lentojen hinnoista

--

nouseeko lentojen hinnat esim. finskillä, kun mennään lähemmäksi matkustusajankohtaa....?
Onko joku ostanut esim. täksi jouluksi liput alkuvuodesta, että mikä oli hinta silloin ja mikä nyt?

Onko suuri eroja?

Kiitos tiedosta näin etukäteen, jos joku viitsii vastata.....

14

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käsittääkseni ei

      Mun tietääkseni Finski ei toimi noin, vaan hinnat on suht vakiot. Tarjoukset on tietysti asia erikseen.
      Mutta varman tiedonhan saat jos haet finskiltä lennon hinnan nyt parin viikon päähän ja haet samoilla kritereillä lentoa esim ensi keväälle.

    • ajoissa liikkeelle

      3.12.2010-02.01.2011 lennot 740 € Nyt samat lennot huitelee 1898 hetki sitten katsottu.
      www.finnair.fi

      • yrjokaarle

        PS. maksoitko myös ?

        Marraskuussa ostin ja maksoin luottokortilla 1.12.-24.2. lipun hintaan 756 €, tais siinä vähän pisteitäkin mennä. Mutta lähtöhinta oli 836 €.


      • --

        tätä just meinasin....
        olen lähdössä jouluna 2011, ja mietin, että pitäisikö ostaa liput heti tammikuussa kun ne tulee myyntiin, vaiko lähempänä joulua.....tämän mukaan kannattaa ostaa heti

        kiitos tiedosta =)


      • en nyt tiedä
        -- kirjoitti:

        tätä just meinasin....
        olen lähdössä jouluna 2011, ja mietin, että pitäisikö ostaa liput heti tammikuussa kun ne tulee myyntiin, vaiko lähempänä joulua.....tämän mukaan kannattaa ostaa heti

        kiitos tiedosta =)

        se riski että joku estää matkan niin rahat menee savuna ilmaan...kuten minulle nyt on käymässä sillä ostin ko paikaan liput maaliskuussa ja lähtö olisi 3.12....lakko uhka eli voi voi....


      • lakko perkule

        näköjään uutisia seurannut. Sinulle kövi sitten myös kehnosti.. vaara on?


      • turha itkeä
        en nyt tiedä kirjoitti:

        se riski että joku estää matkan niin rahat menee savuna ilmaan...kuten minulle nyt on käymässä sillä ostin ko paikaan liput maaliskuussa ja lähtö olisi 3.12....lakko uhka eli voi voi....

        olisit maksanut sen


      • lakon uhka
        turha itkeä kirjoitti:

        olisit maksanut sen

        jos lakko on syy. Ja sen saa vain lomalennoille ei siis näille omille. Nämä liput on sellaisia ettei voi siirtää eikä tehäd mitään jos matka lento peruuntuu. Siihen perustuu niiden edellinen hinta.
        Ostaisin mutta ei missään nimessa Finnairin lentoja....ne pettää.


      • lukutaitoinen....
        lakon uhka kirjoitti:

        jos lakko on syy. Ja sen saa vain lomalennoille ei siis näille omille. Nämä liput on sellaisia ettei voi siirtää eikä tehäd mitään jos matka lento peruuntuu. Siihen perustuu niiden edellinen hinta.
        Ostaisin mutta ei missään nimessa Finnairin lentoja....ne pettää.

        45 € peruutusturva maksun saa... jopa turisti säästöhinnalle, olisit lukenut Finnairin sivuilta kun varasit !!!!


      • yrjokaarle
        lakko perkule kirjoitti:

        näköjään uutisia seurannut. Sinulle kövi sitten myös kehnosti.. vaara on?

        Finski vaitoi lipun 29.11.2010 lennolle, siis ennen ilmoitettua lako alkua. Saapa nähdä toimiiko ?


    • näin on

      Kyse on vain ja ainoastaan siitä, kuinka paljon vapaita/myytyjä paikkoija koneessa on. Lähempänä lähtöä on tosin suurempi todennäköisyys että kone on melko täynnä eli että edullisimmat lippuluokat ovat jo loppuunmyytyjä. Tosin Finnairilla ei ole pitkään aikaan ollut niitä kaikista edullisimpia lippuja tietyillä reiteillä...

      • TK:lla mulle sopivana ajankohtana lennot 758 euroa, finskillä 921 euroa. (En voinut ostaa lippuja aiemmin) Tllaa oli koneessa hvyin, sain kaikkiin neljään koneesee ne eturivin paikat, jossa tuijotetaan seinää (4A,7D) ;o) Välilasku Istanbulissa, joudun tosin odottelemaan jatkolentoa BKK:hon 4-5 tunita mennen tullen, mutta se ei minua haittaa, ruokailu, terminaalin vaihto vie kuitenkin aikaa Istanbulissa. Ajattelen Istanbulia vain jalotteluvälietappina. Mulla on kuukausi lomaa, joten lennän vain Bangkokiin ja sieltä Pattayalle, käyn sitten Phuketissa kun Pattaya alkaa kyllästyttää, BKK:stahan menee koneita noin tunnin valein Phukettiin, menopaluu noin 50 euroa. TK:n kone A340. Toinen potentiaalinen vaihtoehto olisi ollut Air France, lippu noin 660 euroa, mutta Charles de Gaullen kentällä turhan pitkät odotusajat.
        Air Berliinillä pääsee muuten tiistaisin suoraan Phukettiin Berliinin kautta, ja suomenkielinen palvelu, käykääpä tsekkaamassa!


    • -saza-

      Eli jos jouluna olet menossa, tee varaus heti kun ko. ajan liput ovat myynnissä. Finnair myy niitä n. 11 kk aikaisemmin. Hiihtoloma samoin, joskus on ollut tosin matkamessujen tarjouksessa edullisia lippuja hiihtoloma-aikaan, mutta ei ihan joka vuosi, joten varaisin nekin liput tuon 11 kk ennen. Matalasesonkiajat onkin sitten eri asia, eli usein Finnairilla on tarjouksia pari kuukautta ennen lähtöä ja silloin hinta on halvimmillaan.

      Itse pidän esim. noin 800 euron lippua joulun aikana sellaisena hintana, että varaisin sen ilman muuta. Muistelen, että joskus lippu maksoi 845 e (siitä on pari vuotta aikaa). Hiihtoloma-aikaan olen saanut liput viimeksi 745 e / aikuinen. Finnairilla oli sitten tammikuussa matkamessuilla tarjous, joka oli voimassa myös hiihtoloma-aikana, muistaakseni hinta oli joko 645 e tai 695 e. Eli jonkun verran olisin säästänyt. En tosin tarkistanut, että oliko samat päivät tarkalleen tarjolla vai mitkä. Joulun jos aikoo viettää Thaimaassa, niin mitään tarjoushintoja sille ajalle en ole kyllä koskaan nähnyt.

    • muista tämä

      lakot sotkee myös jatkossa eli MISSÄÄN nimessä osta matkaa Finnairilta...voi mennä rahat ja loma hukkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe