Eurassa toteutetaan vanhustenhuollon uudelleen järjestelyä varsin johdonmukaisella tavalla, se tarkoittaa sitä, että kunnan yksityinen vanhainkotitoiminta ajetaan yksiin käsiin.
Nyt jo toteutuneet kunnan päätökset tukee vahvasti väitettäni siitä, että YstävätHyvät troikka on järjestänyt asian itselleen edullisella tavalla.
Tapahtumien kulku lyhyesti:
Toiminta alkaa Palvelukotikotirinteen sopimuksen irtisanomisella ja toiminnan ottamisella omaan tuotantoon, sen jälkeen kunta irtisanoo Hoivakotikultaruskon sopimukset ja jällelle jää koskemattomana troikan oma Eurakoti.
Troikkaan kuuluvat Kunnanjohtaja, Sosiaalijohtaja ja Yrjö&Hanna Oy:n Hallituksen puheenjohtaja.
YstävätHyvät troikka esiintyy monissa entisissä ja nykyisissä vastuutehtävissä ja hallituskavereina mm. seuraavissa yhtiöissä:
Satakunnan Y&H Rakennuttajat, Yrjö ja Hanna, Oy YH-Yhtymä ja Yrjö ja Hanna Säätiö.
Siksi pidänkin mahdottomana, että kunnan palvelujen uudelleen järjestely ja siitä syntynyt monopoliasema olisi syntynyt vahingossa.
YstävätHyvät kaappaavat Eurassa yksityisen vanhustenhuollon
47
2169
Vastaukset
- terovaan
Raumalla aivan sama juttu! ja varmaan muuallakin.
- Euralainen
Eiköhän alkaisi olla aika puhua asioista oikeilla nimillä, JOS asiat ovat varmoja?!
Ketään ei kiinnosta turhanpäiväiset mollaamiset, jotka tällä alueella ovat nykyisellään jokapäiväisiä, kiitos PRO-liikkeille.
Yrjöjen ja Hannojen nimet esiin ja missä asemassa he missäkin organisaatiossa ovat, niin eiköhän näistä keskustelua saada.
Salamyhkäisellä kitinällä ei ole mitään merkitystä. Euralainen kirjoitti:
Eiköhän alkaisi olla aika puhua asioista oikeilla nimillä, JOS asiat ovat varmoja?!
Ketään ei kiinnosta turhanpäiväiset mollaamiset, jotka tällä alueella ovat nykyisellään jokapäiväisiä, kiitos PRO-liikkeille.
Yrjöjen ja Hannojen nimet esiin ja missä asemassa he missäkin organisaatiossa ovat, niin eiköhän näistä keskustelua saada.
Salamyhkäisellä kitinällä ei ole mitään merkitystä.Matti Lahtinen: Satakunnan yh-rakennuttajat hallituksen pj, YH-Yhtymä stratekinen johto ja Kunnanjohtaja Eurassa.
Malmi Seppo: YH-Yhtymä stratekinen johto, Yrjö ja Hanna säätiö ja Yrjö ja Hanna Oy hallitus
Heikki Rautiainen: Yrjö ja Hanna säätiö hallitus vuoteen 2001 ja Euran sosiaalijohtaja.
Tuossa kärki kolmikko..
Tiedot on yritys ja säätiö rekistereistä, tarvittaessa voin näyttää tulosteet jos joku ne haluaa nähdä..- Yrjö ilman Hannaa
Euralainen kirjoitti:
Eiköhän alkaisi olla aika puhua asioista oikeilla nimillä, JOS asiat ovat varmoja?!
Ketään ei kiinnosta turhanpäiväiset mollaamiset, jotka tällä alueella ovat nykyisellään jokapäiväisiä, kiitos PRO-liikkeille.
Yrjöjen ja Hannojen nimet esiin ja missä asemassa he missäkin organisaatiossa ovat, niin eiköhän näistä keskustelua saada.
Salamyhkäisellä kitinällä ei ole mitään merkitystä.Mielenkiintoinen tuo Yrjö- ja Hanna-konsepti. On Yrjö- ja Hanna Oy, Yrjö- ja Hanna säätiö, YH rakentajat Oy. Kaikessa toistuu kirjainyhdistelmä YH, joka tarkoittaa milloin Yrjöä ja Hannaa (noita salaperäisiä mielikuvitusolentoja, joilla ei ole todellista esikuvaa), milloin YleisHyödyllistä.
Isojen poikien riittävän monimutkaiseksi rakennettu bisnespeli, jota on vaikea nähdä selvästi ja se on tarkoituskin. Eurassa luottamushenkilötkin ovat täysin vedätettävissä moisilla kirjainyhdistelmillä ja päätökset syntyvät täsmälleen niin kuin YstävätHyvät ne valmistelevat ja esittelevät. Ei kannata kysellä, ettei anna itsestään asiatuntematonta vaikutelmaa. - Taas asiaa
Yrjö ilman Hannaa kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuo Yrjö- ja Hanna-konsepti. On Yrjö- ja Hanna Oy, Yrjö- ja Hanna säätiö, YH rakentajat Oy. Kaikessa toistuu kirjainyhdistelmä YH, joka tarkoittaa milloin Yrjöä ja Hannaa (noita salaperäisiä mielikuvitusolentoja, joilla ei ole todellista esikuvaa), milloin YleisHyödyllistä.
Isojen poikien riittävän monimutkaiseksi rakennettu bisnespeli, jota on vaikea nähdä selvästi ja se on tarkoituskin. Eurassa luottamushenkilötkin ovat täysin vedätettävissä moisilla kirjainyhdistelmillä ja päätökset syntyvät täsmälleen niin kuin YstävätHyvät ne valmistelevat ja esittelevät. Ei kannata kysellä, ettei anna itsestään asiatuntematonta vaikutelmaa.Kunnanhallituksen asiantutemus on vankka, miksi maallikot mitkä ei mitään ymmärrä, keksii tälläisiä juttuja??
Kunnanhallituksen urheilukysymyksiin vastaa Harri ja Bisnesjutuista vastaa Matti.
Älkää maallikot sorkkiko selvää juttua kyllä se oikein on. - kotiin päin
kaukaasi kirjoitti:
Matti Lahtinen: Satakunnan yh-rakennuttajat hallituksen pj, YH-Yhtymä stratekinen johto ja Kunnanjohtaja Eurassa.
Malmi Seppo: YH-Yhtymä stratekinen johto, Yrjö ja Hanna säätiö ja Yrjö ja Hanna Oy hallitus
Heikki Rautiainen: Yrjö ja Hanna säätiö hallitus vuoteen 2001 ja Euran sosiaalijohtaja.
Tuossa kärki kolmikko..
Tiedot on yritys ja säätiö rekistereistä, tarvittaessa voin näyttää tulosteet jos joku ne haluaa nähdä..Tämähän on mielenkiintoinen kuvio.
Onko Sinulla enemmän tietoa asiasta, jossa selkeästi tulisi ilmi, että "kotiin" päin vedetään?
Tälläiset asiat pitäisi ehdottomasti saattaa yleiseen tietoon ja muistuttaa asiasta riittävän usein, ettei totuus pääse unohtumaan. kotiin päin kirjoitti:
Tämähän on mielenkiintoinen kuvio.
Onko Sinulla enemmän tietoa asiasta, jossa selkeästi tulisi ilmi, että "kotiin" päin vedetään?
Tälläiset asiat pitäisi ehdottomasti saattaa yleiseen tietoon ja muistuttaa asiasta riittävän usein, ettei totuus pääse unohtumaan.Palvelukotikotirinteen käynnissä olevan laajennuksen ara-rahoitus hakemukset on allekirjoittanut Satakunnan YH-Rakennuttajien Ilkka Träskelin ja Satakunnan YH-Rakennuttajien hallituksen puheenjohtaja Matti Lahtinen.
Kunnanhallituksessa kunnanjohtaja Matti Lahtinen on esittänyt urakan YH-rakennuttajien tehtäväksi ja näin on käynyt.
Ara-hakemukset on tehty täysin totuudenvastaisesti ja rahoituksen saantia tukevaksi..
Jos tuo ei ole kotiinpäin vetoa taloudellisesti niin mikä?- kuin Lahtinen..
Taas asiaa kirjoitti:
Kunnanhallituksen asiantutemus on vankka, miksi maallikot mitkä ei mitään ymmärrä, keksii tälläisiä juttuja??
Kunnanhallituksen urheilukysymyksiin vastaa Harri ja Bisnesjutuista vastaa Matti.
Älkää maallikot sorkkiko selvää juttua kyllä se oikein on.Lahtisen tapa hoitaa asiat on sellainen, että esitietään ja kerrotaan asia kunnanhallituksessa yhdellätapaa ja paperit tehdään toisella tapaa..
Kunnanhallitus istuu ämpärit päässä tyytyväisenä ja hyväksyy kaiken..
Kenellekkään ei tule koskaan mieleen, että tarkistaisi mitä se Matti vastineisiinsa kirjoittelee ja verrata sitä siihen tietoon mitä heille on annettu!!
Eri virastoille annetut vastineet pokkeaa sisällöltään toisistaan huomattavasti, mikä kulloinkin on tarkoituksenmukaista niin asia on vääristelty niin..
Taitava mies peittelemään jälkiään ja uskottelemaan, että hän on oikeassa ja näin asian kuuluu olla... kaukaasi kirjoitti:
Matti Lahtinen: Satakunnan yh-rakennuttajat hallituksen pj, YH-Yhtymä stratekinen johto ja Kunnanjohtaja Eurassa.
Malmi Seppo: YH-Yhtymä stratekinen johto, Yrjö ja Hanna säätiö ja Yrjö ja Hanna Oy hallitus
Heikki Rautiainen: Yrjö ja Hanna säätiö hallitus vuoteen 2001 ja Euran sosiaalijohtaja.
Tuossa kärki kolmikko..
Tiedot on yritys ja säätiö rekistereistä, tarvittaessa voin näyttää tulosteet jos joku ne haluaa nähdä..Asiakirjakopiot ja lisätiedot:
Juha Kuusisto:
[email protected]
040-7707274- laalaa-lahtinen
kaukaasi kirjoitti:
Palvelukotikotirinteen käynnissä olevan laajennuksen ara-rahoitus hakemukset on allekirjoittanut Satakunnan YH-Rakennuttajien Ilkka Träskelin ja Satakunnan YH-Rakennuttajien hallituksen puheenjohtaja Matti Lahtinen.
Kunnanhallituksessa kunnanjohtaja Matti Lahtinen on esittänyt urakan YH-rakennuttajien tehtäväksi ja näin on käynyt.
Ara-hakemukset on tehty täysin totuudenvastaisesti ja rahoituksen saantia tukevaksi..
Jos tuo ei ole kotiinpäin vetoa taloudellisesti niin mikä?Tuohan on jääviyssääntöjen rikkomista, jos mikä! Eihän hän olisi saanut tehdä mitään esitystäkään, vaan asia olisi pitänyt siirtää jollekin.
kuin Lahtinen.. kirjoitti:
Lahtisen tapa hoitaa asiat on sellainen, että esitietään ja kerrotaan asia kunnanhallituksessa yhdellätapaa ja paperit tehdään toisella tapaa..
Kunnanhallitus istuu ämpärit päässä tyytyväisenä ja hyväksyy kaiken..
Kenellekkään ei tule koskaan mieleen, että tarkistaisi mitä se Matti vastineisiinsa kirjoittelee ja verrata sitä siihen tietoon mitä heille on annettu!!
Eri virastoille annetut vastineet pokkeaa sisällöltään toisistaan huomattavasti, mikä kulloinkin on tarkoituksenmukaista niin asia on vääristelty niin..
Taitava mies peittelemään jälkiään ja uskottelemaan, että hän on oikeassa ja näin asian kuuluu olla...Alla ote kunnanhallituksen kokouksen pöytäkirjasta ja oikeuasiamiehelle annettavaan vastineeseen liittyvä esityslistan kohta.
Lahtinen perustelee irtisanomisen välttämättömäksi kunnanhallitukselle koska laki julkisista hankinnoista vaatii niin ja reilu puolivuotta myöhemmin irtisanominen on ollu hyväksyttävä koska laki julkisista hankinnoista ei koske sitä!!
Kunnanhallituksen antamassa vastineessa oikeusasiamihelle tekemääni kanteluun, ainakin näin todetaan...
Asian esitys ja perusteet vaihtelee tilanteen mukaan ja mikä itselle on edullista..!!
Ja tuo hillitön tarve asian salaamiseksi oudoksuttaa, ilmeisesti se ei kestä läpinäkyvyyttä..
Tulee väkisinkin mieleen, että siellä muhii sellainen pommi mikä täytyy, kuopata millä keinolla tahansa..
Ote Kunnanhallituksen kokous 3.5-10
Peruskorjauksen ja laajennuksen jälkeen Kotirinteestä ostettavat
palvelut ylittävät julkisten hankintojen kansalliset kynnysarvot, jotka
ovat tällä hetkellä terveydenhoito- ja sosiaalipalveluissa 50 000
euroa. Lakimuutoksen myötä kynnysarvo tältä osin tulee kesällä
kaksinkertaistumaan eli olemaan näissä hankinnoissa 100.000 euroa.
Hankintalaissa säädetään kilpailuttamismenettelystä ja
toimintavelvoitteista, joita julkisten viranomaisten on
hankinnoissaan noudatettava. Liitteenä on yleistietoa julkisten
hankintojen periaatteista ja julkisen hankinnan peruskäsitteistä.
Laajennuksen jälkeen palveluiden ostaminen ei ole mahdollista nyt
voimassa olevan sopimuksen pohjalta.
Ote kunnanhallituksen kokouksen esityslistasta: 22.11-10
SALAINEN
1046 / 071 / 2010
SELVITYS EDUSKUNNAN OIKEUSASIAMIEHELLE TEHTYYN KANTELUUN
Juha Kuusisto on toimittanut eduskunnan oikeusasiamiehelle
kantelun, jossa hän arvostelee Euran perusturvalautakunnan ja
kunnanhallituksen menettelyä. Kantelussa Kuusisto toteaa, että
kunta on irtisanonut vanhusten hoitopalveluita koskeneen
ostosopimuksen ja että kunta on päättänyt siirtää neljä asukasta pois
Palvelukoti Kultaruskosta. Kantelun tekijä toteaa, että kunnan
toiminta ei ole julkisista hankinnoista annetun lain mukaista ja että
palveluntuottajia kohdellaan eriarvoisesti.
Eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia on pyytänyt Lounais-Suomen
Aluehallintovirastoa hankkimaan Euran kunnanhallitukselta
selvityksen Juha Kuusiston tekemän kantelun johdosta. Selvitystä
pyydetään esitetyistä väitteistä. Eduskunnan oikeusasiamiehen
kanslian selvitys- ja lausuntopyynnössä todetaan, että tämän asian
asiakirjat ovat viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain
24 §:n 1 momentin 25 kohdan nojalla salassa pidettäviä ( =asiakirjat,
jotka sisältävät tietoja sosiaalihuollon asiakkaasta tai työhallinnon
henkilöasiakkaasta sekä tämän saamasta etuudesta tai tukitoimesta
taikka sosiaalihuollon palvelusta tai työhallinnon henkilöasiakkaan
palvelusta taikka tietoja henkilön terveydentilasta tai
vammaisuudesta taikka hänen saamastaan terveydenhuollon ja
kuntoutuksen palvelusta taikka tietoja henkilön seksuaalisesta
käyttäytymisestä tai suuntautumisesta).- Hervoton herra
kuin Lahtinen.. kirjoitti:
Lahtisen tapa hoitaa asiat on sellainen, että esitietään ja kerrotaan asia kunnanhallituksessa yhdellätapaa ja paperit tehdään toisella tapaa..
Kunnanhallitus istuu ämpärit päässä tyytyväisenä ja hyväksyy kaiken..
Kenellekkään ei tule koskaan mieleen, että tarkistaisi mitä se Matti vastineisiinsa kirjoittelee ja verrata sitä siihen tietoon mitä heille on annettu!!
Eri virastoille annetut vastineet pokkeaa sisällöltään toisistaan huomattavasti, mikä kulloinkin on tarkoituksenmukaista niin asia on vääristelty niin..
Taitava mies peittelemään jälkiään ja uskottelemaan, että hän on oikeassa ja näin asian kuuluu olla... - Jatka vaan
kaukaasi kirjoitti:
Asiakirjakopiot ja lisätiedot:
Juha Kuusisto:
[email protected]
040-7707274Rohkeasti tehty, kun olet omalla nimelläsi liikkeellä!
- valta ennen kaikkea
Taas asiaa kirjoitti:
Kunnanhallituksen asiantutemus on vankka, miksi maallikot mitkä ei mitään ymmärrä, keksii tälläisiä juttuja??
Kunnanhallituksen urheilukysymyksiin vastaa Harri ja Bisnesjutuista vastaa Matti.
Älkää maallikot sorkkiko selvää juttua kyllä se oikein on.Maallikot eivät kunnanhallituksessa kuin myöskään lautakunnissa uskalla mitää kysellä, pelkäävät paljastavansa tietämättömyytensä. Ja se valta on niin kivaa. Helppoa olla yes-mies tai nainen
- 2012
kaukaasi kirjoitti:
Palvelukotikotirinteen käynnissä olevan laajennuksen ara-rahoitus hakemukset on allekirjoittanut Satakunnan YH-Rakennuttajien Ilkka Träskelin ja Satakunnan YH-Rakennuttajien hallituksen puheenjohtaja Matti Lahtinen.
Kunnanhallituksessa kunnanjohtaja Matti Lahtinen on esittänyt urakan YH-rakennuttajien tehtäväksi ja näin on käynyt.
Ara-hakemukset on tehty täysin totuudenvastaisesti ja rahoituksen saantia tukevaksi..
Jos tuo ei ole kotiinpäin vetoa taloudellisesti niin mikä?Eikös kannattaisi laittaa pojat vastuuseen vielä ennen kuin jäävät eläkkeelle ja vievät salaisuudet mennessään?
Niin Lahtinen kuin Rautiainenkin yrittävät elää mahdollisimman matalalla profiililla, ettei kukaan penkoisi asioita ennen kuin on lopullisesti vastuu omista tekemisistään pois.
- TOsi on
Kuten esim. arvostettu entinen Nokian johtaja Kalle Isokallio on usein todennut, on yksityistäminen kunnan palveluissa usein hölmöläisen hommaa. Siinä usein tulee palvelulle lopulta käyttäjälle isompi hinta kuin kunnallisena. Laatuero on johtamiskysymys, kuten myös haluttaessa menojen karsiminen. Eihän yksityinen voi tehdä lakiin perustuvaa palvelua halvemmalla kuin kunta, jos kunta vain ajan tasalla palveluissaan.
Palvelujen yksityistämisessä "tietyille" yrittäjille milloin palveluseteleillä reunaehtoineen tai muuten, on vain yksi tarkoitus, ja se on eräänlainen liittoutuminen vapaata kilpailua vastaan. AY- liikkeet eivät ole mitään verrattuna hyvin toimivaan "hyvä veli/sisar"- klikkiin. Suomessa on huolestuttava trendi etenkin palvelualoissa siirtää tuloja yksityisille. Mitään säästöjä ei ole syntynyt. Pahoja ristiriitoja vain, esim. terveyskeskusten yksityislääkärien osalta, jotka eivät ole edes täysiä lääkäreitä oikeuksissaan kun eivät saa tehdä yksityisenä toimiessaan mitään viranomaispäätöksiä. Ja kunnat maksavat maltaita silti tästäkin palvelusta.
Kaiken kaikkiaan on kyse siitä, että yrittäjien edunvalvonta on niin tehokasta ja kuntien päättäjät niin vietävissä.- minäkin palvelen
Olen toiminut 5 vuotta yrittäjänä ja lähes koko ajan myös tehnyt palvelusetelisiivouksia, milloin vanhuksille, milloin yhteiskuntamme vähäosaisille,tai nuorille työkyvyttömyyseläkkeellä oleville. Topimipaikkani on 30 km Eurasta, ja olen kamalasti hämmästynyt, että siellä mukamas toimisi hyvävelijärjestelmä näiden palveluiden osalta.
Kävi aikoinani palvelusetelikoulutuksen porin terveydenhuolto-oppilaitoksessa ja siitä eteenpäin olen toiminut yhteistyössä kunnan sosiaalitoimen kanssa niin, että pistän laskun perään suoritetusta työstä.
Koko 5 vuotisen "urani" aikana en ole kertaakaan tavannut sos.toimen johtajaa, en edes tiedä minkä näköisestä ihmisestä on kyse.
Palveluseteliasiakas saa käyttöönsä tuottajarekisterin, josta hän soittamalla varaa ajan haluamaltaan tuottajalta. Hän(asiakas) maksaa tuotetusta palvelusta omavastuuosuuden, joka on 20 euron setelin ylimenevä osa. Tämän 20 euroa maksaa kunta/sosiaalitoimi.
Asiakas siis VALITSEE itse palvelutuottajan ja palveluntuottajaksi pääsee koulutuksen ja yrityksen perustamisen kautta. Haluaako joku oikeasti kadehtia palvelurekisterituottajia, jotka kovalla työllä keräävät roponsa, tietämättä, paljonko sinne pussin pohjalle ensi kuussa saa? - Yrjö Yrittäjä
Hölmöläisen hommaa tai viisasten hommaa. Riippuu ihan siitä, miten se hoidetaan.
Jos kyseessä on hyvävelijärjestelmän kautta tapahtunut ulkoistus, on siitä kunnalle harvoin hyötyä.
Sen sijaan kunnan ei kannata pitää esim. traktorikuskeja palkkalistoillaan, jos tarve on vain silloin tällöin.
Ostaminen tulee siinä tapauksessa paljon edullisemmaksi, kuin mitä omana työnä, vaikka yksikköhinta olisi ostettaessa suurempi.
Usein törmää siihen, että kunnissa ei koulutetutkaan ihmiset osaa laskea kaikkia työnteon kustannuksia työtehtävittäin, vaan unohdetaan esim. hallinnon kuluja oman työn hinnasta.
Esim jos siivooja tienaa vaikkapa 1700 euroa kuussa, tekee siihen palkan sivukulut lomarahoineen vajaa 1200 euroa lisää. Palkanlaskentaan, työterveydenhuoltoon, tyky-toimintaan, siivousaineisiin- ja tarvikkeisiin sekä koneisiin ymym. menee vielä sankka joukko euroja. Veikkaan, ettei jäädä 4000 eurosta kovinkaan kauas kuukaudessa. Tällöin mielestäni kunnan kannattaa maksaa alapuolen kirjoituksen mainitsema 20 euroa tunti, vieläpä hymyssäsuin. Muistettava myös on, että tuo 20 euroa / tunti kunnalta laskuttava yrittäjä tulee töihin ainoastaan silloin, kun tarvetta on.
Molempia siis tarvittaneen jatkossa. Omaa väkeä ja ostettua. - TOsi on
minäkin palvelen kirjoitti:
Olen toiminut 5 vuotta yrittäjänä ja lähes koko ajan myös tehnyt palvelusetelisiivouksia, milloin vanhuksille, milloin yhteiskuntamme vähäosaisille,tai nuorille työkyvyttömyyseläkkeellä oleville. Topimipaikkani on 30 km Eurasta, ja olen kamalasti hämmästynyt, että siellä mukamas toimisi hyvävelijärjestelmä näiden palveluiden osalta.
Kävi aikoinani palvelusetelikoulutuksen porin terveydenhuolto-oppilaitoksessa ja siitä eteenpäin olen toiminut yhteistyössä kunnan sosiaalitoimen kanssa niin, että pistän laskun perään suoritetusta työstä.
Koko 5 vuotisen "urani" aikana en ole kertaakaan tavannut sos.toimen johtajaa, en edes tiedä minkä näköisestä ihmisestä on kyse.
Palveluseteliasiakas saa käyttöönsä tuottajarekisterin, josta hän soittamalla varaa ajan haluamaltaan tuottajalta. Hän(asiakas) maksaa tuotetusta palvelusta omavastuuosuuden, joka on 20 euron setelin ylimenevä osa. Tämän 20 euroa maksaa kunta/sosiaalitoimi.
Asiakas siis VALITSEE itse palvelutuottajan ja palveluntuottajaksi pääsee koulutuksen ja yrityksen perustamisen kautta. Haluaako joku oikeasti kadehtia palvelurekisterituottajia, jotka kovalla työllä keräävät roponsa, tietämättä, paljonko sinne pussin pohjalle ensi kuussa saa?Ainakin tänne Euran alueelle kaavaillaan yhdessä erään ison kunnalle palveluja tuottavan yrittäjän kanssa järjestelmää, jossa TIETYT yritykset otetaan palvelusetelijärjestelmään mukaan. Juuri tuo TIETTY on se, mikä varoittaa vähänkään poliittista peliä tuntevaa..
Hintoja vertailtaessa unohdetaan vallan se, että kunnille lakisääteisesti määrätty palvelu ulkoistettuna jättää edelleen kunnalle sen hallinnon kulun. Näin saadaan joku palvelu toki näyttämään halvemmalta, mutta ei se sitä oikeasti ole. Hyvin yksinkertainen ja halpa neuvo kunnan valistuneille ja eri sidosryhmistä vapaille(jos sellaisia on) päättäjille on, että keskittyvät tehostamaan omaa kunnallista palvelua. Huomiota tulee tällöin kiinnittää erityisesti esim. johtamiseen. Sote- palvelut ovat ihmisten ihmisille tekemiä palveluja, joiden laatua ei varmasti ratkaise yksityisen hyväksi se, että se on ykistyinen. - Tosi on
Yrjö Yrittäjä kirjoitti:
Hölmöläisen hommaa tai viisasten hommaa. Riippuu ihan siitä, miten se hoidetaan.
Jos kyseessä on hyvävelijärjestelmän kautta tapahtunut ulkoistus, on siitä kunnalle harvoin hyötyä.
Sen sijaan kunnan ei kannata pitää esim. traktorikuskeja palkkalistoillaan, jos tarve on vain silloin tällöin.
Ostaminen tulee siinä tapauksessa paljon edullisemmaksi, kuin mitä omana työnä, vaikka yksikköhinta olisi ostettaessa suurempi.
Usein törmää siihen, että kunnissa ei koulutetutkaan ihmiset osaa laskea kaikkia työnteon kustannuksia työtehtävittäin, vaan unohdetaan esim. hallinnon kuluja oman työn hinnasta.
Esim jos siivooja tienaa vaikkapa 1700 euroa kuussa, tekee siihen palkan sivukulut lomarahoineen vajaa 1200 euroa lisää. Palkanlaskentaan, työterveydenhuoltoon, tyky-toimintaan, siivousaineisiin- ja tarvikkeisiin sekä koneisiin ymym. menee vielä sankka joukko euroja. Veikkaan, ettei jäädä 4000 eurosta kovinkaan kauas kuukaudessa. Tällöin mielestäni kunnan kannattaa maksaa alapuolen kirjoituksen mainitsema 20 euroa tunti, vieläpä hymyssäsuin. Muistettava myös on, että tuo 20 euroa / tunti kunnalta laskuttava yrittäjä tulee töihin ainoastaan silloin, kun tarvetta on.
Molempia siis tarvittaneen jatkossa. Omaa väkeä ja ostettua.Töihin, jotka eivät ole laissa kunnille varsinaisesti määrättyjä, eivätkä etenkään laissa erityisemmin valvottaviksi tarkoitettuja, sopivatkin hyvin ulkoistamiseen. Näin juuri esim. jotkut siivoustyöt.
Sen sijaan sote- palveluiden yksityistämisessä vastuu palvelusta jää kunnalle tai kuntayhtymälle, jolloin jää myös se valvontaan kuuluva byrokratia. Ulkoistettu sote-palvelu näyttää ehkä paperilla hyvältä, etenkin jos siihen ei ole lisätty vertailuvaiheessa kunnalle jääviä byrokratiakuluja, mutta uskooko joku tosissaan että yrittäjä voisi tehdä jonkun kunnalle laissa määrätyn täysipäiväisen työn edullisemmin kuin kunta itse? Sopisi todella siinä tapauksessa tutustua juuri esim. Kalle Isokallion ajatuksiin aiheesta.
Itse veikkaan, että esim. Köyliöön rakenteille oleva palvelutalo on tällä hetkellä kuntien kulisseissa todella vaikea aihe. Siihen ei ole kunnan järkevää ostaa mitään kiinteitä paikkoja(ulkoistamisen ideaan ei kuulu tukimuotoiset vakisopimukset tällaisissa tapauksissa), mutta toisaalta esim. sen rakentanut yrittäjä on varsinkin omassa kunnassaan todella tärkeä veronmaksaja. Tällaisia ristiriitoja syntyy pienillä paikkakunnilla helposti, mutta niissäkin pitää muistaa se, että kunta on kuntalaisia varten. Ja kaikenlainen piilotuki yrityksille, kuten vakipaikkojen varaaminen yli oikean tarpeen, on kunnan rahojen tuhlausta pois muilsta kuntalaisten tarpeista. TOsi on kirjoitti:
Ainakin tänne Euran alueelle kaavaillaan yhdessä erään ison kunnalle palveluja tuottavan yrittäjän kanssa järjestelmää, jossa TIETYT yritykset otetaan palvelusetelijärjestelmään mukaan. Juuri tuo TIETTY on se, mikä varoittaa vähänkään poliittista peliä tuntevaa..
Hintoja vertailtaessa unohdetaan vallan se, että kunnille lakisääteisesti määrätty palvelu ulkoistettuna jättää edelleen kunnalle sen hallinnon kulun. Näin saadaan joku palvelu toki näyttämään halvemmalta, mutta ei se sitä oikeasti ole. Hyvin yksinkertainen ja halpa neuvo kunnan valistuneille ja eri sidosryhmistä vapaille(jos sellaisia on) päättäjille on, että keskittyvät tehostamaan omaa kunnallista palvelua. Huomiota tulee tällöin kiinnittää erityisesti esim. johtamiseen. Sote- palvelut ovat ihmisten ihmisille tekemiä palveluja, joiden laatua ei varmasti ratkaise yksityisen hyväksi se, että se on ykistyinen.Eurassa on virkamiehet ja vastuuhenkilöt valikoitu hyvin tarkkaan, tarkoitukseen sopiviksi ja asetettu kumileimasin asemaan.
Organisaatio on totutettu siihen, että toiminta on täysin normaalia ja hyväksyttävää, eikä sitä pidä epäillä, sillä näinhän aina on tehty..
Tälläinen toiminta näkyy esim kuntaliitos ja sote yhteistyössä, muualla kun ei ole opittu toteuttamaan asioita vain yhdestä näkökulmasta ja saatetaan jopa pitää omista eduista kiinni ja se kun ei tapoihin kuulu Eurassa, silloin onkin jo soppa valmis..
Täällä sitten hyvin koulutetut virkamies lampaat raapivat päätän ja ihmettelevät miksi homma ei toimi..
Ei toimi ei, niin kauan kun vastuuhenkilöt on sotkettu sopivasti samaan soppaan ja uskoteltu että näin toimitaan muuallakin, niin asia on niin kuin on ja juna jatkaa..
Suosittelisin mm. kunnanhallituksen jäsenille esteellisyyteen tutusumista ja sitten vertaamaan sitä esim omaan asemaan eri yrityksissä ja sitten miettimään onko se maan vai kunnan tapa.
Linkki esteellisyyttä käsettelevään opukseen:
http://www.oikeusasiamies.fi/dman/Document.phx/eoa/suomi/erilliskertomukset/Esteellisyys?folderId=/eoa/suomi/erilliskertomukset&cmd=download- Kuntalainen121
kaukaasi kirjoitti:
Eurassa on virkamiehet ja vastuuhenkilöt valikoitu hyvin tarkkaan, tarkoitukseen sopiviksi ja asetettu kumileimasin asemaan.
Organisaatio on totutettu siihen, että toiminta on täysin normaalia ja hyväksyttävää, eikä sitä pidä epäillä, sillä näinhän aina on tehty..
Tälläinen toiminta näkyy esim kuntaliitos ja sote yhteistyössä, muualla kun ei ole opittu toteuttamaan asioita vain yhdestä näkökulmasta ja saatetaan jopa pitää omista eduista kiinni ja se kun ei tapoihin kuulu Eurassa, silloin onkin jo soppa valmis..
Täällä sitten hyvin koulutetut virkamies lampaat raapivat päätän ja ihmettelevät miksi homma ei toimi..
Ei toimi ei, niin kauan kun vastuuhenkilöt on sotkettu sopivasti samaan soppaan ja uskoteltu että näin toimitaan muuallakin, niin asia on niin kuin on ja juna jatkaa..
Suosittelisin mm. kunnanhallituksen jäsenille esteellisyyteen tutusumista ja sitten vertaamaan sitä esim omaan asemaan eri yrityksissä ja sitten miettimään onko se maan vai kunnan tapa.
Linkki esteellisyyttä käsettelevään opukseen:
http://www.oikeusasiamies.fi/dman/Document.phx/eoa/suomi/erilliskertomukset/Esteellisyys?folderId=/eoa/suomi/erilliskertomukset&cmd=downloadOn kyllä jännä nähdä mitä tämän asian kanssa tulee tapahtumaan.
Jos päätöstenteossa on ollut jotain hämärää, tullaankohan kunnanhallituksen päätöksiä tutkimaan pidemmältä ajalta?
Sieltähän voisi löytyä vaikka mitä jännää, kun arkistoja hieman alettaisiin tutkimaan....? - Pässit narussa
Kuntalainen121 kirjoitti:
On kyllä jännä nähdä mitä tämän asian kanssa tulee tapahtumaan.
Jos päätöstenteossa on ollut jotain hämärää, tullaankohan kunnanhallituksen päätöksiä tutkimaan pidemmältä ajalta?
Sieltähän voisi löytyä vaikka mitä jännää, kun arkistoja hieman alettaisiin tutkimaan....?Jännää löytyisi varmaan, melkoista peliä tämä Euran politiikka. Luottamushenkilöitä viedään kuin pässiä narussa!
- 2012
kaukaasi kirjoitti:
Eurassa on virkamiehet ja vastuuhenkilöt valikoitu hyvin tarkkaan, tarkoitukseen sopiviksi ja asetettu kumileimasin asemaan.
Organisaatio on totutettu siihen, että toiminta on täysin normaalia ja hyväksyttävää, eikä sitä pidä epäillä, sillä näinhän aina on tehty..
Tälläinen toiminta näkyy esim kuntaliitos ja sote yhteistyössä, muualla kun ei ole opittu toteuttamaan asioita vain yhdestä näkökulmasta ja saatetaan jopa pitää omista eduista kiinni ja se kun ei tapoihin kuulu Eurassa, silloin onkin jo soppa valmis..
Täällä sitten hyvin koulutetut virkamies lampaat raapivat päätän ja ihmettelevät miksi homma ei toimi..
Ei toimi ei, niin kauan kun vastuuhenkilöt on sotkettu sopivasti samaan soppaan ja uskoteltu että näin toimitaan muuallakin, niin asia on niin kuin on ja juna jatkaa..
Suosittelisin mm. kunnanhallituksen jäsenille esteellisyyteen tutusumista ja sitten vertaamaan sitä esim omaan asemaan eri yrityksissä ja sitten miettimään onko se maan vai kunnan tapa.
Linkki esteellisyyttä käsettelevään opukseen:
http://www.oikeusasiamies.fi/dman/Document.phx/eoa/suomi/erilliskertomukset/Esteellisyys?folderId=/eoa/suomi/erilliskertomukset&cmd=downloadNiinpä niin. Esim. Varsinais-Suomen ely-keskuksen johtaja Pekka Sundman uhosi tekevänsä rikosilmoituksen JVP Euran (Euran yhtiöitetty jätevedenpuhdistamo) toiminnasta eli toistuvista jokeen tehdyistä jätevesi- ja kemikaalipäästöistä. Siitä on aikaa n. vuosi. Epäilenpä, ettei ko rikosilmoitusta ole tehty siksi, että kyseinen Pekka Sundman on myös JVP Euran toimitusjohtaja. Näin tämä menee. Yhteinen salaisuus suojelee.
- Kustannustehoilija
Tosi on kirjoitti:
Töihin, jotka eivät ole laissa kunnille varsinaisesti määrättyjä, eivätkä etenkään laissa erityisemmin valvottaviksi tarkoitettuja, sopivatkin hyvin ulkoistamiseen. Näin juuri esim. jotkut siivoustyöt.
Sen sijaan sote- palveluiden yksityistämisessä vastuu palvelusta jää kunnalle tai kuntayhtymälle, jolloin jää myös se valvontaan kuuluva byrokratia. Ulkoistettu sote-palvelu näyttää ehkä paperilla hyvältä, etenkin jos siihen ei ole lisätty vertailuvaiheessa kunnalle jääviä byrokratiakuluja, mutta uskooko joku tosissaan että yrittäjä voisi tehdä jonkun kunnalle laissa määrätyn täysipäiväisen työn edullisemmin kuin kunta itse? Sopisi todella siinä tapauksessa tutustua juuri esim. Kalle Isokallion ajatuksiin aiheesta.
Itse veikkaan, että esim. Köyliöön rakenteille oleva palvelutalo on tällä hetkellä kuntien kulisseissa todella vaikea aihe. Siihen ei ole kunnan järkevää ostaa mitään kiinteitä paikkoja(ulkoistamisen ideaan ei kuulu tukimuotoiset vakisopimukset tällaisissa tapauksissa), mutta toisaalta esim. sen rakentanut yrittäjä on varsinkin omassa kunnassaan todella tärkeä veronmaksaja. Tällaisia ristiriitoja syntyy pienillä paikkakunnilla helposti, mutta niissäkin pitää muistaa se, että kunta on kuntalaisia varten. Ja kaikenlainen piilotuki yrityksille, kuten vakipaikkojen varaaminen yli oikean tarpeen, on kunnan rahojen tuhlausta pois muilsta kuntalaisten tarpeista.Köyliön kunnan tuskin kannattaa rakentaa itse uutta palvelutaloa ja palkata sinne uutta henkilökuntaa?
Ota huomioon myös yrityksen ja yrittäjän kuntaan maksamat verot. Ota huomioon myös yrityksen työntekijöiden maksamat verot.
Ilman yrityksiä kunta menettää työpaikat ja rahat.
Jos kaikki työt tehtäisiin valtion / kuntien omana työnä, se olisi kommunismia.
Miten kävikään rakkaan neuvostoliiton? - 2012
Pässit narussa kirjoitti:
Jännää löytyisi varmaan, melkoista peliä tämä Euran politiikka. Luottamushenkilöitä viedään kuin pässiä narussa!
Niinpä niin, olet oikeassa. Taas luottamushenkilöt Kyllöinen ja Mattila vastasivat lehden palstalla ja mainitsivat omatuntonsa olevan puhdas ja unen hyvää, vaikka todistetusti molempien perehtyminen asioihin on asiantuntematonta ja puutteellista. Minkä vuoksi he puolustelevat Uusitalo-Perkolan toimintaa, miksei ko henkilö itse. Miten pitkään tämä johtavassa asemassa oleva henkilö, jonka käytöksestä ja ammattitaidottomuudesta valitetaan jatkuvasti, saa jatkaa tehtävissään? Ainakin niin kauan kun lautakunnan jäsenet turvaavat hänelle suojatyöpaikan..
- säkylästä
Ovatko nämä samoja yrittäjiä kuin Köyliössäkin, jonne laittoivat jonkunlaisen palvelutalon?
- Bööö Bööööö
ei todellakaan
Jos jotakuta epäilyttää, että onko omassa kunnassa tai omalla alalla vastaavaa, niin voin tehdä vastaavan selvityksen päättäjistä ja yritys/säätiö yhteyksistä..
Yhteystietoni on ketjussa ylempänä..kaukaasi kirjoitti:
Jos jotakuta epäilyttää, että onko omassa kunnassa tai omalla alalla vastaavaa, niin voin tehdä vastaavan selvityksen päättäjistä ja yritys/säätiö yhteyksistä..
Yhteystietoni on ketjussa ylempänä..Virkamiesten luotettavuus on aika heikolla pohjalla, esimerkiksi Heikki Rautiainen toimii varsin kyseenalaisella tavalla.
Olemme Kotirinteen irtisanomisneuvottelujen aikana useaan eri otteeseen kysyneet mm. Heikki Rautiaiselta irtisanomisen perusteita, aina on vastaus ollut säätöt ja vain säästöt.
Nyt Heikki Rautiainen on kuitenkin lisännyt oikeusasiamiehelle antamaansa vastineeseen toiminnalliset syyt, miten on mahdollista, että syitä ja perusteita keksitään kesken päätöksenteon lennosta lisää..?
Ainoa missä ei tunnuta sääteltävän on selittelyt ja epämääräisten lausuntojen antaminen, se onnistuu kuin luonnostaan, kysykää vaikka Heikiltä..- Veronmaksajat
kaukaasi kirjoitti:
Virkamiesten luotettavuus on aika heikolla pohjalla, esimerkiksi Heikki Rautiainen toimii varsin kyseenalaisella tavalla.
Olemme Kotirinteen irtisanomisneuvottelujen aikana useaan eri otteeseen kysyneet mm. Heikki Rautiaiselta irtisanomisen perusteita, aina on vastaus ollut säätöt ja vain säästöt.
Nyt Heikki Rautiainen on kuitenkin lisännyt oikeusasiamiehelle antamaansa vastineeseen toiminnalliset syyt, miten on mahdollista, että syitä ja perusteita keksitään kesken päätöksenteon lennosta lisää..?
Ainoa missä ei tunnuta sääteltävän on selittelyt ja epämääräisten lausuntojen antaminen, se onnistuu kuin luonnostaan, kysykää vaikka Heikiltä..Kannattaisko jo lopettaa ! Herää kysymys onko kotirinne yrityksenä, palveluntarjoajana hoitanut kaikki velvoitteensa yhteiskunnalle kuin myös työntekijöille. Onko kotirinne toiminut kaikkien lainsäännöksien puitteissa vanhustenhoidossa, ja onko arvoissa korostunut vastuu, tasa-arvo ihmisistä: ”Halu auttaa ihmistä ja hoitaa häntä parhaalla mahdollisella tavalla” onko yrityksen kaikki toiminta ollut vastuullista rehellistä niin että se kestää niin juridisen ja verotuksellisen tarkastelun.
- Kissa pöydälle!!
Veronmaksajat kirjoitti:
Kannattaisko jo lopettaa ! Herää kysymys onko kotirinne yrityksenä, palveluntarjoajana hoitanut kaikki velvoitteensa yhteiskunnalle kuin myös työntekijöille. Onko kotirinne toiminut kaikkien lainsäännöksien puitteissa vanhustenhoidossa, ja onko arvoissa korostunut vastuu, tasa-arvo ihmisistä: ”Halu auttaa ihmistä ja hoitaa häntä parhaalla mahdollisella tavalla” onko yrityksen kaikki toiminta ollut vastuullista rehellistä niin että se kestää niin juridisen ja verotuksellisen tarkastelun.
Annappa tulla sitten kaikki vataukset heränneisiin kysymyksiisi, jos niitä on..
Epämääräisiä nimettömiä vihjailuja on hyvä huudella puskista!! - Kissa pöydälle!!
Veronmaksajat kirjoitti:
Kannattaisko jo lopettaa ! Herää kysymys onko kotirinne yrityksenä, palveluntarjoajana hoitanut kaikki velvoitteensa yhteiskunnalle kuin myös työntekijöille. Onko kotirinne toiminut kaikkien lainsäännöksien puitteissa vanhustenhoidossa, ja onko arvoissa korostunut vastuu, tasa-arvo ihmisistä: ”Halu auttaa ihmistä ja hoitaa häntä parhaalla mahdollisella tavalla” onko yrityksen kaikki toiminta ollut vastuullista rehellistä niin että se kestää niin juridisen ja verotuksellisen tarkastelun.
Olisikohan kuitenkin kysymys siitä, että jollekkin on syötetty ylläolevan kaltaista paksua pajunköyttä ja sen perusteella on tehty hätäisiä päätöksiä, viitsimättä ottaa siitä selvää miten asiat on..
Nyt on pakko keksiä hataria selityksiä, kierrellä, kaarrella, selitellä, yms, että saisi peiteltyä omat virheensä..
Ylläolevan kirjoittaja tietää kirjoittavansa sellaisia asioita mitkä ei pidä paikkaansa, jos hän olisi varma asiastaan niin asiaa ei olisi tarvinnut pukea kysymykseksi ja suora syytös toisi syytteen kunnianloukkauksesta!! - Veronmaksajat
Kissa pöydälle!! kirjoitti:
Olisikohan kuitenkin kysymys siitä, että jollekkin on syötetty ylläolevan kaltaista paksua pajunköyttä ja sen perusteella on tehty hätäisiä päätöksiä, viitsimättä ottaa siitä selvää miten asiat on..
Nyt on pakko keksiä hataria selityksiä, kierrellä, kaarrella, selitellä, yms, että saisi peiteltyä omat virheensä..
Ylläolevan kirjoittaja tietää kirjoittavansa sellaisia asioita mitkä ei pidä paikkaansa, jos hän olisi varma asiastaan niin asiaa ei olisi tarvinnut pukea kysymykseksi ja suora syytös toisi syytteen kunnianloukkauksesta!!Asiahan on niin että jotain hämäräähän on kun asiaa vielä puidaan tälläisessa foorumissa.
- Samaa mieltä
Veronmaksajat kirjoitti:
Asiahan on niin että jotain hämäräähän on kun asiaa vielä puidaan tälläisessa foorumissa.
Olet aivan oikeassa, eikö olisi aika jo puuttua kunnan touhuihin..!
- voi pojat
Veronmaksajat kirjoitti:
Kannattaisko jo lopettaa ! Herää kysymys onko kotirinne yrityksenä, palveluntarjoajana hoitanut kaikki velvoitteensa yhteiskunnalle kuin myös työntekijöille. Onko kotirinne toiminut kaikkien lainsäännöksien puitteissa vanhustenhoidossa, ja onko arvoissa korostunut vastuu, tasa-arvo ihmisistä: ”Halu auttaa ihmistä ja hoitaa häntä parhaalla mahdollisella tavalla” onko yrityksen kaikki toiminta ollut vastuullista rehellistä niin että se kestää niin juridisen ja verotuksellisen tarkastelun.
Oletko "Veronmaksajat" ajatellut syytöksesi loppuun asti. Etkö pelkää seurauksia, jos väitteesi ei olekaan totta. En voi mitenkään yhtyä epäilykseesi, koska olen ollut vuosia yhteistyössä.
Herää epäilys, että olet tällä palstalla kritiikin kohteena, jollet jopa johtava virkamies? Aika läpinäkyvä tuo kommenttisi, jäljet saattavat johtaa sylttytehtaalle. - 2012
Veronmaksajat kirjoitti:
Asiahan on niin että jotain hämäräähän on kun asiaa vielä puidaan tälläisessa foorumissa.
Hämärää varmasti. mutta kuntamme johtoryhmän toimissa.
- Kusetusta..!!
Alla on teknisen lautakunnan erittäin järkeenkäypä selittely vuokran korotuksille..
Jos yritys toimisi näin kun kunta on toiminut, niin kusessa se olisi, tehdään muutoksia ja luvataan, että mikään ei muutu, paitsi hinta, mutta siitähän ei ollut missään vaiheessa puhetta..
Toki hintaa voidaan nostaa kun siitä ei ollut puhetta...
Tekninen lautakunta
16.03.2011
11
Palvelukoti Viljavainion vuokran kohtuullistaminen
155/05.19.03/2011
Tekla
Tekninen lautakunta on kokouksessaan 19.1.2011 §9 vahvistanut Viljavainion vuokrat.
Vuokrien määrittämisessä on huomioitava, että vuokran on katettava kaik-
ki kiinteistön käytösta aiheutuvat kulut, kuten esim. poistot, lämmitys-, säh-
kö-, kunnossapito- ja vakuutuskulut.
Palvelukoti Viljavainion vuokrien määrittely perustuu Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen arvioon kiinteistön rahoitus- ja hoitokustannuksista. Lisäksi huonekohtaisten vuokrien määrittämisessä on otettu huomioon huoneiden varustelutaso ja pinta-ala. Asunnoille vahvistetaan keskineliövuokra, joka jyvitetään huoneistokohtaisesti asunnon pinta-alan mukaan. Asunnon kokonaisvuokra koostuu huoneistokohtaisesti jyvitetystä vuokrasta ja osuudesta palvelutalon yhteisiin tiloihin.
Ehdotus vuokrankorotuksen suuruudesta on esityslistan liitteenä.
Kuten liiteaineistosta ilmenee on alkuperäisen vuokrasopimuksen tekohetekellä ollut jo tiedossa myöhempi tarve huoneen vaihtamiseen. Liitteen 2 mukaisesti on sovittu, että vuokralainen saa valita laajennusosasta haluamansa huoneen. Liitteen 3 mukaisesti myöhemmin tapahtuneella kunnan ja Palvelukoti Koririnteen ostopalvelusopimuksen purkautumisella ei ole vaikutusta palvelukodin asukkaiden asumisen jatkumiselle.
On aivan luonnollista, että vuokran määrä kasvaa kun muutetaan uuteen, selvästi aiempaa isompaan huoneeseen, jossa on huonekohtainen WC. Missään aikaisemmassa materiaalissa ei ole käsitelty, eikä arvioitu tulevan vuokran suuruutta.
Teknisen lautakunnan päätöksessä on aivan selvät perusteet vuokran määräytymiselle, eikä niiden muuttamiselle ole perusteita eikä tarvetta. - isfahan
Kylmän kalseaa on meno Eurassa muutenkin. Vanhusten ja vammaisten vastuuhenkilö, Uusitalo-Perkolakaan ei edes tervehdi ketään "vaivaisia". Ja muutenkin on kuin unessa. Miten ihmeessä voi olla päällikkövirassa ilman alkeellisimpiakaan käytöstapoja.
- 2012
Taas oli lehdessäkin kyseisestä päälliköstä kirjoitus. Mutta mikään ei muutu. Lautakunta puolustaa ja siunaa näin lainvastaisen ja sivistymättömän käytöksen. Sosiaalipalvelupäällikkö Uusitalo-Perkolan, kuten muidenkin johtovirkojen haltijoiden tulisi muistaa perustehtävänsä, kuntalaisten hyvinvoinnista huolehtimisen. Erityisen tärkeää tämä on perusturvan puolella. Syksyllä hieman asenneilmapiirin helpotusta on luvassa, kun saamme toivottavasti uudemmilla opeilla varustetun ja toivottavasti vähemmän omasta äänestään pitävän perusturvajohtajan. Mutta, mutta, onko paikka pedattu ja luvattu tälle huonosti käyttäytyvälle ja välinpitämättömälle kakkospäällikkö Uusitalo-Perkolalle, josta valitetaan jatkuvasti, mutta hän jatkaa entiseen tapaansa. Kuntaliitoksen mukana tullut irtisanomissuoja kai koskee vain taloudellisia ja tuotannollisia syitä. Ammattitaidottomuuden ja asiattoman käytöksen vuoksi hänet silti pystyisi irtisanomaan. Mutta ainankaan lautakuntatasolla kukaan ei uskalla, ettei vaan oma vallan murunen ole uhattuna.
Ajattelin kertoa viimeisen vuoden tapahtumista, verotarkastus, työsuojelutarkistus ja palotarkistus. Mitään ei ole tehty väärin, muuta kuin että valitettu kunnan mielivaltaisesta päätöksestä lopettaa ostopalvelusopimus Kotirinteen kanssa.
Sain aikanaan vinkin kunnan toimitavoista ja nauhoitin neuvottelut, joista käy toteen esim se, että meille irtisanominen on perusteltu vain ja ainoastaan säätöistä johtuvaksi.
Mutta kuitenkin samaan aikaan taustalla on kuitenkin kuljetettu väitteitä siitä, että toiminnassa olisi muka ollut muita vaikeuksia.
Siitä on todisteena Heikki Rautiaisen oikeusasiamiehelle antama vastine joissa hän toteaa, että irtisanominen on tehty mm. toiminnallisista syistä.
Kuitenkin kaikista tarkistuksista huolimatta, toiminta on ollut moitteetonta.
Hoitotyön laatu on ollut aina hyvää ja siitä on olemassa myös tarkistusraportteja.
Meidän perheessä, ei ole kenelläkään mitään sellaista, joka voisi vaikuttaa päätökseen, olemme normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, joista kunta teki irtisanomisellaan todella suuriin vaikeuksiin joutuneen perheen.
Ja edelleen se tosiasia, että säästöissä jäi ulkopuolelle YH-porukan oma toiminta, saa aikaan epäilyksiä, siitä että mahtaako herroilla olla puhtaat jauhot pusseissaan..- 2012
Aivan, viimeaikaiset päätökset ja menettely ovat taas kerran osoittaneet, että paikallisislla yrityksillä ei ole hoivapalveluissa sijaa. YH:n osakeyhtiö/säätiö kompleksi pidetään täynnä kunnan maksusitoumuksilla, mutta paikallisen yrityksen palveluita ei käytetä vaan rakennetaan kunnan uusi yksikkö viereen. YH ei ole käynyt Eurassa ensimmäistäkään kilpailutusta läpi, koska toiminta on Rautiaisen ja Lahtisen ja sitä kautta ymmärtämättömän lautakunnan suojeluksessa. Eikös ARA juuri puuttunut tällaisiin yhdistelmiin, jossa hoivapalvelun sitominen tiettyyn asumispalveluun (käytännössä sama toimija, erotettu vain oy:ksi ja säätiöksi kikkailumielessä) aiheuttaa sidonnaisuuden. Eurassa on tässäkin eri säännöt käytössä. Mielenkiintoista seurata, miten pitkään tämä jatkuu.
- Perusta firma muuall
Kannattaa yrittää demarivetoisessa Eurassa! Ihmekös, että naapurikuntien yrittäjät eritoten kammoksuvat liittymistä Euraan.
- Ja mikään ei muutu..
Karkuun lähtökö muka auttais, Lahtinen/Lehtotnen yhdistelmä ulos, ni jo rupee yhteistyö naapurikuntiinkin toimimaan..
Lahtinen suunnittelee ja Lehtonen kattoo vierestä, joko tajuamatta mistään mitään tai sitten on hommassa itse mukana, yhtä pahoja molemmat vaihtoehdot tuollaisessa asemassa olevalle.. - 2012
Ja mikään ei muutu.. kirjoitti:
Karkuun lähtökö muka auttais, Lahtinen/Lehtotnen yhdistelmä ulos, ni jo rupee yhteistyö naapurikuntiinkin toimimaan..
Lahtinen suunnittelee ja Lehtonen kattoo vierestä, joko tajuamatta mistään mitään tai sitten on hommassa itse mukana, yhtä pahoja molemmat vaihtoehdot tuollaisessa asemassa olevalle..Karkuunlähtö ei tosian auta. Pelkästään Lahtinen-Lehtonen-yhdistelmän vaihtaminern ei auta. Lautakuntiin pitää saada asiantuntevia jäseniä. Kaameimmasta päästä lautakuntien asiantuntemattomuudesta on perusturvalautakunta, joka oikein lehden palstalla kertoo, että puhdas omatunto on paras unen tae. Monta kertaa on tullut todistetuksi, että sen enempää lautakunnan puheenjohtaja kuin toisen allekirjoituksen tehnyt Kyllöinenkään ei ole perehtynyt asiaan (muista jäsenistä puhumattakaan) vaan tehnyt päätöksiä virkamiehen valmistelun perusteella. Euran kunnan hallinnon ongelma on suurelta osin se, että ei ymmärretä, mitä demokratia on. Demokratian toteutuminen vaatii vilpitöntä ja omaa etua ( valta, raha) tavoittelematonta mielenlaatua.
- Kustannustehoilija
2012 kirjoitti:
Karkuunlähtö ei tosian auta. Pelkästään Lahtinen-Lehtonen-yhdistelmän vaihtaminern ei auta. Lautakuntiin pitää saada asiantuntevia jäseniä. Kaameimmasta päästä lautakuntien asiantuntemattomuudesta on perusturvalautakunta, joka oikein lehden palstalla kertoo, että puhdas omatunto on paras unen tae. Monta kertaa on tullut todistetuksi, että sen enempää lautakunnan puheenjohtaja kuin toisen allekirjoituksen tehnyt Kyllöinenkään ei ole perehtynyt asiaan (muista jäsenistä puhumattakaan) vaan tehnyt päätöksiä virkamiehen valmistelun perusteella. Euran kunnan hallinnon ongelma on suurelta osin se, että ei ymmärretä, mitä demokratia on. Demokratian toteutuminen vaatii vilpitöntä ja omaa etua ( valta, raha) tavoittelematonta mielenlaatua.
Eurassa on vallalla Urpilaisen demarihöttö. Tässä lopputulos. Talous kuralla ja silti rahaa lapioidaan joka kohteeseen silmittömästi. Tulevat vaalit tuskin muuttavat mitään...
- ???????????
Saiskos tämän Eura alueelle, kun vaalitkin on ovella..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768