Pukeutuminen!!!?

Jenieli

Teille jo Tunisiassa käyneille, kuinka tarkkaat turistit noudattavat matkatoimistojen pukeutumis suosituksia? (naisilla polvet ja hartiat peitetty)???
Itse mielelläni kunnioitan maan tapoja mutta mieluusti kulkisin myös shortseissa ja topissa jos ilma on lämmin. Jos näin pukeutuu niin saako paikallisilta halveksuvia katseita?
Eli mitä matkalaukkuun mukaan?

12

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..zz..

      Ainakin Soussessa jo osa paikallisistakin naisista käytti jo hihattomia toppeja joten kyllä turistikin voi sellaisessa kulkea jos on kuuma. En kyllä itsekään siellä käyttäisi aivan kaikkein niukimpia toppeja koska kunnioitan kuitenkin maan tapoja. Paikalliset eivät kyllä välitä turistien pukeutumisesta mitään joten halveksuvia katseita ei tule. Sortseissa on kyllä hyvä olla sen verran lahkeita ettei ihan kannikat paista.

      • lucky uuuu

        paikalliset horatsuthan vetivät siellä niukemmissa kuteissa kun mitä olen kenenkään suomalaisen päällä nähnyt, kunnialliset tytyöt pukeutuivat siististi ja peittävästi.
        sousse ja tunisia ylipäätänsä ovat nykyään niin länsimaalaistunut ettei mikään ole siellä vierasta! eli jos pysyttelet turisti kaupungeissa voit pukeutua miten haluat(tietysti sillä varauksella, että mitä niukempi pukeutuminen, sen enemmän mieheiä perässä) mutta jos matkustat turisti alueiden ulkopuolelle, olisi syytä pukeutua hieman asiallisemmin....


      • mieti tarkkaan

        että mistä eroitat ns.paikallisen naisen turistista? varsinkin soussessa on lomailijoita algeriasta ja libyasta niin paljon että heitä näkee kadulla jopa enemmän kuin itse paikallisia... ja hehän ovat väriltään ja kieleltään samanlaisia kuin paikalliset... varsinkin algerialaiset naiset "villiintyvät" päästessään lomailemaan ja pukeutuminen ja käyttäytyminen sen mukaista....


    • tavallinen ihminen

      pukeudu vaan kuin turisti pukeutuu.huomaat kyllä et turisti pukeutuu juuri kuin itse haluu.

    • paikallinen

      Kyllä paikalliset välittävät miten turistit pukeutuvat ja liian paljastavasta pukeutumisesta keskenään puhisevat vaikka eivät turistille siitä mitään sanoisikaan. Olen kuullut satoja kertoja vuosien aikaan turistien pukeutumisen paheksumista. Paikalliset vaan ovat sen verran vieraskoreita etteivät kehtaa tulla sanomaan. Kerran yksi hotellityöntekijä pyysi minua sanomaan asiasta kun ei itse kehdannut.

      Ja vaikka osa paikallisista JA algerialaista/libyalaisista naisista käyttää paljastavampia vaatteita kuin suurinosa paikallisista niin se ei tarkoita etteikö turistitkin voisi kunnioittaa valtaväestön uskontoa pukeutumalla asiallisesti. Miksi edes lähteä lomalle muslimimaahan, jos ei ole aikomus kunnioittaa heidän tapoja? Menkää vaikka kanarialle sitten.

      • auretta

        Totta kirjoitat,kyllä pitää kunnioittaa maan tapoja ja kulttuuria,elikkä pukeutua sen mukaisesti!

        Espanjassa voi biitsillä ottaa aurinkoa yläosattomissa ja rillua kaupungilla topissa ja pikku shortseissa,ei sovi muslimimaahan,tyhmää edes kysyä tuollaista.


      • 124086

        paikallinen, jos et satu tietämään niin myös algeria ja libya ovat muslimimaita ja jos MUSLIMIT pukeutuvat paljastavasti niin tuskimpa se länsimaalaisilta turisteiltakaan on sen paheksuttavampaa! saanko kysyä missä kaupungissa asut jos jopa hotellin henkilökuntaa on häirinnyt turistin pukeutuminen?
        kyllä ne tunisiassa tietävät että emme ole muslimeja ja siksi eivät odotakaan meidän noudattavan heidän tapojaan!


