Sinä nuori

joka haaveilet

siitä ihanast baarityöstä jossa saa vain jutella kuten suomalaiset ohjelmat antaa ymmärtää niin lueppa noi ja mieti pitkään!!

Huono palkka
Palkalla ei voi pärjätä
Määräaikaista
Osa-aikaista
Vuokratyötä
Ilman työsopimusta
Töihin lyhyellä varoitusajalla
Töihin säiden mukaan
Ei sairaslomia
Ei kerrytä vuosilomia.
yötyö
viikonloppu työ
töissä aina uudet vuodet, vaput, juhannukset

3

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rav.työ perseestä

      Kaikki ravintolatyö on perseestä. En suosittele kenellekään! Mieluummin työtön kun tota paskaa tekee...

    • avaragane-84

      En oikein ymmärrä, itse olen 7 vuotta ravintola-alan töitä tehnyt, ohessa vähän vasta väitteitä..

      Huono palkka, kyllä tähän asti on leipää saanut ja leivän päälle voitakin.
      Palkalla ei voi pärjätä, kuten edellä sanottu, tällä hetkellä toimin vuoropäällikkönä, palkka on reilut 2k€ kuussa ja toimeen olen tullut.
      Määräaikaista, paljon määräaikaisia hommia joo, mutta näin taitaa olla muillakin aloilla. itse olen toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella.
      Osa-aikaista, paljon osa-aikaisia, mun mielestä hyvä asia. ne jotka töitä tykkää tehdä voi tunteja antaa enemmän kuin niille märisijöille, jotka töistään ei tykkää.
      Vuokratyötä, sekä hyvä että huono homma, jos oot vuokrafirmassa, voit tehdä keikkaa niin paljon kuin pystyt.
      Ilman työsopimusta, kuka tekee töitä ilman työsopimusta? en minä ainakaan töitä aloita ennen sopimuksen allekirjoitusta.
      Töihin lyhyellä varoitusajalla, kysytään kyllä hätätapauksissa halutaanko tulla tekemään, ei niihin ole pakko suostua, jos ei halua. työvuorolistaahan on oltava tietyn verran esille eteenpäin..
      Töihin säiden mukaan, näin varmaan joissakin terassipaikoissa, ei minulta ainakaan säiden takia ole vuoroja peruttu.
      Ei sairaslomia, ainakin itse olen saanut jokaiselta päivältä korvaukset, mitä on kuulunutkin.
      Ei kerrytä vuosilomia. viime vuonna 4vko loma, tänä vuonna sama homma, kausityöntekijät voivat itse yleensä päättää pitääkö lomat työsuhteen aikana vai sen jälkeen, itse olen "pitänyt" sesongin aikana, niin saa joutuisammin päivärahat juoksemaan.
      yötyö on myös aamuvuoroja ja päivävuoroja, riippuu aivan ravintolasta, itse teen ainakin paljon mieluummin yövuoroja kuin aamuvuoroja.
      viikonloppu työ, yllättäen, ammattilaisten illathan on yleensä sunnuintaisin, ei itsellä ole mitään ongelmaa vkl töiden suhteen.
      töissä aina uudet vuodet, vaput, juhannukset. Näinhän se menee, niistä kuitenkin maksetaan JP-korvaukset.

      Olen sitä mieltä että jos joku ei töistään tykkää niin kannattaa vaihtaa alaa/työpaikkaa. Itse tykkään töistäni ja se myös näkyy, kehuja tulee asiakkailta menlkein päivittäin ja tiedän olevani oikealla alalla. Ravintola-alan työt ovat kutsumusammatteja, ei näitä hommia tehdä rahan takia. :)

    • mirzukaa.

      No, itse olen vielä täysin keltanokka tällä alalla, mutta olen päässyt kokeilemaan ja olen pitänyt. Onhan se raskasta, mutta mikä työ ei olisi?
      Ei minua ainakaan huvita istua päivästä toiseen paperi pinojen keskellä, vaikka palkka olisi parempaa. Mieluummiin teen sillä paskapalkalla hommia ja pidän siitä mitä teen, kuin tienaan enemmän enkä viihdy työympäristössä.
      Mitä Suomi tekisi ilman ravintola-alan ihmisiä? Mistä saataisiin palvelua?
      Joten hieman kannustusta peliin, ne jotka tykkää, niin ihmeessä lähtekää sille alalle!
      Éi siellä koko loppuelämää tarvitse viettää, jos ei joskus mielytä, niin uuteen duuniin vaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe