Sinä nuori

joka haaveilet

siitä ihanast baarityöstä jossa saa vain jutella kuten suomalaiset ohjelmat antaa ymmärtää niin lueppa noi ja mieti pitkään!!

Huono palkka
Palkalla ei voi pärjätä
Määräaikaista
Osa-aikaista
Vuokratyötä
Ilman työsopimusta
Töihin lyhyellä varoitusajalla
Töihin säiden mukaan
Ei sairaslomia
Ei kerrytä vuosilomia.
yötyö
viikonloppu työ
töissä aina uudet vuodet, vaput, juhannukset

3

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rav.työ perseestä

Kaikki ravintolatyö on perseestä. En suosittele kenellekään! Mieluummin työtön kun tota paskaa tekee...

• avaragane-84

En oikein ymmärrä, itse olen 7 vuotta ravintola-alan töitä tehnyt, ohessa vähän vasta väitteitä..

Huono palkka, kyllä tähän asti on leipää saanut ja leivän päälle voitakin.
      Palkalla ei voi pärjätä, kuten edellä sanottu, tällä hetkellä toimin vuoropäällikkönä, palkka on reilut 2k€ kuussa ja toimeen olen tullut.
      Määräaikaista, paljon määräaikaisia hommia joo, mutta näin taitaa olla muillakin aloilla. itse olen toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella.
      Osa-aikaista, paljon osa-aikaisia, mun mielestä hyvä asia. ne jotka töitä tykkää tehdä voi tunteja antaa enemmän kuin niille märisijöille, jotka töistään ei tykkää.
      Vuokratyötä, sekä hyvä että huono homma, jos oot vuokrafirmassa, voit tehdä keikkaa niin paljon kuin pystyt.
      Ilman työsopimusta, kuka tekee töitä ilman työsopimusta? en minä ainakaan töitä aloita ennen sopimuksen allekirjoitusta.
      Töihin lyhyellä varoitusajalla, kysytään kyllä hätätapauksissa halutaanko tulla tekemään, ei niihin ole pakko suostua, jos ei halua. työvuorolistaahan on oltava tietyn verran esille eteenpäin..
      Töihin säiden mukaan, näin varmaan joissakin terassipaikoissa, ei minulta ainakaan säiden takia ole vuoroja peruttu.
      Ei sairaslomia, ainakin itse olen saanut jokaiselta päivältä korvaukset, mitä on kuulunutkin.
      Ei kerrytä vuosilomia. viime vuonna 4vko loma, tänä vuonna sama homma, kausityöntekijät voivat itse yleensä päättää pitääkö lomat työsuhteen aikana vai sen jälkeen, itse olen "pitänyt" sesongin aikana, niin saa joutuisammin päivärahat juoksemaan.
      yötyö on myös aamuvuoroja ja päivävuoroja, riippuu aivan ravintolasta, itse teen ainakin paljon mieluummin yövuoroja kuin aamuvuoroja.
      viikonloppu työ, yllättäen, ammattilaisten illathan on yleensä sunnuintaisin, ei itsellä ole mitään ongelmaa vkl töiden suhteen.
      töissä aina uudet vuodet, vaput, juhannukset. Näinhän se menee, niistä kuitenkin maksetaan JP-korvaukset.

Olen sitä mieltä että jos joku ei töistään tykkää niin kannattaa vaihtaa alaa/työpaikkaa. Itse tykkään töistäni ja se myös näkyy, kehuja tulee asiakkailta menlkein päivittäin ja tiedän olevani oikealla alalla. Ravintola-alan työt ovat kutsumusammatteja, ei näitä hommia tehdä rahan takia. :)

• mirzukaa.

No, itse olen vielä täysin keltanokka tällä alalla, mutta olen päässyt kokeilemaan ja olen pitänyt. Onhan se raskasta, mutta mikä työ ei olisi?
      Ei minua ainakaan huvita istua päivästä toiseen paperi pinojen keskellä, vaikka palkka olisi parempaa. Mieluummiin teen sillä paskapalkalla hommia ja pidän siitä mitä teen, kuin tienaan enemmän enkä viihdy työympäristössä.
      Mitä Suomi tekisi ilman ravintola-alan ihmisiä? Mistä saataisiin palvelua?
      Joten hieman kannustusta peliin, ne jotka tykkää, niin ihmeessä lähtekää sille alalle!
      Éi siellä koko loppuelämää tarvitse viettää, jos ei joskus mielytä, niin uuteen duuniin vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      134
      10834
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      79
      3570
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      90
      2847
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      70
      1474
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      316
      1355
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      34
      1339
    7. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      1280
    8. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      143
      1255
    9. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      112
      1206
    10. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      49
      1160
    Aihe