Ulosajo

Just me

Kaveri nukahti viime vappuna aamuyöllä rattiin. Nukuin tuolla hetkellä, olin ollu vappua juhlimassa ja nauttinut alkoholia illan aikana.. Meillä kummallakaan ei ollut vöitä silloin. Itse pidän aina, mutta tuolloin en ollut kännissä sitä ajunnut laittaa. Auto meni satasen vauhdilla vasemmanpuoleiseen ojaan ja tökkäsi sivutien alta menevään rumpuun ja lensi 10 metriä ilmassa katkaisten muutaman puun. Kaverille ei käynyt kuinkaan, hänen puolella oli onneksi turvatyyny. Itse luisuin iskun voimasta nilkkojeni päälle jalkotilaan painautuen. Lantio iskeytyi hansikaslokeron kohdalle ja naama/pää osui keskikonsolissa olevien säätönuppien kohdalle.
Toinen nilkka murtui kolmesta kohtaa, toinen on kai vain revähtänyt ja lantio murtui myös. Otsaa koristaa 5 cm pituinen haava. Pahemminkin olisi voinut käydä.
Kipsi on jalassa 5 viikkoa, sairaslomaa yht. 2 kk. Olisin valmistunut nyt keväällä, mutta koska en pysty suorittamaan viimeisiä 15 työharjoittelupäivää, se siirtyy syksyyn..:(
Onko kellekään tapahtunut vastaavanlaista? Kertokaa kokemuksistanne kolareissa..

3

1649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me myös

      Tämä sattui 80 luvulla meitä oli neljä ystävää olimme ajelulla Nissan micralla,olin kuskin vieressä takana istuivat kaverini juuri vihityn vaimonsa kanssa.Kuskimme oli kaaharin maineessa ja nytkin mentiin lievällä ylinopeudella,Olin turvavöissä kuten takana istuva kaverini vaimokin,hän oli parikin kertaa kehoittanut miestään vyön kiinnittämiseen,ettei rakkaalle kävisi mitään kun vauhti pelotti vaimoa jo.
      Sitten soralla mentiin sivuluisua ulos katolleen kuski sekä mies takaanta lensivät osin ulos autosta.Me vöissäolleet selvittiin mustelmilla sekä kuski hyvällä onnella myös vähällä mutta kaverini niska murtui jonka seurauksena neliraajahalvaus ja loppuelämä pyörätuolissa.Olisi kannattanut kuunnella vaimon neuvoja niin elämä olisi voinut jatkua suunnitellusti nyt kaikki meni uusiksi,aiheuttaen surua niin monelle.

    • Juuh.

      Kyllä kokemusta on.Luojan lykky, että olin yksin matkassa.
      Jouluviikolla 2001, oli kiire ja vauhtia myös sen mukaisesti, eli roima ylinopeus 100km/h alueella.Poliisin arvio jälkeenpäin oli että, 200km/h tai yli.
      Renkaat ei enää pitäneetkään, vaan loivassa kaarteessa auto osui penkan reunaan ja sitten lähdettiin 250m pyörien ennen kuin auto pysähtyi pellolle ja syttyi palamaan. Itse putosin loppuvaiheessa autosta ulos ja olin löydettäessä 10m. auton sivussa.
      Luonnollisesti en muista tuosta tapahtuneesta mitään.
      N.2. viikon kuluttua, jo vuoden 2002 puolella heräsin teho-osastolla koomasta.
      Muistona tuosta kaahailusta on 15cm pitkä arpi päälaella ja aivovamma.
      Murtunut selkänikama, lapaluu, olkanivel, oikean puolen kaikki kylkiluut ja molemmat jalat, joista oikean sääriluut katkesivat ja nilkka murtui. Vasemman jalan polvilumpio meni murusiksi ja laitettiin keinosellainen tilalle, nilkka meni useasta kohdin säröiksi.Korjausleikkauksia on sen jälkeen tehty 4 ja 5. on edessäpäin odottamassa.
      2002 syksyllä opettelin kyynärsauvojen kanssa kävelyä ja nyt jo pääsen 10-20m. sauvojen kanssa etenemään.Onneksi nikaman hermo ei katkennut vaan oli venynyt.(lääkäreiden mukaan)
      Ajatusmaailma piti nollata täysin ja alkaa kaikki alusta, perheeni on kyllä ollut hyvänä apuna kun olen kasaillut sirpaleista maailmankuvaani kokoon.
      Kuntoutusta ei ole vielä edes suunniteltu, koska hoito on kestänyt, eikä kesken hoidon aleta kuntouttamaan.
      Kivut ovat välillä olleet niin käsittämättömät että, mikäli minulla olisi ollut ase en olisi kahta kertaa edes harkinnut kun olisin laukaissut itseni ikiuneen. Pyysinkin tuota mahdollisuutta, mutta minua ei kuunneltu.
      Tässä sitä nyt ollaan työkyvyttömyyseläkkeellä ja uuteen aamuun osaan herätä jo pirtein mielin, vaikka välillä on toisenlaisiakin aamuja.

      Täytyy vaan todeta, ettei terveyttä osaa arvostaa ennen, ennen kun sen on lopullisesti menettänyt.

      Paranemisia Sinulle, mutta ota opiksesi siitä, että selvisit noinkin pienin vammoin. Mahdollisuudet olisi olleet samat kuin kävi minulle.

    • minä

      ajoi ulos tieltä kesäkuun alussa. Auto lensi kymmeniä metrejä ja "törmäys" paikasta pysähtymis kohtaan n. 70 metriä. Edelleen sairaalassa:( Oli monta viikkoa teho-osatolla, hengityskoneessa. Selviäminen ollut epä varmaa koko ajan. Kamalaa miten elämä voi muuttua hetkessä niin paljon. Ei ole voinut muuta kuin rukoilla ja toivoa hänen selviämistään....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe