Itä-rannikko

Tampere-Pirkkala

Vuodenvaihteeksi mennään Mauritiuksen Palmariin. Miten mahtaa olla alueella hyttysia iltaisin? Onko muita kokemuksia itärannikolta.

13

1639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KariAtaas

      missä seisovaa vettä, on hyttysiä. Kahteen kertaan tuolla (Mauritiuksella) olleena sanoisin silti, että niitä on melkoisen vähän ja puremat eivät tuntuneet niin ilkeitä kuin kotosuomessa..Hyttysmyrkkyjä voi tietty käyttää. Tullaan itse Palmariin tänä talvena ja pari v siten oltiin Belle Maressa. Mahtava ranta! Kannattaa käydä Centre de Flacq:ssä ostoksilla, jos ette ole täyshoidolla. Taksi maksaa 10-15 € ja odottaa pari tuntia sillä rahalla. Kannaattaa ostaa (rantapojilta halvemmalla) päiväretki kataraanille Grand Baysta (SUOSITTELEN!) tai Ile aux Cerfs:ille. Maksaa about 25€ pvä johon juomat ja ruoka kivaa meininkiä.. Kysele lisää, jos voin auttaa..

      • mauritiukselle menos

        Itse ollaan lähdössä 3.1 bougainvilleen, myös siellä itärannikolla. MEitä lähtee 5 aikuista ja meidän silloin 1v 1kk tyttösemme.
        Karilla on kokemusta paikasta, osaatko sanoa saako sieltä kaupasta tai marketista normaalisti vaippoja tai lastenruokaa. Ei viitsis suotta kaikkea kantaa täältä mukana, jos mahdollista hankkia sieltä. Meillä on All inclusive paketti, mut ei taida lastenruokia siihen pakettiin saada. Olis varmasti paljon muutakin kysyttävää paikasta, mutta jos Kari? käyt täällä lukemassa enemmänki, niin pitää laittaa myöhemmin lisää.. Ja saa muutkin vastata jos tietoa löytyy, täällä oltaisiin siitä hyvin kiitollisia..


      • vielä joskus
        mauritiukselle menos kirjoitti:

        Itse ollaan lähdössä 3.1 bougainvilleen, myös siellä itärannikolla. MEitä lähtee 5 aikuista ja meidän silloin 1v 1kk tyttösemme.
        Karilla on kokemusta paikasta, osaatko sanoa saako sieltä kaupasta tai marketista normaalisti vaippoja tai lastenruokaa. Ei viitsis suotta kaikkea kantaa täältä mukana, jos mahdollista hankkia sieltä. Meillä on All inclusive paketti, mut ei taida lastenruokia siihen pakettiin saada. Olis varmasti paljon muutakin kysyttävää paikasta, mutta jos Kari? käyt täällä lukemassa enemmänki, niin pitää laittaa myöhemmin lisää.. Ja saa muutkin vastata jos tietoa löytyy, täällä oltaisiin siitä hyvin kiitollisia..

        Itse olen pari kertaa käynyt itä-rannikolla, Trou d Eau Doucessa ja Blue Bayssä. Hyttysistä ei mitään haittaa kuten Karikin jo kertoi. Kaupat oli aika harvassa. Belle Maressa oli jotain, mutta melko hinnakasta, joten kannattaa käydä tosiaan Centre de Flacgissa, jossa paljon edullisempaa. Taksit tosi halpoja, koko päivä 50€ ja kuskit on täysiä oppaita. Kummallakin reissulla ai mutta en muista oliko niissä mitään tuon ikäisille. Hyvää matkaa, todella hieno paikka. Varokaa aurinkoa, kärähtää tosi nopeasti jos ei ole varjossa.


      • Kari taas
        vielä joskus kirjoitti:

        Itse olen pari kertaa käynyt itä-rannikolla, Trou d Eau Doucessa ja Blue Bayssä. Hyttysistä ei mitään haittaa kuten Karikin jo kertoi. Kaupat oli aika harvassa. Belle Maressa oli jotain, mutta melko hinnakasta, joten kannattaa käydä tosiaan Centre de Flacgissa, jossa paljon edullisempaa. Taksit tosi halpoja, koko päivä 50€ ja kuskit on täysiä oppaita. Kummallakin reissulla ai mutta en muista oliko niissä mitään tuon ikäisille. Hyvää matkaa, todella hieno paikka. Varokaa aurinkoa, kärähtää tosi nopeasti jos ei ole varjossa.

        mutta saa sieltä kaikkea, joten kai nyt helkkari sentään vaippojakin. Hygienian kannalta lienee helpointa syötellä purkkiruokia. Tuolla aiemmissa keskusteluissa on ollut vauvaihmisten kommentteja. Niiltä vois löytyy lisäapua noihin kysymyksiin. Meidän majoitus on muuten 300m teidän hotellista . Ollaan 15.1 asti paikalla... Oluet "mauritiukselle menos"?


      • Mauritiukselle menos
        Kari taas kirjoitti:

        mutta saa sieltä kaikkea, joten kai nyt helkkari sentään vaippojakin. Hygienian kannalta lienee helpointa syötellä purkkiruokia. Tuolla aiemmissa keskusteluissa on ollut vauvaihmisten kommentteja. Niiltä vois löytyy lisäapua noihin kysymyksiin. Meidän majoitus on muuten 300m teidän hotellista . Ollaan 15.1 asti paikalla... Oluet "mauritiukselle menos"?

        Eli kiitoksia tosiaan, taidetaan jättää vaipat kotia ja noilta ulkomaisilta keskustelupalstoilta luettuna sieltä pitäis purkkiruokaakin löytyä.. Mut pitää varmaan vielä yrittää löytää vastauksia suomalaisilta sivuilta.

        Ja Kari, ollaan samaan päivään asti, lennot 3.1 hki-lontoo finskillä ja lontoosta air mauritiuksella. Pois sit 15.1 mauritius-pariisi air mauritiuksella ja pariisi-hki finskillä.

        Tottakai oluet otetaan ja jos saadaan käyttää sun paikallistuntemusta avuksi niin loistava olis!


      • karitaaas
        Mauritiukselle menos kirjoitti:

        Eli kiitoksia tosiaan, taidetaan jättää vaipat kotia ja noilta ulkomaisilta keskustelupalstoilta luettuna sieltä pitäis purkkiruokaakin löytyä.. Mut pitää varmaan vielä yrittää löytää vastauksia suomalaisilta sivuilta.

        Ja Kari, ollaan samaan päivään asti, lennot 3.1 hki-lontoo finskillä ja lontoosta air mauritiuksella. Pois sit 15.1 mauritius-pariisi air mauritiuksella ja pariisi-hki finskillä.

        Tottakai oluet otetaan ja jos saadaan käyttää sun paikallistuntemusta avuksi niin loistava olis!

        Meillä on ystäväpariskunta mukana eli meitä 4 aikuista. Mun s-posti (darts....) löytyy tuolta aiemmista keskusteluista, jos haluut laittaa priveä. Hotellin taksit (katolla hotellin nimi) on yleensä 20% kalliinpia kuin kylien omat. Meillä idässä vakkarikuski, johon olin jo yhteydessä. Huhtikuusta asti ooteltu. Ei enää kaun lähtöön :)


      • LomallE!

        Tässä viestejä lueskelleena huomsin että Karilla on aika hyvä tuntemus lomakohteestamme. Olemme lähdössä myös tammikuussa 8 hlö porukalla Mauritiukselle...ihanaa tätä lomaa on odotettu :D
        Kovasti tässä retkiä ja tekemistä suunnitellaan ja mitä matkalle mukaan. Majoitumme Palmarin alueelle.
        Osaatko sanoa kannattaako ostaa snorklausvälineet Suomesta vai saako sieltä halvemmalla, ei viitisi osataa mitään leluja vaan kunnon vehkeet?
        Tai jos joku muu on tietoinen mitä snorklausvälineet maksaa siellä olisin tosi kiitollinen.


      • karisetaas
        LomallE! kirjoitti:

        Tässä viestejä lueskelleena huomsin että Karilla on aika hyvä tuntemus lomakohteestamme. Olemme lähdössä myös tammikuussa 8 hlö porukalla Mauritiukselle...ihanaa tätä lomaa on odotettu :D
        Kovasti tässä retkiä ja tekemistä suunnitellaan ja mitä matkalle mukaan. Majoitumme Palmarin alueelle.
        Osaatko sanoa kannattaako ostaa snorklausvälineet Suomesta vai saako sieltä halvemmalla, ei viitisi osataa mitään leluja vaan kunnon vehkeet?
        Tai jos joku muu on tietoinen mitä snorklausvälineet maksaa siellä olisin tosi kiitollinen.

        ei oo kalliita ja saat laadukkaammat (hinta/laatusuhde). Räpylöitä en hankkis lainkaan. Vesi on riutan sisällä niin matalaa. Osta uimakengät! Suojaa esim siileiltä(ja rannan korallinpaloilta), joita varsinkin kivissä paljon kiinnittyneinä. Flackin puolen ranta parempi snorklaamiseen kuin itäpuoli, mutta sielläkin ok. Varokaa veneitä. Käytä paitaa, kun snorklaat niin ei selkä pala, kuten mulla ekalla kerralla :) Oliko muuta?


      • laukut vielä tulossa
        LomallE! kirjoitti:

        Tässä viestejä lueskelleena huomsin että Karilla on aika hyvä tuntemus lomakohteestamme. Olemme lähdössä myös tammikuussa 8 hlö porukalla Mauritiukselle...ihanaa tätä lomaa on odotettu :D
        Kovasti tässä retkiä ja tekemistä suunnitellaan ja mitä matkalle mukaan. Majoitumme Palmarin alueelle.
        Osaatko sanoa kannattaako ostaa snorklausvälineet Suomesta vai saako sieltä halvemmalla, ei viitisi osataa mitään leluja vaan kunnon vehkeet?
        Tai jos joku muu on tietoinen mitä snorklausvälineet maksaa siellä olisin tosi kiitollinen.

        Useimmilla hotelleilla on venekuljetus snorklaamaan hotellin edustalle. Näille retkille saa laitteet, mutta niitä ei yleensä saa jos haluaa snorklata suoraan rannalta.

        Itäpuolella riutta on niin kaukana, että retket tosiaan riutan sisäpuolella. Lännessä ainakin Victoria hotellilta vietiin riutan ulkopuolelle, jolloin näki tuota saarta suojaavan riutan rakennettakin. Vesi oli hiukan kylmempää ja korallit vähän värikkäämpiä kuin Itäpuolella Palmar hotellin vastaavalla retkellä.


      • kohta lomalle
        laukut vielä tulossa kirjoitti:

        Useimmilla hotelleilla on venekuljetus snorklaamaan hotellin edustalle. Näille retkille saa laitteet, mutta niitä ei yleensä saa jos haluaa snorklata suoraan rannalta.

        Itäpuolella riutta on niin kaukana, että retket tosiaan riutan sisäpuolella. Lännessä ainakin Victoria hotellilta vietiin riutan ulkopuolelle, jolloin näki tuota saarta suojaavan riutan rakennettakin. Vesi oli hiukan kylmempää ja korallit vähän värikkäämpiä kuin Itäpuolella Palmar hotellin vastaavalla retkellä.

        "joulupukki" oli sitä mieltä että olin ollut kiltti ja toi snorklausvälineet lahjaksi :D

        Me emme majoitu hotellissa, vaan olemme vuokranneet huvilan homeawyn kautta, joten meidän täytyy ostaa kaikki retket jostain muualta. Kiitos snorklausvinkeistä.

        Laukut vielä tulossa: mitä kautta teillä oli paluulento kun laukut jäi tulematta.
        Me lennämme heatrown kautta ja hieman jännittää kuinka ovat saaneet lumipyryn aiheuttamaa sumaa purettua että tuleeko laukut samaan aikaan mauritiukselle. takaisin tullaan milanon kautta ja vaihtoaikaa sen verran vähän että luulempa että me tulemme kotiin myös ilman laukkuja!


      • laukut saapuneet
        kohta lomalle kirjoitti:

        "joulupukki" oli sitä mieltä että olin ollut kiltti ja toi snorklausvälineet lahjaksi :D

        Me emme majoitu hotellissa, vaan olemme vuokranneet huvilan homeawyn kautta, joten meidän täytyy ostaa kaikki retket jostain muualta. Kiitos snorklausvinkeistä.

        Laukut vielä tulossa: mitä kautta teillä oli paluulento kun laukut jäi tulematta.
        Me lennämme heatrown kautta ja hieman jännittää kuinka ovat saaneet lumipyryn aiheuttamaa sumaa purettua että tuleeko laukut samaan aikaan mauritiukselle. takaisin tullaan milanon kautta ja vaihtoaikaa sen verran vähän että luulempa että me tulemme kotiin myös ilman laukkuja!

        Hei,

        Menimme Heathrown kautta ja kaikki toimi mainiosti. Oli siellä lunta ja lennot hiukan myöhässä, mutta eihän tuota vajaan tunnin viivettä Heathrowlta lähdettäessä edes huomioinut.

        Paluu Pariisiini oli noin 50 min myöhässä ja se riitti laukkujen myöhästymiseen, kun vaihtoaika oli vajaa kaksi tuntia. Itse ehdimme hyvin Helsingin koneeseen, kun se oli myös tunnin myöhässä.

        Olipahan ensimmäinen kerta kun laukut jäivät matkasta ja nytkin onneksi vasta kotiinpäin tultaessa. Olemme sentään käyneet vähintään kerran vuodessa kaukokohteessa lomalla (tai työmatkalla).

        Toivottavasti teidänkin lennot menevät ihan hyvin.


      • loma häämöttää jo
        laukut saapuneet kirjoitti:

        Hei,

        Menimme Heathrown kautta ja kaikki toimi mainiosti. Oli siellä lunta ja lennot hiukan myöhässä, mutta eihän tuota vajaan tunnin viivettä Heathrowlta lähdettäessä edes huomioinut.

        Paluu Pariisiini oli noin 50 min myöhässä ja se riitti laukkujen myöhästymiseen, kun vaihtoaika oli vajaa kaksi tuntia. Itse ehdimme hyvin Helsingin koneeseen, kun se oli myös tunnin myöhässä.

        Olipahan ensimmäinen kerta kun laukut jäivät matkasta ja nytkin onneksi vasta kotiinpäin tultaessa. Olemme sentään käyneet vähintään kerran vuodessa kaukokohteessa lomalla (tai työmatkalla).

        Toivottavasti teidänkin lennot menevät ihan hyvin.

        ....minulle jäi hiukan epäselväksi tuo air mauritiuksen matkalaukkusääntö...

        onko kellään tietoa saako yhteen maktkalaukkuun pakata ns. kahden ihmisen tavarat niin että laukku painaa 32 kg? Finnairilla tämä onnistuu kyllä, mutt tuo loppumatkan osuus jäi epäselväksi....
        neljää laukkua kun ei viitsisi raahata mukana kun kahdella 32kg laukulla pärjäisi 4hlöä!

        Kiitos jo etukäteen jos jollain tietoa asiasta!


      • Karihan se
        loma häämöttää jo kirjoitti:

        ....minulle jäi hiukan epäselväksi tuo air mauritiuksen matkalaukkusääntö...

        onko kellään tietoa saako yhteen maktkalaukkuun pakata ns. kahden ihmisen tavarat niin että laukku painaa 32 kg? Finnairilla tämä onnistuu kyllä, mutt tuo loppumatkan osuus jäi epäselväksi....
        neljää laukkua kun ei viitsisi raahata mukana kun kahdella 32kg laukulla pärjäisi 4hlöä!

        Kiitos jo etukäteen jos jollain tietoa asiasta!

        että max paino on 32 ja voisi olla kahdenkin kamat. Voithan vielä tehdä tuplatarkastuksen ja meilata niille..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe