussa - yli-ikäisenäkin..))
        Kyllä ahistaa...


      • Siilimuorikka3
        :(((( kirjoitti:

        nuoleksia muita kirjoittajia:. ((((((((((((.

        Meillä päin tuollaista "nuoleksimista" sanotaan positiivisen palautteen antamiseksi :).


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Meillä päin tuollaista "nuoleksimista" sanotaan positiivisen palautteen antamiseksi :).

        Noin minäkin sitä nimitän, siilimuorkka, mutta täällä on usein vähän eri meininki...


      • Onko-valmis-tapaus

        Joko tuo avaaja on päässyt kursseille kun kytännyt kuusi vuotta?


    • ykstoistis

      Kyllä se niin tuppaa olemaan.

    • Miksi tämä vanha ketju on kaivettu esille?
      Onko ihminen ennen säädettyä eläkeikää vanhus?

      Miksi joutilaasta työttömästä kurssille osallistuminen tuntuu vastenmieliseltä?
      Miten ikä vaikuttaa ihmisen tietomäärään?
      Eikö itseä nuorempi ihminen voi olla perehtyneempi omalla toiminta-alueellaan kuin ikääntynyt kurssille osallistuja?

      Positiivinen asenne antaa itsellekin positiivista energiaa, ja elämä voi tarjota uusia mahdollisuuksia välillä ihan yllättäenkin. - Tiedän useampiakin henkilöitä, jotka ovat vaihtaneet alaa ikääntyneinä ja aloittaneet työharjoittelun merkeissä uuden työn ihan uudenlaisissa kuvioissa. Keskustelin juuri äskettäin yhden sellaisen kanssa, joka voisi jo jäädä eläkkeelle, mutta haluaa vielä jatkaa töiden tekemistä. Miehellä on ollut upea urakehitys, ja nykyisin myös vastuullinen asema. Aikoinaan hän kertoi lähteneensä koulutukseen vastentahtoisesti, koska hän ei ollut yhtään kiinnostunut työkuvioista. En ihmettele, että hän on muuttanut mieltään.

      • Eikö itseä nuorempi ihminen voi olla perehtyneempi omalla toiminta-alueellaan kuin ikääntynyt kurssille osallistuja?", kysyy Optimisti-Orvokki.

        Ehdottomasti voi, mutta hänellä ei voi olla kokemusta siitä, millaista on olla ikääntyneenä työelämässä, jossa nuoruus on edelleen ykkösarvoja: "kepee, nopee ja upee" päihittää kirkkaasti ehkä vähän nuhjaantuneen mutta kokeneen työntekijän.

        Osallistuin kerran itsekin työnhakukurssille. Kursittajani oli yli viiskymppinen ja hän kertoi, ettei nuoremmista kurssittajista ei oikein pidetty juuri tuosta syystä.

        Ketjuhan on vanha, mutta käsittääkseni edelleen ajankohtainen.


      • tstotyötön

        Eikö tuttavapiirissä ole sairaita ihmisiä, jotka eivät pääse tk-eläkkeelle? Miksi heitä t. terveempiäkään 60v pitäisi kurssittaa? Kurssit maksavat vähintään kouluttajan tilavuokran. Käytännössä nekin on siirretty nykyään nettiin, ainakin työnhakukurssit.

        Kotosalla voi säästää esim. leipomalla ja tekemällä vaikka polttopuita, jos on uunilämmitys. Jos pitää lähteä kurssille, matkat maksaa ja syömiset. Turha sanoa, että pitäisi työpaikallekin lähteä ja se maksaa; palkalla maksaa enemmän kuin kela-rahalla.

        Puhuin juuri työkkäripennun kanssa. Antaisivat mun jo olla rauhassa. Ei mua kukaan enää töihin ota. Olen vain turhaa häiriötä työnantajille, jos haen töitä ja vien heidän aikaansa. Kesäsijaisuuksia pitäisi etsiä, tosin niitä ei alallani ole. Ainakaan mulla ei koskaan ollut vuosilomasijaista vaan tein hommat ennen t. jälkeen lomani!


    • No, mutta ei voi olla totta. Niin vastenmielistä kuin sinulle on ymmärtää "ison eläkkeen nauttijana" eläkeläisiä, jotka saavat Kelan myöntämää asumistukea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      348
      11601
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2452
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2370
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    8. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1409
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1384
    Aihe