luin jostain tuosta, pitääkö paikkansa. Laitan aina ruokaan piimä, jotta olisi kosteaa
Piimä ruuassa aiheuttaa anemiaa ?????
4
458
Vastaukset
- maalaisjärki ohoi
Ei todellakaan aiheuta. Miten asia perusteltiin?
- vaihda viiliin?
kuulostaa, että piimä aiheuttaisi koiralle anemiaa..
Olen kuullut, että koiralle olisi parempaa antaa viiliä piimän sijasta, koska viilissä hyviä bakteereja vatsalla (ell kertoi) - Koiruliiini
vaihda viiliin? kirjoitti:
kuulostaa, että piimä aiheuttaisi koiralle anemiaa..
Olen kuullut, että koiralle olisi parempaa antaa viiliä piimän sijasta, koska viilissä hyviä bakteereja vatsalla (ell kertoi)pentuna annoin koiralle piimällä ko´stutettua nappulaa.. nykyisin annan piimää vain jos maha on sekaisin. lisäåksi viiliä saatan kyllä käyttää joskus ruuan seassa ihan vain vaihtelun vuoksi. Yleensä vain kostutan ruuan vedellä ja sekaan lohiöljyä. Nyttemin kyllä mennyt niin ett lihaa joukossa mut väliin myös ihan nappula-vesiseos. En ole ikinä kuullut että anemiaa kärsisi piimän takia. ja tuntuu tosi kaukaa haetultakin kun ajattelee että piimä sisältää hyviä ravintoaineita vatsaa ajatellen.. tiedä sitten kun en ole koirien ravitsemusasiantuntija. :)
- AdaFlink
En ole mikään asiantuntija, kun koiran ravinnosta puhutaan, mutta mieleeni tuli oma raskausaikani. Olin raskausaikana aneeminen ja tietty silloin syötiin rautaa purkista. Anemia vaan paheni raskauden edetessä. Selvisihän se syykin viimein. Olen kova litkimään maitoa ja maitotuotteita. Neuvolasta annettiin ohjeet, etten saa syödä maitotuotteita (tai pitää välttää) kahta tuntia ennen ja kahta tuntia jälkeen rautapillerin nauttimisen.
Se maitotuote teki kuulemma jonkun kalvon vatsaan ja esti silleen raudan imeytymisen. Eli eihän se itse maitotuote aiheuta anemiaa, vaan jos anemiaa joutuu hoitamaan, niin silloin maitotuotteita pitää välttää pillerin oton yhteydessä. Yleensähän normaalisti monipuolisesta ravinnosta saa kaiken tarvitsemansa vitamiinit, raudat yms. elämälle välttämättömät jutskat. Jos elimistö on kovilla (raskaus, sairaus yms.), niin silloin joutuu paikkaamaan tilannetta "pilleripurkista".
Noista raskauksistani on jo aikaa ja en ole koira, mutta tuollaista ajattelin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715251Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510176Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089391Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237119Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826567Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766248Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474816Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys281942IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511717