      • Paikallinen
        124086 kirjoitti:

        paikallinen, jos et satu tietämään niin myös algeria ja libya ovat muslimimaita ja jos MUSLIMIT pukeutuvat paljastavasti niin tuskimpa se länsimaalaisilta turisteiltakaan on sen paheksuttavampaa! saanko kysyä missä kaupungissa asut jos jopa hotellin henkilökuntaa on häirinnyt turistin pukeutuminen?
        kyllä ne tunisiassa tietävät että emme ole muslimeja ja siksi eivät odotakaan meidän noudattavan heidän tapojaan!

        Tarkoitinkin juuri sitä, että vaikka tunisialaiset, algerialaiset tai libyalaiset MUSLIMIT pukeutuisivat paljastavammin niin se ei tarkoita sitä, etteikö muut turistit voisi olla kohteliaita ja kunnioittaa valtaväestön arvoja. Nimittän tunisia kuitenkin on muslimaa missä valtaosa edelleen paheksuu vähempää vaatetusta. On vain pieni marginaali naisia jotka esim kulkisivat olpäät tai polvet paljaana.

        Tietenkään ei keneltäkään turistilta odoteta muslimien tapoja vaan ainoastaan tapojen kunnioittamista. Ei kukaan pyydä sinua pukeutumaan huiviin tai kaapuun vaan pitämään bikkareiden yläosan paikallaan ja olematta kävelemättä kaupoilla uima-asuissa. Ei se sinusta muslimia tee vaan ihmisen kuka kunnioittaa vieraana paikallisten arvoja.


      • 11§21312
        Paikallinen kirjoitti:

        Tarkoitinkin juuri sitä, että vaikka tunisialaiset, algerialaiset tai libyalaiset MUSLIMIT pukeutuisivat paljastavammin niin se ei tarkoita sitä, etteikö muut turistit voisi olla kohteliaita ja kunnioittaa valtaväestön arvoja. Nimittän tunisia kuitenkin on muslimaa missä valtaosa edelleen paheksuu vähempää vaatetusta. On vain pieni marginaali naisia jotka esim kulkisivat olpäät tai polvet paljaana.

        Tietenkään ei keneltäkään turistilta odoteta muslimien tapoja vaan ainoastaan tapojen kunnioittamista. Ei kukaan pyydä sinua pukeutumaan huiviin tai kaapuun vaan pitämään bikkareiden yläosan paikallaan ja olematta kävelemättä kaupoilla uima-asuissa. Ei se sinusta muslimia tee vaan ihmisen kuka kunnioittaa vieraana paikallisten arvoja.

        se suomessakaan ole sen soveliaampaa käydä kaupassa pelkät uikkarit päällä, eli enemminkin sitä voisi kutsua itsensä kunnioittamiseksi kuin maan tapojen kunnioittamiseksi...

        aika outo tekstiä kirjoittelet paikalliseksi, tunisia nyt kuitenkin on arabi- ja muslimimaista turkin jälkeen kaikkein länsimaalaistunein ja hyvin suvaitsevainen. kyllä nykypäivänä "hyvänkin perheen" tytöt kulkevat kesäisissä vaatteissa, paljasten JOPA olkapäät ja polvetkin, eikä se heistä yhtään sen huonompaa tee. erikseen ovat sitten naiset/tytöt jotka käyttävät huivia.
        eli mitä turistin pukeutumiseen tulee, niin rajana on oma häveliäisyys, eli tuskin kukaan itseään kunnioittava/itsestään huolehtiva nainen poikkoilisi MISSÄÄN puoli alastomana!

        itse olen aikoinaan asunut toistakymmentä vuotta tunisiassa ja nytkin vierailen siellä vähintään 2Xvuodessa, joten tiedän mistä puhun.


      • Paikallinen
        11§21312 kirjoitti:

        se suomessakaan ole sen soveliaampaa käydä kaupassa pelkät uikkarit päällä, eli enemminkin sitä voisi kutsua itsensä kunnioittamiseksi kuin maan tapojen kunnioittamiseksi...

        aika outo tekstiä kirjoittelet paikalliseksi, tunisia nyt kuitenkin on arabi- ja muslimimaista turkin jälkeen kaikkein länsimaalaistunein ja hyvin suvaitsevainen. kyllä nykypäivänä "hyvänkin perheen" tytöt kulkevat kesäisissä vaatteissa, paljasten JOPA olkapäät ja polvetkin, eikä se heistä yhtään sen huonompaa tee. erikseen ovat sitten naiset/tytöt jotka käyttävät huivia.
        eli mitä turistin pukeutumiseen tulee, niin rajana on oma häveliäisyys, eli tuskin kukaan itseään kunnioittava/itsestään huolehtiva nainen poikkoilisi MISSÄÄN puoli alastomana!

        itse olen aikoinaan asunut toistakymmentä vuotta tunisiassa ja nytkin vierailen siellä vähintään 2Xvuodessa, joten tiedän mistä puhun.

        Ihan miten vain. Ehkä mä sitten 20 vuoden asumisenkin jälkeen ymmärrän tunisian arabiaa niin huonosti, että luulen heidän haukkuvan paljaana kulkevia turisteja sen sijaan, että he sitten ihailevatkin heitä...

        Riippuu aika paljon siitä missä päin Tunisiaa asuu, millainen meno on. Pohjoisessa ollaan joo aika länsimaisia mutta etelässä ei todellakaan.

        Ja kyllä totta tosiaan kesällä turistit käyvät kaupassakin bikkareissa. Samoin kulkevat matkat hotellilta rannalle uima-asuissa. Ihan päivittäinen näky kesällä. Tai sitten kuljetaan basaareilla läpinäkyvässä minimekossa minkä alla on vain bikinit. Enkä tarkoita vain suomalaisia vaan monenmaalaiset turistit. Kerran paikallisten pyynnöstä kehoitin suomipoikia laittamaan kaupoilla t-paidat ylleen niin hyvä etten neniini näiltä isänmaantoivoilta saanut eivätkä totta tosiaan suostuneet paitoja palaneiden vatsamakkaroidensa päälle laittamaan. Kyllä sitä on vuosien aikaan nähnyt ja kuullut yhtä sun toista eli tiedänpä minäkin mistä puhun eikä minulla ole mitään tarvetta liioitella tätä asiaa.


      • lomalehmä
        Paikallinen kirjoitti:

        Ihan miten vain. Ehkä mä sitten 20 vuoden asumisenkin jälkeen ymmärrän tunisian arabiaa niin huonosti, että luulen heidän haukkuvan paljaana kulkevia turisteja sen sijaan, että he sitten ihailevatkin heitä...

        Riippuu aika paljon siitä missä päin Tunisiaa asuu, millainen meno on. Pohjoisessa ollaan joo aika länsimaisia mutta etelässä ei todellakaan.

        Ja kyllä totta tosiaan kesällä turistit käyvät kaupassakin bikkareissa. Samoin kulkevat matkat hotellilta rannalle uima-asuissa. Ihan päivittäinen näky kesällä. Tai sitten kuljetaan basaareilla läpinäkyvässä minimekossa minkä alla on vain bikinit. Enkä tarkoita vain suomalaisia vaan monenmaalaiset turistit. Kerran paikallisten pyynnöstä kehoitin suomipoikia laittamaan kaupoilla t-paidat ylleen niin hyvä etten neniini näiltä isänmaantoivoilta saanut eivätkä totta tosiaan suostuneet paitoja palaneiden vatsamakkaroidensa päälle laittamaan. Kyllä sitä on vuosien aikaan nähnyt ja kuullut yhtä sun toista eli tiedänpä minäkin mistä puhun eikä minulla ole mitään tarvetta liioitella tätä asiaa.

        Saako Tunisiasta hyvin paksua, pesemätöntä, levässä kierivän rantapojan mahtimeisseliä tällainen 500 kiloinen perus turistibeibi?


    • hetellmä

      Kaiva nyt esiin ne matkanjärjestäjien kirjaset/oppaat,siellä lukee faktaa,eli sen mukaan kunnollinen toisen maan kulttuuria kunnioittava henkilö pukeutuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe