Irtokoiran

häätö???

Miten irtioleva, kohtisyöksyvä ISO koira kuuluu ajaa pois omani luota? Ja ennenkaikkea miten se varmasti onnistuu? Neuvoja?

Monesti irtokoiria tulee kohti, onneksi ei ole koskaan vielä mitään sattunut, mutta joka kerta mietin tätä. Näiden omistajat ovat järjestään idiootteja , joilla ei ole mitään tajua siitä omasta koirastaan.

11

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omat koirat kuriin

      Itse olen ainakin saanut häädettyä irtokoiran asettumalla päättäväisenä oman koirani ja kohti juoksevan väliin, nostamalla kädet lanteille/ylös, että näytän mahdollisimman isolta ja pelottavalta, ja tarvittaessa karjaissut muutaman varoittavan sanan irtokoiralle.. xD Sillä on muutama lähtenyt, kaikkiin pöhölömpiin hyökkääjiin ei varmaan tehoaisi.. Miettien esimerkiksi niitä kauheita tapauksia missä hyökkäävä(t) koira(t) on tappaneet uhrinsa... :(

    • hgbgftbhgftrbtr

      olen joskus kuullut sellaisista. niiden eroja toimivuudessa esim pakkasella?

    • hyi olkoon

      Ei ole vastausta antaa, mutta koin saman syksyillä lenkillä metsässä. Iso metsästyskoira juoksi kohti koiraani, lapsiani ja minua. Siinä se pyöri ympärillä ja haukahteli ja ikään kuin vartioi meitä. Mentiin hitaasti eteenpäin. Oma koirani oli kiinni, sillä se on pentu ja näytti että saattaa peloissaan lähteä siitä vaikka hevon kuuseen...Käveltiin aika pitkä matka niin että koirat välillä nuuskuttivat toisiaan ja sitten metsästyskoira ikään kuin "pääsi jäljelleen" takaisin mutta tuli aina luokse haukahdellen..lopulta sen omistaja oli lähellä ja koira lähti sen hajun perään (lopulta nähtiin kun omistaja otti sen metsässä kauempana kiinni). Että pelotti. Ei olis tullut mieleenikään alkaa ärhentelemään tälle koiralle. Senkin olen pari kuukautta sitten joutunut tekemään toiselle koiralle joka oli irti ja uhkaili sekä koiraani että minua. Silloin nostin pentuni syliin ja ärisin toiselle koiralle..se saattoi jopa vähän rauhoittua. Mutta kimpusta sekin lähti vasta kun "kyllästyi" tai sai jonkin mielenkiintoisemman hajun

      • hvhrele

        Syliinnosto viestii pennullesi, että tilanne on tosi pelottava ja se saattaa sen takia alkaa pelkäämään toisia koiria enemmän kuin tekisi luonnostaan. Samoin se toinen koira saattaa syliinnostosta vain innostua lisää. Paras keino on vain seisoa välissä ja ärjyä kädet lanteilla se toinen tiehensä.

        Mutta jso tämä ei toimi, niin lisää neuvoja?


      • erinas
        hvhrele kirjoitti:

        Syliinnosto viestii pennullesi, että tilanne on tosi pelottava ja se saattaa sen takia alkaa pelkäämään toisia koiria enemmän kuin tekisi luonnostaan. Samoin se toinen koira saattaa syliinnostosta vain innostua lisää. Paras keino on vain seisoa välissä ja ärjyä kädet lanteilla se toinen tiehensä.

        Mutta jso tämä ei toimi, niin lisää neuvoja?

        Itse olen käyttänyt remmiä apuna, ts. huitonut sillä vierasta koiraa kohti, jos aiemmin mainitut (huutaminen, käsien heilutus tms.) eivät ole riittäneet. Koirani on siis tällaisessa tilanteessa vapaana.


      • että näin
        hvhrele kirjoitti:

        Syliinnosto viestii pennullesi, että tilanne on tosi pelottava ja se saattaa sen takia alkaa pelkäämään toisia koiria enemmän kuin tekisi luonnostaan. Samoin se toinen koira saattaa syliinnostosta vain innostua lisää. Paras keino on vain seisoa välissä ja ärjyä kädet lanteilla se toinen tiehensä.

        Mutta jso tämä ei toimi, niin lisää neuvoja?

        sillä tilannehan OLI PELOTTAVA sekä koirasta että minusta. En halunnut joutua purruksi, saati että olisin oman pentuni antanut puruleluksi toiselle koiralle. Halusin viestittää pennulleni että sylissä se on korkeammalla, turvassa.


      • Mietipä uusiksi.
        että näin kirjoitti:

        sillä tilannehan OLI PELOTTAVA sekä koirasta että minusta. En halunnut joutua purruksi, saati että olisin oman pentuni antanut puruleluksi toiselle koiralle. Halusin viestittää pennulleni että sylissä se on korkeammalla, turvassa.

        viestii koirallesi, että tilanne oli todella pelottava ja siksi kasvatit sen pelkoa. Nyt sinä ajattelet kuten ihminen, et ajattele asiaa koirasi kannalta, joka on eläin.


      • erinas
        Mietipä uusiksi. kirjoitti:

        viestii koirallesi, että tilanne oli todella pelottava ja siksi kasvatit sen pelkoa. Nyt sinä ajattelet kuten ihminen, et ajattele asiaa koirasi kannalta, joka on eläin.

        Juurikin näin, kuten yllä olevassa viestissä sanotaan. Jos koira huomaa, että sinä olet yhtä peloissasi kuin se itse, koira ei luota siihen, että sinä pystyisit hoitamaan tilanteet. Tästä voi myöhemmin (koiran luonteesta riippuen) seurata se, että koira alkaa rähjäämään kaikille vastantulijoille. Tämä johtuu siitä, että kokee tarpeelliseksi puolustaa itseään ja sinua muilta, koska se on nähnyt että sinä pelkäät etkä pysty koiraasi puolustamaan tarpeen tullen. Toisaalta taas jos et itse näytä pelkoasi, vaikka tilanne olisikin vähän uhkaavampi, voi koira puolestaan luottaa siihen, että kun isäntä/emäntä ei pelkää niin tilanne ei olekaan uhkaava.


      • Sylittäjä
        erinas kirjoitti:

        Juurikin näin, kuten yllä olevassa viestissä sanotaan. Jos koira huomaa, että sinä olet yhtä peloissasi kuin se itse, koira ei luota siihen, että sinä pystyisit hoitamaan tilanteet. Tästä voi myöhemmin (koiran luonteesta riippuen) seurata se, että koira alkaa rähjäämään kaikille vastantulijoille. Tämä johtuu siitä, että kokee tarpeelliseksi puolustaa itseään ja sinua muilta, koska se on nähnyt että sinä pelkäät etkä pysty koiraasi puolustamaan tarpeen tullen. Toisaalta taas jos et itse näytä pelkoasi, vaikka tilanne olisikin vähän uhkaavampi, voi koira puolestaan luottaa siihen, että kun isäntä/emäntä ei pelkää niin tilanne ei olekaan uhkaava.

        katsotaan nyt sitten kun koirani kasvaa tuleeko siitä lenkkirähjääjä. Vielä se ei tietenkään sitä tee, sillä se on pentu, eli ei varmaan riitä uskallus rähjätä vastaantuleville (nyt tulkitsin koiramaailmaa oikein?). En sitten tiedä mitä olisi pitänyt tehdä kyseisessä tilanteessa. Puruleluksi en halunnut koiraa antaa. Eikä ajatus puruleluna olosta miellyttänyt itseänikään. Koirani oli kiinni - toinen irti. Omistaja ei saanut mitään otetta koiraansa. Koira kiersi meitä, tuli välillä lähemmäs, yritti näykätä, haukkui koko ajan. Niin, olisimme tietysti voineet vain jatkaa matkaa, jollakin seurauksella. Miten olisitte itse tehneet?


      • AdaFlink
        Sylittäjä kirjoitti:

        katsotaan nyt sitten kun koirani kasvaa tuleeko siitä lenkkirähjääjä. Vielä se ei tietenkään sitä tee, sillä se on pentu, eli ei varmaan riitä uskallus rähjätä vastaantuleville (nyt tulkitsin koiramaailmaa oikein?). En sitten tiedä mitä olisi pitänyt tehdä kyseisessä tilanteessa. Puruleluksi en halunnut koiraa antaa. Eikä ajatus puruleluna olosta miellyttänyt itseänikään. Koirani oli kiinni - toinen irti. Omistaja ei saanut mitään otetta koiraansa. Koira kiersi meitä, tuli välillä lähemmäs, yritti näykätä, haukkui koko ajan. Niin, olisimme tietysti voineet vain jatkaa matkaa, jollakin seurauksella. Miten olisitte itse tehneet?

        Se syliin nostaminenhan saa sen rähisijän hyppimään/kiihoittumaan entistäkin enemän sinua vastaan, koska se tavoittelee sitä pentua. Mitä ylemmäs sen pennun nostat, niin sitä ylemmäs se rähisijä hyppää. Tuossahan voi käydä todella pahasti teille molemmille (pennulle ja sinulle).

        Itse tekisin niin, että laittaisin pennun jalkojeni väliin silleen, että voin estää pohkeillani sitä rähisijää pääsemästä siihen pentuun käsiksi ja antaisin kunnon potkun sille rähisijän leukaluihin. Tämä leukaluihin vetäminen vaan tietenkin sitten, jos se rähisijä ei uskois ensin hyvällä kovalla äänellä annettuja käskyjä tai torjuttuja "hyökkäyksiä".


      • se syliinnostaja
        AdaFlink kirjoitti:

        Se syliin nostaminenhan saa sen rähisijän hyppimään/kiihoittumaan entistäkin enemän sinua vastaan, koska se tavoittelee sitä pentua. Mitä ylemmäs sen pennun nostat, niin sitä ylemmäs se rähisijä hyppää. Tuossahan voi käydä todella pahasti teille molemmille (pennulle ja sinulle).

        Itse tekisin niin, että laittaisin pennun jalkojeni väliin silleen, että voin estää pohkeillani sitä rähisijää pääsemästä siihen pentuun käsiksi ja antaisin kunnon potkun sille rähisijän leukaluihin. Tämä leukaluihin vetäminen vaan tietenkin sitten, jos se rähisijä ei uskois ensin hyvällä kovalla äänellä annettuja käskyjä tai torjuttuja "hyökkäyksiä".

        Vähän aristelen alkaa potkia toisten koiria, kaikesta huolimatta...mutta mieli teki se tehdä ja ajaa se hevon kuuseen. Äärimmäiset keinot äärimmäisissä tapauksissa tietysti:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe