TV.stä tuttua raakuutta?

nykyajannuoret

17-, 18-, ja 21-vuotiaat rovaniemeläisnuorukaiset tappoivat 27-vuotiaan tuttavansa yksissä tuumin. Syyttäjän mukaan nuoret painoivat uhria ensin uima-altaan pohjalle, kunnes uhri ei enää vastustellut.
Tämän jälkeen nuoret nostivat syyttäjän mukaan uhrinsa uima-altaan reunalle ja pahoinpitelivät tätä. Syyttäjän mukaan nuoret lauloivat samaan aikaan kovaäänisesti, jotta muut talossa olleet eivät kuulisi tapahtumia. Tämän jälkeen uhri käärittiin syyttäjän mukaan mattoon, nostettiin kottikärryyn ja siirrettiin läheiseen aittaan, jossa pahoinpitely jatkui. Lopuksi nuoret kaivoivat aitan lähelle kuopan, jonne peittivät uhrinsa. Maakuoppaan haudattu uhri kuoli syyttäjän mukaan lopulta tukehtumalla. Paljastumisensa estämiseksi nuoret hävittivät tekovälineet ja uhrin tavarat.

Syyttäjä vaatii nuorille tuomiota ensisijaisesti murhasta ja toissijaisesti taposta. Syyttäjän mukaan he ovat tehneet teon vakaasti harkiten ja erityisen raa'alla ja julmalla tavalla olosuhteissa, joissa teko on myös kokonaisuutena arvostellen ollut törkeä. Kyllä tässä on nähtävissä television vaikutus nuorten ajantuksenjuoksuun. Tämä on kuin suoraan jostain Hollywood-leffasta!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010111612706602_uu.shtml

65

4999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpu Lyö :

Nyt sille olisi 3 x paikka.

• persettä jakamaan kunnolla niin eiköhän se siitä....

• 15+19
        scabbi kirjoitti:

persettä jakamaan kunnolla niin eiköhän se siitä....

Olen kuullut kuinka pienemmistä rikoksista istuneet ihaillen kertovat toisten tekemistä raakuuksista.

• ---------------

"helpollahan" siinä pääsis. ennemmin elinkautinen siis loppuelämäks kaikki tollaset omaan pieneen eristys selliin. ruokaa vaan tyrkättäis välillä luukusta sisään ettei pääsis hengiltä.

• länsi lepytti
        scabbi kirjoitti:

Eikös se ole hinttipoikain paratiisi,se vankila meinaan?

• mitä tuohon sanois
        --------------- kirjoitti:

"helpollahan" siinä pääsis. ennemmin elinkautinen siis loppuelämäks kaikki tollaset omaan pieneen eristys selliin. ruokaa vaan tyrkättäis välillä luukusta sisään ettei pääsis hengiltä.

jos käyttäis samaa menetelmää kuin nämä sankarit ? Siis elävänä hautaamista.
        Jotenki tuntuu kuitenki että herrat olisivat sen rangaistuksen ansainneet,
        omapahan olis keksintö.

• peräaho
        scabbi kirjoitti:

Timmejä nuoria könsikkäitä tulossa sinne. Ruskean reiän ritarit jaksavat tuskin odottaa.

• tv.raakuus

Niin sillä erotuksella että elokuvissa kaikki tapahtuu siis Ei oikeesti
      mutta toivottavasti nämä raaat elokuvat lopetettaisi televisosta kun
      on SAIRAITA ihmisiä jotka ottaa mallia ja tekee sitä mielenvikaisesti
      sairaana kun ei sitä lääkettä aina muista ottaa ja kaikki ei edes huomaa
      että ovat todella sairaita eikä osaa hakeutua hoitoon/lääkärille.

• --------------------

onhan niitä sairaita... mutta enemmän on terveitä.
        ihansama jos kiellettäis vaikka alkoholi kaikilta kun kerta on olemassa alkoholisteja yhtälailla hekin on sairaita

• jhfjyrflj
        -------------------- kirjoitti:

ihansama jos kiellettäis vaikka alkoholi kaikilta kun kerta on olemassa alkoholisteja yhtälailla hekin on sairaita

ihmisiä! On vain niitä joita ei ole tutkittu:-)

• Alko pois!
        -------------------- kirjoitti:

Kyllä se on suurin syy kaikkiin rikoksiin Suomessa. Ilman alkoholia elää ihan hyvin ja vieläpä paremmin kuin humalassa. Eiköhän tuon aloitusjutussa olleen rikoksenkin suurin syy taas liene "kuningas"alkoholi.

• tyip

olisko mitään siitä ihmeellistä jos sanottais että harri holkeri oikealta nimeltä heinrics himler olis jotain väkivaltaa
        elokuva?

• perapervo777

ja juuri, onko kellään avohoitopotilaista tietoa kuinka paljon porukkaa tapettiin keskiajalla,tavoilla, joissa Rovaniemen venkuloiden alkujen teot eivät ole mitään. Mistä ne keinot opittiin kun silloin ei ollut sitä vitun televisiota. Kyllä täällä on sivistymätöntä ja sairasta ihmistä.

• ajalla
        perapervo777 kirjoitti:

ja juuri, onko kellään avohoitopotilaista tietoa kuinka paljon porukkaa tapettiin keskiajalla,tavoilla, joissa Rovaniemen venkuloiden alkujen teot eivät ole mitään. Mistä ne keinot opittiin kun silloin ei ollut sitä vitun televisiota. Kyllä täällä on sivistymätöntä ja sairasta ihmistä.

on omat yllykkeensä ja vaikuttavat ihmisiin eri tavalla.
        Mitä enemmän väkivaltaa nähdään, sitä hyväksyttävämmältä se tuntuu, ainakin joidenkin mielessä ja muutkin turtuvat siihen.

Oletettavasti tuo surmattu on kuulunut samaan porukkaan ja tuskin ihan puhtoinen hänkään, mutta parempi, että nuo venkulan alut olisivat tehneet tekosensa vaikka perapervolle, kun hän on niin ymmärtäväinen.

Ehkä sinä et ole paras henkilö määrittelemään sivistystä.

• logiikkaako?

logiikalla meillä olisi järjettömät määrät tappajia, raiskaajia, entistä enemmän hurjastelijoita jne.
      Itse pidän toimintaelokuvista, ja pelaan pelikonsolilla K18-sotapelejä.
      Enkä ole isompiin rikkeisiin syyllistynyt vaikka ruudulla pyrin vastustajan kertaluontoiseen lopetukseen.

Olisko ehkä vikaa sittenkin jossain muualla? Mitenkähän tuo kasvatuspuoli on aikanaan klaarattu? Vanhemmat eronneet/ehkä sosiaalisesti syrjäytyneet jolloin mukulat ovat etsineet itse rajansa jotka tässä tapauksessa asettaa tuomiolaitos?

• vääryyteen väsynyt

Ai että ne on sitten heti eronneiden kakaroita, jotka rikoksia tekee... Eronneiden kakaroitahan ei tietenkään kasvateta mitenkään vai? hmmm, itse olen kyllä tuosta toista mieltä. Tänä päivänä tuntuu, että noiden hyvinkin toimeentulevien mukulat ne enemmänkin saa noita älyttömiä ajatuksia päähänsä.

• Rakastan romantiikka

Myös raiskaajien ja raiskausten määrä on lisääntynyt.
        Myös raakus on tilastojen mukaan selvästi lisääntynyt.

Näin ajatellen tuo väkivalta viihde todellakin ruokkii rikollisuutta.

Toisaalta sitä ei voida kieltää, koska siitä tulisi yhteiskunnalle suuria menetyksiä. Väkivaltaviihteen työntekijät jäisivät työttömäksi. Poliisien, lääkäreiden ja sairaanhoitajien työ vähenisi, verotus kevenisi jne.
        Kyllä tämä yhteiskunta välttämättä tarvitsee tappajansa ja niille esimerkkien näyttämistä.

• keijokk
        Rakastan romantiikka kirjoitti:

Myös raiskaajien ja raiskausten määrä on lisääntynyt.
        Myös raakus on tilastojen mukaan selvästi lisääntynyt.

Näin ajatellen tuo väkivalta viihde todellakin ruokkii rikollisuutta.

Toisaalta sitä ei voida kieltää, koska siitä tulisi yhteiskunnalle suuria menetyksiä. Väkivaltaviihteen työntekijät jäisivät työttömäksi. Poliisien, lääkäreiden ja sairaanhoitajien työ vähenisi, verotus kevenisi jne.
        Kyllä tämä yhteiskunta välttämättä tarvitsee tappajansa ja niille esimerkkien näyttämistä.

Eiköhän se niin ole, että väkivaltaisin median muoto on uutiset. Joka päivä tulee tappamista jne. Väkivaltaviihteellä voi olla vaikutusta aggressiiviseen käyttäytymiseen, mutta ei voi sanoa että se aiheuttaisi sitä. Väkivaltainen käyttäytyminen on osiensa summa, ei yhden tietyn asian aiheuttama. Enpä itse ainakaan halua kenellekään pahaa tai ole väkivaltainen siitä huolimatta että kulutan väkivaltaviihdettä. Sitä paitsi väkivaltapelit ovat epärealistisia ja täytyy olla muutenkin päässä vikaa jos elokuva vaikuttaa noin voimakkaasti.

• pahimpia

ja samaan aikaan tuhotaan oma järki alkoholilla ja huumeilla. Eihän kaikista tule alkoholistejakaan, mutta joillekin peleistä tulee huume ja todellisuus sekoittuu.
        Eronneiden lapsilla on todellakin huomattavasti enemmän ongelmia ja äidit eivät läheskään aina kykene kasvattamaan poikia yksin tai isäpuolen kanssa.
        Usein näillä äideillä on itselläänkin ongelmia ja yllyttävät poikia jopa murhiin. Viimeisimmässä tapauksessa välttyi tuomiolta, yllätys yllätys, mutta onneksi asiaa tutkitaan edelleen.

• logiikkaako
        vääryyteen väsynyt kirjoitti:

Ai että ne on sitten heti eronneiden kakaroita, jotka rikoksia tekee... Eronneiden kakaroitahan ei tietenkään kasvateta mitenkään vai? hmmm, itse olen kyllä tuosta toista mieltä. Tänä päivänä tuntuu, että noiden hyvinkin toimeentulevien mukulat ne enemmänkin saa noita älyttömiä ajatuksia päähänsä.

osoittelin turhaan vain yhtä ryhmää. Kaikista yhteiskuntaluokista tulee näitä vatipäitä, yhteinen tekijä tällaisen syntymiseen on kuitenkin jossain muualla kuin television ruudulla tuli se kuva sitten pelikoneelta tai elokuvasoittimesta.
        Mutuna heittäisin näin että alunpitäen soppa on keitetty kotona, olkoon sitten ydin- uusio tai yh-perhe, hyvin toimeentuleva tahi sitten sosiaalipuolen asiakas. Tähän kun laitetaan perimänä saatu ehkä hoitamaton mt-puolen juttu ja siihen sopiva kaveripiiri, voi syntyä mitä vain.

• hoponassu_

70-luvun lopulla tuli "kellopeliappelsiini.kaikki opiskelutoverini miehet ja naiset olivat sitä mieltä, että hyvä: väkivaltaa tulee näyttää jotta se loppuisi!olin ainoa joka uskalsi vastustaa ja tuoda oman mielipiteeni esille:täyttä paskaa, tollaista ei saisi koskaan esittää. jäin paitsioon yksinkertaisen jne.kului 30-vuotta ennenkuin muut olivat samaa mieltä. ihminen on niin laumaeläin, mitä huonompi itsetunto sitä helpommin mukaan vietävissä..inhimillisyyden voittaa kaupallisuus..tuottajien on helppo panna omatunto narikkaan kun kassakone kilahtaa.

• Poistetaan kaikki väkivalta televeisiosta ja muusta mediasta niin ihmisluonnekin muuttuu samalla rauhalliseksi ja sivistyneeksi. Samalla voidaan poistaa kaikki seksuaalisuus ja alastomuus ettei nuorilla tee mieli seksiä.

• pieni korjaus;)

ensi-ilta oli muistaakseni v.1972 elo/syyskuu - suomessa.

• Kielletään kaikki

Sanoisin, että kielletään lapset ja nuoret, koska nehän tämän teon tekivät.. Notta jos nyt aloitetaan kaikkien ihmisten pakkokastraatiot, niin veikkaan että jo 60 vuoden päästä olemme aika hyvässä tilanteessa tämän(kin) tuhokoneen osalta. Eihän kukaan selväjärkinen voi tarvita lapsia, joista tulee automaattisesti kylmäverisiä tappajia?

• hyi

mihinkä tää maailma oikein menee ??? miksein ne saa samalla mitalla eli toi tehtäis niille. sais kyllä kieltää kaikki tollaset vakivaltaset ohjelmat /pelit noilta nuorilta ja varsinkin akresiivisiltä.

• --------------------

ja mitenköhän ne akressiiviset nuoret eroteltais kaupassa?

• Kasvatukseen huomiot

Kyllä tässä on vanhemmilta mennyt kasvatus osittain pieleen. Siltä osin se on ymmärrettävää, että nykypäivänä suositaan häikäilemättömästi eteenpäin pyrkiviä toisia huomioimattomia ihmisiä.

Ihmisyyden perustana on kuitenkin empatian tuntemiskyky ja häpeämisen taito. Se puuttuu näiltä narsisteiksi kasvatetuilta, jotka ovat saaneet peinestä pitäen tehdä vapaasti pahaa muille ja käyttää muita kaikin tavoin hyväkseen.

Vanhempien pitää rajojen asettamisten lisäksi muistaa ohjata lapset ymmärtämään se, että mitä on toisten oikea huomioiminen. Tarvittaessa on lapset laitettava tuntemaan itse, miltä se huono kohtelu oikeasti tuntuu, jos asia ei muuten kirkastu. Samalla on kuitenkin varmistettava, että rakkauden ja hyväksynnän kokemus kokonaisuutena säilyy, vain teot voivat olla tuomittavia.

• Hallitus vittuun

Hallitus rääkkää ihmisiä valikoiden ja "lakia" noudattaen. Täysiä natseja! Sitten laitetaan vielä kaikki rääkättyjen syyksi, perkele.

• ldivjodi

Minusta on siten, että ne kakarat erottuvat jo kersoina, joilta kukaan ei kysele esimerkiksi koululäksyjen tekemisen perään, joiden tekemisistä eivät vanhempansa ole kiinnostuneita ja niin edelleen... En koskaan ole tiennyt esimrkiksi yhtäkään koulukiusaajaa, jolla olisi normaali perhetausta. Yksikin mua kakarana kouluaikoina lyönyt oli sellainen, että sillä kuulemma ei ollut ruokaa kaapissa ja muutenkin vähän pöpi tausta vanhempiensa kasvatusvastuun osalta, toinen oli joku hemmoteltu erikoisuudentavoittelijakersa, joka ainakin leuhki mulle faijansa jättävän viissatasia ( markoissa) pöydälleen ja kolmas yksinhuoltajan lapsi, jonka perheessä juoruttiin kaikki päivät kaupungin ns. "silmää tekevistä" omituisia...

Nämä nuorisorikolliset ja nuoret kammottavien väkivaltatekojen tekijät suututtaa ainakin mua ainoastaan siitä syystä, että paitsi ettei heidän narsisistivanhemansa ole vaivautuneet opettamaan heille elämän perusasioita, kuten toisten kunnioittamista ja sovussa elämisen tärkeyttä, ei niistä paapotuista nuorisrikollisista suurimmalla osalla edes luultavasti koskaan ole´ollut mitäan hätää... Makaavat läskiperseillään, pelaavat pleikkariaan, katsovat sontaviihdettä telkkarista, imevät siitä maailmankuvansa ja jolleivat vanhemapansa, niin ainakin sossu kustantaa ruoan pöytään. Niin on asia Suomessa. Päästä on sitten kiinni se, että meneekö nuori melkein aikuinen häiriköimään johonkin tappelija- ja rikollisjengeihin ja en edes yritä olla kultivoitunut tässä mielipiteessäni.

Voisin ymmärtää "pahoinvoivan" ja oikeasti hätää kärsivän nuoren ainoastaan sitä kautta, että jos ihmisellä ei ole suurinpiirtein koskaan kotonaan ruokaa kaapissa ja jos saa pelätä kotonaan vaikka väkivaltaa aikuisilta, mutta valtaosalla teineistä ei ole siten ja ikävämmänkin lapsuuden kokeneista valtaosa kasvaa ihan empaattisiksi, fiksuiksi ihmisiksi. Yksi esimerkki minusta hirvittävästä lapsuuden ajan kotitaustasta on palkittu kirjailija Kreetta Onkeli ( kannattaa lukea hänen teoksensa " Ilonen Talo", joka kertoo mielestäni mm. tarpeettoman aikaisesta vastunotosta aikuisten tekemisiin kirjoittajan omakohtaisen nuoruuskokemuksen näkökulmasta) ja tuokin mm. vahvistaa, että ei täysipäinen ihminen ala rikolliseksi, vaikka olisi kuinka vaikeaa.

Empaattinen ei käytä mitään fyysistä väkivaltaa.

Itse mä olen hirveän ylpeä omista vanhemmmistani, kun he aina sanoivat ja sanovat minulle, että sinä riität itsenäsi ja ainoa mitä sinun tulee tehdä, on elää rehellisesti ja kunnioittaa muita, kohdella muita juuri kuten haluat itseäsi kohdeltavan. En voisi kuvitella noudattavani mitään muuta elämänoppia, mutta minulla ei yhtäkään esim. rikollista suvussani olekaan. Olen sikälikin varmaan onnekas.

• gh
        Hallitus vittuun kirjoitti:

Hallitus rääkkää ihmisiä valikoiden ja "lakia" noudattaen. Täysiä natseja! Sitten laitetaan vielä kaikki rääkättyjen syyksi, perkele.

SAMALLA KANNALLA! SAATANAN KIEROT KÄÄRMEET!!

• muisteliaa

Ihan taitaa olla suomalaista raakuutta. Kyllä muistan lapsuudesta miten raakoja kiusaajat oli, nyt ne on vaan kasvaneet vanhemmiksi ja jatkaneet samoi hommia. Kyllä semmoisessa hevosen leikeissä ennemmin tai myöhemmin joltain henki lähtee

• a

kohtele ja tee toisille aina sitä,miten itse haluaisit että sinulle tehdään ja miten sinua itseäsi kohdeltaisiin.

• Sari vaan
        a kirjoitti:

kohtele ja tee toisille aina sitä,miten itse haluaisit että sinulle tehdään ja miten sinua itseäsi kohdeltaisiin.

Noin olen aina elänyt.

• muisteliaaa
        a kirjoitti:

Parempi ohje on "lähde pois sieltä missä on sairaita väkivaltaisia hulluja." Tapelkoot keskenään.

• suomiNYT

Taas suoraan kuin elokuvista. Ympätään vielä pelit ja hevimusiikki mukaan niin johan ollaan taas siellä "totuuksien" lähteellä. Nuoret voivat helvetin huonosti ja sormi osoittaa aina väärään suuntaan. Ja kaiken paskan voi rinnastaa elokuviin, mitä tässä maailmassa tapahtuu.

Tämä helvetin kiireinen yhteiskunta on syy kaikkeen. Systeemi ei pelaa kuin itseään vastaan. Mut mikään ei näytä muuttuvan. Pääasia et herroilla menee helvetin hyvin. Ei väliä muista. Kansan edustajat, ja paskat. Omien etujensa ajajat. Kaikkeen vaan nopea ratkaisu esiin, jotta saadaan ongelmat toisaalle. Vaan kun ne ongelmat sitten siirtyvät toisille ja eikä löydy resursseja hoitaa niitä, syntyy loputon kierre. Mut pääasia et tilastot näyttää kauniilta, joista voi sitten kuohuviinilasien takana ylpeillä.

Jonain päivänä vielä joku tulee esiin ja sanoo tehneensä sarjamurhia sekä kertoo innoittajakseen Kario Tapion ja Suomi TV:n tarjonnan.....

• systeemi kusee

ois iha hyvä et suomes ois oikeesti elinkautinen eikä mikään 15vuotta.herrat istuu max 15vuotta ja sillä muka kuitattu niin väärin.

• kyllä se löytyy
        systeemi kusee kirjoitti:

ois iha hyvä et suomes ois oikeesti elinkautinen eikä mikään 15vuotta.herrat istuu max 15vuotta ja sillä muka kuitattu niin väärin.

Ihan pikku vinkki ja tietoisku tähän väliin: Suomen Laki tuntee sanan elinkautinen - ko tapauksessakin IS:n sivuilla väliotsikko sanoo: "Syyttäjä vaatii elinkautisia tuomioita julmasta surmasta." Ja kyllä, olen asiaan perehtynyt ja 110% varma siitä - se tarkoittaa todellakin elinkautista eli loppu elämän kakkua. Sen lisäksi on niin sanottu maksimi tuomio, joka on sen 12v, mutta se on eri kuin elinkautinen (jos jollaki on 15v ja rapiat tms. tuomiota, on hänellä kertynyt sitä useammasta syytteestä ja muistaakseni homma menee vielä niin, että "pahimmasta" saat täyden tuomion ja sivussa tapahtuneista "pienemmistä" rikoksista saat 50% alea tai jotenkin näin, tätä en tarkkaan enää muista). Myös vastikään tuomion miehensä raasta murhasta saanut nainen sai sen nimikkeellä "elinkautinen". Tällähetkellä Suomessa on vain 157 elinkautisvankia (Maikkarin syyskuussa julkaiseman uutisen mukaan: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/09/1187897/elinkautisvankien-vaarallisuus-halutaan-tarkempaan-syyniin)

Se, istutaanko koko loppuelämää, on toinen juttu. Yleensähän armahdusta haetaan presidentiltä, ja omalta osaltani olen enemmän kuin ylpeä, että Ahtisaaren ja Halosen virka-aikana ko vapautuksia on vähennetty. Olen nähnyt otteita tällaisista "armahdushakemuksista" ja perustelut on pöyristyttäviä "Olen tullut uskoon" "Olen raitistunut" (onko sulla muuta viahtoehtoa vankilassa ja ENTÄ SITTEN!?)... Ongelma on varmaan just se, että vankilahan on meillä suhteellisen kiva paikka, valtion hotelli, josta laskukin tulee meille hommansa hoitaville veronmaksajille - n tavattoman kallista pitää näitä elinkautisvankeja ja vankilat itsekin haluavat ne pois menoeristä sopivan hetken tullen... Eipä sillä, en minä kuolemantuomioonkaan usko, ihan vain sen takia, että ENTÄ JOS taphtuu virhe tai taitava lavastus onnistuu..? Joutuisiko telottaja/syyttäjä/päätöksen antanut tuomari itse vastuuseen ja tuolla periaatteella omalla hengellään. Kenelle vastuu moisesta tuomiosta kuuluisi? Sitä kun ei voida "vetää takaisin"...

• oikeuteen.

Ei tästä pitäisi tuomita nuoria lainkaan. Syyllinen on televisio ja elokuvat. On se törkeää, kun televiso ei osaa kasvattaa lapsisa jua nuorista kunnollisia.

• kauheaa...

Niin ja sitten lässytetään siitä, että kun väkivallan tekijöistä tehdään "Kakola"- tyyppistä tositeevee- sarjaa, joka varmasti on ihan asiallinen... Kukahan lässyttäjä lähtee tuotakin 17-vuotiasta murhaan syyllistänyttä puolustelemaan, että "lapsen oikeudet" ja lässytyi lässyti... Ihan samaa sarjaa toi teko, kuin niillä psykipaateilla, jotka murhasivat sen liikemiehenkin, joidenkin velkojen vuoksi joitakin vuosia sitten ja mistä tehtiin myös leffa. Voin sanoa, että suurinpiirtein sen jälkeen, kun minä olin 14-vuotias, minä tiesin, että mitä moraalisesti saa tehdä ja mitä ei.

Pellossa kasvatettuja penikoita. Voisko olla lisääntymättä tapaukset, jotka ei välitä kasvattaa kakaroitaan? Siträ ei tartte bylsiä, jos kasvattaa rikollisia!!

Elinkautinenkin taitaa olla aika lyhyt ja niinhän se Eveliina Lappalaisenkin tappanut psykopaati pääsi muutaman vuoden päästä vapaalle? Paras rangaistus olisikin ehkä se, että tollasten julmien
      väkivaltarikoksentekijöiden alaikäisten nimet ja naamat aina paikallislehtien kansiin ja niiden vanhempien naamat myös, tyyliin että "xx kasvatti tappajan". Täysijärkinen lapsi tai nuori tai aikuinen ei riistä keneltäkään henkeä ja fiksut kasvattajat laittaisivat sekopään kakaransa edes koulukotiin tai hoitoon, mikäli ihmisten murhaaminen on " ihmistaimen" intresseissä.

Vittu ikinä tuntenut niin sekopäitä. Eikö noita voisi erotella jollakin psykopaattitestillä jo kakarana, tai laittaa sosiaalihuollon perheen olohuoneeseen, jos kukaan kerran ei valvo tollasten penikoiden perään? Sanan "nuoret" voisi vaihtaa sanaksi " murhaajat" uutisoinnissa. Poliisi tuskin päästää julkisuuteen tollasta asiaa, jollei case ole aika selvä, että jotkut penikkamurhaajat ovat tappaneet ihmisen.

Osanotto rikoksessa kuolleen omaisille.

• Päivä pilalla karmea

Näille sankareille kuoleman tuomio olisi liian antelias, jos olisin kuningas näille tulisi pitkä ja kivulias loppu.

• s...................

mut entäs ennen lapiota.

• maailma on...

Oikea syyllinen on kuiteskin virheellinen yhteiskuntamme joka on edelleen vapaalla jalalla. Kaikki liputtavat tämän virheellisen yhteiskuntamme puolesta joka synnyttää rikollisuutta.

• Vaasan veri

Tappajille 10 x elinkautinen, niin ei Halonen eikä kukaan muukaan pressa pystyisi armahtamaan patologisia rikollisia heidä elinaikanaan. Vaihtoehtoisesti sama kohtalo molemmille riti rinnan. Minä voin auttaa....

• görgyj

tuo pohjoisen rikollisuus on. Aloitetaan tappamalla naapurin poroja. Sitten varastelu ja salametsästys. Siinä oikean ja väärän raja hämärtyy. Näin on aina ollut tuolla pohjoisessa.

• Sinto.lainen.
        görgyj kirjoitti:

tuo pohjoisen rikollisuus on. Aloitetaan tappamalla naapurin poroja. Sitten varastelu ja salametsästys. Siinä oikean ja väärän raja hämärtyy. Näin on aina ollut tuolla pohjoisessa.

Älä siitä ole katkera.

• Oltaiskorealistisia?
        görgyj kirjoitti:

Voi v**tu ja siellä etelässähän se on niina auvosta ja suvaitsevaista!? Kyllä se on kuule niin, että olipa paikka mikä tahansa, on aina ne, jotka kuivttelee, että saa tehdä mitä haluaa ja kelle haluaa (joo, myös siellä pohjosessa, mutta MYÖS tasan ja kaikkialla muuallakin..) Turha saakeli pistää tätä jokski "Lapin hullujen" hommaksi! Vai onko käsitykseks pohjois-suomalaisista jostain näistä huippu laadukkaista "pistetään pohjosta halvalla"-leffoista, joiden perusajatus on just toi "kylläpä ne siellä on tyhmiä"!? Jeps, tv:n ja median viihdeteollisuuden tarjontaa pitäs tosiaanki valvoa pikkasen tarkemmin. Tervetuloa ihan vierailulle ja tutustumaan (ja en ees oo pohjosesta, vaan ihan sieltä eteläisimmästä sellaisesta) - sama meno ku missä tahansa muuallakin. Samaan aikaan on myös se lähimmäisenrakkaus ja kaiken yli menevä kunnioitus omaa kasvuympäristöään kohtaan olemassa - olimmepa etelässä, pohjosessa, idässä eli lännessä. Minä en väitä, että pohjosessa on asiat paremmin, mutta älkää hitto oikeasti väittäkö, että ne on siellä etelässä sen kummemmin - teettä muuta ku ittestänne pellen! Miks meille suomalaisille on niin vaikeaa kattoa tätä maata tasavertaisena? Kaikki kuvittelevat olevansa parempia ku toisessa ilmansuunnassa elelevät, mutta kumminkaan ei olla ku just ja tasan yhtä fiksuja/tyhmiä...

• görgyj
        Oltaiskorealistisia? kirjoitti:

Voi v**tu ja siellä etelässähän se on niina auvosta ja suvaitsevaista!? Kyllä se on kuule niin, että olipa paikka mikä tahansa, on aina ne, jotka kuivttelee, että saa tehdä mitä haluaa ja kelle haluaa (joo, myös siellä pohjosessa, mutta MYÖS tasan ja kaikkialla muuallakin..) Turha saakeli pistää tätä jokski "Lapin hullujen" hommaksi! Vai onko käsitykseks pohjois-suomalaisista jostain näistä huippu laadukkaista "pistetään pohjosta halvalla"-leffoista, joiden perusajatus on just toi "kylläpä ne siellä on tyhmiä"!? Jeps, tv:n ja median viihdeteollisuuden tarjontaa pitäs tosiaanki valvoa pikkasen tarkemmin. Tervetuloa ihan vierailulle ja tutustumaan (ja en ees oo pohjosesta, vaan ihan sieltä eteläisimmästä sellaisesta) - sama meno ku missä tahansa muuallakin. Samaan aikaan on myös se lähimmäisenrakkaus ja kaiken yli menevä kunnioitus omaa kasvuympäristöään kohtaan olemassa - olimmepa etelässä, pohjosessa, idässä eli lännessä. Minä en väitä, että pohjosessa on asiat paremmin, mutta älkää hitto oikeasti väittäkö, että ne on siellä etelässä sen kummemmin - teettä muuta ku ittestänne pellen! Miks meille suomalaisille on niin vaikeaa kattoa tätä maata tasavertaisena? Kaikki kuvittelevat olevansa parempia ku toisessa ilmansuunnassa elelevät, mutta kumminkaan ei olla ku just ja tasan yhtä fiksuja/tyhmiä...

onnettomasta pohjoisesta.
        http://hikipedia.info/wiki/Kemijärvi

• näillä "sankareilla"

Osalla suomalaisista on väkivaltageenit. Ne ajautuvat tappamaan, vaikka syntyisivät parempiinkin piireihin.

• muorimuori

Auttaisko syntyvyyden säännöstely pohjosessa?

• jööörö

Tuskin noikaan mitään kunnon tuomiota saavat.. suomessa rikoslaissa ei ole sanaa tuomio... lakia luetaan syytettyjen kannalta parhaalla tavalla. Koskakohan ne tajuavat ottaa mallia vaikka amerikasta missä rikoksen tekiä saa tuomion jokaisesta rikoksesta erikseen ja ne lasketaan yhteensä..

Nämä jätkät saavat vielä tuomioon lieventäviä tekiöitä, ensikertalaisia jne.
      Ottaa kyllä päähän lukea näitä suomen tuomioita.. toinen menettää henkensä ja syyllinen joutuu pariks vuoreks valtionhotelliin..

Silmä silmästä, hammas hampaasta olisi hyvä oikeuskäytäntö...

Tulisi joku poliitikko joka ajaisi pidempiä tuomioita rikollisille saisi seuraavissa vaaleis minun ääneni, ja luulen etten ole ainoa.. vai??

• kumikeijokk

Et oo ajatellu sitä että silmä silmästä-periaatteella aina tapettaisiin myös joku joka on viaton. Eikö silloin pitäisi tappaa myös ne jotka ovat tuominneet viattoman kuolemaan?

• annukka.sultsi

suomessa ensikertalainen istuu 1/3 tuomiosta joten mitäpä pienistä, edes elinkautisista.
        mutta no worries, onhan tämä hyvinvointivaltio, paskat.

• et

SE OIS OIKEA JA AINUT OPETUS!! SILMÄ SILMÄSTÄ JNE... SITTEN NÄHTÄIS KAUANKO SITÄ JATKUIS!! KYLLÄ MOISET PERKELEEN RAAKUUDET VARMAAN VÄHENTYIS.

• jööörö
        kumikeijokk kirjoitti:

Et oo ajatellu sitä että silmä silmästä-periaatteella aina tapettaisiin myös joku joka on viaton. Eikö silloin pitäisi tappaa myös ne jotka ovat tuominneet viattoman kuolemaan?

Voihan aina vahinkoja käydä.. mutta epäilen sen olevan TODELLA harvinaista...

Itse veron maksana en halua maksaa näitten töppäilystä.. saati liikku samoilla kauduilla, ja sitten kun nämä korvaukset mitä tuomioista tulee ovat NAURETTAVIA ei tolla ihmishengellä ole mitään arvoa nykymaailmassa.. jos olisin uhrin omainen vaatisin kunnon korvaukset ja henki pois tekiöiltä..
        Toisaalta noilta jätkiltä tuskin koskaan on varaa maksaa 5t korvauksia.. Mitä järkee tuollaisia tyyppejä on pitää vankiloissa yms. vapautumisen jälkeen tekevät taas jotain taas istutaan.. (minimi tuomi murhasta pitäisi olla 30v)

Ja lopetetaanhan eläimiä ilman mitään syytä, miksei ihmisiäkin voisi ainakin kyseisiä??

"Puolustuksen mukaan hukuttaminen ei ole myöskään erityisen raaka tapa tappaa ihminen." tohon onkin hyvä vedota.. just sanottiin et uhri kuoli vasta haudattuna..

Tulee mieleen kaverin sanonta: mitä yhteistä on amerikkalaisella pankkirosvolla ja suomalaisella murhaajalla? -tuomio.
        Jos itse olisin ollut tuomari yms. olisin uhrin omaisen antaa tekiöille kunnolla selkään, enkä olisi puuttunut tilanteeseen.. Tosin tämän maan hienosta ja onnistuneesta oikeusjärjestelmästä voivaaan veikkata lopputuloksen.. ketä saa syytteet pahoinpitelystä

Ja jaksamisia omaisille

• asdagag

No vittu se televisio mitään vaikuta! Siis televisio-ohjelmat, pelit, elokuvat, musiikki ja kaikki muu vaikuttavat jo valmiiksi mieleltään sairaisiin ja typeriin ihmisiin, kuitenkin nimenomaan negatiiviset asiat, eivät positiiviset. Vaikka nämä nuoret eivät olisi katsoneet yhtäkään väkivaltaista ohjelmaa elämänsä aikana, niin tämä olisi tapahtunut joka tapaukessa. Sitä en tiä oisko tapahtunut samalla tavalla, mutta raakuudesta ei varmasti olisi ollut puutetta.

Minäkin olen pelannut väkivaltaisia ja vähemmän väkivaltaisia tietokone- ja konsolipelejä koko elämäni, viisi vuotiaasta saakka, mutta ihan normaaliksi, fiksuksi ja sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa vastustavaksi aikuiseksi olen kasvanut.

• FFFFFUU

kyllä ihmisiä on haudattu elävältä ennen televisiotakin.

• neropatti88.....

Ihmiset olivat ennen vanhaan todella raakoja. Ennen ajanlaskun alkuja ja keskiajalla oli rajuja kuoleman tuomioita kuten elävältä sahaaminen kahtia, elävältä keittäminen, repiminen ja sen sellaista.

Siihen aikaan ei ollut edes telkkareita tai muutakaan mediaa. Osaa näistä käytettii myös keskiajalta-1900 luvulle asti.

Miksi otsikko on TV raakuutta? Kyllä ihmiset ovat olleet raakoja jo ennen kuin oli telkkareita tai mediaa. Minusta tuntuu että media on ottanut mallia tästä historiasta.

• Nainen 81-

Juuri TV, internet, väkivaltapelit, raaka porno, kotikasvatus, kaveripiiri yms. tekijät vaikuttavat aivan todella paljon nykyajan pahoinvointiin ja näihin raakuuksiin. myös musiikki sekä erilaiset kyseenalaistettavat yhteisöt joihin nuoret kuuluvat. Jotta Auvisia eikä Saaria tulisi lisää, on Suomen tehtävä jotain monessa suhteessa, esim. varhaisen puuttumisen ja mielenterveyspalveluiden kehittämisessä.

Jotain VIKAA näissä TEKIJÖISSÄ on ollut, eli jotakin pahasti päässä vinksallaan. yhteiskunta todellakin on mätä ja aivan avuton huomaamaan mikä nuorilla mättää. Ja mättää se vanhemmilakin. Psykiatriset ongelmat ovat lisääntyneet ja suomi on jakautunut kahtia, huono-osaisiin ja hyvä-osaisiin.

Ja sitten koulukuri, se on aivan olematonta. Kannatan itse ruumiillisen kurituksen takaisin ottamista koulumaailmaan, vaikka se on lastensuojelulain mukaan rikos ja rangaistava teko. Itse olen varhaiskasvattaja, ja sitä sukupolvea jolla ruumiillista kuritusta ei enää ole ollut käytössä. Ja kiittämättömiä kakaroita sukupolveni edustajista onkin kasvanut. Kaikenlaisten riippuvuuksien orjia, ihmissuhteisiin kykenemättömiä, ikibilettäjiä, vastuuttomia, addiktien orjia. Eivät kaikki, ne jotka ovat saaneet hyvän kotikasvatuksen ja pärjänneet koulussa hyvin arvosanoin, he kykenevät elämään mallikansalaisen tavoin ja kasvattavat tervettä sukupolvea. Kaikki lähtee kotoa, aivan kaikki. Vanhemman tehtävä on estää nuorensa ajautuminen rikollisiin piireihin vaikka sitten remmin ja selkäsaunan kera. Kyllä se halu rikolliseen elämään on kitkettävissä pois. Rajat ja rakkautta. Sitä pitää antaa.

• Päätä, ei nyrkkiä!
        Nainen 81- kirjoitti:

Juuri TV, internet, väkivaltapelit, raaka porno, kotikasvatus, kaveripiiri yms. tekijät vaikuttavat aivan todella paljon nykyajan pahoinvointiin ja näihin raakuuksiin. myös musiikki sekä erilaiset kyseenalaistettavat yhteisöt joihin nuoret kuuluvat. Jotta Auvisia eikä Saaria tulisi lisää, on Suomen tehtävä jotain monessa suhteessa, esim. varhaisen puuttumisen ja mielenterveyspalveluiden kehittämisessä.

Jotain VIKAA näissä TEKIJÖISSÄ on ollut, eli jotakin pahasti päässä vinksallaan. yhteiskunta todellakin on mätä ja aivan avuton huomaamaan mikä nuorilla mättää. Ja mättää se vanhemmilakin. Psykiatriset ongelmat ovat lisääntyneet ja suomi on jakautunut kahtia, huono-osaisiin ja hyvä-osaisiin.

Ja sitten koulukuri, se on aivan olematonta. Kannatan itse ruumiillisen kurituksen takaisin ottamista koulumaailmaan, vaikka se on lastensuojelulain mukaan rikos ja rangaistava teko. Itse olen varhaiskasvattaja, ja sitä sukupolvea jolla ruumiillista kuritusta ei enää ole ollut käytössä. Ja kiittämättömiä kakaroita sukupolveni edustajista onkin kasvanut. Kaikenlaisten riippuvuuksien orjia, ihmissuhteisiin kykenemättömiä, ikibilettäjiä, vastuuttomia, addiktien orjia. Eivät kaikki, ne jotka ovat saaneet hyvän kotikasvatuksen ja pärjänneet koulussa hyvin arvosanoin, he kykenevät elämään mallikansalaisen tavoin ja kasvattavat tervettä sukupolvea. Kaikki lähtee kotoa, aivan kaikki. Vanhemman tehtävä on estää nuorensa ajautuminen rikollisiin piireihin vaikka sitten remmin ja selkäsaunan kera. Kyllä se halu rikolliseen elämään on kitkettävissä pois. Rajat ja rakkautta. Sitä pitää antaa.

Siis "kasvatat" remmin avulla ja teet lapsistasi väkivaltaisia. Kotoahan se kaikki lähtee, niin kuin kirjoitit. Kun itselläsi on huono itsetunto, mukiloit lapsiasi ja tuhoat heidänkin itsetuntonsa, joten he sitten vuorostaan mukiloivat heikompiaan. Oot kyllä varsinainen "kasvattaja", joka tarvii hoitoa ja nopeasti.

• Nainen 81-
        Päätä, ei nyrkkiä! kirjoitti:

Siis "kasvatat" remmin avulla ja teet lapsistasi väkivaltaisia. Kotoahan se kaikki lähtee, niin kuin kirjoitit. Kun itselläsi on huono itsetunto, mukiloit lapsiasi ja tuhoat heidänkin itsetuntonsa, joten he sitten vuorostaan mukiloivat heikompiaan. Oot kyllä varsinainen "kasvattaja", joka tarvii hoitoa ja nopeasti.

Ruumiillinen kuritus estäisi paljon sitä etteivät oppilaat pompi opettajien silmille. Jäikö sulta remmi saamatta. Itse olen saanut ja mitään traumoja ei jäänyt. Raamattu jo meille opettaa, että joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. Omia lapsiani en lyö, mutta aresti on käytössä.
        Olen opettajatason ihminen joten turha minua neuvoa. Kakara.

• neropatti88....
        Nainen 81- kirjoitti:

Ruumiillinen kuritus estäisi paljon sitä etteivät oppilaat pompi opettajien silmille. Jäikö sulta remmi saamatta. Itse olen saanut ja mitään traumoja ei jäänyt. Raamattu jo meille opettaa, että joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. Omia lapsiani en lyö, mutta aresti on käytössä.
        Olen opettajatason ihminen joten turha minua neuvoa. Kakara.

Opettajan tason ihminen???

Salli minun nauraa.

Tuosta tekstistäsi päätellen olet vihainen katkera ämmä joka tarvii apua.

Vaihtoehtoisesti olet ihminen jolla ei ole muuta elämää kuin jauhaa paskaa täälä netissä. Opettaja tasoiest ihmiset eivät tee sitä, eivät ainakaan tähän aikaan yöstä. Osasitkohan edes tuota lasku toimitusta viestin lopussa niin ettei tarvinnut kaivaa taskulaskinta?

• vkolehmainen@hotmail

syyttävät ne vanhemmat, jotka juuri ovat sitä pullamössö porukkaa. Ihankuin videopelejäkin, kuvittele tämä:

Jalkapallo keksitään animaatioksi, piiretyksi ja fiktiiviseksi viihteeksi televisioon ja videopeleihin. On kaikki herkut, isorintaiset lyhyt hameiset typyskät, huutosakit, kapteenit huutamassa reunalla jne, jne. Kuvittele, että 10 vuotta myöhemmin jalkapallosta tehdään totta. Rikkinäisiä polvia, aivotärähdyksiä, murtumia, koomapotilaita, kaikki tämä vanhempien, koulujen ja yhteikunnan tukemana kuten oikeasti onkin...mietippä uudestaan että onko se se televisio, joka meitä vahingoittaa. Nuo nuoret olivat selkeästi suunitelleet murhan, johon liittivät agressiota eli pahoinpitelyä. Kannattaisi ennemminki kysyä MIKSI?? nuo nuoret sen tekivät. Aika usein kun nuori tekee jotain tällaista, on siinä takana myös toinen osapuoli, joka on IHMINEN. Ei televisio.

Voi vittu että kyrpii tollaset herttaset muumimammat, joitten on niin helppo syyttää televisiota, pelejä ja muuta fiktiivistä, minkä usein normaali nuori ihminen ottaa viihteenä. Esim. Jokelan ampuja: hirvee häly siitä että kuunteli Rammsteinia, mutta pääsikö tämä nuori mies hoitoon kun sitä ITSE PYYSI? EI!!!

Tämä on vikana nykyään, nykyään mielenterveyshuolto on niin retuperällä, "masentaako?, no ota pilleri ja suksis nyt matkoihis siitä" Tiedän kyllä kokemuksesta. Älkää vitun muumimmat ja papat syyttäkö niitä fiktiivisiä digitaalisia ruutuja, vaan itseänne, ja niitä ihmisiä ja tilanteita, jotka ihmiset ajavat tällaiseen. PERKELE

• nainen 81-

Sinulle voisin sanoa, että ei sinulla paljon elämänkokemusta ole. Tv/ väkivaltaviihteestä on tehty monia tutkimuksia, jotka antavat selkeää näyttöä siitä, että niiden vaikutus on selkeä.

Musiikilla on myös merkistystä siinä tapauksessa, jos nuori on jo valmiiksi itsetuhoinen tai masentunut. saatananpalvontamusiikin vaikutuksesta on tehty murhia. periaatteessa synkällä musiikilla voi olla terapeuttinenkin vaikutus vihanpurkamiskeinonan, mutta ei aivan kaikella.

Pelaaminen yhtäjaksoisesti koneella vaikuttaa keskushermostoon ja tekee lapsesta/ nuoresta/ aikuisesta itsestään myös ärtyneen. Tutkittua asiaa. Se voidaan osoittaa.
        Kuulutko sinä niihin, jotka jatkuvasti katselevat televisiota tai pelaavat? Oletko koneiden ja vempaimien orja? Eikö sinulla ole ystäviä?

On yksi joka sinuakin rakastaa, ja hän on Jeesus Kristus.

Loppu on lähellä ja aikaa vähän.

• vkolehmainen
        nainen 81- kirjoitti:

Sinulle voisin sanoa, että ei sinulla paljon elämänkokemusta ole. Tv/ väkivaltaviihteestä on tehty monia tutkimuksia, jotka antavat selkeää näyttöä siitä, että niiden vaikutus on selkeä.

Musiikilla on myös merkistystä siinä tapauksessa, jos nuori on jo valmiiksi itsetuhoinen tai masentunut. saatananpalvontamusiikin vaikutuksesta on tehty murhia. periaatteessa synkällä musiikilla voi olla terapeuttinenkin vaikutus vihanpurkamiskeinonan, mutta ei aivan kaikella.

Pelaaminen yhtäjaksoisesti koneella vaikuttaa keskushermostoon ja tekee lapsesta/ nuoresta/ aikuisesta itsestään myös ärtyneen. Tutkittua asiaa. Se voidaan osoittaa.
        Kuulutko sinä niihin, jotka jatkuvasti katselevat televisiota tai pelaavat? Oletko koneiden ja vempaimien orja? Eikö sinulla ole ystäviä?

On yksi joka sinuakin rakastaa, ja hän on Jeesus Kristus.

Loppu on lähellä ja aikaa vähän.

minulla on ystäviä, ja niinkin läheisiä, joiden puolesta olen jopa valmis kuolemaan, eikö se jo kerro jotain kokemusta. Itselläni elämä ollut niin perseestä, että tiedän että se ei ole televisio, tietokoneet tai pelit, jotka ihmisestä tekevät pahan. Sinä olet sitä mitä sinun ympäristö on, on todellakin ihme (ja en nyt viittaa Jumalaan, ihan tiedoksi vain) että minusta ylipäätänsä kasvoi tällainen ihminen, joka nyt olen eikä vihaista kusipäätä. Ja tiesitkö myös, että uskonnot ovat yksi pääsyistä, jotka aiheuttavat mielisairauksia ja väkivaltaisuutta, suvaitsemattomuutta ja rasistista ajattelutapaa (Esim homoseksuaalisuus). Ja on totta, että televisio, tietokoneet ja pelit saattavat vaikuttaa, mutta silloin usein on myös muutenkin vikaa ihmisessä (hyvin usein kaksisuuntainen lääkitsemätön mielialahäiriö, tms tms vastaavaa). Joten suksi sinä mamma Jeesuksine vittuun, ja mene auttamaan ihmisiä konkreettisesti, ole heille tukena, jotka sitä tarvitsevat. Jokelan ampuja ei saanut apua vaikka sitä pyysi, sen jälkeen vielä haukutaan pahaksi saatananpalvojaksi, murhaajaksi. Onko tämä oikeudenmukaista? Syytä niitä/sitä mitä pitääkin syyllistää. Median takia, nykyään luullaan että enemmän tapahtuu tällaista murha paskaa, nykyään se myy. Ihmiset haluavat tietää näistä asioista. n. 60% kaikesta sellaisesta paskasta, mitä kuullaan, tapahtuu ulkomailla, eri paikoissa. Ei suomessa. So...Touche. Olen koko ikäni halunnut auttaa muita, mutta sinä et siihen selvästi kykene, koska ajattelumallisi on juuri sellainen, mikä on sille HAITAKSI!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1078
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe