Piimä ruuassa aiheuttaa anemiaa ?????

kiikkunen

luin jostain tuosta, pitääkö paikkansa. Laitan aina ruokaan piimä, jotta olisi kosteaa

4

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalaisjärki ohoi

Ei todellakaan aiheuta. Miten asia perusteltiin?

• vaihda viiliin?

kuulostaa, että piimä aiheuttaisi koiralle anemiaa..
        Olen kuullut, että koiralle olisi parempaa antaa viiliä piimän sijasta, koska viilissä hyviä bakteereja vatsalla (ell kertoi)

• Koiruliiini
        vaihda viiliin? kirjoitti:

kuulostaa, että piimä aiheuttaisi koiralle anemiaa..
        Olen kuullut, että koiralle olisi parempaa antaa viiliä piimän sijasta, koska viilissä hyviä bakteereja vatsalla (ell kertoi)

pentuna annoin koiralle piimällä ko´stutettua nappulaa.. nykyisin annan piimää vain jos maha on sekaisin. lisäåksi viiliä saatan kyllä käyttää joskus ruuan seassa ihan vain vaihtelun vuoksi. Yleensä vain kostutan ruuan vedellä ja sekaan lohiöljyä. Nyttemin kyllä mennyt niin ett lihaa joukossa mut väliin myös ihan nappula-vesiseos. En ole ikinä kuullut että anemiaa kärsisi piimän takia. ja tuntuu tosi kaukaa haetultakin kun ajattelee että piimä sisältää hyviä ravintoaineita vatsaa ajatellen.. tiedä sitten kun en ole koirien ravitsemusasiantuntija. :)

• AdaFlink

En ole mikään asiantuntija, kun koiran ravinnosta puhutaan, mutta mieleeni tuli oma raskausaikani. Olin raskausaikana aneeminen ja tietty silloin syötiin rautaa purkista. Anemia vaan paheni raskauden edetessä. Selvisihän se syykin viimein. Olen kova litkimään maitoa ja maitotuotteita. Neuvolasta annettiin ohjeet, etten saa syödä maitotuotteita (tai pitää välttää) kahta tuntia ennen ja kahta tuntia jälkeen rautapillerin nauttimisen.

Se maitotuote teki kuulemma jonkun kalvon vatsaan ja esti silleen raudan imeytymisen. Eli eihän se itse maitotuote aiheuta anemiaa, vaan jos anemiaa joutuu hoitamaan, niin silloin maitotuotteita pitää välttää pillerin oton yhteydessä. Yleensähän normaalisti monipuolisesta ravinnosta saa kaiken tarvitsemansa vitamiinit, raudat yms. elämälle välttämättömät jutskat. Jos elimistö on kovilla (raskaus, sairaus yms.), niin silloin joutuu paikkaamaan tilannetta "pilleripurkista".

Noista raskauksistani on jo aikaa ja en ole koira, mutta tuollaista ajattelin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      386
      2930
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2314
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1979
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      102
      1686
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1562
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1179
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1039
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      12
      982
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      265
      981
    10. 40
      854
    Aihe