Joissain koulussa on vararehtori, joissa apulaisrehtori. Onko näillä nimikkeillä väliä?
Olen kuullut, että palkassa on eroa ja olen itse esim huomannut, että vararehtorit on useammin miehiä.
Vararehtori vs. apulaisrehtori
4
9568
Vastaukset
- suunnilleen näin
Peruskoulussa tai lukiossa vararehtori/varajohtaja ei tee muuta kuin omia opettajan tehtäviään, ellei rehtori ole poissa, jolloin vararehtori tekee rehtorin tehtäviä ja niistä maksetaan rehtorin poissaolon ajan. Jos vararehtorille on annettu koko lukuvuodeksi joitain esimiestehtäviä tai hallinnollisia tehtäviä, niin sen pitää sitten näkyä myös palkassa ja henkilöä voisi yhtä hyvin kutsua apulaisrehtoriksi/johtajaksi. Sitten on erikseen isojen koulujen apulaisrehtorin viran haltijat, joilla on samanalinen kokonaistyöaika kuin rehtoreilla
- oeikfo
vararehtori on varahenkilö, toimii kun rehtori on estynyt syystä tai toisesta. Apulaisrehtorilla on omat hallinolliset tehtävänsä
- LassePi
vararehtorit ovat rehtorin sijaisia, kun rehtori on estynyt virkatehtäviä hoitamaan. Apulaisrehtrorit tekevät enemmän hallinnollisia tehtäviä kuin vararehtorit: ap.rehtori voi olla myös opinto-ohjaaja. Valvontalistojen tekeminen, oppikirjahankinnat ja valinnaisianelukujärjestyksen suunnittelu voi olla apulaisrehtorilla. Isoissa lukiossa voi olla jopa kaksi ap.rehtoria: toinen hallinnollinen toinen pedagoginen rehtori. Ap.rehtorilla on vähemmän opetusta kuin hän olisi lehtorin virassa.ap.rehtorin opetusvelv.lukiossa määräytyy opiskelijamäärän mukaan: 200-400 opp. 2-6h viikossa, suurlukioissa yli 601- 6-13h viikko
- Anonyymi
Moro äijät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517113Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414874HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1482052
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607- 171547
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki251474Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111263