Nah Trang/ Saigon

Sanna555

Hei olen lähdössä Vietnamiin ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, vinkkejä näistä paikoista, retkikohteista, ostosmahdollisuuksista, paikoista yleensä sekä hotelleista joissa olette olleet

18

2153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkm

      Hei. Meillä sama matka-milloin olte menossa?
      Hotellimme Sofitel Diamond bay. Mielelläni minäkin kuulisin kokemuksia ja hyviä vinkkejä. Mikähän on hintataso verrattuna esim Phuket?

      • Sanna555

        Moi. Maaliskuun alussa ollaan menossa, hotellit aivan eri, Windsor Plaza ja Yasaka Saigon (Nah Trangissa) Olisi tosi kiva jos joku haluisi jakaa mielellään ihania matkakokemuksia. Itse ainakin odotan kovasti matkaamme. Olen kuullut että olisi ihana maa.


      • mp
        Sanna555 kirjoitti:

        Moi. Maaliskuun alussa ollaan menossa, hotellit aivan eri, Windsor Plaza ja Yasaka Saigon (Nah Trangissa) Olisi tosi kiva jos joku haluisi jakaa mielellään ihania matkakokemuksia. Itse ainakin odotan kovasti matkaamme. Olen kuullut että olisi ihana maa.

        Olen käynyt vietnamissa 3 kertaa ja on ihana maa. Hotellit todella tasokkaita. Ostettavaa riitää. Kannattaa ottaa mukaan joku valokuva josta haluaa teettää öljyväritaulun. Vie vajaan viikon joten lomanalussa kannatta etsiä joku taideliike joita kyllä Saigonissa löytyy aika helposti niin on sitten taulu valmiina kun palaa takaisain Sagoniin rantakohteesta. Hinta kehystettynä 30-50€ vähän koosta riipuen. Sitten lakkatyöt ovat tietenkin ostamisen arvoisia. Itse ostin viimereissulla sellaisen ison 1,5m korkean ruukun joka tuli laivarahtina suomeen. Sen tullaus on sitten ihan erijuttu. Mutta jos joku haluaa tietää niin kerron lisää.
        Itse en ole käynyt nyt muutamaan vuoteen Thaimaassa mutta uskoisin hintatason olevan edullisempi. Minä olen ihastunut Vietnamiin ja varmaan lähden sinne taas jossain vaiheessa käymään.
        Se on taas sellainen maa joka pitää itse nähdä, haistaa kokea.


      • neltsu
        mp kirjoitti:

        Olen käynyt vietnamissa 3 kertaa ja on ihana maa. Hotellit todella tasokkaita. Ostettavaa riitää. Kannattaa ottaa mukaan joku valokuva josta haluaa teettää öljyväritaulun. Vie vajaan viikon joten lomanalussa kannatta etsiä joku taideliike joita kyllä Saigonissa löytyy aika helposti niin on sitten taulu valmiina kun palaa takaisain Sagoniin rantakohteesta. Hinta kehystettynä 30-50€ vähän koosta riipuen. Sitten lakkatyöt ovat tietenkin ostamisen arvoisia. Itse ostin viimereissulla sellaisen ison 1,5m korkean ruukun joka tuli laivarahtina suomeen. Sen tullaus on sitten ihan erijuttu. Mutta jos joku haluaa tietää niin kerron lisää.
        Itse en ole käynyt nyt muutamaan vuoteen Thaimaassa mutta uskoisin hintatason olevan edullisempi. Minä olen ihastunut Vietnamiin ja varmaan lähden sinne taas jossain vaiheessa käymään.
        Se on taas sellainen maa joka pitää itse nähdä, haistaa kokea.

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia Nah Trang/Saigon. Kaikki vinkit tervetulleita :)
        Esim rahan vaihto, missä olisi paras kurssi? Toimiiko automaateista nostot visalla ok?


      • Ihan kivaa paitsi...
        neltsu kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia Nah Trang/Saigon. Kaikki vinkit tervetulleita :)
        Esim rahan vaihto, missä olisi paras kurssi? Toimiiko automaateista nostot visalla ok?

