Lähihoitajan työssäoppimisjaksot?

Lh-opiskelija

Millaisia ovat lähihoitajan työssäoppimisjaksot? Saako/pitääkö harjoittelupaikka itse etsiä?

4

2891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun koulusta

      Se on koulusta kiinni, joissain joutuu itse etsii toisissa taas ei.
      Kasvun harjoitelu esim. päiväkoti, iltapäiväkerho, ala-aste tms. Hoito vuodeosastolla, vanhainkodissa, palvelutalossa tms. kuntoutus vammaisten parissa, kuntoutus osastolla terkkarissa tai mielenterveys ja päihde puolella.

      • Tuleva lähihoitaja?

        Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on työssäoppimisesta? Olin yksityisessä päivähoitopaikassa, jossa todellisuudessa haettiin vain osaavaa ilmaista työntekijää. Ketään ei opastamiseni kiinnostanut. Sain kaameat arvostelut, jossa osaamiseni oli jätetty huomioimatta, tikustakin oli tehty asia ja sanomisiani vääristelty, osittain jopa valehdeltu(eivät ilmeisesti tienneet, että saan heidän kommenteistaan kopion). Kun yritin kysellä, oli vastaus suurin piirtein "etkö mitään tajua", v...ttuilua, lapsille minua mustamaalattiin, heitä tuntui harmittavan osaamiseni...
        Olin tyrmistynyt, kun sain kuulla arvosanani T1, tyrmistyneenä kuitenkin allekirjoitin sen. Paikassa oli ahdistava ilmapiiri, mutta silti YRITIN kaikkeni. Aloitin opiskelun innolla, nyt oppimismotivaatio 0.


      • ärsyttää tollaset..
        Tuleva lähihoitaja? kirjoitti:

        Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on työssäoppimisesta? Olin yksityisessä päivähoitopaikassa, jossa todellisuudessa haettiin vain osaavaa ilmaista työntekijää. Ketään ei opastamiseni kiinnostanut. Sain kaameat arvostelut, jossa osaamiseni oli jätetty huomioimatta, tikustakin oli tehty asia ja sanomisiani vääristelty, osittain jopa valehdeltu(eivät ilmeisesti tienneet, että saan heidän kommenteistaan kopion). Kun yritin kysellä, oli vastaus suurin piirtein "etkö mitään tajua", v...ttuilua, lapsille minua mustamaalattiin, heitä tuntui harmittavan osaamiseni...
        Olin tyrmistynyt, kun sain kuulla arvosanani T1, tyrmistyneenä kuitenkin allekirjoitin sen. Paikassa oli ahdistava ilmapiiri, mutta silti YRITIN kaikkeni. Aloitin opiskelun innolla, nyt oppimismotivaatio 0.

        joo kuulostaa tosi tutulta..
        mä opiskelen nyt 2. vuotta lähihoitajaksi ja olin itse kans viime vuonna työharjottelussa päiväkodissa. se oli ihan kamala kokemus, eikä yhtään palkitseva. mä sain arvosanaksi kans T1, vaikka mun ohjaaja oli koko harjottelun ajan kehunnut mua ja sitä kuinka hyvin mä teen töitä siellä. no sitten kun tuli loppu arvioinnin aika sen työpaikka ohjaajan ja opettajan kanssa, niin se lato pöytään kaikki mun virheet siellä.. se oli kirjotellut harjottelun mittaan paperille negatiivisia kommentteja ja pikkuvirheitä mitä olin tehnyt. mä en ymmärrä miksei se kertonnut mulle niistä joka perjantaisessa palaverissa ja kerotnut miten mun kannattaa joku juttu jatkossa tehdä paremmin.. se vaan kehu ja kehu.. mua suoraan sanottuna v****i se ohjaaja niiiiin suunnattomasti sen jälkeen et ei mitään rajaa..
        mun kaveri oli samassa paikassa nyt tänä vuonna ja se mun vanha ohjaaja oli valittannut iha tyhmistä asioista ja valehdellu.. :S
        ohjaajien pitäis olla kannustavia, kilttejä ja mukavia. ja jos opiskelija tekee jotain väärin tai huonosti, siitä pitää heti sanoa ja kannustaa miten sen voisi tehdä paremmin. :)


      • Anonyymi
        Tuleva lähihoitaja? kirjoitti:

        Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on työssäoppimisesta? Olin yksityisessä päivähoitopaikassa, jossa todellisuudessa haettiin vain osaavaa ilmaista työntekijää. Ketään ei opastamiseni kiinnostanut. Sain kaameat arvostelut, jossa osaamiseni oli jätetty huomioimatta, tikustakin oli tehty asia ja sanomisiani vääristelty, osittain jopa valehdeltu(eivät ilmeisesti tienneet, että saan heidän kommenteistaan kopion). Kun yritin kysellä, oli vastaus suurin piirtein "etkö mitään tajua", v...ttuilua, lapsille minua mustamaalattiin, heitä tuntui harmittavan osaamiseni...
        Olin tyrmistynyt, kun sain kuulla arvosanani T1, tyrmistyneenä kuitenkin allekirjoitin sen. Paikassa oli ahdistava ilmapiiri, mutta silti YRITIN kaikkeni. Aloitin opiskelun innolla, nyt oppimismotivaatio 0.

        Mulla ihan samanlainen kokemus. Ahdistava ilmapiiri ei edes puhuttu mun kanssa ohjaaja oli tympeä paska. Ei ohjannut mitään. Ykkönen tuli. Sanoin arviointi keskustelussa näistä asioista etten saanut mitään ohjausta. Sanottiin vaan että ai jas ei olla sellasta kyllä huomattu että kyllä olen muka saanut ja näin. Ihan sairas mestaa oli. Huh huh vieläkin kauhulla muistelen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe