Olisin menossa lukion jälkeen välivuotta viettämään Australiaan working holiday viisumilla, joten olisi pari (ehkä typerääkin) kysymystä.
- Pitääkö työskennellä juuri hedelmänpoiminnassa saadakseen uuden WH viisumin? Kuinka kauan, kun jossain puhutaan kolmesta ja jossain kuudesta kuukaudesta..
- Jos haluan hakea ammattikorkeakouluun, missä vaiheessa kannattaisi tulla takaisin suomeen ja hakea etc, kun pääsykokeisiinhan pitää lukea joku kirjakin tai jtn.. Jos olen australiassa, miten minä sen saan?
- Pääseekö töihin vaikkei olisi sen kummempaa työkokemusta? Itselläni sitä on aika heikonlaisesti, pelkästään päiväkodista ja sitten tämä kaikki TET viikot joskus yläasteella, ei muuten.
Jos jollain kokemusta ja tietoa, niin otan sitä mielelläni vastaan :)
WH australia kysymyksiä :)
2
913
Vastaukset 2
- Juston
- Uuden viisumin saadakseen pitää olla tietyntyyppisessä työssä yht 3kk. Tämä ns. "specified job" tulee olla tietyllä postinumerolla (ei hätää, lista on pitkä) JA työn laatu pitää olla tietynlaista (taaskin, lista on pitkä, mukaan mahtuu hedelmänpoiminta, rakennustyö, ja paljon muuta) kts. http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/specified-work.htm
- No jos on pakko hakea kouluun keväällä niin kyllä varmaan tulisin parikolme viikkoo ennen pääsykokeita takasin ja ostasin kirjan vaikka kirjakaupasta. Tekniikan alalle taas ei tarvi mitään kirjoja lukee *wink wink*
- Hedelmänpoimintahommiin ei todistuksia kysellä :D Mut esim. baarimikoks jos haluu niin varmaan ois kokemuksest apuu. Sit on tietty vapaaehtoistyöt yks mahollisuus, jota tekemällä (2-6h/d) saa ilmasen ruuan ja asumisen. Vapaaehtoishommiin et tartte ees WH viisumia. Mutta itse otin WH:n vaik aattelin tehä vapaaehtoishommia aluks. Palkallisia farmitöitä on paljon, mutta niin on myös hakijoitakin...
Oon ite vasta alottamassa reissuani, lähtö ois muutaman päivän kuluttua jo. :)- kiinnostunut22
Kiitos tosi paljon vastauksistas! Ja onnea matkaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa671421Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää921067- 164947
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as28891Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105884Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30883Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks52794Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201782Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu128758- 27724
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93717Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.172669- 64644
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa45633Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12595- 85558
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo188523sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497