        Jos pysyyhotellissa neljän seinän sisällä, olo on yhtä turvallinen, kuin pasilan poliisivankilassa. Kaduilla on jos jonkin sortin naukujaa. pitäs lähtä niiden opastuksella seuraamaan, vaikka millaisia esityksiä ja tutustumaan ihmisten koteihin. Yleensä pyytäjä on jostai muusta kaupunkista ja haluaa esittellä jonkun tuttunsa. Loppuvaiheessa ruvetaan pelamaan jotain viattoman tuntuista peliä, joka illan kuluessa muuttuu rahapeliksi. Huomaat olevasi huomattavia summia velkaa. Tässä vaiheessa kuvaan ilmestyy häjyn näköisiä
        turvamiehiä, joiden kanssa lähdetään nostamaan rahaa automaateilta, hotelleista, kaupoista. Jos olet yksin reissussa niin niistähän et pääse erikseen, kun vaihtamalla paikkakuntaa. Maaseutu on asia erikseen niinkuin muallakin missä ihmiset tunteva toisensa. Kaunis maa mutta päällimmäiseksi jää
        kusetuksen maku, kaikilla mausteilla!


      • District 1
        Ihan kivaa paitsi... kirjoitti:

        Jos pysyyhotellissa neljän seinän sisällä, olo on yhtä turvallinen, kuin pasilan poliisivankilassa. Kaduilla on jos jonkin sortin naukujaa. pitäs lähtä niiden opastuksella seuraamaan, vaikka millaisia esityksiä ja tutustumaan ihmisten koteihin. Yleensä pyytäjä on jostai muusta kaupunkista ja haluaa esittellä jonkun tuttunsa. Loppuvaiheessa ruvetaan pelamaan jotain viattoman tuntuista peliä, joka illan kuluessa muuttuu rahapeliksi. Huomaat olevasi huomattavia summia velkaa. Tässä vaiheessa kuvaan ilmestyy häjyn näköisiä
        turvamiehiä, joiden kanssa lähdetään nostamaan rahaa automaateilta, hotelleista, kaupoista. Jos olet yksin reissussa niin niistähän et pääse erikseen, kun vaihtamalla paikkakuntaa. Maaseutu on asia erikseen niinkuin muallakin missä ihmiset tunteva toisensa. Kaunis maa mutta päällimmäiseksi jää
        kusetuksen maku, kaikilla mausteilla!

        Nuo korttihuijarit ovat lähes poikkeuksetta filippiiniläisiä. Siihen paskasakkiin törmää pääasiassa Saigonissa, District 1:n alueella. Ikävää, että olet joutunut kusetetuksi, mutta voit lohduttautua ettet ole ensimmäinen uhri.

        Tässä blogissa on paljon juttua noista ihmisloisista:

        http://fisheggtree.blogspot.com/search/label/Filipino


      • neltsu kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia Nah Trang/Saigon. Kaikki vinkit tervetulleita :)
        Esim rahan vaihto, missä olisi paras kurssi? Toimiiko automaateista nostot visalla ok?

        Itse olen parhaillaan taalla vietnamissa pankkiautomaatissa toimii visa elektron ihan hyvin ottavat summasta kuin summasta 20000 dongia eli hieman alle euron. suurin summa minka saa ulos on 4 miljoonaa mutta ei kaikista automaateista kannattaa valita jonkun suuren hotellin vieresta siis jos haluaa suuremman summan muuten saa vaan 2 miljoonaa. Tossa kaytiin syomassa alkuruoka paaruoka jalkiruoka ja olut maksoi huimat 5 euroa palvelu pelaa todella ystavallisia.
        Taalla on hotellia hotellin vieressa ei mitaan ongelmia majoituksen suhteen itse maksan talla hetkella 12 euroa yo oma vessa samoinkuin suihku jaakaappi telkkari taivaskanavat ilmastointi
        rannalle matkaa noin 400m. Hotellissa 24h paivystys alhaalla aamupala ilmainen netti.
        Puhuvat hyvaa englantia. Hinnat kannattaa sopia etukateen muistakaa tinkia koska hinnoissa on ilmaa aika rutkasti, jos menee illalla baariin ottaa maan bissee taikka viinaa niin muistakaa laskea oikeasti ne palautus rahat muuten pissitaan linssiin ja pahasti (itselle kavi niin). Yrittakaa maksaa mieluiten 100000 dongin setelilla max kaikissa pikkupaikoissa ei ole antaa takaisin. Mutta mesta on aivan mainio
        tulkaa tanne niin ihastut paikkaan ja haluat tulla takaisin.
        Kannattaa sitten verrata matkan jarjestajien hintoja saastaa parhaimmillaan samasta matkasta 40 dollaria.


      • Alatornio
        neltsu kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia Nah Trang/Saigon. Kaikki vinkit tervetulleita :)
        Esim rahan vaihto, missä olisi paras kurssi? Toimiiko automaateista nostot visalla ok?

        paras kurssi on korukaupoissa, ihme kyllä.

        Nha Trang on helmi. Emme mene enää Thaimaahan, täällä turismi ei ole
        vielä teollisuutta. Kirkas ja puhdas vesi meressä, hintataso tosi alhainen.
        Olemme olleet kaksi kertaa ja muutamme sinne pitemmäksi aikaa.
        Turvallinen maa. Mutta en lähtisi kenenkään kotiin kortinpeluuseen.
        Katukaupustelijat lisääntyneet rajusti kahdessa vuodessa, ovat paljon
        aggressivisempia kuin aikaisemmin.


    • Vietnam -fani

      Seikkailin pari viikkoa Vietnamissa ja molemmat paikat tulivat tutuiksi. Saigonissa riittää nähtävää ja koettavaa useaksi päiväksi. Kannattaa mennä järjestetyille retkille. Itse kävin Mekong -joella, Gao Dai -temppelissä ja Cu Chi -tunneleilla. Retket ovat halpoja ja hyvin järjestettyjä. Sinut tullaan hakemaan hotellista ja viedään perille asti...

      Minkäänlaista ongelmaa en kohdannut reilun kahden viikon aikana. Tietysti kaupustelijat tarjoavat tuotteitaan ja mopotaksit haluavat sinut asiakkaakseen. Kaikkein paras, kun et välitä kaupustelijoista ollenkaan, katsot kauas kaukaisuuteen ja sanot NO THANKS riittävän lujalla äänellä.

      Nha Trang on vilkas rantakaupunki. Siellä pitää olla jopa varovaisempi kuin Saigonissa. Pari saksalaista tyttöä ryöstettiin uuden vuoden aattona. Toinen rantakadulla ja toinen rannalla.

      Hotellit yleensä hyviä. Kahdenkympin (USD) hintaluokasta ylöspäin kannattaa valita. Ihan halvimmat ovat aika suttuisia.

      Kaikkea ostettavaa löytyy pilvin pimein. Itse teetin kahdet silmälasit. Maksoivat yhteensä noin 60 EGEä. Ruoka hyvää ja halpaa. Halvin ateria ja Saigon -olut 29 000 VND, eli pikkuisen yli euron...

      Vaatteita ei kannata ottaa paljoa mukaan. Hotellissa voi pesettää vaatteet 1 USD / kilo. T -paita maksaa 2 euroa ja farkut vitosen...

      • Matka häämöttää

        Jos laittasit niitä 20 usd hotellin nimiä,pääsis valkkaamaan. Kiitos !!!!


      • Helmikuuta odottava

        Kiitos tiedoista, olen lähdössä Helmikuun alussa samoihin maisemiin ensimmäistä kertaa ja olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kohtaista. Ostitko retket kadulta ja mikä oli hintataso? Minkälaisia on Nha Trangin rannat ja löytyykö rantatuoleja, paljonko veloittavat niistä? Teetitkö silmälasit Saigonissa vai Nha Trangissa ja paljonko kului aikaa? Olihan Saigonin kentällä rahanvaihtopiste, josta pystyy ensi tarpeisiin vaihtamaan rahaa? Kauanko keski matka kentältä Saigonin keskustaan? Otitko mukaan Suomesta pelkkiä Euroja, vai vaihdoitko mukaan myös USD?


      • Vietnam -fani
        Helmikuuta odottava kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, olen lähdössä Helmikuun alussa samoihin maisemiin ensimmäistä kertaa ja olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kohtaista. Ostitko retket kadulta ja mikä oli hintataso? Minkälaisia on Nha Trangin rannat ja löytyykö rantatuoleja, paljonko veloittavat niistä? Teetitkö silmälasit Saigonissa vai Nha Trangissa ja paljonko kului aikaa? Olihan Saigonin kentällä rahanvaihtopiste, josta pystyy ensi tarpeisiin vaihtamaan rahaa? Kauanko keski matka kentältä Saigonin keskustaan? Otitko mukaan Suomesta pelkkiä Euroja, vai vaihdoitko mukaan myös USD?

        Retket buukkasin suoraan hotellista. Maksavat saman verran, kuin booking officessakin. Retket olivat halpoja 7 USD - 13 USD kokopäiväretki lounaineen päivineen...

        Nha Trangin ranta oli siisti ja rantatuolejakin oli vuokralla. En kysynyt hintaa, koska en loikoillut rannalla. Eivät varmaan paljoa maksa.

        Silmälasit tulivat tunnissa Nha Trangissa, Saigonissa meni hieman pitemmän aikaa, mutta samana päivänä kuitenkin.

        Saigonin kentällä on Vietcombankin konttori, josta voit vaihtaa rahaa alkuun. Mukana oli sekä dollareita, että euroja. Dollareilla makselin hotellit ja retket. Euroja vaihtelin dongeihin aina tarvittaessa.

        Matka kentältä keskustaan kestää noin puoli tuntia riippuen liikenteestä (7 km!!!), iltapäivästä viiden jälkeen voi mennä jopa tunti. Ja ota vain VinaSun valkoinen taksi. Villit taksikuskit tarjoavat palvelujaan ja niillä on mittarit, jotka yhtäkkiä saattavat hypätä pari sataa tuhatta dongia ylöspäin.

        Vietnamista minulle jäi mukava kuva. Siellä on helppoa ja turvallista reissata. Kaikki toimii hyvin. Ainoastaan matkoihin kannattaa varata reilusti aikaa. Sleeping bus on ehdoton, jos siirryt Saigonista Nha Trangiin. Lähtee illalla kahdeksalta ja on aamulla kuudelta Nha Trangissa. Itse jopa nukuin neljä - viisi tuntia bussissa...


      • District 1
        Vietnam -fani kirjoitti:

        Retket buukkasin suoraan hotellista. Maksavat saman verran, kuin booking officessakin. Retket olivat halpoja 7 USD - 13 USD kokopäiväretki lounaineen päivineen...

        Nha Trangin ranta oli siisti ja rantatuolejakin oli vuokralla. En kysynyt hintaa, koska en loikoillut rannalla. Eivät varmaan paljoa maksa.

        Silmälasit tulivat tunnissa Nha Trangissa, Saigonissa meni hieman pitemmän aikaa, mutta samana päivänä kuitenkin.

        Saigonin kentällä on Vietcombankin konttori, josta voit vaihtaa rahaa alkuun. Mukana oli sekä dollareita, että euroja. Dollareilla makselin hotellit ja retket. Euroja vaihtelin dongeihin aina tarvittaessa.

        Matka kentältä keskustaan kestää noin puoli tuntia riippuen liikenteestä (7 km!!!), iltapäivästä viiden jälkeen voi mennä jopa tunti. Ja ota vain VinaSun valkoinen taksi. Villit taksikuskit tarjoavat palvelujaan ja niillä on mittarit, jotka yhtäkkiä saattavat hypätä pari sataa tuhatta dongia ylöspäin.

        Vietnamista minulle jäi mukava kuva. Siellä on helppoa ja turvallista reissata. Kaikki toimii hyvin. Ainoastaan matkoihin kannattaa varata reilusti aikaa. Sleeping bus on ehdoton, jos siirryt Saigonista Nha Trangiin. Lähtee illalla kahdeksalta ja on aamulla kuudelta Nha Trangissa. Itse jopa nukuin neljä - viisi tuntia bussissa...

        Jos olet hiukankin yli 150 cm pitkä niin unohda nuo sleeping-bussit. Istuimen saa lähes makuuasentoon, mutta mitään sänkyä se ei vastaa. Lisäksi pulkka on erittäin kapea, joten sivuttain makaaminen todella hankalaa. Olen tehnyt kerran tuon saman reissun SHG -> NH enkä varmasti toista kertaa matkusta moisessa ahtaassa ruumisarkussa. Matkustusmuoto sopii lähinnä masokismiin taipuville.


      • Vietnam -fani
        District 1 kirjoitti:

        Jos olet hiukankin yli 150 cm pitkä niin unohda nuo sleeping-bussit. Istuimen saa lähes makuuasentoon, mutta mitään sänkyä se ei vastaa. Lisäksi pulkka on erittäin kapea, joten sivuttain makaaminen todella hankalaa. Olen tehnyt kerran tuon saman reissun SHG -> NH enkä varmasti toista kertaa matkusta moisessa ahtaassa ruumisarkussa. Matkustusmuoto sopii lähinnä masokismiin taipuville.

        ...olen 180 senttinen, normaalivartaloinen. Hyvin mahduin pötköttämään sleeping bussissa. Ilmeisesti niitäkin on montaa eri mallia. Vieressäni makasi ISO engelsmanni, eikä hänelläkään ollut mitään ongelmia matkan suhteen. Kyseinen bussi oli muistaakseni väriltään keltainen ja sänkyjä oli kahdessa kerroksessa. Nukuin ainakin 5 tuntia yhteen putkeen, heräsin juuri, kun bussi saapui Nha Trangiin


      • gung
        Vietnam -fani kirjoitti:

        ...olen 180 senttinen, normaalivartaloinen. Hyvin mahduin pötköttämään sleeping bussissa. Ilmeisesti niitäkin on montaa eri mallia. Vieressäni makasi ISO engelsmanni, eikä hänelläkään ollut mitään ongelmia matkan suhteen. Kyseinen bussi oli muistaakseni väriltään keltainen ja sänkyjä oli kahdessa kerroksessa. Nukuin ainakin 5 tuntia yhteen putkeen, heräsin juuri, kun bussi saapui Nha Trangiin

        Onko sinulla kokemusta? Haaveena olisi ajella mopolla muutamana päivänä tutkimaan Nha Trangin ympäristöä- olisiko hyviä ehdotuksia rannoista tai kylistä, joissa kannattaisi vierailla...Kiitos jos viitsit vastata!


      • Vietnam -fani
        gung kirjoitti:

        Onko sinulla kokemusta? Haaveena olisi ajella mopolla muutamana päivänä tutkimaan Nha Trangin ympäristöä- olisiko hyviä ehdotuksia rannoista tai kylistä, joissa kannattaisi vierailla...Kiitos jos viitsit vastata!

        Kiinnosti minuakin Nha Trangissa, mutta itsesuojeluvaisto oli sen verran korkealla ja kotiinpaluu sen verran lähellä, etten halunnut riskeerata. Liikenne on aika vilkasta myös Nha Trangissa. Mutta Nha Trangista pohjoiseen on paljon pieniä kyliä ja rantoja, joissa voi piipahtaa.

        Ainoa haitta on vain se, että niissä mopoissa ei ole mitään vakuutusta ja jos kolaroit, syy on aina sinussa. Mutta hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa. Hanki hyvä kartta Vietnamista ja lähde aikaisin aamulla liikkeelle - varmaan onnistut...


      • District 1
        Vietnam -fani kirjoitti:

        ...olen 180 senttinen, normaalivartaloinen. Hyvin mahduin pötköttämään sleeping bussissa. Ilmeisesti niitäkin on montaa eri mallia. Vieressäni makasi ISO engelsmanni, eikä hänelläkään ollut mitään ongelmia matkan suhteen. Kyseinen bussi oli muistaakseni väriltään keltainen ja sänkyjä oli kahdessa kerroksessa. Nukuin ainakin 5 tuntia yhteen putkeen, heräsin juuri, kun bussi saapui Nha Trangiin

        Tämä millä matkustin oli Sinh Cafe´n bussi ja aivan liian pienet tilat. Suosittelen joka tapauksessa junaa ja makuuvaunua tuolle välille.


      • 50min.
        District 1 kirjoitti:

        Tämä millä matkustin oli Sinh Cafe´n bussi ja aivan liian pienet tilat. Suosittelen joka tapauksessa junaa ja makuuvaunua tuolle välille.

        Lentäminen helpointapa. 50min. sivu. 48egee total.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe