Kehottaako Raamattu rikokseen? Vai kehottaako Jumala rikokseen? Onko Raamattu tai Jumala itse rasistinen? Luin yösyönnä Raamattua, kuten niin usein teen. Mutta olen yleensä lukenut Uutta testamenttia. Vanhassa löytyy niin kauheaa tekstiä, että olen kauhuissani. Voisiko kirkko valottaa minulle, Mooseksen 3:20 Mooses saa Jumalalta toimintaohjeita: 1 Herra sanoi Moosekselle: 13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. Tämä teksti löytyy myös kirkon nettisivuilta. Minun mielestäni tässä kehotetaan vakavaan rikokseen, miten ihmeessä tämä on mahdollista?
Kehottaako Raamattu rikokseen?
16
196
Vastaukset
- Lathe --
Moni murhaaja on kertonut saaneensa käskyn murhata jumalta.
Kristinuskoa sanotaan myös maailman verisimmäksi uskonnoksi. Syyllistyykö ev.lut. kirkko viharikokseen levittäessään avoimesti kirjaa, jossa sanotaan mm. näin:
"Mieletön se, joka ajattelee: "Ei Jumalaa ole." Turmeltuneita ovat ne, jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää."
"Noitanaisen älä anna elää."
Tunnen henkilökohtaisesti erään wiccan, jonka kirkko siis kehottaa tappamaan.- . .
Aika jännä juttu että "noitasadut" lisättiin raamattuun vasta 1100 luvulla.
- ksrkp
. . kirjoitti:
lisättiin vasta 1100- luvulla???
- miettikää sitä...
. . kirjoitti:
, niin uusi tutkimus osoittaa!
- eimikäänpappi
Sanojesi mukaan useinkin raamattua yösydännä, niin tuskin kyselisit täällä tätä yhtä samaa jaetta mitä ovat jo tälläkin palstalla varmaan kymmenet, ellei sadat viestit peräänkuuluttaneet...
Vanhassa testamentissä Jumala antoi valitsemalleen kansalle lain, jonka oli tarkoitus suojella kansaa kaikenlaiselta pahalta, kuten sairauksilta, perheongelmilta yms....Lupaus näiden ohjeiden noudattamisen jälkeen oli, että Jumalan siunaus seuraa heitä ja he pysyvät mm. terveinä.
Jos luet tarkasti näitä vanhan testamentin lakejä ja säädöksiä huomaat, että ne ovat erittäin järkeenkäypiä. Suurin osa on meidän tietomme mukaan esim. hygieniasääntöjä yms.
Seksuaalisäädöksetkin olivat pelkästään kansan suojelemista varten.
Holtiton seksuaalinen käytäytyminen olisi hajottanut kansan m. aviottomien lasten, perhekriisien, sairauksien yms. muodossa.
Kaikkien Jumalan säädösten takana on aina jokin Jumalan viisaus.
Kun Jeesus tuli, hän itse sanoo, että hän tuli täyttämään lain. Ei kumoamaan.
Meitä ei siis enää rangaista kaikista lain rikkomuksistamme, mikäli turvaudumme Jumalan valmistamaan sovitukseen Kristuksessa.
Mutta viisaus ja ymmärrys Jumalan säädösten takana ei ole kadonnut mihinkään.
Mikäli sovitettunakin varastan ...joudun vastuuseen teostani.
Holtittomasta seksuaalikäytöksestä on edelleenkin rikkovat vaikutukset.
Siitä muutamana esimerkkinä hajoavat perheet, sukupuolitaudit jne.....
Jumalan viisaus ei ole mihinkään tyhjiin rauennut.- eimikäänpappi
Kiellot perheenjäseniin sekaantumisestakin.
Ja eiköhän sen ehdottoman seksuaalisuuden rajaaminen avioliittoon miehen ja naisen välille suojele sitä lastakin aika hyvin. - tajokinen
voit luke kuinka kainallisi ihmiset ovat
Tuomarin kirja 19 Jos Jumala antoi niin hienoja ja ihmisiä suojelevia määräyksiä, niin miksi Jumala ei viitsinyt suojella lapsia? Jumala ei antanut ainuttakaan kieltoa lapsiseksiin. Se, jos mikä olisi pitänyt ankarasti kieltää. Sehän vahingoittaa lapsia valtavasti nykytutkimusten mukaan. Ja ketä suojellaan järkeeenkäypästi ja Jumalan viisuaudella sillä, jos miehet eivät saa maata kahden kesken? Heitäkö? Yhteiskuntaa?
Yhä ajattelen, että Jumala halusi tuolla miesten kanssa makaavien miesten surmaamisella suojella väkivaltaisten joukkoraiskausten kohteeksi joutuneita vieraita miehiä kuten Sodomassa. Siinähän kaupungin miehet eivät sanoneet haluavansa seksiä, vaan halusivat tehdä pahaa niille miehille. Minäkin kauhistun tuollaisesta sadismista ja rasismista.- eimikäänpappi
helsinkijokkeri kirjoitti:
Jos Jumala antoi niin hienoja ja ihmisiä suojelevia määräyksiä, niin miksi Jumala ei viitsinyt suojella lapsia? Jumala ei antanut ainuttakaan kieltoa lapsiseksiin. Se, jos mikä olisi pitänyt ankarasti kieltää. Sehän vahingoittaa lapsia valtavasti nykytutkimusten mukaan. Ja ketä suojellaan järkeeenkäypästi ja Jumalan viisuaudella sillä, jos miehet eivät saa maata kahden kesken? Heitäkö? Yhteiskuntaa?
Yhä ajattelen, että Jumala halusi tuolla miesten kanssa makaavien miesten surmaamisella suojella väkivaltaisten joukkoraiskausten kohteeksi joutuneita vieraita miehiä kuten Sodomassa. Siinähän kaupungin miehet eivät sanoneet haluavansa seksiä, vaan halusivat tehdä pahaa niille miehille. Minäkin kauhistun tuollaisesta sadismista ja rasismista.Lukemaan sitä vanhaa testamenttia hiukan syvällisemmin.
Vastasin jo edellä tähän lapsiin kohdistuvaan seksiin.
Perheensisäinen seksi kiellettiin kyllä, ja seksin rajaaminen naisen ja miehen välille liittoon on kai ohje joka suojelee myös lapset.
Mikä taas tähän homoseksuaalisen käytöksen omavien yms. kivittämisiin tulee, niin senkin ymmärtää, jos ajattelee sen ajan kulttuuria tai yleensäkin kaikkea, mikä siihen liittyy.
Kansan suojelu oli vahvempi pointti, kuin yksityisen ihmisen suojelu joissakin asioissa.
Homoseksuaalisuuden lisääntyminen kansan keskellä olisi pikkuhiljaa tuon ajan kulttuurissa voinut johtaa yleiseen kaaokseen tai holtittomuuteen. Sairauksista puhumattakaan.
Tuon ajan hygieniatasossa homoseksi olisi ollut aikamoinen bakteerien levitystapa.
Kuten eläinseksikin. eimikäänpappi kirjoitti:
Lukemaan sitä vanhaa testamenttia hiukan syvällisemmin.
Perheensisäinen seksi kiellettiin kyllä, ja seksin rajaaminen naisen ja miehen välille liittoon on kai ohje joka suojelee myös lapset.
Mikä taas tähän homoseksuaalisen käytöksen omavien yms. kivittämisiin tulee, niin senkin ymmärtää, jos ajattelee sen ajan kulttuuria tai yleensäkin kaikkea, mikä siihen liittyy.
Kansan suojelu oli vahvempi pointti, kuin yksityisen ihmisen suojelu joissakin asioissa.
Homoseksuaalisuuden lisääntyminen kansan keskellä olisi pikkuhiljaa tuon ajan kulttuurissa voinut johtaa yleiseen kaaokseen tai holtittomuuteen. Sairauksista puhumattakaan.
Tuon ajan hygieniatasossa homoseksi olisi ollut aikamoinen bakteerien levitystapa.
Kuten eläinseksikin.Miten minun äskeisesestä viestistä saat käsityksen, että MINÄ en osaa miettiä asioita laajemminkin, enkä siis ole lukenut VT:ta syvällisemmin? Ja minä olen ajatellut, että "ne toiset" eivät osaa ajatella kuin yhdellä tavalla: joku Raamatun lause ja sillä selvä.
Minä olen kuitenkin tässä lapsiseksiasiassa ajatellut yksinkertaisemmin. että kun kaikki muu on kielletty, niin miksi lapsiseksiä ei erikseen. Tuota miesten kanssa makaamisen kieltoa on vaikea ymmärtää, sillä se ei vahingoita ketään eikä ole tuota tuskaa kuten nuo monet muut Jumalan kieltämät seksiasiat, kuten esimerkiksi kaikkien sukuun kuuluvien kanssa makaamiset ja puolison pettämiset. Nehän aiheuttavat varmasti säröjä parisuhteisiin ja perheisiin, ovat henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan. Minä ja mieheni olemme uskollisia toisillemme, eli meillä on oikein hyvä parisuhde, joka ei vahingoita ketään. Mutta näyttää silti vievän joidenkin mielenrauhan!
Mutta tosiaan, maailma on muuttunut hyvin paljon noista Raamatun tuhasien vuosien takaisista asioista. Huomaahan sen siitäkin, ettei me olla noudatettu Raamattua juuri laisinkaan juuri sen takia, että se ole ollenkaan järkevää eikä soveliastakaan Suomen rikoslain kannaltakaan.- eimikäänpappi
Miten minun äskeisesestä viestistä saat käsityksen, että MINÄ en osaa miettiä asioita laajemminkin, enkä siis ole lukenut VT:ta syvällisemmin? Ja minä olen ajatellut, että "ne toiset" eivät osaa ajatella kuin yhdellä tavalla: joku Raamatun lause ja sillä selvä.
Minä olen kuitenkin tässä lapsiseksiasiassa ajatellut yksinkertaisemmin. että kun kaikki muu on kielletty, niin miksi lapsiseksiä ei erikseen. Tuota miesten kanssa makaamisen kieltoa on vaikea ymmärtää, sillä se ei vahingoita ketään eikä ole tuota tuskaa kuten nuo monet muut Jumalan kieltämät seksiasiat, kuten esimerkiksi kaikkien sukuun kuuluvien kanssa makaamiset ja puolison pettämiset. Nehän aiheuttavat varmasti säröjä parisuhteisiin ja perheisiin, ovat henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan. Minä ja mieheni olemme uskollisia toisillemme, eli meillä on oikein hyvä parisuhde, joka ei vahingoita ketään. Mutta näyttää silti vievän joidenkin mielenrauhan!
Mutta tosiaan, maailma on muuttunut hyvin paljon noista Raamatun tuhasien vuosien takaisista asioista. Huomaahan sen siitäkin, ettei me olla noudatettu Raamattua juuri laisinkaan juuri sen takia, että se ole ollenkaan järkevää eikä soveliastakaan Suomen rikoslain kannaltakaan.Että moni asia olisi myös hyvin paljon paremmin, mikäli noudattaisimme sitä, mikä raamatun ohjeisto alunperin on ollut.
Ihmiset eivät varastaisi toistensa omaisuutta.
Perheet eivät hajoaisi ja lapset eivät sitä myöten reagoisi niin paljon negatiivisesti.
Emme olisi niin paljon burn-out, mikäli raamatun ohjeet olisivat ohjenuorinamme.
Monet sairaudet olisivat poissa pelkillä raamatun ohjeilla jne jne..
Ja sen lapsiin kohdistuvan seksin nyt luulen sinunkin ymmärtävän rajautuvan pois tällä yhdellä pelkäsllä ohjeella. Seksi kuulukoon avioliittoon miehen ja naisen välille. Erittäin vanhanaikaiselta kuulostava ohje, mutta joskus kannattaisi miettiä senkin positiivisia puolia. Ja ne perheensisäiset suhteet siellä taas oli kielletty selkeästi.
Homoutta ajattelen paljon laajempana asiana, enkä valitettavsti löydä siitä laajempana yhteiskunnallisena ilmiönä kovinkaan paljon hyvää sanottavaa.
Sinun henkilökohtaiseen suhteeseesi en tässä puuttunut mitenkään.
Sen tutkinet yksin kumppanisi ja Jumalasi kanssa. eimikäänpappi kirjoitti:
Että moni asia olisi myös hyvin paljon paremmin, mikäli noudattaisimme sitä, mikä raamatun ohjeisto alunperin on ollut.
Ihmiset eivät varastaisi toistensa omaisuutta.
Perheet eivät hajoaisi ja lapset eivät sitä myöten reagoisi niin paljon negatiivisesti.
Emme olisi niin paljon burn-out, mikäli raamatun ohjeet olisivat ohjenuorinamme.
Monet sairaudet olisivat poissa pelkillä raamatun ohjeilla jne jne..
Ja sen lapsiin kohdistuvan seksin nyt luulen sinunkin ymmärtävän rajautuvan pois tällä yhdellä pelkäsllä ohjeella. Seksi kuulukoon avioliittoon miehen ja naisen välille. Erittäin vanhanaikaiselta kuulostava ohje, mutta joskus kannattaisi miettiä senkin positiivisia puolia. Ja ne perheensisäiset suhteet siellä taas oli kielletty selkeästi.
Homoutta ajattelen paljon laajempana asiana, enkä valitettavsti löydä siitä laajempana yhteiskunnallisena ilmiönä kovinkaan paljon hyvää sanottavaa.
Sinun henkilökohtaiseen suhteeseesi en tässä puuttunut mitenkään.
Sen tutkinet yksin kumppanisi ja Jumalasi kanssa.Kuulepa nyt. Mua ei ole helppo vakuuttaa, jos yritän ajatella asioita omalla järjelläkin. Eli sanon, etten ymmärrä sun perusteluita, kuten epäilitkin.
Ajattelet, että enimmäkseen ollaan avioliitossa miehenä ja naisena ja loput elävät selibaatissa. Silläkö selität, ettei voi olla pedofilikieltoa? Varmaan oli silloisessa Israelissa kuten nykyisessä Suomessa aikuisia, joilla ei ole puolisoa. Silloin vapaana on ihmisiä, joiden ei tarvitse olla uskollisia puolisolleen. Näille naimattomille sopii nuo lukuiset muut määräykset, paitsi uskollisuus ei koske heitä. Ja juuri heitä varten Jumalan olisi aivan ehdottomasti pitänyt asettaa myös pedofeliakielto, jos muut sitten tiukasti noudattavat Jumalan käskyjä. Vai onko sinulla jotain mitä en tiedä, esimerkiksi Jumalan määrämä selibaatti? Sellaisesta en ole kuullut. Onhan Raamatussa esiaviollista seksiäkin, Jumalan antamien ohjeidenkin perusteella.
En ole kuullut siitäkään, että seksi olisi tarkoittu vain naisen ja miehen välille. Sen johtopäätöksen voi tehdä vain sillä perusteella, että Raamatussa ei ole muuta esimerkkiä. Silti en usko sitäkään, ettei Raamatun aikaan olisi ollut homoja. Varmaan oli, mutta sellaisesta seksistä ei kerrota Raamatun lehdillä. Siksi on vaikea tietää, miten Jumala olisi suhtautunut. Ainakaan Hän ei saarnannut homoudesta eikä tuominnut yhtään homoa, vaikka Jumala muuten valitteli ja varoitteli ja saarnasi ihmisille koko ajan. Mutta ei homoudesta. Olisi ollut helpompi kaikille, jos Jumala olisi sanonut: "HOMOUS ON SYNTI, HOMOT JOUTUVAT HELVETTIIN". Mutta ikävä kyllä Jumala eikä Jeesuskaan sanonut niin. Monista muista asiosta Jumala ja Jeesus sanoivat suunnillen noin.
Mun homouteen et puutu muuta kuin yhteiskunnallisella tasolla. No, voisitko ystävällisesti kuitenkin kertoa, mitä pahaa esimerkiksi minun ja mieheni rakkaussuhde aiheuttaa sinulle tai yhteiskunnalle. Minä olen aika ääliö, kun en keksi ainuttakaan seikkaa. Sinun mielestäsi ei ainakaan ole juurikaan hyvää sanottavaa.- O'ou
eimikäänpappi kirjoitti:
Lukemaan sitä vanhaa testamenttia hiukan syvällisemmin.
Kuten eläinseksikin."Homoseksuaalisuuden lisääntyminen kansan keskellä olisi pikkuhiljaa tuon ajan kulttuurissa voinut johtaa yleiseen kaaokseen tai holtittomuuteen."
Luuletko tosiaankin, että homoseksuaalisuus lisääntyy, jos siitä ei rangaista! Luuletko, että homoseksuaalisuus on niin kuin tupakoinnin tai alkoholinkäytön aloittaminen: "Jos kerta kaverit, niin kai minäkin sit. Ja ku onhan se laillistaki."
Tiedoksi vaan, että homous EI ole mikään opittu paha tapa, joka sitten lisääntyy holtittomasti ellei siitä rangaista ankarasti. - Vierailijavain
Kuulepa nyt. Mua ei ole helppo vakuuttaa, jos yritän ajatella asioita omalla järjelläkin. Eli sanon, etten ymmärrä sun perusteluita, kuten epäilitkin.
Ajattelet, että enimmäkseen ollaan avioliitossa miehenä ja naisena ja loput elävät selibaatissa. Silläkö selität, ettei voi olla pedofilikieltoa? Varmaan oli silloisessa Israelissa kuten nykyisessä Suomessa aikuisia, joilla ei ole puolisoa. Silloin vapaana on ihmisiä, joiden ei tarvitse olla uskollisia puolisolleen. Näille naimattomille sopii nuo lukuiset muut määräykset, paitsi uskollisuus ei koske heitä. Ja juuri heitä varten Jumalan olisi aivan ehdottomasti pitänyt asettaa myös pedofeliakielto, jos muut sitten tiukasti noudattavat Jumalan käskyjä. Vai onko sinulla jotain mitä en tiedä, esimerkiksi Jumalan määrämä selibaatti? Sellaisesta en ole kuullut. Onhan Raamatussa esiaviollista seksiäkin, Jumalan antamien ohjeidenkin perusteella.
En ole kuullut siitäkään, että seksi olisi tarkoittu vain naisen ja miehen välille. Sen johtopäätöksen voi tehdä vain sillä perusteella, että Raamatussa ei ole muuta esimerkkiä. Silti en usko sitäkään, ettei Raamatun aikaan olisi ollut homoja. Varmaan oli, mutta sellaisesta seksistä ei kerrota Raamatun lehdillä. Siksi on vaikea tietää, miten Jumala olisi suhtautunut. Ainakaan Hän ei saarnannut homoudesta eikä tuominnut yhtään homoa, vaikka Jumala muuten valitteli ja varoitteli ja saarnasi ihmisille koko ajan. Mutta ei homoudesta. Olisi ollut helpompi kaikille, jos Jumala olisi sanonut: "HOMOUS ON SYNTI, HOMOT JOUTUVAT HELVETTIIN". Mutta ikävä kyllä Jumala eikä Jeesuskaan sanonut niin. Monista muista asiosta Jumala ja Jeesus sanoivat suunnillen noin.
Mun homouteen et puutu muuta kuin yhteiskunnallisella tasolla. No, voisitko ystävällisesti kuitenkin kertoa, mitä pahaa esimerkiksi minun ja mieheni rakkaussuhde aiheuttaa sinulle tai yhteiskunnalle. Minä olen aika ääliö, kun en keksi ainuttakaan seikkaa. Sinun mielestäsi ei ainakaan ole juurikaan hyvää sanottavaa.tuhkaluukku laajenee ja pidätyskyky heikkenee. Miehsi joutuu leikkaukseen. sinulle on mahdollista tulla AIDS tuhkaluukun bakteerien vuoksi! Aika selkeää tekstiä, vai?
Vierailijavain kirjoitti:
tuhkaluukku laajenee ja pidätyskyky heikkenee. Miehsi joutuu leikkaukseen. sinulle on mahdollista tulla AIDS tuhkaluukun bakteerien vuoksi! Aika selkeää tekstiä, vai?
Vierailijavain vainoaa mua joka puolella, hmm.... On oltu jo monta vuotta yhdessä mieheni kanssa ja rekisteröity suhdekin jo, joten nuo sun mustamaalaukset ei oikein pure. Vaikka sä kuinka häärit, niin en jätä miestäni koskaan, sillä me rakastamme toisiamme syvästi. Ja meillä on seksi vähän muuta kuin mitä vierailijavain esittää.
Itse asiassa en kysynyt eimikäänpapilta mitä haittaa suhteeni mieheeni aiheuttaa minulle ja miehelleni, vaan mitä se haittaa hänelle tai yhteiskunnalle. Ei siis näköjään mitään! Kyseeessä on siis vain homofobia, joten homojen elämä aiheuttaa ongelmia vain homofobisteille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541402Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341011Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36857- 52854
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801